Mode & Beauty alle pijlers

waarmee combineren

06-12-2016 13:26 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil dit jurkje gaan bestellen, maar heb er denk ik nog wel iets van een vestje of blazer bij nodig omdat het anders waarschijnlijk te koud zal zijn.

Waarmee zouden jullie het combineren?

[img]http://http://www.bonprix.nl/product/ju ... 7841#image[/img]

ik zie dat de link niet werkt....

hopelijk werkt t zo wel (het gaat overigens om de lichtroze jurk)

http://www.bonprix.nl/pro ... 664/?bundle=8457841#image
quote:wiezel schreef op 06 december 2016 @ 14:44:

Ik zou er een enkellang dichtgeritst vest over dragen...Heel inderdaad!
quote:sophiax schreef op 06 december 2016 @ 14:59:

Hooguit een mooie sjaal of zo'n omslag van imitatiebont wat hierboven genoemd werd. Al het andere doet afbreuk aan het jurkje. Of het jurkje geschikt is voor een kerk weet ik niet, daar kom ik nooit.Bont in de lente?
Ik vind dit eerlijk geen jurk waar een jasje of vestje overheen kan. Naar mijn idee past dat er niet bij.
Hooguit een pashmina.

Vind het wel bijzonder dat je nu al een jurk wilt bestellen voor de communie van je nichtje. Nichtje zelf, haar moeder en eventuele zussen zijn ook al bezig met hun outfit?
Vind het n overdreven outfit voor n communie. feestje . Zo ga je naar n leuke party.

Ja ja Ik weer dat je dat niet wil horen. Maar het is niet anders. .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Dit is een jurk waar een blazer of vestje alleen maar afbreuk aan kan doen vind ik. Ik neem aan dat je ermee naar een feestje gaat? Dan zou ik een warme, lange jas aantrekken en op het feest gewoon met blote armen rondlopen. In de winter draag ik bijna alleen jurken met lange mouwen bedenk ik me net. Niet alleen omdat ik het snel koud heb, maar ook om te voorkomen dat ik er te bloot/zomers uitzie.
Licht roze is trouwens een leuke, schattige kleur maar.. Als je een hele witte huid of een huid met rode ondertoon hebt vind ik die kleur niet geschikt.
quote:chrisjoh schreef op 07 december 2016 @ 00:47:

Vind het n overdreven outfit voor n communie. feestje . Zo ga je naar n leuke party.

Ja ja Ik weer dat je dat niet wil horen. Maar het is niet anders. .

Nee dat heb je inderdaad helemaal goed. Ik heb niet gevraagd naar meningen over of de jurk wel of niet geschikt is.

Gelukkig kan ik meningen als deze goed naast me neer leggen.

Ik kom lang genoeg in de desbetreffende kerk om te weten dat dit zeker wel kan. Bovendien wordt er naderhand een feestje gegeven waar ik het uiteraard ook zal dragen

Maar dank voor je mening in ieder geval
quote:Marana_ schreef op 06 december 2016 @ 23:39:

Hooguit een pashmina.

Vind het wel bijzonder dat je nu al een jurk wilt bestellen voor de communie van je nichtje. Nichtje zelf, haar moeder en eventuele zussen zijn ook al bezig met hun outfit?

Ik zal er inderdaad iets van een pashmina of een mooie omslagdoek bij kopen.

Maakt het uit hoe lang ik er van te voren mee bezig ben? Mijn nichtje d'r jurk is allang binnen. Haar moeder is er al mee bezig en ik zag nu toevallig deze jurk voorbij komen. Moet ik dan maar wachten totdat iedereen zijn outfit binnen heeft en kort van te voren hopen dat ik nog iets tegen kom?
Ik heb de indruk dat de benen van het model gephotoshopt zijn, ze zijn wel erg lang en in de kerk mag je tegenwoordig dragen wat je wilt, de tendens is dat ze inmiddels blij zijn met de mensen die wel nog willen komen, dus hoewel liever niet in je blootje, zijn er eigenlijk geen regels meer voor. Dus te kort zal het niet zijn.

Ik heb zoiets nog nooit op een communiefeestje gezien, zelfs niet op een kamp-communie, maar hey, als jij ervan overtuigd bent dat het kan, dan neem ik aan dat je je familie goed genoeg kent.

Op tijd bestellen is sowieso een goed plan. En ik zou denk ik zelf niet voor lichtroze gaan. Ik vind zelf altijd dat mensen in het lichtroze van een afstandje bloot uitzien. Afgelopen zomer iemand gezien met deze kleur broek, een skinny ook nog. Ik zag haar op pakweg 30 meter afstand en had kunnen zweren dat ze geen broek aan had.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Welke kerk is dit dan dat het gepast is?
quote:swifty schreef op 07 december 2016 @ 10:05:

Welke kerk is dit dan dat het gepast is?

Hoe vaak kom jij in een kerk?

In ons dorpje wordt dit doorgaans niet als gepast gezien. Maar met bijvoorbeeld het vormsel zijn er wel mensen die gala dragen, dat is hier nog een hele happening waar jong-volwassenen aan deelnemen (16-24 jaar). En een communiejurkje draag je dan niet meer, dus stap je over op iets dergelijks zoals TO aan wil.

Dat is wel geinig om te zien trouwens. Want met de communie dragen de meisjes meestal nog een wit jurkje en de jongens gaan in een net pak. Met het vormsel staat het meisje-in-gala naast de jongen-in-jeans, al dan niet met afgetrapte gympen. Het vormsel is voor de één echt nog een vervolg op de communie en voor de ander alleen maar omdat het nou eenmaal zo hoort. Of omdat ze willen trouwen en dat zonder vormsel niet kerkelijk kan (ik woon niet in Nederland overigens, de regels zijn hier een beetje anders).

Maar je wordt heus de kerk niet uitgezet als je dit draagt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Hoe vaak ik in de kerk kom, nou zo min mogelijk na mijn kerkelijke opvoeding. Ben blij dat ik niet meer de lange preken hoef uit te zitten En nee, draag nooit geen jurkje zoals dit. Blote schouders en zoveel bloots bij de benen, not done. Heb het trouwens ook nooit gezien. Maar dat zal wel het verschil RK en andere stromingen zijn. Bij enkele RK kerken is dit wellicht de nieuwe norm.

TO wat is dat voor kerk dan, dat dit gepast is?

Hier wat plaatjes bij kerken, om aan te duiden dat je soms niet naar binnen kan. Nederland is erg progressief met blote armen en benen.

TO ik weet dat je geen discussie over kleding wou, ik heb me laten verleiden door Ceylon die daar op in ging, sorry to!

Ik ga het er niet meer over hebben!

Weet je al welke kleur sjaal je dan bij de jurk koopt?

Lange preken zijn er niet meer. Nouja, een enkeling, het ligt eraan wie je treft. Mijn dochter heeft een tijdje de mis gediend, soms was ze al na drie kwartier weer thuis .

Ze zijn er inmiddels wel achter dat een langere preek geen garantie is voor een vollere kerk, integendeel. En veel pastoors zijn wat jonger, genoeg van begin veertig met andere inzichten. Eentje heeft zelfs nog jeugdpuistjes. Grapjes tussendoor mogen ook en absolute stilte is niet meer van deze tijd, hoewel de oudere mensen daar wat minder blij van worden.

De afgelopen twintig jaar is er een hoop veranderd gelukkig. En als TO deze jurk aan wil dan mag dat. En al helemaal als ze iets over de schouders draagt. Wat sowieso een goed plan is, want de meeste kerken zijn nogal frisjes.

Edit, de kleding van jouw eerste plaatje, met wat wel en niet mag; er staat genoeg in het rood dat hier dus gewoon gedragen wordt hoor. Een bermuda mag best als het 30 graden is. Geen mens die daar wat van zegt.

En volgens mij zijn de benen van het model een beetje uitgetrokken hoor, ik denk dat dit jurkje bij normale maten tot vlak boven de knie komt.
quote:itismee schreef op 07 december 2016 @ 07:55:

[...]

Ik zal er inderdaad iets van een pashmina of een mooie omslagdoek bij kopen.

Maakt het uit hoe lang ik er van te voren mee bezig ben? Mijn nichtje d'r jurk is allang binnen. Haar moeder is er al mee bezig en ik zag nu toevallig deze jurk voorbij komen. Moet ik dan maar wachten totdat iedereen zijn outfit binnen heeft en kort van te voren hopen dat ik nog iets tegen kom? Nee zo bedoel ik het niet, ik vind het gewoon opvallend dat een communie blijkbaar zoiets groots is, vergelijkbaar met een bruiloft lijkt wel (enige andere feest waarvoor ik als naaste familie zolang van tevoren al op zoek zou gaan naar een jurk). Zo ken ik het niet bij ons. Blijkbaar zijn we in het oosten en noorden daar anders in dan elders.
quote:Ceylon schreef op 07 december 2016 @ 10:35:

En volgens mij zijn de benen van het model een beetje uitgetrokken hoor, ik denk dat dit jurkje bij normale maten tot vlak boven de knie komt.Dat denk ik niet, ik heb ook wel eens een jurk gepast met zo'n model rok, en de voorkant is daarbij ook voor mij zo kort als op dit plaatje en dus te kort (terwijl ik best wel korte rokjes draag zo af en toe). Ik ben 1m80, meeste modellen zijn ook zo ongeveer 1m75-1m80.
quote:Marana_ schreef op 07 december 2016 @ 10:49:

[...]

Dat denk ik niet, ik heb ook wel eens een jurk gepast met zo'n model rok, en de voorkant is daarbij ook voor mij zo kort als op dit plaatje en dus te kort (terwijl ik best wel korte rokjes draag zo af en toe). Ik ben 1m80, meeste modellen zijn ook zo ongeveer 1m75-1m80.

Akkoord. Maar jouw lengte is vrij uitzonderlijk. Ik ben vijf cm kleiner, maar heb wel lange benen, dus bij mij zou het ook zo vallen, maar ik moet echt zoeken naar broeken die lang genoeg zijn, de meeste mensen hebben kortere benen en dan is de lengte van zo´n jurkje toch al heel anders.

Maar dat is een kwestie van bestellen en uittesten.
aahhhh

TO, misschien dat effen sjaal op effen jurk iets minder mooi is?
quote:Marana_ schreef op 07 december 2016 @ 10:47:

[...]

Nee zo bedoel ik het niet, ik vind het gewoon opvallend dat een communie blijkbaar zoiets groots is, vergelijkbaar met een bruiloft lijkt wel (enige andere feest waarvoor ik als naaste familie zolang van tevoren al op zoek zou gaan naar een jurk). Zo ken ik het niet bij ons. Blijkbaar zijn we in het oosten en noorden daar anders in dan elders.

Dan heb ik dat verkeerd opgevat...sorry

Het wordt bij ons inderdaad groots gevierd. (niet zo uitgebreid als een bruiloft hoor)

Het was ook niet zo dat ik nu al op zoek was naar een jurk, maar kwam deze toevallig tegen
quote:swifty schreef op 07 december 2016 @ 10:59:

aahhhh

TO, misschien dat effen sjaal op effen jurk iets minder mooi is?Ik denk dat ik ook naar of een wat donkerdere sjaal of idd een niet effen sjaal ga kijken. Thanx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven