Mode & Beauty alle pijlers

Vlekjes

14-07-2010 19:34 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren heb ik op mijn romp kleine bruine stipjes of bloedvaatjes, wellicht (deels) veroorzaakt door de zon van vroeger en aanleg.

Echter, merk ik nu op mijn gezicht 2 bruine stipjes en een vlek dus en kan me niet herinneren dat ik die voorheen had.

Waarschijnlijk veroorzaakt omdat ik laat ben begonnen met smeren in de zon en een lichte, gevoelige huid heb.

Enfin, gedaan is gedaan.

Ook zie ik dat ander (moedervlekjes) wat donkerder zijn en meer opvallen.

Ik ga binnenkort wel naar een dermatoloog en zal het even voorleggen. Hoogstwaarschijnlijk kan ze er niks mee en op zich heb ik ook geen behoeft om het weg te halen of zo.

Ik smeer nu wel in om erger te voorkomen.

(evt. stikstof bij de romp kan ze weghalen, maar ze komen toch terug als ik ga zonnen)

In mijn gezicht vind ik het wel wat storender.

Heeft iemand van jullie hier enige ervaring mee?
Google even op melasma, misschien is het dat?
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Bedoel je gewoon moedervlekken? Die kan iedereen die betrekkelijk jong is erbij krijgen door de zon. Ik zag van de week ook een paar nieuwe. Zou er vanaf blijven als ze er normaal uitzien. Als je het niet vertrouwt naar huisarts gaan.
Tsjah, dat krijg je er van als je geen fatsoenlijke factor op je gezicht/lichaam smeert
quote:Vishnu schreef op 14 juli 2010 @ 19:36:

Google even op melasma, misschien is het dat?Dank je Vishnu! Weet nu tenminste wat ik heb. Ik kreeg namelijk ook opeens bruine vlekken op mijn voorhoofd. Het kan bij mij niet van de zon komen: ik smeer me in de zomer altijd in met zonnebrandcreme en gebruik in de winter zelfs een dagcreme met beschermingsfactor. Ik camoufleer het door mijn haar een beetje er voor langs te dragen.
quote:popje85 schreef op 14 juli 2010 @ 19:37:

Bedoel je gewoon moedervlekken? Die kan iedereen die betrekkelijk jong is erbij krijgen door de zon. Ik zag van de week ook een paar nieuwe. Zou er vanaf blijven als ze er normaal uitzien. Als je het niet vertrouwt naar huisarts gaan.

Nee, echt andere soort.

Maar merk wel dat ook 2 moedervlekken nu meer zichbaar zijn.

Heb jij ze in je gezicht gekregen?

Maar ben het met je eens, vanaf blijven is he beste.

Wil alleen niet dat het erger wordt.
Melasma lijkt het me niet echt, dit is meer echt een los stipje.

Anyway, zal niks ergs zijn alleen een beetje jammer.

Les voor de toekomst qua zonnebrand.

Al heb ik ze ook op mijn borst en daar is geen zon bij gekomen, dus het kan ook zo onstaan. De combinatie, denk ik.
quote:Zwup schreef op 14 juli 2010 @ 19:49:

Tsjah, dat krijg je er van als je geen fatsoenlijke factor op je gezicht/lichaam smeert Lezen, malloot.
Malloot? Nou jaaaa. Je zegt toch zelf dat je laat begonnen bent met smeren!
Perfectionisme is niet perfect...
quote:yathibiyya schreef op 14 juli 2010 @ 20:18:

Malloot? Nou jaaaa. Je zegt toch zelf dat je laat begonnen bent met smeren!

Ook aan jou het verzoek goed te lezen.

Verder graag inhoudelijke reacties.
Heb overigens ook wat witte blaasjes op mijn schouders, die niet mee zijn gekleurd.

Maar ben toch wel blij met een licht kleurtje

Ik zal nog wel laten weten wat de arts heeft gezegd, indien jullie interesse hebben (na 10 augustus)
quote:Ksenija schreef op 14 juli 2010 @ 20:20:

[...]

Ook aan jou het verzoek goed te lezen.

Verder graag inhoudelijke reacties.Als ik goed lees zie ik toch ook echt staan dat je laat begonnen bent met smeren.
Whatever, I do what I want
quote:Ksenija schreef op 14 juli 2010 @ 20:15:

[...]

Lezen, malloot.

Doe eens normaal zeg!! Je reageert zelf over het algemeen altijd op deze manier op anderen. Bovendien heb je laatst een zeer eigenwijs topic over SPF geopend, dus deze reactie is helemaal niet zo raar.

Je bent getoverstaft. Dat je het even weet....
O, ksenja, het was een on-topic reactie. Dus ik snap je probleem niet zo goed
quote:Ksenija schreef op 14 juli 2010 @ 20:15:

[...]

Lezen, malloot.Wat een kutopmerking zeg! Pas op dat je niet in de vlekken schiet!
quote:crini schreef op 14 juli 2010 @ 20:23:

[...]

Als ik goed lees zie ik toch ook echt staan dat je laat begonnen bent met smeren.Zoals je ziet heb ik dit ook op plekken waar geen zon is geweest.
quote:Ksenija schreef op 14 juli 2010 @ 20:52:

[...]

Zoals je ziet heb ik dit ook op plekken waar geen zon is geweest.De schadelijke stralen van de zon kunnen ook door je kleding heen dringen. Dat er een lapje stof overheen zit, betekent niet dat er niks meer gebeurt. Zeker op je schouders.
Ik heb wat off topic reacties verwijderd. Het woord 'malloot' vind ik niet dermate schokkend dat ik het ga bewerken en ervoor ga waarschuwen. Als de aangesprokene zich er echt heel erg aan stoort wil ik het woord best weghalen, maar het heeft verder geen gevolgen. Meer off topics hebben wel gevolgen, overigens.
Je hoeft er niet persé een waarschuwing voor te geven, maar persoonlijk vind ik het niet door de beugel kunnen. Het is niet een bijzonder fijne benaming voor iemand. Zeker niet als hij zomaar uit het niks opeens op je geplakt wordt. Ik zou inderdaad graag zien dat je hem weghaalt.
Wat ben jij een naar mens Ksenija

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven