Mode & Beauty alle pijlers

Wat vind je van jezelf?

14-09-2017 18:53 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over dit onderwerp had ik het pas met vriendinnen. Mij valt het op dat vrouwen niet vaak over zichzelf durven te zeggen dat ze een mooie vrouw zijn. Dat toch vaak vrouwen hun onzekerheden hebben. Wat ook ter spraken kwam zal je het zelf zien als je minder mooi bent? Vaak denken mensen dat je dat zegt om aandacht.

Wat vinden jullie van jezelf? Hebben jullie veel onzekerheden?
Tornacense schreef:
14-09-2017 20:24
Ik ben een kabouter op mini-poten met een veel te grote buik.
Ben 1m56, heb korte benen en gewicht komt door levenslange medicatie.
Heb dan ook nog es een gezicht vol met oude acné-littekentjes en een paar huidvlekjes (waar ik laatst nog de opmerking van mijn vader "god, wat is je gezicht vlekkerig en lelijk" voor mocht ontvangen).

Ik vraag mij vooral af of mensen denken dat ik zelf geen spiegel heb.
Ik zie mezelf elke dag in dat rotding en ik vervloek dat beeld toch echt elke dag.
Maar so be it.
Straal negeren en doorgaan.
Lieve schat.. ik snap dat jij jezelf écht lelijk vind. Afvallen wil je ook niet meer vandaag de dag. Huidcorrecties worden zeer zelden vergoed en ik ben zelf 65 kg kwijt en wou dat ik wat voller gebleven was. Alles beter als een verminkt lijf. Je hebt dik, dun, en dan heb je ons. Mensen die er onnatuurlijk bijlopen.

Zoveel mannen die op vol vallen, echt!
Zoveel mensen die niet eens iemand beoordelen op zijn of haar uiterlijk.
Als jij nooit af kunt vallen kun je je overgewicht nog wel dragen als een oorlogswond waar je trots op bent. Zodra je een beetje straalt..

Er zijn ontelbaar veel producten die écht je acné plekken minderen. Weghalen durf ik niet te zeggen, maar er bestaat goed spul. En anders? Op youtube 1000den tips en make up videos waarin er uitgebeeld wordt hoe je je acné wegwerkt.

Neemt het de pijn weg? Nee hoor, ik zie zelf ook genoeg in mijn spiegel. Maar ik kijk niet weg om wat ik zie. Ik blijf staren naar mezelf omdat ik trots op mezelf mag zijn. En dat maakt mij mooi.

Wat je denkt over jezelf straal je uit, echt. En ik denk dat jij een leuk mens bent.

Denk maar aan je vader zodra je een gewicht hef. Of aan je moeder zodra je wat make up inkoopt of voor een make over gaat. Dat zij zo zijn zegt niets over jou, ligt niet aan jou!! Zij zijn heel naar zo te lezen, maar dat is de rest niet..

Geef mensen de kans. :rose:
anoniem_353706 wijzigde dit bericht op 14-09-2017 20:37
0.71% gewijzigd
Tornacense schreef:
Heb dan ook nog es een gezicht vol met oude acné-littekentjes en een paar huidvlekjes (waar ik laatst nog de opmerking van mijn vader "god, wat is je gezicht vlekkerig en lelijk" voor mocht ontvangen).

Ik zie mezelf elke dag in dat rotding en ik vervloek dat beeld toch echt elke dag.
Maar so be it.
Heb ik dus ook, ik schreef het enkele minuten geleden. Ik mag diëten zoveel ik wil, mijn buik blijft altijd veel te dik in verhouding met de rest van mijn lichaam.
Maar die opmerking van je vader: omg.......dat kan echt niet. Je bent toch zijn kind....werkelijk dat begrijp ik niet.
Besef dat jij zeker NIET minder bent dan eender wie. Laat je niks aanpraten hoor.
Overigens vind ik bijna niemand echt lelijk. Iedereen heeft wel wat.
Ik vind mezelf niet mooi. Kijk ook nooit echt in de spiegel maar kijk met een doel. Als ik met mijn haren bezig ben zie ik dus mijn haren.... ik vind het ook niet fijn om mezelf op foto's te zien.
Ik vind mezelf ook te dik (aangekomen na medicatie). Daar probeer ik wel wat aan te doen door te sporten en goed te eten. Het ergste vind ik mijn hangbuik. Die had ik ook al bij gezond gewicht. Verder ook dikke bovenbenen, bol gezicht, korte benen (helemaal klein 1.60). Ik heb ook wel een onrustige huid. Ik weet ook niet goed hoe ik mezelf goed zou kunnen opmaken ed om er beter uit te zien. Ik heb dat nooit van huis uit meegekregen, wel ooit wat gedaan maar kreeg uitslag van make up. Nu durf ik eigenlijk niet om hulp te vragen daarbij... heel stom maar onzeker en bang.
Mijn stem zit me ook niet mee (en dat is me genoeg ingewreven door mijn moeder).

Als ik iets moet noemen waar ik tevreden over ben zijn het mijn handen.

Ik praat juist niet over die onzekerheden omdat ik bang ben dat mensen dat ik dat dan zeg om aandacht te krijgen (of vooral omdat ik me niet kwetsbaar op durf te stellen).

Tornacense wat een heftig verhaal zeg!
Ik ben heel lang, superslank en heb mooi krullend haar (godzijdank, het is zo dun, zou geen gezicht zijn als het steil was).
Heb mooie rechte, witte tanden.

Ik heb weinig kont en platte borsten (écht plat). Jammer hoor.

Ik sport 3x per week, o.a. daardoor zit ik lekker in m'n vel. Ik ben heel blij dat ik zo slank ben. Daar ben ik het gelukkigst mee qua uiterlijk denk ik.
anoniem_312117 wijzigde dit bericht op 14-09-2017 20:40
4.44% gewijzigd
Ik weet het eigenlijk niet goed...

Ik hoorde onlangs op een reünie dat ik in de lagere school werd beschouwd als één van de 'mooie meisjes' waar alle jongens verliefd op waren.

Als tiener daarentegen voelde ik mezelf, en was ik eigenlijk ook, echt lelijk: kort haar, bril, acné, geen flatterende kleding. Ik ben een vrouwelijk type, in sportieve kleding zie ik er niet uit.

Na mijn achttiende was ik eigenlijk wel knap. Als ik nu foto's zie, denk ik 'waw'. Helaas op moment zelf nooit beseft.

Inmiddels de 45 voorbij en mixed feelings. Ik ben totaal niet fotogeniek (fotografen zeggen dat mijn beenderstructuur, die een sterk punt is, niet tot zijn recht komt op foto) en haat het daarom om op foto te staan. In de spiegel ben ik meestal tevreden.

Sterke punten:
heel veel en dik, gezond haar
stevige huid, weinig rimpels
mooie ogen
heel lange wimpers
mooie rechte tanden
regelmatige gelaatstrekken
mooie jukbeenderen
slanke taille
stevige borsten (ondanks drie jaar borstvoeding)
slanke en stevige armen
platte buik ondanks drie kinderen van plus 4 kilo ;-)
niet te grote voeten

slechte punten:

nog steeds occasioneel puistjes en inmiddels ook veel littekens. zeker de laatste twee jaar laat elke puist een krater na. het lijkt of mijn weefsel 'verdwijnt'
A-cup
dunne lippen en ze worden steeds dunner
Tenger bovenlichaam en stevig onderstel. Benen zijn enkel mooi met hakken. Met platte schoenen ben ik lomp.
Ik begin pigmentvlekken te krijgen op gezicht, handen en armen en rode adertjes op mijn benen.

Als ik (op deze leeftijd) niks aan mijn uiterlijk doe, kan ik eruitzien als een slons, een heks, afgeleefd... Na een kapper- en make-upsessie kan ik mezelf dan weer prachtig vinden.
Ik ben enerzijds best ijdel, ga de deur niet uit zonder make-up en mooie kleding. Maar anderzijds lig ik niet wakker van hoe ik eruit zie...
Honnx schreef:
14-09-2017 20:34
Ik bedoel het niet stom hoor maar gewoon wat de reden is dat je nu zo naar jezelf kijkt. Maar helpt het je wel als je je haar in de plooi hebt en makeup op hebt?
Nou ik vind het nog al raar om dat mijn ogen gewoon nog het zelfde zijn, maar mijn smoel is gaan hangen, wallen onder mijn ogen, haar dunner/uitval, vlekken door overmatig zon, rosacea, et cetera. Ik kijk niet anders, maar er staart een andere snoet terug in de spiegel.

Overigens doe ik er wel veel aan, heel veel zelfs. Maar het blijft de boeg van de titanic schilderen.
Ik ben gemiddeld denk ik. Ik ben altijd erg slank geweest en hang al een tijdje meer aan de bovenkant van een gezond bmi. Naakt in de spiegel vind ik mezelf wel mooi, zeker nu ik een stuk strakker ben geworden door het sporten. Op foto's met kleren aan vind ik mezelf al gauw te zwaar maar ik heb de indruk dat andere dat minder snel vinden.

Ik ben ook een periode erg laks geweest in proberen er wat van te maken. Ik heb nu een betere verzorgingsroutine en kleed me beter en daar krijg ik ook goede reacties op. Ik voel me ook beter in een leuk jurkje. Ik mag over mezelf geloof ik wel zeggen dat ik een goede smaak heb, maar ik vind het soms lastig om dat naar buiten te laten komen.

Uiteindelijk zijn de meeste mensen ongeveer gemiddeld en ben ik niet ontevreden. Het is prima zo, ik heb plus en min punten en alles is redelijk in balans.
Tornacense schreef:

Maar so be it.

Iedereen heeft huidvlekjes, maar de meeste vrouwen camoufleren die, echt!
Dat kun jij ook doen, maar misschien denk je: "Er valt toch geen eer aan te behalen!"
Dat had ik ook hoor!

Maar wat een trieste mensen die zoveel belang hechten aan de buitenkant en dan ook nog hardop anderen gaan afkraken. DIE zijn pas lelijk!
Ik vind het trouwens heel erg wat je ouders zeggen. Daar schieten me de tranen van in de ogen. Je ouders nota bene die hun mooie kind zo afkraken... :'-(
Mijn vader deed dat ook, mijn biologische vader,
Overigens francieneke ik vind jou, althans op je foto haha, er erg goed en classy uit zien.
strikjemetstippels schreef:
14-09-2017 20:42
Overigens francieneke ik vind jou, althans op je foto haha, er erg goed en classy uit zien.
Dank je Strikje, maar dat is vooral mijn zoon, die zet me altijd heel leuk op de plaat. In het echt.....mwah...
Pas als je je gezondheid je in de steek laat, zal je met spijt terugkijken naar de tijd toen je een goedwerkend, redelijk normaal ogend lichaam had.

Over enkele jaren al, misschien tien, twintig jaar, als je een foto van jezelf terugkijkt, begrijp je niet meer dat je toen niet gewoon blij was met het uiterlijk wat je toen had. Want één ding is zeker: je zal ook je jeugd verliezen, en het presteren van je lijf en je geest, wat je nu zo heel gewoon vindt, gaat onverbiddelijk achteruit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
francieneke schreef:
14-09-2017 20:45
Dank je Strikje, maar dat is vooral mijn zoon, die zet me altijd heel leuk op de plaat. In het echt.....mwah...
Mooie foto Francienke inderdaad!
Tornacense schreef:

Maar so be it.
Wat afschuwelijk dat mensen dit soort dingen tegen je zeggen. En dan vooral je ouders :'-( wat ontzettend gemeen.
strikjemetstippels schreef:
14-09-2017 20:21
Tja ik ben niet meer mooi, was dat wel. En daar heb ik het moeilijk mee. Jammer dan als iemand dat dom of oppervlakkig vindt. Voor mij was het de manier ook om met mensen in contact te komen, want ik ben erg introvert. Nu moet ik daar moeite voor doen en dat trek ik niet. Ook ben ik wat cynisch en heb ik geen enkel medelijden met die Elliot Rodger type mannen. Dat zijn de zelfde kerels die mij een paar jaar geleden nog kwijlend achter na liepen en mij nu geen blik meer waardig gunnen.

dus, ehm tl;dr: ik ben niet zo positief over mij zelf
Hier ben ik dus ook bang voor...

Ik ben nu nog mooi/jong/strak maar wat heb ik in godsnaam te bieden als dat vervaagd straks als ik ouder word? Kan me daar oprecht druk over maken en mensen vinden mij dan ook dom en oppervlakkig.
Sereia schreef:
14-09-2017 20:13
Je kan ook wel onzeker zijn over een oprecht lelijk 'deel' aan je uiterlijk. Onzeker zijn is meer dan de vraag of iets wel of niet lelijk is. Het zijn de zorgen en de schaamte rondom dat deel wat typerend is. Echt lelijk of niet.
Als t dat de definitie is ben ik helemaal nergens onzeker over.
francieneke schreef:
14-09-2017 19:54
Ik vind mezelf absoluut niet mooi. Eigenlijk ben ik niet lelijk, alhoewel... maar het lukt mezelf dus niet dat te zien. Als kind en zeker ook als puber was ik lelijk, dat werd me soms ook gezegd. Dat gevoel is nooit meer weggegaan. Toch heb ik een best aardig gezicht, een mooie huid en een slank figuur. Maar het lukt mezelf niet het mooi te vinden. Als ik in de spiegel kijk kijk ik ook somber omdat ik al weet dat ik iets ga zien wat ik lelijk vind.
Maar als mijn zoon foto's van me maakt zie ik er best leuk uit op het plaatje.
Ben jij dat zelf op je profielfoto? Dan vind ik je echt een prachtige vrouw, met lieve uitstraling!

Ik was vroeger heel onzeker. Als ik nu terugkijk was ik best mooi. Helaas 20 kilo aangekomen door medicatie.
Inmiddels in een aantal maanden tijd 10 kilo afgevallen, er moeten er nog 10 af, maar ik begin mezelf weer te waarderen.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
YouWish schreef:
14-09-2017 21:14
Wat afschuwelijk dat mensen dit soort dingen tegen je zeggen. En dan vooral je ouders :'-( wat ontzettend gemeen.
Ach, ze hebben gelijk ...
Kan ze niet verbieden de waarheid te zeggen.

Opmerking van mijn vader heeft er wel voor gezorgd dat ik eindelijk vaart heb gezet achter afspraak met dermatoloog.
Vorige huisarts vond het nooit nodig.
Maar ik ben zelf een aantal vlekken in mijn gezicht al jaren rot beu gezien.
(En mijn huidige huisarts wou het wel een kans geven.)
Tornacense schreef:
14-09-2017 21:55
Ach, ze hebben gelijk ...
Kan ze niet verbieden de waarheid te zeggen.

Opmerking van mijn vader heeft er wel voor gezorgd dat ik eindelijk vaart heb gezet achter afspraak met dermatoloog.
Vorige huisarts vond het nooit nodig.
Maar ik ben zelf een aantal vlekken in mijn gezicht al jaren rot beu gezien.
(En mijn huidige huisarts wou het wel een kans geven.)
Heb je weleens een chemische peeling overwogen? Hierdoor verdwijnen littekens van acné (bijna) compleet. Het is echt een oppepper voor je huid, ook vlekken en rimpels vervagen/verdwijnen.
YouWish schreef:
14-09-2017 21:14
Dit!
Ik begrijp echt niet dat ouders zulke gemene dingen tegen hun kinderen zeggen.
silversky schreef:
14-09-2017 19:56
Dat lijkt me nou juist zo prachtig. Vanaf de heupen lekker vol zijn.

Ik zou er heel wat happymeals voor over hebben maar helaas verschijnen deze uiteindelijk rondom mijn navel en niet eens in de buurt van mijn billen of benen :biggrin:
Echt?! Wat grappig! Ik wil je best wat bil-vet opsturen hoor ;) Zelf zou ik liever een wat grotere boezem hebben (ruilen mag).
MiniMe3 schreef:
14-09-2017 20:35
Overigens vind ik bijna niemand echt lelijk. Iedereen heeft wel wat.
Dat vind ik eigenlijk ook. Voor mij speelt ook het innerlijk wel echt mee, zo kan ik een goed uitziend persoon echt onaantrekkelijk vinden als hij/zijn een slecht karakter heeft. Andersom kan ik een iemand ook juist aantrekkelijker vinden door een leuke persoonlijkheid/uitstraling.
retrostar schreef:
14-09-2017 20:52
Pas als je je gezondheid je in de steek laat, zal je met spijt terugkijken naar de tijd toen je een goedwerkend, redelijk normaal ogend lichaam had.

Over enkele jaren al, misschien tien, twintig jaar, als je een foto van jezelf terugkijkt, begrijp je niet meer dat je toen niet gewoon blij was met het uiterlijk wat je toen had. Want één ding is zeker: je zal ook je jeugd verliezen, en het presteren van je lijf en je geest, wat je nu zo heel gewoon vindt, gaat onverbiddelijk achteruit.
Ohhh dit herken ik zo erg! Vroeger altijd gepest, jarenlang. Puur omdat ik rossig haar had, sproeten (mega veel) en een zombiehuid had. Ook altijd al de langste geweest en erg dun. Vaak uitgescholden voor anorexiapatient. Ik vrat alles, altijd honger! Maar kwam geen grammetje aan.

En dan de foto's terugkijken. Hoe konden mensen me zooo lelijk vinden? Ik had prachtig dik haar. En een hele bijzondere kleur,mijn sproetjes stonden mij heel erg mooi en iedereen was jaloers op mijn lichaam. Maar het leed was me al aangedaan...ik kon en kan die onzekerheid niet meer loslaten. En daarop valt mijn haar al tientallen jaren heel erg uit. Dus telkens van een volle bos naar een hoopje haar. En je haar heeft veel invloed. Maar als het uitvalt doe ik het altijd vast, anders zit heel mijn huis/kleding onder. Wonder boven wonder noooit kaal geweest. Terwijl ik maandenlang duizenden haren per dag verloor. Maar toch doet dat heel veel met je. En ook het pesten. Ik hoop dat ooit de wereld zal verbeteren en iedereen het mooie in een ander ziet. Ik vind elk mens iets moois hebben.
Ik vind mijn uiterlijk/figuur wel prima. Heus niet perfect (beetje x-benen, dunne huid bijv.), maar overall prima. Op doordeweekse dagen, als er niks bijzonders is, zie ik er denk ik 'neutraal' uit (simpele kleding, haren meestal vast, geen make-up). Niets opvallends.
Met een feestje vind ik het altijd wel leuk om er extra aandacht aan te geven. Haren los (ik heb krullend haar, dikke bos), soms wel wat make-up en een iets minder casual outfit. Extra aandacht aan mijn uiterlijk geef ik ook op belangrijke momenten zoals een presentatie, sollicitatie of iets. Hoewel ik niet ontevreden ben over mijn uiterlijk, geeft wél aandacht er aan besteden toch wel een boost om mezelf krachtiger neer te zetten.

Vind mijn stem wel heel vervelend, kan er niet aan wennen. Dat is geen uiterlijk maar wel 'buitenkant'.
Moemoe64 schreef:
14-09-2017 22:12
Dit!
Ik begrijp echt niet dat ouders zulke gemene dingen tegen hun kinderen zeggen.
Ik vind het ook erg om te lezen in bepaalde reacties! Ouders zouden je juist onvoorwaardelijk moeten steunen en ik denk dat een nare opmerking van hen extra hard aankomt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven