Mode & Beauty alle pijlers

Wat draag jij 's nachts in bed?

08-10-2019 23:20 267 berichten
Een forumster vond het vreemd dat mensen 's nachts kleding aan hun lijf hebben.

Bij deze dus de vraag ... Wat heb jij 's nachts (of overdag - als je nachtwerk doet) aan als je in je bed ligt?
Op een doorsnee herfst- of lente-nacht.

Wat draag jij 's nachts in bed?

Totaal aantal stemmen: 294

Een pyjama (22%)
Een nachtjapon / big shirt / t-shirt (24%)
Ik slaap naakt (37%)
Iets anders (17%)
Groot t shirt en string
Een big shirt/nachtpon met lange mouwen. Ik moet iets over om m'n armen hebben als het kouder dan 20 graden is op m'n slaapkamer.
Alle reacties Link kopieren
Naakt. Man ook. ieder onder ons eigen dekbed, want man heeft het altijd warm en hij wil het onderste stuk niet ingestopt en ik wel. Ook geen lepeltje lepeltje gedoe dus. :whip:
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt eraan hoe koud het is. In de zomer is het niet meer dan een tanktop met een kort broekje. Nu het weer lekker koud is buiten: Dubbele sokken, een t-shirt, daarover een dunne trui, daarover een dikke trui en een dikke joggingbroek. Als ik het dan nog steeds koud heb, trek ik ook nog wel eens een badjas eroverheen.

Mocht ik keelpijn krijgen, schroom ik er ook niet voor om dag en nacht een dikke sjaal te dragen.

Dat lijkt veel, maar ik woon in een oud huis, geen isolatie en stook niet op bovenverdiepingen.
Cateautje schreef:
08-10-2019 23:25
Chanel no. 5
:rofl:

In de zomer niks of enkel een onderbroek of nachtpon of hemdje en broekje. In de herst en winter en lente een pyama en bedsokken.
Een string, lees ik, dat lijkt me helemaal erg! Die draag ik overdag al niet graag, laat staan dat je 's nachts heel de tijd zo'n ding in je naad hebt :O
Alle reacties Link kopieren
Puz_n_Boots schreef:
09-10-2019 08:51
Dat ligt eraan hoe koud het is. In de zomer is het niet meer dan een tanktop met een kort broekje. Nu het weer lekker koud is buiten: Dubbele sokken, een t-shirt, daarover een dunne trui, daarover een dikke trui en een dikke joggingbroek. Als ik het dan nog steeds koud heb, trek ik ook nog wel eens een badjas eroverheen.

Mocht ik keelpijn krijgen, schroom ik er ook niet voor om dag en nacht een dikke sjaal te dragen.

Dat lijkt veel, maar ik woon in een oud huis, geen isolatie en stook niet op bovenverdiepingen.
Ik stook ook niet op mijn slaapkamer en heb ook in oude huizen gewoond, enkel glas, slecht geïsoleerd. Deed gewoon een laag over het dekbed. Het lijkt me echt afschuwelijk om in zoveel lagen te slapen.
Ik slaap altijd naakt en vriend ook. Lekker tegen elkaar aan.
Alleen de eerste dagen van mijn menstruatie met een onderbroek, omdat ik zo veel vloei dat ik met alleen een tampon of cup doorlek

Als ik met andere in een ruimte slaap (familie, vrienden, scouting) dan slaap ik in een werkshirt van vriend en een boxer of kort broekje

Met wat voor kleding dan ook slapen vind ik toch veel minder prettig ik heb ook niet het idee dat het voor de temperatuur veel doet. En ik ben een beste koukleum
Alle reacties Link kopieren
Puz_n_Boots schreef:
09-10-2019 08:51
Dat ligt eraan hoe koud het is. In de zomer is het niet meer dan een tanktop met een kort broekje. Nu het weer lekker koud is buiten: Dubbele sokken, een t-shirt, daarover een dunne trui, daarover een dikke trui en een dikke joggingbroek. Als ik het dan nog steeds koud heb, trek ik ook nog wel eens een badjas eroverheen.

Mocht ik keelpijn krijgen, schroom ik er ook niet voor om dag en nacht een dikke sjaal te dragen.

Dat lijkt veel, maar ik woon in een oud huis, geen isolatie en stook niet op bovenverdiepingen.
Heeei jij klinkt als mij :proud:
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
09-10-2019 09:07
Ik stook ook niet op mijn slaapkamer en heb ook in oude huizen gewoond, enkel glas, slecht geïsoleerd. Deed gewoon een laag over het dekbed. Het lijkt me echt afschuwelijk om in zoveel lagen te slapen.
Als het echt koud is komt er over mijn super dikke donzen dekbed inderdaad nog een overdeken. Had ik al vermeld dat ik ook nog een elektrische deken heb? :cheer:

Ik slaap inderdaad in héél veel lagen, maar dat doe ik al van kinds af aan, dus ik ben het gewend. Ondergoed draag ik dan weer nooit onder al deze laagjes (behalve als ik ongesteld ben :clown: ). Kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die enkel in een onderbroek of string slapen. Een string is overdag al killing, laat staan s'nachts. En als je dan toch al vrijwel naakt slaapt, waarom dan nog die onderbroek? Als je ongesteld bent, snap ik het.
Alle reacties Link kopieren
Blauwkleedje31 schreef:
09-10-2019 09:09
Heeei jij klinkt als mij :proud:
:high5:
RégineFilange schreef:
09-10-2019 08:57
Een string, lees ik, dat lijkt me helemaal erg! Die draag ik overdag al niet graag, laat staan dat je 's nachts heel de tijd zo'n ding in je naad hebt :O
Inderdaad. Ik snap er ook helemaal niets van dat vrouwen dat dragen. Ik heb gewoon lekker comfortabele sloggy's aan.

Geweldige links, die naast veel imo bijzondere opmerkingen (geen onderbroek anders heb je het te warm 's nachts; alsof dát kleine stukje stof bepalend is) vrijwel allemaal terug te leiden zijn op een interview met Alyssa Dweck die tussen neus en lippen door ook nog even aangeeft dat je kruisloze panty's moet gaan dragen omdat dat beter is voor je vaginale flora!

https://www.shape.com/lifestyle/when-go ... -good-idea And consider cutting the crotch out of your pantyhose to make them less restricting to your lady parts, Dweck suggests. (Really-it works!)

Voor de mannen is het blijkbaar nog niet zo duidelijk.

Uit de 2e link:
Voor mannen maakt het trouwens niet uit of ze met of zonder ondergoed in slaap vallen, volgens Michael Eisenberg, uroloog aan de universiteit van Stanford. Als mannen met ondergoed willen slapen, maakt het ook niet uit of hij nu met een slip of een boxer z’n bed in stapt.
En voor de statistieken, ik slaap in een onderbroek of een onderbroek en een topje, of een T-shirt, of naakt. Net hoe het uitkomt. Meestal wel met sokken, ook als ik naakt slaap, krijg mijn voeten anders niet warm...

Onderbroek is er denk ik een beetje ingeslopen in de tijd dat ik regelmatig 's nachts voor de kinderen er uit moest of als er 's nachts een kind tussen ons in bed kroop. Voelde niet goed als ik (of partner) dan een bloot kruis had.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
09-10-2019 01:07
Zijn er echtparen die nog standaard lepeltje lepeltje slapen dan? Ik slaap wel regelmatig lepeltje lepeltje met mijn peuter maar dat is niet echt uit vrije wil :P
ja hoor heerlijk :hihi: maar ik ben sowiso een knuffelhoer :$ lig ook regelmatig op vriend zijn borst als ik niet kan slapen of klink ik nu heel klef XD

ldp schreef:
09-10-2019 07:05
Slapen jullie eventuele partners ook zo dik ingepakt?

En is het dan ook zo dat je als pyjama-slaper nadat je seks hebt gehad dan weer opstaat om een pyjama aan te trekken?

Is een vraag van een naaktslaper, dat zal wel duidelijk zijn.
nope, vriend heeft het altijd warm, en slaapt in zijn boxershort.
meestal val ik gewoon inslaap, en als ik het koud krijg trek ik wel mijn pyjama of shirt aan
Relax we're all crazy, it's not a competition
Tinkerbell1988 schreef:
09-10-2019 00:02
verstaat niet hoe mensen naakt kunnen slapen.
vind dat maar vrij oncomfortabel en zeker in de winter.
Je dekbed schijnt dan juist het beste te isoleren, als je naakt slaapt.
Alle reacties Link kopieren
Met deze kou kan ik niet naakt slapen. En in de zomer draag ik dan een hempje, maar nooit helemaal naakt. Mannen hebben het minder snel koud en de vriendjes die ik heb gehad vonden een pyjama geen afknapper en soms zelfs wel lief. En er bestaan gek genoeg ook vrouwen die sexy kunnen zijn in pyjama, en naakt betekend niet automatisch sexier.

Met die onderzoeken heb ik niks. Er zijn ook onderzoeken die zeggen dat 2 keer per week douchen voldoende is.

Ook een onderzoek gelezen waarin stond dat de matrassen van mensen die naakt slapen viezer zou zijn omdat al het zweet direct op of door het matras zou gaan.
moonlight wijzigde dit bericht op 09-10-2019 10:22
0.41% gewijzigd
Voor de mensen die ruzie hebben met hun partner over de dikte van het dekbed... Waarom niet allebei je eigen dekbed?
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
09-10-2019 10:17
Je dekbed schijnt dan juist het beste te isoleren, als je naakt slaapt.
dat is ook mijn ervaring
alleen als het erg koud is in de kamer, heb ik 's nachts mijn schouders wel eens boven het dekbed
En dan doe ik een shirtje aan
Een string doe ik s avonds uit en dan doe ik gewoon ondergoed aan want dat vind ik idd niet lekker slapen.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
09-10-2019 10:17
Je dekbed schijnt dan juist het beste te isoleren, als je naakt slaapt.
Ja, maar stel: je hebt geen verwarmingen aan waar je slaapt, dan is het toch al een martelgang om je überhaupt helemaal uit te kleden en naakt in een steenkoud bed te stappen. Dat is zo brrrrr! Hetzelfde gevoel als je je moet uitkleden om onder een douche te springen in de winter. Dat duurt toch een eeuwigheid eer je weer een beetje comfortabel bent?
Alle reacties Link kopieren
heb trouwens naast het bed:
een paar sokken, een shirt en een ochtendjas liggen, voor de zekerheid.

En... ik slaap zomer&winter onder beide dekbedden (dons) en nu het wat kouder wordt... ligt er al een extra deken over het voeteneind (als het gaat vriezen neem ik een slaapzak extra).

Er zijn weinig grotere koukleumen dan ik
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
09-10-2019 10:21
Met deze kou kan ik niet naakt slapen. En in de zomer draag ik dan een hempje, maar nooit helemaal naakt. Mannen hebben het minder snel koud en de vriendjes die ik heb gehad vonden een pyjama geen afknapper en soms zelfs wel lief. En er bestaan gek genoeg ook vrouwen die sexy kunnen zijn in pyjama, en naakt betekend niet automatisch sexier.

Met die onderzoeken heb ik niks. Er zijn ook onderzoeken die zeggen dat 2 keer per week douchen voldoende is.

Ook een onderzoek gelezen waarin stond dat de matrassen van mensen die naakt slapen viezer zou zijn omdat al het zweet direct op of door het matras zou gaan.
Dit is ook waar! Die matrassen zullen wel allemaal vieze bruinige vlekken hebben, bleh!
Alle reacties Link kopieren
Denk dat gewicht en zaken als snel transpireren of niet ook een rol spelen of je voor naakt slapen kiest of niet.
Alle reacties Link kopieren
Als het erg koud is een t-shirt, anders niets.
We used to be friends...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven