Voor de krullenbollen
zaterdag 16 oktober 2010 om 21:11
Wat gebruiken jullie voor je krullen?
Wat is een aanrader/afrader?
Ik gebruik Andrélon krullen mousse, vind ik prima werken en krijg een mooie bos krullen van. Dus een aanrader.
Een afrader vind ik de krullen mousse van L'oreal Studio Line Silk & Gloss, mijn haar wordt er hard van, dat vind ik niet zo fijn.
What about you, krullies?
Wat is een aanrader/afrader?
Ik gebruik Andrélon krullen mousse, vind ik prima werken en krijg een mooie bos krullen van. Dus een aanrader.
Een afrader vind ik de krullen mousse van L'oreal Studio Line Silk & Gloss, mijn haar wordt er hard van, dat vind ik niet zo fijn.
What about you, krullies?
zaterdag 16 oktober 2010 om 22:23
quote:Lys schreef op 16 oktober 2010 @ 21:44:
John Frieda vond ik heulemaal niks.
Is toch allemaal een kwestie van proberen, het ene haar is het andere niet/
Daar wordt het echt stro van. Heb ze ooit een brief gestuurd dat het echt drie keer niks was en dat ik het nooit aan zou raden aan anderen. Kreeg binnen een week een heel pakket thuis. Met diezelfde meuk. Kon zo de kliko in.
Nu Andrelon, iemand heeft er al een plaatje van geplakt. En spul uit een Suri-toko hier in de straat en die gebruikt dochter2 ook.
John Frieda vond ik heulemaal niks.
Is toch allemaal een kwestie van proberen, het ene haar is het andere niet/
Daar wordt het echt stro van. Heb ze ooit een brief gestuurd dat het echt drie keer niks was en dat ik het nooit aan zou raden aan anderen. Kreeg binnen een week een heel pakket thuis. Met diezelfde meuk. Kon zo de kliko in.
Nu Andrelon, iemand heeft er al een plaatje van geplakt. En spul uit een Suri-toko hier in de straat en die gebruikt dochter2 ook.
zaterdag 16 oktober 2010 om 22:23
Jesje, krullend haar is vaak wat droger dan recht haar, dus een verzorgingsproduct is wel goed.
Ik gebruik voor mijzelf en soms ook voor mijn dochter Care and repair creme in mijn handdoek droge haar.
En dan het allerbelangrijkste bij krullen:
op laten drogen, maar NIET meer kammen of borstelen,
alleen nog in model kneden met je handen eventueel met een styling product, ik gebruik zelf cocosvet van Palmers.
Als je de volgende dag niet wilt haren wassen even de knopen er uit kammen, en dan met vochtige handen kneden zodat het weer wat nat wordt, maar nogmaals ga niet kammen in droge krullen, de kans is groot dat het pluizig wordt.
Ik gebruik voor mijzelf en soms ook voor mijn dochter Care and repair creme in mijn handdoek droge haar.
En dan het allerbelangrijkste bij krullen:
op laten drogen, maar NIET meer kammen of borstelen,
alleen nog in model kneden met je handen eventueel met een styling product, ik gebruik zelf cocosvet van Palmers.
Als je de volgende dag niet wilt haren wassen even de knopen er uit kammen, en dan met vochtige handen kneden zodat het weer wat nat wordt, maar nogmaals ga niet kammen in droge krullen, de kans is groot dat het pluizig wordt.
zaterdag 16 oktober 2010 om 22:26
Ik gebruik die krullen control creme, frizz nogwa (van Etos), volume van Andrelon (tube) van Andrelon en een soort van Gelwax (zo'n blikje met schroefdop, blauw) van Schwarzkopf.
Ik heb namelijk van mezelf gewoon slag en weinig volume, tenzij ik dat blikje erin doe, dan heb ik krullen. Ik meng van alles gewoon een beetje in mijn hand en dat kneed ik er doorheen. Als ik wat droger haar heb doe ik hier en daar dan nog wat Haarlak van Andrelon (volume) erin.
Ja het is echt dramatisch. Melkboerenhondenhaar.
Ik heb namelijk van mezelf gewoon slag en weinig volume, tenzij ik dat blikje erin doe, dan heb ik krullen. Ik meng van alles gewoon een beetje in mijn hand en dat kneed ik er doorheen. Als ik wat droger haar heb doe ik hier en daar dan nog wat Haarlak van Andrelon (volume) erin.
Ja het is echt dramatisch. Melkboerenhondenhaar.
zaterdag 16 oktober 2010 om 22:36
zaterdag 16 oktober 2010 om 22:37
Ik gebruik frizz ease serum van J Frieda, was ik eerst heel enthousiast over maar tegenwoordig wat minder... De tip met de bodylotion doe ik ook inderdaad, erg handig! Verder heb ik nog ehm renutrition van elseve (met royal jelly), als ik dat erin smeer voor het slapen gaan word het lekker vol. Ik weet helaas niet wat moet doen tegen de kklitten die dus ALTIJD in mijn komen, en er niet uit gaan;S
zaterdag 16 oktober 2010 om 22:40
zaterdag 16 oktober 2010 om 23:29
Ik gebruik iets van blendid beauty ( webshop), soort spray.
Soms is het kurkdroog, soms bovenop vet, soms pluizig, soms vol, soms dun. Het hangt maar net van mijn haarmood af, gek genoeg
Wel jammer dat ze hier in Duitsland geen Andrelon verkopen.
Hoe doen jullie je haar als jullie gaan slapen, dan?Ik heb wienig volume, dus slaap ik meestal met een knot op mijn hoofd.
Soms is het kurkdroog, soms bovenop vet, soms pluizig, soms vol, soms dun. Het hangt maar net van mijn haarmood af, gek genoeg
Wel jammer dat ze hier in Duitsland geen Andrelon verkopen.
Hoe doen jullie je haar als jullie gaan slapen, dan?Ik heb wienig volume, dus slaap ik meestal met een knot op mijn hoofd.
zaterdag 16 oktober 2010 om 23:30
quote:jesje schreef op 16 oktober 2010 @ 22:03:
Kun je deze producten ook gebruiken bij een kind van anderhalf? Dochter heeft prechtige krullen maar ze beginnen snel te pluizen en te klitten. Ik heb zelf stijl haar en totaal geen ervaring met krulhaar (ze heeft ze van haar vader)
Daar ben ik ook benieuwd naar. Mijn dochter van vier heeft krulhaar. Ik heb al wat dingen geprobeerd, maar shampoos niet, i.v.m. eventueel prikken in haar ogen.
Ik heb een spullie van de toko gehaald, speciaal voor kinderen, dat je op droog haar kan doen, maar dan lijkt het nat en vet. Ook wax of kokosvet is het niet, te zwaaaaaaar.
Dan toch een mousse? Maar ja, welke..?
Kun je deze producten ook gebruiken bij een kind van anderhalf? Dochter heeft prechtige krullen maar ze beginnen snel te pluizen en te klitten. Ik heb zelf stijl haar en totaal geen ervaring met krulhaar (ze heeft ze van haar vader)
Daar ben ik ook benieuwd naar. Mijn dochter van vier heeft krulhaar. Ik heb al wat dingen geprobeerd, maar shampoos niet, i.v.m. eventueel prikken in haar ogen.
Ik heb een spullie van de toko gehaald, speciaal voor kinderen, dat je op droog haar kan doen, maar dan lijkt het nat en vet. Ook wax of kokosvet is het niet, te zwaaaaaaar.
Dan toch een mousse? Maar ja, welke..?
zondag 17 oktober 2010 om 07:56
ik zweer bij mixed chicks. kost rond de 20 euro voor 300ml maar dan heb je ook iets waar je blij van wordt.
Ik heb lang krullend haar en als het heeft geregend dan kan ik door voor een look alike contest van diana ross..
Ik heb dit goedje via een vriendinnetje mogen uitproberen dus dat scheelt dan ook natuurlijk.
http://doeli.biedmeer.nl/Webwinkel-Prod ... yling.html
ik heb er in ieder geval geen spijt van en wellicht dat jullie de reviews eerst even kunnen lezen. Het is mijn grootste ontdekking tot nu toe..wellicht maak ik jullie er blij mee..
veel succes van een echte krullenbol
Ik heb lang krullend haar en als het heeft geregend dan kan ik door voor een look alike contest van diana ross..
Ik heb dit goedje via een vriendinnetje mogen uitproberen dus dat scheelt dan ook natuurlijk.
http://doeli.biedmeer.nl/Webwinkel-Prod ... yling.html
ik heb er in ieder geval geen spijt van en wellicht dat jullie de reviews eerst even kunnen lezen. Het is mijn grootste ontdekking tot nu toe..wellicht maak ik jullie er blij mee..
veel succes van een echte krullenbol
zondag 17 oktober 2010 om 09:25
Ben fan van krullen shampoo en krullen mousse en conditioner van Andrelon( die paarse spullen)
Ook krullengel van kruidvat is goed,alleen wordt je haar er erg hard van.
Als ze echt niet zitten(pluizig zijn) gebruik ik Friss eaze,maar veel te duur eigenlijk,dus ook regelmatig van die potten met kokosvet,wat donkere mensen met kroeshaar gebruiken.Dit is heel vet maar ruikt heerlijk.Je haar wordt er wel slap van.
Ook krullengel van kruidvat is goed,alleen wordt je haar er erg hard van.
Als ze echt niet zitten(pluizig zijn) gebruik ik Friss eaze,maar veel te duur eigenlijk,dus ook regelmatig van die potten met kokosvet,wat donkere mensen met kroeshaar gebruiken.Dit is heel vet maar ruikt heerlijk.Je haar wordt er wel slap van.
zondag 17 oktober 2010 om 09:27
quote:jesje schreef op 16 oktober 2010 @ 22:03:
Zou ik toch even navragen,hoewel, ik gebruikte ook gel voor volwassenen op die leeftijd voor mijn jongens,dus...........
Wat ook helpt is een beetje baby olie (zwitsal)door haar haar te vegen........ruikt lekker en ontkroest ook...
Zou ik toch even navragen,hoewel, ik gebruikte ook gel voor volwassenen op die leeftijd voor mijn jongens,dus...........
Wat ook helpt is een beetje baby olie (zwitsal)door haar haar te vegen........ruikt lekker en ontkroest ook...
zondag 17 oktober 2010 om 11:15
Dit is mijn geheim
Wassen met head&shoulders citrus (nee, ik heb geen roos, maar deze doet het heel goed itt speciale krulshampoo)
dan cremespoeling perfecte krul van andrelon
Dan wat taft mousse
dan "knedend" fohnen (met hoofd naar beneden)
En dan het grote geheim!!!!!
Dat is een soort wax, die je krullen niet te zwaar en te vet maakt, heerlijk spul!!
Tot slot, als ik tevreden ben nog een beetje haarlak van nivea
Wassen met head&shoulders citrus (nee, ik heb geen roos, maar deze doet het heel goed itt speciale krulshampoo)
dan cremespoeling perfecte krul van andrelon
Dan wat taft mousse
dan "knedend" fohnen (met hoofd naar beneden)
En dan het grote geheim!!!!!
Dat is een soort wax, die je krullen niet te zwaar en te vet maakt, heerlijk spul!!
Tot slot, als ik tevreden ben nog een beetje haarlak van nivea
zondag 17 oktober 2010 om 20:21
Hey, weer een krullentopic, fijn!
Ik heb ook krullen tot halverwege mijn rug. s' ochtends zit het prachtig na het wassen en fohnen. Grote wijde bos met krullen, maar na 2 uur hangen ze als slappe slierten langs mijn hoofd. Eergisteren naar de kapper geweest en die heeft het in lagen geknipt zodat het niet zo zwaar is, maar weer die slappe slierten.
Morgen ga ik de Big shampoo kopen bij Lush. Ben benieuwd.
Ik heb ook krullen tot halverwege mijn rug. s' ochtends zit het prachtig na het wassen en fohnen. Grote wijde bos met krullen, maar na 2 uur hangen ze als slappe slierten langs mijn hoofd. Eergisteren naar de kapper geweest en die heeft het in lagen geknipt zodat het niet zo zwaar is, maar weer die slappe slierten.
Morgen ga ik de Big shampoo kopen bij Lush. Ben benieuwd.
zondag 17 oktober 2010 om 20:26
De krulcreméspoeling van Andrelon is echt dramatisch voor mijn haar. Ik krijg er echt statisch en slap haar van. Ik heb nu weer even John Frieda(redelijk,) maar ben weer op zoek naar een nieuw product, dus bedankt voor de suggesties.
Ik ben wel enthousiast over de krullenspray van Andrélon en over de krullencreme(uit dat potje) van de HEMA.
Als laatste gebruik ik dan glansspray van de DM(Duitse drogisterij.)
Ik ben wel enthousiast over de krullenspray van Andrélon en over de krullencreme(uit dat potje) van de HEMA.
Als laatste gebruik ik dan glansspray van de DM(Duitse drogisterij.)
I choose happy!