Mode & Beauty alle pijlers

Wat vind je van jezelf?

14-09-2017 18:53 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over dit onderwerp had ik het pas met vriendinnen. Mij valt het op dat vrouwen niet vaak over zichzelf durven te zeggen dat ze een mooie vrouw zijn. Dat toch vaak vrouwen hun onzekerheden hebben. Wat ook ter spraken kwam zal je het zelf zien als je minder mooi bent? Vaak denken mensen dat je dat zegt om aandacht.

Wat vinden jullie van jezelf? Hebben jullie veel onzekerheden?
Honnx schreef:
14-09-2017 20:53
Mooie foto Francienke inderdaad!
Vind ik ook :)
YouWish schreef:
14-09-2017 18:56
Ik weet dat ik een mooie vrouw ben. Heb daar ook geen enkele onzekerheid over. Over andere (belangrijkere) zaken des te meer.
Dit vind ik heel mooi geschreven YouWish!
Ikkuz schreef:
14-09-2017 22:31
Ohhh dit herken ik zo erg! Vroeger altijd gepest, jarenlang. Puur omdat ik rossig haar had, sproeten (mega veel) en een zombiehuid had. Ook altijd al de langste geweest en erg dun. Vaak uitgescholden voor anorexiapatient. Ik vrat alles, altijd honger! Maar kwam geen grammetje aan.

En dan de foto's terugkijken. Hoe konden mensen me zooo lelijk vinden? Ik had prachtig dik haar. En een hele bijzondere kleur,mijn sproetjes stonden mij heel erg mooi en iedereen was jaloers op mijn lichaam. Maar het leed was me al aangedaan...ik kon en kan die onzekerheid niet meer loslaten. En daarop valt mijn haar al tientallen jaren heel erg uit. Dus telkens van een volle bos naar een hoopje haar. En je haar heeft veel invloed. Maar als het uitvalt doe ik het altijd vast, anders zit heel mijn huis/kleding onder. Wonder boven wonder noooit kaal geweest. Terwijl ik maandenlang duizenden haren per dag verloor. Maar toch doet dat heel veel met je. En ook het pesten. Ik hoop dat ooit de wereld zal verbeteren en iedereen het mooie in een ander ziet. Ik vind elk mens iets moois hebben.

Het is toch ongelooflijk dat mensen een zo jong meisje zo naar beneden kunnen halen! Bij mij is dat ook gebeurd, maar ik was ook echt lelijk, je ziet dat op foto's van vroeger. Wat voor zin echter heeft het om een kind in te wrijven waar ze niets aan kan doen? Toen ik een jaar of 17 was ging het beter. Maar de ellende was al aangericht en ik ben nog steeds mega onzeker over mijn uiterlijk, of liever: ik vind mezelf niet mooi.
Daar is goed mee te leven hoor, ik verschuil me niet, sta voor de klas en ik ben niet bang om uitgescholden te worden, maar er zijn best nog dagen dat ik liever binnen blijf omdat ik de buitenwereld niet wil confronteren met mijn uiterlijk ("de mensen schrikken zich rot..").
Mijn best mooie lange haar ben ik nu kwijt door een fout van de kapper, ik heb daar ook over geschreven op het forum hier.
Het lieve is dat veel mensen heel positief reageren, zowel hier (dank jullie wel, het doet me echt goed!) als irl. Dat ik, met mijn mooie gezichtje, dat korte haar kan hebben.
En dan moet ik me toch weer realiseren dat ik mezelf heel anders zie dan veel mensen dat doen.

Net als jij hoop ik dat ooit die enorme aandacht voor het uiterlijk zal verminderen. Tegenwoordig is het toch bar en boos, al die ingrepen (ik ook hoor: borstvergroting en jaren later heb ik de siliconen er toch maar weer uit laten halen omdat het spuuglelijk en nep was), gebleekte tanden, al die fitgirls met hun dieten, bij mannen idem dito, enz.
Veel mensen zie er nep uit vind ik. Voor elk schoonheidsfoutje is wel een remedie, maar vanwaar die enorme opwaardering voor het uiterlijk?
Ik heb eigenlijk altijd al negatief gedacht over mijn uiterlijk. Gek genoeg ben ik wel eens verbaasd als ik foto's van mezelf zie van 10, 20, 30 jaar geleden. Dan zie ik best een leuke vrouw en moet ik echt even kijken of ik het wel echt ben. Het is zelfs wel eens gebeurd dat ik een foto van mijn ex en een slanke knappe dame in omhelzing aantrof tussen onze vakantiefoto's (die je toen nog na het ontwikkelen moest ophalen), en echt even van slag was vanwege vermeend flirten met een ander.
In gedachten en voor de spiegel ben ik altijd een klein propje met een bol hoofd, steeds meer rimpels, scheve tanden en dun grijs haar. Laatst nog een discussie gehad met een vriend die niet geloofde dat ik mijn haar niet bruin verf, dat ligt eerder aan zijn ogen dan aan mijn haar wat echt wel bijna overwegend grijs is...
Ik vind mezelf ook niet mooi. Ik herken ook heel erg wat Tornacense zegt. Ik heb hetzelfde meegemaakt. Als ik naar school fietste hoorde ik gewoon meerdere keren hoe lelijk ik was. En als maar genoeg mensen dat lang genoeg tegen je zeggen, ga je dat vanzelf geloven. Want het waren ook gewoon onbekenden. Mensen die langs fietsten en dan opmerkingen maakten.
Maar tel daar bij op dat ik vroeger een hele lage stem had (ik ben ondertussen in mijn stem gegroeid om het zo maar te zeggen) en ook daar opmerkingen over kreeg en daar heb je de reden dat ik niks terug durfde te zeggen, want dan was ik bang dat ze nog meer hadden om me mee te pesten.

Ik heb een bril, sproetjes en had toen ook een beugel. Maar niet van die leuke sproetjes, maar sproetjes die net niet donker genoeg zijn om op te vallen, maar wel donker genoeg om een gekke kleur aan mijn huid te geven. Ik heb een moedervlekje wat meer dan eens aangezien wordt voor een dikke pukkel. Maar de huisarts gaf al aan dat ik er een even opvallend litteken aan over zou halen als ik die moedervlek weg zou laten halen.

Ik heb daardoor ook nog steeds moeite met op de foto gaan, want ik vind dat ik er nooit mooi op sta, maar dat komt ook omdat ik alle kleine dingetje zie. Dan vind ik dat ik een beetje dommig kijk, of dat mijn onderkin opvalt, of er zit een pukkeltje op mijn voorhoofd.
Eigenlijk zou ik wel eens een fotoshoot willen doen om daar verandering in te brengen, maar zo ver ben ik nog niet.
Ik heb al 3 dagen een sollicitatie klaarliggen maar er wordt om een foto gemaakt. En ik heb al meerdere keren foto's gemaakt (gewoon, alleen hoofd en schouders) en ik vind ze allemaal te lelijk om er bij te doen. Dan denk ik van "met die foto ga ik meteen op de afwijsstapel"

Gelukkig ben ik ondertussen wel volwassen genoeg om te weten dat uiterlijk ook niet alles is en dat ik op andere vlakken uitblink, maar het blijft soms moeilijk.
anoniem_254251 wijzigde dit bericht op 15-09-2017 11:45
0.05% gewijzigd
Ik vraag me af met welke gedachte men een ander lelijk noemt. Onvoorstelbaar.
When they go low, we go high. (M.Obama)
SaveAngie schreef:
15-09-2017 11:39

Ik vraag me dat ook af. Iedereen is anders, waarom zou de een lelijk zijn en de ander niet? Verschrikkelijk wat ik hier allemaal lees, ook omdat het weet wat voor schade het bij iemand aan kan richten.

Gisteren zag ik trouwens een filmpje van Katja Schuurman. Lekker wijf toch? Ik heb ademloos zitten kijken......ze was aan de bovenkant en de zijkant van haar gezicht volledig gebotoxt ... Zo raar was dat! Haar voorhoofdsrimpels, haar frons, de expressierimpels bij haar mond en een groot deel van haar lachrimpeltjes waren verdwenen. Terwijl die haar gezicht juist zo leuk maakten...
Haar jongere zusje Birgit was niet gebotoxt, die had leuke rimpels en die zag er veel beter uit.
SaveAngie schreef:
Huub Hangop - Lelijk Van Dichtbij

Het was weekend en ik keek eens in een ochtendblad
Ik ben niet moeders mooiste maar je wilt toch wat
De contactadvertenties dus maar doorgestoeid
En mijn brieven onder nummer hielden jou geboeid
En eindelijk was het dan zo ver ik zou je zien
Het begin van een pril geluk misschien
Ik zag je in de verte staan je was in het rood
Maar op 2 meter afstand schrok ik me dood

Wat ben je lelijk van dichtbij
Ben jij toch echt wel iets voor mij
Kan m'n ogen niet geloven
Raar gevoel komt bij me boven

Je zal nooit met een foto in de playboy staan
Of als Miss Holland door het leven gaan
Maar die glimlach om je mond heeft mij geraakt
en de volgende afspraak was al snel gemaakt
We hebben nu samen kinderen groot gebracht
Maar allemaal zo lelijk als de nacht
Maar we zijn dol gelukkig houden van elkaar
Ik probeer steeds te denken het is niet waar

Voor jou staat niemand in de rij

Als er geen oogkleppen bestonden
Had ik ze zelf uitgevonden

oelalala
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Ik ben aantrekkelijk, wordt vaak een mooie vrouw genoemd. Lang, blond, slank met rondingen en grote boezem. Ik trek vrij veel aandacht van mannen, maar vind dat vooral erg vervelend. Ik wordt vaak onzeker van de aandacht en ben bij 'vreemde' mannen achterdochtig. Als tiener was ik verre van knap. Ik was het mollige, puisterige, brildragende, verlegen meisje dat met echt alles op de middelbare school als laatste gekozen werd. Echt gepest werd ik niet, maar het was geen leuke tijd. Pas aan het eind van mijn tienerjaren (17-18) verbeterde mijn uiterlijk. Ik ben zeg maar 'leuk opgedroogd' :proud: Achteraf ben ik eigenlijk wel blij met mijn 'lelijke' tienerjaren. Het zorgt er nu nog steeds voor dat ik mij heel bewust ben van hoe veel geluk ik nu heb en hoe hard woorden en vooroordelen door uiterlijk aan kunnen komen.

Maar ook al wordt ik als aantrekkelijk gezien, ook ik heb dagen dat ik me echt een lelijke walvis voel. Ik heb een rubens figuur. Dus hoe slank ik ook ben, ik zal altijd een zacht ietwat blubberig buikje houden en mijn rondingen zullen niet minder worden. Daar ben ik heel vaak onzeker over. En ik heb grote borsten, wat ik zelf echt heel lelijk vind en waar ik me altijd heel erg van bewust ben. Ik probeer ze vaak zo mooi mogelijk te verstoppen en kleiner te laten lijken, maar mannen blijven er naar staren of er zelfs aan proberen te zitten. Ik vind dacht echt zo verschrikkelijk. Ik ben altijd bang om als domme, blonde bimbo aangezien te worden (wat ik niet ben....).
Interessant om alle reacties te lezen.

Ik zie er volgens mij heel gemiddeld uit. Soms vind ik mezelf mooi als ik in de spiegel kijk en soms vreselijk. De ene dag voel ik me heel slank, de andere dag heel dik. Kleding vind ik wel lastig.. ik vind het moeilijk om iets te kiezen dat me goed staat. Te wijd vind ik niet mooi, dan lijk ik dik. En te strak is ook niet mooi, want dan zie je alle kwabben haha. Ik heb er weinig gevoel voor..

Wat ik vooral merk is dat ik als ik me goed voel en vrolijk door de straten loop en ik mensen lachend (iets te) lang aankijk, dat vooral mannen daar heel erg op reageren. Voor ik het weet heb ik sjans. Terwijl als ik gewoon of een beetje in mezelf gekeerd door de winkel loop, ik totaal geen sjans heb. Het is dus echt mijn houding die bepaalt hoe ik in de markt lig zeg maar :)

Wat lijkt het me vreselijk om door anderen lelijk genoemd te worden..
Al dat getrash en die afkeurende opmerkingen over het uiterlijk van knappe BN'ers is natuurlijk allemaal afgunst. Wat anders?
O ja, en natuurlijk lelijkheid.
SaveAngie schreef:
Ja, ik heb de discussie wel eens met mijn vriend. Hij vind vrouwen met (zichtbaar) make-up, opgetut haar, parfum en pumps ronduit lelijk. Andere mannen vinden dat misschien weer het mooiste wat er is. Een vriendin van mij is op zich niet knap, maar volgens hem heeft zij zo'n verschrikkelijk leuke uitstraling dat dat haar echt heeel erg aantrekkelijk maakt (dat is ze ook). Anderen zouden haar misschien niet aantrekkelijk vinden omdat ze geen make-up draagt, niet het perfecte figuur heeft, wat onregelmatige huid heeft etc. Maar wat is dan eigenlijk knap of lelijk en wie zijn wij om dat voor een ander te bepalen. Smaken verschillen nu eenmaal. Wat de een heel mooi kan vinden, vind de ander verschrikkelijk.
Ik ben objectief bekeken niet moeders mooiste. Hoekig gezicht, groot voorhoofd, krulhaar met aan één kant een ver startende haarlijn waardoor ik daar altijd een gekke breuk heb in eender welk kapsel met een soort kale plek.

Maar ik heb de laatste maanden wel de knop omgedraaid voor mezelf. Dit is wat ik gekregen heb, dus ik zal het er mee moeten doen. Dat wil zeggen dat ik het ook verdien om zorg te dragen voor mezelf. Gezichtslotion, bodycream, make-up, haar drogen en stylen 's morgens... En dan voel ik me ook echt beter.

Alleen kan het dan gebeuren dat ik me 's morgens best goed voel en tevreden ben met het eindresultaat in de spiegel, en ik dan daarna een foto zie die genomen werd tijdens een presentatie die ik moest geven en ik denk: crap, zie ik er zo uit?
Dus op dat vlak lijkt de spiegel me soms dan weer een te positief beeld te geven.
Heel vreemd.
Ik verbaas me echt over het feit dat sommige hier door wildvreemden voor lelijk worden uitgemaakt. Echt wat bezield die mensen!
Kraaienpootje schreef:
15-09-2017 13:39
Ja, ik heb de discussie wel eens met mijn vriend. Hij vind vrouwen met (zichtbaar) make-up, opgetut haar, parfum en pumps ronduit lelijk. Andere mannen vinden dat misschien weer het mooiste wat er is. Een vriendin van mij is op zich niet knap, maar volgens hem heeft zij zo'n verschrikkelijk leuke uitstraling dat dat haar echt heeel erg aantrekkelijk maakt (dat is ze ook). Anderen zouden haar misschien niet aantrekkelijk vinden omdat ze geen make-up draagt, niet het perfecte figuur heeft, wat onregelmatige huid heeft etc. Maar wat is dan eigenlijk knap of lelijk en wie zijn wij om dat voor een ander te bepalen. Smaken verschillen nu eenmaal. Wat de een heel mooi kan vinden, vind de ander verschrikkelijk.
Ik bedoel meer, met welk nut moet dat hardop gezegd worden. Dat je iemand meer of minder leuk/mooi kan vinden dat snap ik maar wat is de meerwaarde om dat diegene te moeten melden?

Mijn vader heeft vroeger ooit eens gezegd, je vriendinnen zijn allemaal zo mooi lang, jij bent zo klein. :facepalm:
Bedankt pa, Het zijn jouw genen die dat hebben bepaald.
Helaas was ik op 12 jarige leeftijd nog niet zo adrem.
When they go low, we go high. (M.Obama)
aspirientje schreef:
15-09-2017 13:46
Ik ben objectief bekeken niet moeders mooiste. Hoekig gezicht, groot voorhoofd, krulhaar met aan één kant een ver startende haarlijn waardoor ik daar altijd een gekke breuk heb in eender welk kapsel met een soort kale plek.

Maar ik heb de laatste maanden wel de knop omgedraaid voor mezelf. Dit is wat ik gekregen heb, dus ik zal het er mee moeten doen. Dat wil zeggen dat ik het ook verdien om zorg te dragen voor mezelf. Gezichtslotion, bodycream, make-up, haar drogen en stylen 's morgens... En dan voel ik me ook echt beter.

Alleen kan het dan gebeuren dat ik me 's morgens best goed voel en tevreden ben met het eindresultaat in de spiegel, en ik dan daarna een foto zie die genomen werd tijdens een presentatie die ik moest geven en ik denk: crap, zie ik er zo uit?
Dus op dat vlak lijkt de spiegel me soms dan weer een te positief beeld te geven.
Heel vreemd.
Dat we onszelf in de spiegel anders zien dan op foto's heeft een verklaring Asperientje ;) Schijnt een beetje hetzelfde te zijn als dat iedereen zijn die zijn eigen stem terug hoort dat ook verschrikkelijk vind.
http://www.surfoloog.nl/lekker-in-de-sp ... -de-fotos/
https://www.scientias.nl/waarom-er-alti ... -filmpjes/
SaveAngie schreef:
15-09-2017 13:51
Ik bedoel meer, met welk nut moet dat hardop gezegd worden. Dat je iemand meer of minder leuk/mooi kan vinden dat snap ik maar wat is de meerwaarde om dat diegene te moeten melden?

Mijn vader heeft vroeger ooit eens gezegd, je vriendinnen zijn allemaal zo mooi lang, jij bent zo klein. :facepalm:
Bedankt pa, Het zijn jouw genen die dat hebben bepaald.
Helaas was ik op 12 jarige leeftijd nog niet zo adrem.
Totaal nutteloos en onnodig kwetsend inderdaad.
Ja, ik kan zeker zeggen dat ik er goed uitzie. Hoor vaak van mannen en vrouwen dat ik aantrekkelijk/mooi ben. Zowel gezicht als lichaam/ haren. Krijg ook vaak vragen over mijn haar/ make up/ kleding. En idd zoals eerder gezegd veel sjans/ aandacht van mannen. Dit vind ik trouwens niet altijd even leuk, omdat ik niet altijd in de belangstelling wil staan. Toch vind ik het wel leuk om verzorgd en vrouwelijk eruit te zien. Vrouwen kunnn trouwens ook jaloers/ minachtend uit de hoek komen. Gelukkig maak ik dit niet vaak mee, omdat ik zelf erg mondig en scherp uit de hoek kom. Maar goed, zou fijn zijn als vrouwen wat meer supportive zouden zijn naar elkaar toe.

Qua innerlijk vind ik dat ik wel wat leerpuntjes heb.
Kraaienpootje schreef:
Dat we onszelf in de spiegel anders zien dan op foto's heeft een verklaring Asperientje ;) Schijnt een beetje hetzelfde te zijn als dat iedereen zijn die zijn eigen stem terug hoort dat ook verschrikkelijk vind.
I know, ik had op een slecht moment het zelf al een keer gegoogled. Nou, dat hielp niet, lezen dat het toch echt gewoon klopt zo een foto :proud:
Ik ben heel tevreden ook al word ik duidelijk ouder, tot jaar of 30 had ik maat 34 en had ik geen make ip nodig , u ben ik 42 gebruik ik dagelijks foundation en heb ik maat 40 ipv 34.
Kraaienpootje schreef:
Dit is ook zo waar! Ik merk soms dat ik dan zo onzeker kan worden als ik mezelf terug zie op filmpjes dat ik denk zie ik er zo uit! :facepalm:
...
anoniem_53204 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 12:46
99.57% gewijzigd
Honnx schreef:
15-09-2017 14:15
Dit is ook zo waar! Ik merk soms dat ik dan zo onzeker kan worden als ik mezelf terug zie op filmpjes dat ik denk zie ik er zo uit! :facepalm:
Ja herkenbaar!
Honnx schreef:
15-09-2017 14:15
Haha heel herkenbaar! Of dat je en foto van jezelf ziet en je ziet ieder pukkeltje, vlekje en vetrolletje en je kijkt raar. En dan van anderen oprecht horen: "wat een leuke foto" :facepalm:

Ik ben het er helemaal mee eens dat niemand een ander hardop hoord af te kraken Aspirientje! Stelletje idioten...
Kraaienpootje schreef:
't Is ook zo dat je, wanneer je jezelf in de spiegel bekijkt, een houding aanneemt waarin je jezelf voor een bepaald publiek dat je in gedachten hebt het liefst zou presenteren. Het is een soort presentatie-oefening. Ook wanneer je een gek gezicht opzet of een rare houding aanneemt/oefent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven