Vlekjes
woensdag 14 juli 2010 om 19:34
Al jaren heb ik op mijn romp kleine bruine stipjes of bloedvaatjes, wellicht (deels) veroorzaakt door de zon van vroeger en aanleg.
Echter, merk ik nu op mijn gezicht 2 bruine stipjes en een vlek dus en kan me niet herinneren dat ik die voorheen had.
Waarschijnlijk veroorzaakt omdat ik laat ben begonnen met smeren in de zon en een lichte, gevoelige huid heb.
Enfin, gedaan is gedaan.
Ook zie ik dat ander (moedervlekjes) wat donkerder zijn en meer opvallen.
Ik ga binnenkort wel naar een dermatoloog en zal het even voorleggen. Hoogstwaarschijnlijk kan ze er niks mee en op zich heb ik ook geen behoeft om het weg te halen of zo.
Ik smeer nu wel in om erger te voorkomen.
(evt. stikstof bij de romp kan ze weghalen, maar ze komen toch terug als ik ga zonnen)
In mijn gezicht vind ik het wel wat storender.
Heeft iemand van jullie hier enige ervaring mee?
Echter, merk ik nu op mijn gezicht 2 bruine stipjes en een vlek dus en kan me niet herinneren dat ik die voorheen had.
Waarschijnlijk veroorzaakt omdat ik laat ben begonnen met smeren in de zon en een lichte, gevoelige huid heb.
Enfin, gedaan is gedaan.
Ook zie ik dat ander (moedervlekjes) wat donkerder zijn en meer opvallen.
Ik ga binnenkort wel naar een dermatoloog en zal het even voorleggen. Hoogstwaarschijnlijk kan ze er niks mee en op zich heb ik ook geen behoeft om het weg te halen of zo.
Ik smeer nu wel in om erger te voorkomen.
(evt. stikstof bij de romp kan ze weghalen, maar ze komen toch terug als ik ga zonnen)
In mijn gezicht vind ik het wel wat storender.
Heeft iemand van jullie hier enige ervaring mee?
woensdag 14 juli 2010 om 20:07
quote:Vishnu schreef op 14 juli 2010 @ 19:36:
Google even op melasma, misschien is het dat?Dank je Vishnu! Weet nu tenminste wat ik heb. Ik kreeg namelijk ook opeens bruine vlekken op mijn voorhoofd. Het kan bij mij niet van de zon komen: ik smeer me in de zomer altijd in met zonnebrandcreme en gebruik in de winter zelfs een dagcreme met beschermingsfactor. Ik camoufleer het door mijn haar een beetje er voor langs te dragen.
Google even op melasma, misschien is het dat?Dank je Vishnu! Weet nu tenminste wat ik heb. Ik kreeg namelijk ook opeens bruine vlekken op mijn voorhoofd. Het kan bij mij niet van de zon komen: ik smeer me in de zomer altijd in met zonnebrandcreme en gebruik in de winter zelfs een dagcreme met beschermingsfactor. Ik camoufleer het door mijn haar een beetje er voor langs te dragen.
woensdag 14 juli 2010 om 20:11
quote:popje85 schreef op 14 juli 2010 @ 19:37:
Bedoel je gewoon moedervlekken? Die kan iedereen die betrekkelijk jong is erbij krijgen door de zon. Ik zag van de week ook een paar nieuwe. Zou er vanaf blijven als ze er normaal uitzien. Als je het niet vertrouwt naar huisarts gaan.
Nee, echt andere soort.
Maar merk wel dat ook 2 moedervlekken nu meer zichbaar zijn.
Heb jij ze in je gezicht gekregen?
Maar ben het met je eens, vanaf blijven is he beste.
Wil alleen niet dat het erger wordt.
Bedoel je gewoon moedervlekken? Die kan iedereen die betrekkelijk jong is erbij krijgen door de zon. Ik zag van de week ook een paar nieuwe. Zou er vanaf blijven als ze er normaal uitzien. Als je het niet vertrouwt naar huisarts gaan.
Nee, echt andere soort.
Maar merk wel dat ook 2 moedervlekken nu meer zichbaar zijn.
Heb jij ze in je gezicht gekregen?
Maar ben het met je eens, vanaf blijven is he beste.
Wil alleen niet dat het erger wordt.
woensdag 14 juli 2010 om 20:14
woensdag 14 juli 2010 om 20:23
quote:Ksenija schreef op 14 juli 2010 @ 20:15:
[...]
Lezen, malloot.
Doe eens normaal zeg!! Je reageert zelf over het algemeen altijd op deze manier op anderen. Bovendien heb je laatst een zeer eigenwijs topic over SPF geopend, dus deze reactie is helemaal niet zo raar.
Je bent getoverstaft. Dat je het even weet....
[...]
Lezen, malloot.
Doe eens normaal zeg!! Je reageert zelf over het algemeen altijd op deze manier op anderen. Bovendien heb je laatst een zeer eigenwijs topic over SPF geopend, dus deze reactie is helemaal niet zo raar.
Je bent getoverstaft. Dat je het even weet....
woensdag 14 juli 2010 om 20:57
woensdag 14 juli 2010 om 23:09
Ik heb wat off topic reacties verwijderd. Het woord 'malloot' vind ik niet dermate schokkend dat ik het ga bewerken en ervoor ga waarschuwen. Als de aangesprokene zich er echt heel erg aan stoort wil ik het woord best weghalen, maar het heeft verder geen gevolgen. Meer off topics hebben wel gevolgen, overigens.
woensdag 14 juli 2010 om 23:38