Mode & Beauty alle pijlers

Vleeskleurige benen

19-11-2010 13:17 84 berichten
In het kader van wereldproblemen (crisis, honger, armoede) is het natuurlijk niet zo belangrijk, maar ik heb me nogal laten opfokken door een stukje in het Volkskrant Magazine van vorig weekend.

Volgens een belangrijke modehuppelepup is de allerergste fout die een vrouw kan maken, het dragen van huidkleurige panty's. De enige panty die je mag dragen is zwart. Ze gaf ook nog grijs als optie, maar that's it.

Vooral de panty's van de hema kregen er van langs. Je voelt al aankomen wat ik meestal draag.

Stel nu voor dat het zomer is (verlangt nogal wat van je fantasie op dit moment, dat snap ik). Stel dat ik een rode jurk met cremekleurige schoenen en een cremekleurig vest draag. Dan staan zwarte panty's daar toch belachelijk bij? Zo kan ik wel mijn hele garderobe door. Bij mijn zomerse kleren staat zwart veel te zwart.

Zonder panty's op stap gaan, is ook weer zo wat. Ten eerste glij ik dan continue uit mijn schoenen. En er komt dan ook een lekkere voetengeur vrij. Niet ideaal dus.

Zo'n pantyvoetje waar je net het randje boven je pump uit ziet komen, vind ik zelf vreselijk.

Wat doen jullie?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik doe? Me vooral niets aantrekken van belangrijke modehuppelepups.
Heb juist geleerd dat je onder een 'little black dress' juist naturel kousen moet dragen. Geen zwart. Wel liever hold-ups dan en panty, maar ik laat geen modegoeroe dat controleren hoor!

Ik zoek altijd wel heel zorgvuldig de goede kleur uit (niet bij de Hema inderdaad) en probeer ze ook zo dun mogelijk te kopen, max. 15 den.
Ik vind zwarte panty's juist lelijk.

zwart onder zwart is alleen voor begrafenissen

Het is of een huidskleurige panty of een maillot of legging.
Ik luister niet naar modehuppeldepups, niet wanneer ze het over kleding hebben die ik graag draag en niet wanneer ze het over kleding hebben die ik spijglelijk vind.

Ik draag ook huidkleurige panty's, ook wel van de HEMA, prima panty's.

Persoonlijk vind ik donkere panty's van minder dan 60 denier spijglelijk bij mij staan, die draag ik dus niet.
quote:Ademes schreef op 19 november 2010 @ 13:20:

Heb juist geleerd dat je onder een 'little black dress' juist naturel kousen moet dragen. Geen zwart. Wel liever hold-ups dan en panty, maar ik laat geen modegoeroe dat controleren hoor!

Ik zoek altijd wel heel zorgvuldig de goede kleur uit (niet bij de Hema inderdaad) en probeer ze ook zo dun mogelijk te kopen, max. 15 den.

Waarom liever hold ups? Kan me voorstellen dat hold ups sexier staan wanneer je je bovenkleding uit hebt, maar als je je bovenkleding juist aan hebt dan vind ik hold ups meestal helemaal niet zo sexy. Ten eerste zijn ze in veel minder kleuren te verkrijgen en ten tweede zie je bij veel vrouwen dan vetbulten aan de bovenbenen wanneer ze een strakke rok dragen.

Ondergoed met een hoop frilly stuff is op zichzelf ook sexy, maar niet onder strakke kleding, dan staat het gewoon lelijk.
Belangrijke modehuppelepups dragen zelf vaak voortdurend zwart (en soms grijs en beige enzo) dus logisch dat die dan voorstanders zijn van zwarte panties. Al dat zwart combineert niet zo geniaal met daaronder twee melkflessen bedekt door een huidkleurige panty.

Wat ik doe: ik draag zelf ook veel zwart (en grijs en beige enzo) dus ik draag ook vaak zwarte (en grijze) panties, niet omdat blijkbaar een belangrijke modehuppelepup dat zegt, maar omdat ik dat zelf mooi vind combineren. In de zomer kies ik voor een dunnere panty of een kanten panty ofzo, maar het blijft meestal zwart. Ik heb nooit een huidkleurige panty.

Allemaal een kwestie van smaak. Ik doe waar ik zelf zin in heb en luister niet naar belangrijke modehuppelepups.
Mijn lievelingspanties zijn trouwens van Hema. Ze hebben daar een bepaald soort panty die in alle richtingen goed meerekt, dus ook in de lengte, erg fijn als je lange benen hebt zoals ik. Ze kosten maar 4 Euro en dat is ook fijn.
Ze heeft gelijk. Huidkleurige panty's zijn smakeloos. Maar ja, geen reden om wakker te liggen van de mening van een ander.
Ik draag lekker huidskleurige panties van de hema. Ik heb ze zelfs in verschillende kleuren . Ik draag gerust zwart onder zwart en heb maling aan wat de modegoeroe's daarvan vinden. Ze moeten wat roepen, het is hun werk. En dat moeten ze zelf een beetje in stand houden.

Ik vind het soms zo sneu. Over 10 jaar is alles waar ze nu zo op afgeven en wat verschrikkelijk is en not done, gewoon weer mode , buitelen ze weer over elkaar heen om toch die schoenen met puntneuzen te kopen.
De modemadame vond dat deze panty's ouwelijk staan. Alleen geschikt voor dames in het bedrijfsleven die representatief eruit willen zien.

Blij dat jullie je ook niets van die onzin aantrekken. Ik draag zelf altijd de dunste panty's, zodat je inderdaad niet met van die roze benen loopt.

En een zwarte panty erbij is ook een goed idee. Maar ik werd hier wel pissig van.

Ach, dit is hetzelfde type dat boyfriendspijkerbroeken en van die rare mchammerpants aanprijst. Geen idee waarom ik me dit zo aantrok.
Vind huidkleurige panties ook vreselijk, het spijt me
quote:Flauwegeit schreef op 19 november 2010 @ 13:34:

Ach, dit is hetzelfde type dat boyfriendspijkerbroeken en van die rare mchammerpants aanprijst. Geen idee waarom ik me dit zo aantrok.Zo iemand zou ik zeker niet serieus nemen...
zwarte panty's zijn toch vaak lelijk?? Een mooie HUIDSkleurige (vleeskleurig klinkt echt goor ) van satijn, zo dun mogelijk en idd hold ups zijn echt top!

Mooi zwart jurkje, glanzende hold up, zwarte strakke laarzen, top hoor!

De modemadame vond dat deze panty's ouwelijk staan. Alleen geschikt voor dames in het bedrijfsleven die representatief eruit willen zien.

Blij dat jullie je ook niets van die onzin aantrekken. Ik draag zelf altijd de dunste panty's, zodat je inderdaad niet met van die roze benen loopt.

En een zwarte panty erbij is ook een goed idee. Maar ik werd hier wel pissig van.

Ach, dit is hetzelfde type dat boyfriendspijkerbroeken en van die rare mchammerpants aanprijst. Geen idee waarom ik me dit zo aantrok.

Joh, je niet drukmaken. Ik draag bijna altijd rokken en jurken en ik heb 2 soorten panties. Vleeskleurige en zwarte. Ik ga onder een bruine rok echt geen zwarte panty dragen. Dat vind ik werkelijk stijlloos.

En ach, boyfriendjeans heetten in mijn tijd nog gewoon 'mannenmodel spijkerbroek', skinny jeans was toen nog gewoon een strakke spijkerbroek en bohostijl was zigeunerlook
quote:Bagheera schreef op 19 november 2010 @ 13:42:

[...]

En ach, boyfriendjeans heetten in mijn tijd nog gewoon 'mannenmodel spijkerbroek', skinny jeans was toen nog gewoon een strakke spijkerbroek en bohostijl was zigeunerlook Ik zie nu voor de tweede keer van de houthakkershemden voorbij komen. Die waren de eerste keer ook al niet zo mooi. En dan heb ik het nog niet eens over de rest van de jaren negentigretro.
Ik draag de huidskleurige panties van de Schlecker (Golden secret ofzo) en zwarte en bruine 70 den legging (Kan ik tenminste normale sokken aan in mijn laarzen :-)

Dat modemens kan de rambam krijgen.

Ik draag die boyfriend broeken omdat ze lekker zitten, niet omdat zij het zegt ...

Ik ben de messen al het slijpen. Wie heeft fakkels en hooivorken?
quote:Flauwegeit schreef op 19 november 2010 @ 13:46:

[...]

Ik zie nu voor de tweede keer van de houthakkershemden voorbij komen. Die waren de eerste keer ook al niet zo mooi. En dan heb ik het nog niet eens over de rest van de jaren negentigretro.Je doet nu hetzelfde als de modehuppelepup.......

Alleen geschikt voor dames in het bedrijfsleven die representatief eruit willen zien.Laat ik ze daarom nou net aantrekken, om een representatief uit te zien.
quote:hanZie schreef op 19 november 2010 @ 13:50:

[...]

Je doet nu hetzelfde als de modehuppelepup.......

Nee hoor, ik zeg dat ik een bepaalde trend niet mooi vind.

Zij zegt dat het dragen van een bepaald kledingstuk ten alle tijden absoluut niet kan. Is wat anders.
quote:Flauwegeit schreef op 19 november 2010 @ 13:17:

Volgens een belangrijke modehuppelepup is de allerergste fout die een vrouw kan maken, het dragen van huidkleurige panty's. De enige panty die je mag dragen is zwart. Ze gaf ook nog grijs als optie, maar that's it.

Vooral de panty's van de hema kregen er van langs. Je voelt al aankomen wat ik meestal draag.

Nou, dan hoop ik maar dat die mevrouw zich lekker superieur voelt en dat ze uitgebreid bedankt wordt door Oroblu, Falke en Wolford. Heeft zij ook weer een fijne dag gehad.

*stapt in Hema onderbroek, trekt er een huidkleurige Hema-panty over aan en gaat over tot de orde van de dag*
Okee, dat is heeeeel anders natuurlijk.
quote:hanZie schreef op 19 november 2010 @ 13:56:

Okee, dat is heeeeel anders natuurlijk.Blij dat je het nu met mij eens bent. Komt door mijn haarfijne redenatievermogen natuurlijk.
Wat ik lelijk vind is een jurkje zonder mouwtjes en dan zwarte panties eronder. Maar ik ben dan weer geen modehuppeldepup.

Ik luister niet naar modehuppeldepups, Ik trek aan wat ik leuk en mooi vind en me mooi staat.
Ah know`t, tha shunt
Ik draag altijd zwarte panties/leggings. Winter en zomer. Maar mijn gehele garderobe is dan ook zwart. Winter en zomer. En heel af en toe, als ik in een wilde bui ben, met een vleugje paars of blauw.

Huidkleurige panties vind ik in alle gevallen drie keer niks.

Even voor de beeldvorming: ik ben met mijn voorkeur voor zwart overigens geen gothic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven