Mode & Beauty alle pijlers

Waar paspop kopen?

08-03-2012 01:27 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan bedoel ik niet zo'n lelijke plastic etalagepop maar zo'n stoffen romp zonder hoofd op een driepotige houten voet.

Even Googlen leerde mij dat de Xenos ze ooit gehad moet hebben, en de Blokker en de Leen Bakker ook.

Dus daar ben ik vandaag geweest, maar geen paspoppen. Slaan ze die gewoon af en toe in en gooien ze die dan direct in de aanbieding of hebben onze Blokker, Xenos en Leen Bakker gewoon een beperkt assortiment en worden ze elders nog wel verkocht?

(dan weet ik namelijk of het nut heeft om naar stad Y te rijden 20 km van mijn woonplaats met meer en grotere winkels ipv stad X 10 km van mijn woonplaats waar ik dus normaal gesproken naartoe ga)
Naar mijn weten hebben ze de paspoppen standaard bij xenos. Ik heb er daar al 2 gehaald. En zie ze ook altijd staan.
Nee, heeft volgens mij geen nut om te gaan rijden. Bovendien zijn er, voor zover mij bekend, 2 soorten. Een standaard paspop met een gemiddelde maat en een betere waar je taille/heupen etc. op je eigen maat/andere maat kunt instellen.

Denk dat je het beste eens op Marktplaats kunt googlen of informeren bij een coupeuse/naai-atelier.
Je moet er wel rekening mee houden dat een beetje goede paspop aardig in de papieren loopt!
quote:kimmieh1985 schreef op 08 maart 2012 @ 01:29:

Naar mijn weten hebben ze de paspoppen standaard bij xenos. Ik heb er daar al 2 gehaald. En zie ze ook altijd staan.Bedoel je niet een dressboy? Standaard in dat assortiment kan ik me niet voorstellen. Het is volgens mij tig x duurder dan hun duurste artikel (als je een goede pop wilt).
Misschien kun je ook informeren op het naaitopic op de pijler Thuis. Daar zitten veel deskundigen die veel naaien.
Nee precies zoals marylin beschrijft. Bij mij zit een grote xenos. Miss dat het daar asn ligt??
Ik hoef niet echt een professionele, gewoon een standaard geval, en die van de Xenos had wel een mooi prijsje. Ik wil hem niet gebruiken om te naaien, want ik heb 2 linkerhanden...Als maat 40-44 er maar op past.

Ik woon ook in een behoorlijk klein gat dus de winkels hier kunnen volgens mij onmogelijk het complete assortiment hebben staan.

In stad Y heb ik ze inderdaad wel eens bij de Xenos zien staan, maar ik weet natuurlijk niet of het destijds om een actie ging. Als mensen hier aangeven dat het het hele jaar door wel in de winkel staat kan ik altijd een gokje wagen en wat verder weg zoeken...
Je kan ook even bellen of ze op voorraad zijn. Rij je niet voor niks.
Heb ze gisteren hier bij de Xenos zien staan. Woon in de buurt van Rdam.
Marktplaats....
Waarom wil je zoiets in huis hebben?
Even googelen op stoffen paspop en de eerste hit is raak. Voor 6 tientjes heb je er al één.
Bij de xenos Amsterdam zijn ze gewoon nog. Zwart en wit.
Op marktplaats staan er een aantal, ook kinderpaspoppen,

dus niet de plastic etalage pop maar echte paspoppen voor kleding makers.
bij ons in de xenos staat ie nog

dus misschien even filialen bellen voor je er heen rijd

en op MP
Die van mij komt bij Xenos vandaan. 35 euro en blijft mooi.

Maar het is een kleine 38 denk ik. Mijn kleding valt niet helemaal mooi met het foto's maken voor verkoop e.d.
Heb er ooit 1 gratis afgehaald via marktplaats (heb de gulle gever een fles wijn gegeven)

Gewoon oproepen waarin je vraagt of iemand zo

'n pop heeft die in de weg staat.

Mijne is overigens niet verstelbaar maar wel om te naaien (pur schuim? Met stof er omheen. En een houten voet) Die standaard maten zijn allemaal 36.
quote:kimmieh1985 schreef op 08 maart 2012 @ 01:29:

Naar mijn weten hebben ze de paspoppen standaard bij xenos. Ik heb er daar al 2 gehaald. En zie ze ook altijd staan.Ja,ik heb er daar laatst ook ene gekocht voor mijn trouwjurk die al jaren op een hanger aan de kast hing.
quote:sandy1974 schreef op 08 maart 2012 @ 21:18:

[...]

Ja,ik heb er daar laatst ook ene gekocht voor mijn trouwjurk die al jaren op een hanger aan de kast hing.

Dat was inderdaad een maatje 36,sorry niet goed gelezen.

Die jurk was ook een maatje 36,pas ik ook al jaaaren niet meer in.
Een vriendin van mij had een paspop, helaas is die kapot gegaan. Maar ik zal eens aan haar vragen waar die vandaan komt
Hee, misschien moet je op 'torso' zoeken, 'kleding-mode-naai-textiel torso' !
DE xenos, DE leenbakker en DE blokker?

Ik blijf het een vreemd gezicht vinden, het toevoegen van lidwoorden aan winkelnamen.
Voor mijn dochter heb ik een hele mooie gekocht van Riverdale bij Intratuin. Een nieuwe (tienerkamer) in een romantisch brocante sfeertje, staat erg leuk.
quote:B-100 schreef op 23 augustus 2013 @ 14:35:

DE xenos, DE leenbakker en DE blokker?

Ik blijf het een vreemd gezicht vinden, het toevoegen van lidwoorden aan winkelnamen.Waarom? Je zegt toch ook niet 'ik ga naar winkel' ? Er moet een lidwoord voor een zelfstandig naamwoord in het algemeen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven