Mode & Beauty alle pijlers

Waar paspop kopen?

08-03-2012 01:27 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan bedoel ik niet zo'n lelijke plastic etalagepop maar zo'n stoffen romp zonder hoofd op een driepotige houten voet.

Even Googlen leerde mij dat de Xenos ze ooit gehad moet hebben, en de Blokker en de Leen Bakker ook.

Dus daar ben ik vandaag geweest, maar geen paspoppen. Slaan ze die gewoon af en toe in en gooien ze die dan direct in de aanbieding of hebben onze Blokker, Xenos en Leen Bakker gewoon een beperkt assortiment en worden ze elders nog wel verkocht?

(dan weet ik namelijk of het nut heeft om naar stad Y te rijden 20 km van mijn woonplaats met meer en grotere winkels ipv stad X 10 km van mijn woonplaats waar ik dus normaal gesproken naartoe ga)
quote:B-100 schreef op 23 augustus 2013 @ 14:35:

DE xenos, DE leenbakker en DE blokker?

Ik blijf het een vreemd gezicht vinden, het toevoegen van lidwoorden aan winkelnamen.Waarom? Je zegt toch ook niet 'ik ga naar winkel' ? Er moet een lidwoord voor een zelfstandig naamwoord in het algemeen.
omdat de winkels niet De blokker, De xenos en De weetikveel heten.

Ze heten blokker en je gaat naar de winkel.

ik noem jou toch ook niet De tomatensoep?
maar goed, leuk dat er voor spam een oud topic omhoog is gehaald en dat het nu een taaltopic wordt trouwens
quote:Tomatensoep schreef op 23 augustus 2013 @ 15:56:

[...]

Waarom? Je zegt toch ook niet 'ik ga naar winkel' ? Er moet een lidwoord voor een zelfstandig naamwoord in het algemeen.

Dat is waar, maar als je winkelnamen beschouwt als eigennamen (zoals ik doe) hoort dat lidwoord er weer niet voor. Je zegt toch ook niet: 'De Lady-Voldemort heeft weer eens een onzinnige reactie geschreven' .

Hoewel ik voor sommige winkels dan weer wel een lidwoord gebruik, de HEMA bijvoorbeeld. Dat is wel een beetje vaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven