Mode & Beauty alle pijlers

Wat vind je van jezelf?

14-09-2017 18:53 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over dit onderwerp had ik het pas met vriendinnen. Mij valt het op dat vrouwen niet vaak over zichzelf durven te zeggen dat ze een mooie vrouw zijn. Dat toch vaak vrouwen hun onzekerheden hebben. Wat ook ter spraken kwam zal je het zelf zien als je minder mooi bent? Vaak denken mensen dat je dat zegt om aandacht.

Wat vinden jullie van jezelf? Hebben jullie veel onzekerheden?
Kraaienpootje schreef:
15-09-2017 15:18
Haha heel herkenbaar! Of dat je en foto van jezelf ziet en je ziet ieder pukkeltje, vlekje en vetrolletje en je kijkt raar. En dan van anderen oprecht horen: "wat een leuke foto" :facepalm:

Ik ben het er helemaal mee eens dat niemand een ander hardop hoord af te kraken Aspirientje! Stelletje idioten...
Ja precies dat ja haha! Maar ook dat ik denk oh mijn hoofd lijkt zo anders dan normaal, dat het lijkt of je opeens een onderkin hebt. :rofl:
aspirientje schreef:
15-09-2017 14:10
I know, ik had op een slecht moment het zelf al een keer gegoogled. Nou, dat hielp niet, lezen dat het toch echt gewoon klopt zo een foto :proud:
Klopt niet altijd hoor. Ik had vroeger een vriendin die echt supermooi was (is) maar op foto's was ze nooit mooi. Ze leek dik op foto's terwijl ze echt heel slank was en haar gezicht was ook heel anders. In het echt was ze echt duizend maal mooier.
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
sauvignonblanc schreef:
15-09-2017 16:26
Klopt niet altijd hoor. Ik had vroeger een vriendin die echt supermooi was (is) maar op foto's was ze nooit mooi. Ze leek dik op foto's terwijl ze echt heel slank was en haar gezicht was ook heel anders. In het echt was ze echt duizend maal mooier.

‘The camera adds ten pounds’… een zin die we vaak horen en het klopt blijkbaar.
Je oogt inderdaad dikker op een foto dan dat je in het echt bent.

Het verschil zit erin of je als mens of camera naar iemand kijkt.

Een mens heeft twee ogen (of lenzen) en hierdoor kunnen wij perfect in perspectief kijken en diepte waarnemen.

Een camera heeft maar één lens (of oog) en ziet dus helemaal geen perspectief of diepte. Je camera spreidt jou hierdoor uit als een pannekoek, waardoor je dus breder lijkt…
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik ben tevreden.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
jellybelly schreef:
14-09-2017 19:23
Ik ben helaas erg negatief over mezelf en heb erg veel onzekerheden. Ik kijk zelfs niet graag in de spiegel als het niet hoeft. Mezelf op foto's terugzien vind ik helemaal een ramp, ik word ook liever niet gefotografeerd. Qua gezicht ben ik niet lelijk, maar ik heb helaas erg dun haar, dat eigenlijk nooit zit. Je haar bepaalt toch wel voor een groot deel je look dus ik baal daar erg van.

Qua lichaam... ik heb erg korte benen in verhouding. Ook dat is weer iets dat voor een groot deel je postuur bepaalt. Verder vind ik mezelf zo'n 5 á 10 kilo te zwaar, en daar voel ik me ook niet comfortabel bij (maar goed, dat heb ik zelf in de hand dus daar mag ik op zich niet over zeuren).

Daarnaast moet ik wel zeggen dat ik het liefst ook zo min mogelijk tijd besteed aan mijn uiterlijk en het ook erg lastig vind om mezelf te kleden (en daar geld aan uit te geven vooral). Ik zou er dus op zich beter uit kúnnen zien, maar daar ben ik dan net weer te laks voor.
Ik loop tegen de 30, en voor die tijd wil ik daar wel iets aan gaan veranderen, want dan kan ik niet meer als een basic tiener voor de dag komen vind ik.
Aan dun haar kan je tegenwoordig heel veel doen. Niet dat je het dikker kan maken maar met volume droogshampoo van bijv. Baptiste ziet je haar er al veel voller uit. Echt ik heb ook dun haar en voelde me daar altijd heel ongelukkig door maar nu met dit hulpmiddel is mijn haar echt heel vol. Wou dat ik het vroeger had gehad had me heel veel ellende bespaard.

Ten tweede kan je hulpstukken gebruiken zoals extensions (ik vind het niets maar een heleboel zweren erbij), flip in (is echt een aanrader, voor extra stevigheid heb ik er nog clipjes aan de onderkant aangenaaid) halfwigs, toppings of eventueel een leuke nep paardenstaart in de kleur van je eigen haar (google maar eens op Peruca is een webshop) of zo'n elastiek met haar eraan voor een leuke knot.
Sinds ik deze hulpstukken gebruik ben ik heel tevreden over mezelf en heb ik nooit een bad hairday.

Als je geld zat hebt kun je een haarstuk van echt haar op maat (met clipjes vastgezet) laten maken (bij bijv. Hairconsultancy) heb ik ook laten doen en dat ziet er echt heel natuurlijk uit. Is wel heel duur de mijne kostte 2.800,= maar is wel de moeite waard.
Echt als je een beetje moeite doet kan je haar er heel mooi uitzien. Denk je dat al die vrouwen van de tv van zichzelf mooi haar hebben. Nee hoor ze maken heel veel gebruik van haarstukken.
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
.
anoniem_64b15400b727b wijzigde dit bericht op 18-10-2017 23:34
99.67% gewijzigd
sauvignonblanc schreef:
15-09-2017 16:26
Ja dat heb ik ook vaak, dan denk ik er oke zie er best goed uit vandaag en daarna word er een foto gemaakt en denk ik serieus zie ik er zo uit?
Kraaienpootje schreef:
15-09-2017 13:27
Ik ben aantrekkelijk, wordt vaak een mooie vrouw genoemd. Lang, blond, slank met rondingen en grote boezem. Ik trek vrij veel aandacht van mannen, maar vind dat vooral erg vervelend. Ik wordt vaak onzeker van de aandacht en ben bij 'vreemde' mannen achterdochtig. Als tiener was ik verre van knap. Ik was het mollige, puisterige, brildragende, verlegen meisje dat met echt alles op de middelbare school als laatste gekozen werd. Echt gepest werd ik niet, maar het was geen leuke tijd. Pas aan het eind van mijn tienerjaren (17-18) verbeterde mijn uiterlijk. Ik ben zeg maar 'leuk opgedroogd' :proud: Achteraf ben ik eigenlijk wel blij met mijn 'lelijke' tienerjaren. Het zorgt er nu nog steeds voor dat ik mij heel bewust ben van hoe veel geluk ik nu heb en hoe hard woorden en vooroordelen door uiterlijk aan kunnen komen.

Maar ook al wordt ik als aantrekkelijk gezien, ook ik heb dagen dat ik me echt een lelijke walvis voel. Ik heb een rubens figuur. Dus hoe slank ik ook ben, ik zal altijd een zacht ietwat blubberig buikje houden en mijn rondingen zullen niet minder worden. Daar ben ik heel vaak onzeker over. En ik heb grote borsten, wat ik zelf echt heel lelijk vind en waar ik me altijd heel erg van bewust ben. Ik probeer ze vaak zo mooi mogelijk te verstoppen en kleiner te laten lijken, maar mannen blijven er naar staren of er zelfs aan proberen te zitten. Ik vind dacht echt zo verschrikkelijk. Ik ben altijd bang om als domme, blonde bimbo aangezien te worden (wat ik niet ben....).

Ik vind het heeeerlijk om te lezen dat jij van 'lelijk' eendje tot zwaan gegroeid ben! (excuses) dikke vinger naar je verleden, en steek die "bimbo" maar gewoon in je zak hoor. Zie het als een compliment, je weet zelf beter toch?

Wat zullen die mensen van toen (toen jij nog wat jonger en voller was) wel niet denken joh, geniet ervan!
Ik heb ook wat onzekerheden over mijn kapsel soms denk ik dat het mijn gezicht wat voller maakt. Ik plaats hier liever geen foto maar als iemand een pb wil sturen om er naar te kijken, tips zijn altijd welkom. Merk dat ik vooral de laatste tijd wat onzekerder ben.
Honnx schreef:
15-09-2017 19:41
Ik heb ook wat onzekerheden over mijn kapsel soms denk ik dat het mijn gezicht wat voller maakt. Ik plaats hier liever geen foto maar als iemand een pb wil sturen om er naar te kijken, tips zijn altijd welkom. Merk dat ik vooral de laatste tijd wat onzekerder ben.
Ik probeer juist allemaal kapsels uit om mijn gezicht voller te laten lijken. Ik lijk erg op Jessica alba, erg fijn en smal. Ik zou wel een voller gezicht willen. Wat voor een soort kapsel heb jij dan? Ik heb heel lang en dik haar en ik zorg ook voor zoveel mogelijk volume zodat mijn gezicht wat groter lijkt.
Ik weet dat ik een mooie vrouw ben, daar ben ik erg mee gezegend.
Ik ben wel onzeker over mijn kooktalent, kan totaal niet koken. En nog wat meer dingen.
Sereia schreef:
15-09-2017 19:59
Ik probeer juist allemaal kapsels uit om mijn gezicht voller te laten lijken. Ik lijk erg op Jessica alba, erg fijn en smal. Ik zou wel een voller gezicht willen. Wat voor een soort kapsel heb jij dan? Ik heb heel lang en dik haar en ik zorg ook voor zoveel mogelijk volume zodat mijn gezicht wat groter lijkt.
Moeilijk om zo te omschrijven, het is halflang maar de ene persoon zegt juist dit is mooi en de ander zegt juist dit houden. Ik wil gewoon dat mijn gezicht het mooiste uit komt en weet het niet zo goed. Zou ik je miss een pb mogen sturen?
Honnx schreef:
15-09-2017 20:11
Moeilijk om zo te omschrijven, het is halflang maar de ene persoon zegt juist dit is mooi en de ander zegt juist dit houden. Ik wil gewoon dat mijn gezicht het mooiste uit komt en weet het niet zo goed. Zou ik je miss een pb mogen sturen?
Ja hoor, ik ben wel benieuwd nu :)
Honnx schreef:
15-09-2017 20:11
Bij de (betere) kapper kunnen ze je goed voorlichten wb gezichtsvorm/kapsel.
Sereia schreef:
15-09-2017 20:15
Ja hoor, ik ben wel benieuwd nu :)
Top, ik heb je een pb gestuurd! :)
Ik vind mezelf niet bijzonder. Ik vind dat ik een goede, jong ogende huid heb, maar verder niets speciaals. Ik zou graag vollere borsten hebben. Het lijkt me echt leuk dat eens te ervaren. Niet dat ik er meteen volledig mee te koop zou lopen, maar ik zou wel eens willen weten hoe het is om je met voller ogende borsten te kunnen kleden en ik denk dat het me wat meer 'vrouw' zou doen voelen. Verder qua lijf ben ik niet bijzonder, gewoon slank, niet mooi lang, maar ook niet erg kort, en dat is het.
Tornacense schreef:
14-09-2017 20:10
Zit je op de trein, hoor je ze 3 banken verder roddelen over jou.
"Wat een lelijk wijf daar zit". Of "moest ik zo lelijk zijn, ik liet gelijk een plastisch chirurg erop los".
Of soms recht in mijn gezicht "lelijke doos".

Zelfs mijn moeder moet af en toe zo'n steek geven.
A la "tot je neus gaat het en kan het er een beetje mee door, maar alles wat eronder komt ben je gewoon lelijk".

Ik heb dik recht naar beneden groeiend haar dat alleen maar goed geborsteld moet worden.
Da's dan ook het enige positieve wat ik in de spiegel zie.
Ieder mens is mooi zoals hij is!!
francieneke schreef:
15-09-2017 08:14
Het is toch ongelooflijk dat mensen een zo jong meisje zo naar beneden kunnen halen! Bij mij is dat ook gebeurd, maar ik was ook echt lelijk, je ziet dat op foto's van vroeger. Wat voor zin echter heeft het om een kind in te wrijven waar ze niets aan kan doen? Toen ik een jaar of 17 was ging het beter. Maar de ellende was al aangericht en ik ben nog steeds mega onzeker over mijn uiterlijk, of liever: ik vind mezelf niet mooi.
Daar is goed mee te leven hoor, ik verschuil me niet, sta voor de klas en ik ben niet bang om uitgescholden te worden, maar er zijn best nog dagen dat ik liever binnen blijf omdat ik de buitenwereld niet wil confronteren met mijn uiterlijk ("de mensen schrikken zich rot..").
Mijn best mooie lange haar ben ik nu kwijt door een fout van de kapper, ik heb daar ook over geschreven op het forum hier.
Het lieve is dat veel mensen heel positief reageren, zowel hier (dank jullie wel, het doet me echt goed!) als irl. Dat ik, met mijn mooie gezichtje, dat korte haar kan hebben.
En dan moet ik me toch weer realiseren dat ik mezelf heel anders zie dan veel mensen dat doen.

Net als jij hoop ik dat ooit die enorme aandacht voor het uiterlijk zal verminderen. Tegenwoordig is het toch bar en boos, al die ingrepen (ik ook hoor: borstvergroting en jaren later heb ik de siliconen er toch maar weer uit laten halen omdat het spuuglelijk en nep was), gebleekte tanden, al die fitgirls met hun dieten, bij mannen idem dito, enz.
Veel mensen zie er nep uit vind ik. Voor elk schoonheidsfoutje is wel een remedie, maar vanwaar die enorme opwaardering voor het uiterlijk?
Ja het schijnt dat de eerste 5 jaar van je leven een blauwdruk is. En die kan je veranderen daarna door heeel veel positiviteit. Maar als daarna negativiteit volgt over je uiterlijk dan is dat heel moeilijk recht te zetten.

En wat verdrietig om dat te lezen van je. Niemand zou mogen bepalen of jij lelijk bent of niet. Het gaat erom wat jij mooi vindt en dat jij op jouw manier mooi mag zijn.
Daarnaast vind ik dat innerlijk heel veel invloed heeft. Je hele houding, je uitstraling, je gemoedstand, etc. Dat maakt iemand mooi! Er zijn vrouwen die 'perfect' slank zijn, gave huid hebben, erg mooi dik haar en de perfecte lach. Maar als daar een donkere verbitterde en sagrijnige persoon achter schuilt dan is dat toch echt te zien.
Zo kijk ik bv orphan black; Miss S. Ik vind haar prachtig! Puur vanwege haar moed,kracht, warmte, etc...
Oke het is een actrice,maar toch;). Het laat zien wat een karakter met iemands uiterlijk doet. En ook dat is weer persoonlijk.
Ik heb mezelf nooit mooi gevonden en dat gevoel wordt regelmatig bevestigd. Over mijn lengte krijg ik het vaakst opmerkingen. Ik ben maar 1.51 m. Een kop kleiner dan de gemiddelde Nederlandse vrouw. Het zit waarschijnlijk in mijn genen, ben geadopteerd uit Azië en mijn bio-moeder was nog kleiner. Mijn adoptieouders zijn ook voor Nederlanders lang. Ik baal dat ik niet uit hen geboren ben en niet gewoon op de mensen hier lijk. Met mijn getinte huid ben ik niet blij. Zou het liefst blond haar en blauwe ogen hebben. Maar vind dat minder erg dan mijn lengte.
hondenmens wijzigde dit bericht op 15-09-2017 21:14
11.88% gewijzigd
Honnx schreef:
15-09-2017 20:21
Top, ik heb je een pb gestuurd! :)
Ik kan inmiddels bevestigen dat achter deze berichten een mooi glanzend kapsel schuilt. :-)
Ik vind mijzelf gemiddeld, niet heel mooi niet heel lelijk. Er zijn zat dingen die ik absoluut niet mooi vind aan mijzelf.

Echter, ik voel me door die mindere uiterlijkheden helemaal niet onzeker. Dat kan ook nog he: kunnen concluderen dat je niet mooi bent maar toch zeker genoeg zijn van jezelf, het gewoon als een gegeven zien en next.

Niet alles gelezen misschien was het al eerder genoemd.
Sereia schreef:
15-09-2017 21:12
Ik kan inmiddels bevestigen dat achter deze berichten een mooi glanzend kapsel schuilt. :-)
Wat lief van je! :hug:
Hetvrijewoord schreef:
15-09-2017 21:20
Ik vind mijzelf gemiddeld, niet heel mooi niet heel lelijk. Er zijn zat dingen die ik absoluut niet mooi vind aan mijzelf.

Echter, ik voel me door die mindere uiterlijkheden helemaal niet onzeker. Dat kan ook nog he: kunnen concluderen dat je niet mooi bent maar toch zeker genoeg zijn van jezelf, het gewoon als een gegeven zien en next.

Niet alles gelezen misschien was het al eerder genoemd.
Daar heb ik ook respect voor en vind dat ook goed van je!
Ik hoor erg vaak dat ik een 'gruwelijk knap meisje ben' (vrouw, ik ben inmiddels in de 40, maar men schat mij standaard rond de 28...) Mijn vriend van 20 jaar jonger (yup, daar hebben de meeste mensen meer een mening over) vindt mij de allermooiste ooit, haha!

Zelf zie ik in de spiegel een 'aardig gezicht'. Ik verbaas me oprecht door reacties op mijn uiterlijk, ik ben namelijk mijn eigen 'type' helemaal niet. Ik zou zelf namelijk niet op mij vallen, mocht ik een man (vrouw) zijn. Ik hou van bruine ogen, bruine krullen en een olijfkleurige huid bij vrouwen. Dat heb ik allemaal niet.

Ik werd vroeger als puber altijd gezien (en het werd me ook recht in mijn gezicht gezegd) als lelijk. Acne, sprieterig en sloom haar. Ik heb vaker gehoord 'wat was jij vroeger lelijk!' Dat maakt wel dat ik nu heel nuchter naar mijn zogenaamde 'mooiheid' kijk.

Aan mij zie je overigens ook heel goed dat knap zijn, niets met fotogeniek zijn te maken heeft. Dat ben ik totaal niet. Mijn hoofd wordt twee keer zo bol/breed op foto's, terwijl als mensen me dan in real life zien altijd zeggen: wow, je ziet er heel anders uit in het echt!

Gelukkig maar :-) Ik ben, hoe ouder ik word, steeds minder onzeker over mijn uiterlijk. Ik kan me wel druk maken over dat ik niet kan koken, of dat ik nogal bot kan overkomen terwijl ik dat dan helemaal niet zo bedoel.
Wat ik van mezelf vind ligt heel erg aan mijn kledingstijl vind ik. Als ik een pak, skinny jeans, nette schoenen of mooie sneakers, fatsoenlijke trui of overhemd draag dan vind ik mij er prima uitzien. Als ik gympen (geen sneakers, maar echt gympen), teenslippers, wijde broeken, wijde truien of trainingsbroeken draag dan daalt mijn mate van aantrekkelijkheid al meteen behoorlijk. Kleren maken dus echt de man in deze, maakt niet uit hoe je je verder nog verzorgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven