Wat vind je van jezelf?
donderdag 14 september 2017 om 18:53
Over dit onderwerp had ik het pas met vriendinnen. Mij valt het op dat vrouwen niet vaak over zichzelf durven te zeggen dat ze een mooie vrouw zijn. Dat toch vaak vrouwen hun onzekerheden hebben. Wat ook ter spraken kwam zal je het zelf zien als je minder mooi bent? Vaak denken mensen dat je dat zegt om aandacht.
Wat vinden jullie van jezelf? Hebben jullie veel onzekerheden?
Wat vinden jullie van jezelf? Hebben jullie veel onzekerheden?
dinsdag 19 september 2017 om 19:30
Uitstraling doet heel veel vind ik zelf, je ziet wel eens mensen die zijn mooi maar toch maakt het hun minder mooi omdat ik een uitstraling mis. Ik voel me ook een stuk zekerder met mascara al krijg ik vaak te horen dat ik niet veel make-up nodig heb, ik voel me er zelf wel veel fijner bij.Belle1984 schreef: ↑19-09-2017 19:28Eigenlijk ben ik best tevreden met mijn uiterlijk. Ik krijg regelmatig complimentjes van zowel mijn man, vrienden, collega's als soms zelfs van onbekenden. Denk dat veel te maken heeft met uitstraling. Ik doe mijn best om kleding aan te doen die bij mij past. Mijn overgewicht wordt gecompenseerd met een zandlopermodel dat heel goed in proportie is. Ook draag ik mascara want ik blonde wimpers.
donderdag 21 september 2017 om 08:56
Ik heb niet het lichaam wat ik zou willen, ik heb niet het gewicht wat ik zou willen. Ben mijn hele middelbare schooltijd gepest (dag in, dag uit werd ik uitgescholden dat ik lelijk was), en ook daarna nog een hele poos.
Maar als ik nu in de spiegel kijk dan zie ik een vrouw die leeft en gelukkig is en soms durf ik gemeend tegen mezelf te zeggen dat ik best mooi ben.
Maar als ik nu in de spiegel kijk dan zie ik een vrouw die leeft en gelukkig is en soms durf ik gemeend tegen mezelf te zeggen dat ik best mooi ben.
donderdag 21 september 2017 om 10:32
donderdag 21 september 2017 om 10:35
Meestal zie ik mezelf ook zo. Maar dat heeft lang geduurd. Ik vind het wel prettig dat ik mezelf tegenwoordig wel eens mooi vind. Geeft me op die dagen net wat meer energie, zeg maar.sweetmadness schreef: ↑21-09-2017 10:326 dagen in de week Crossfit heeft zijn bijwerkingen.
Als ik er over nadenk vind ik mijzelf knap, maar als ik in de spiegel kijk zie ik gewoon mijzelf, niet een knap of lelijk persoon, maar gewoon ik.
Ben ik daar de enige in?
donderdag 21 september 2017 om 10:45
Ik ben te dik, maat 46 en ik ben 40, zie wat rimpeltjes. Heb een slechte gezondheid, al heel lang en jammer genoeg op moment een dikke hernia erbij.
En toch vind ik mezelf eigenlijk best mooi. Soms niet maar dan spreekt er meestal een depressie.
Ik heb geen heel knap gezicht en geen dun lijntje. Maar ik lach leuk, heb mooie ogen en vind mezelf vaak gewoon een leuk persoon. Ik heb een eigen kledingstijl en probeer mezelf goed te verzorgen.
Vind iemand dat niet mooi... Lekker boeiend.
En miepen over een paar kilo of niet een perfecte kont/gezicht/tieten vind ik echt zeuren. Als het je leven gaat bepalen en je humeur/gedrag echt beinvloed heb je wat hulp nodig om zulke dingen wat in perspectief te zien.
En toch vind ik mezelf eigenlijk best mooi. Soms niet maar dan spreekt er meestal een depressie.
Ik heb geen heel knap gezicht en geen dun lijntje. Maar ik lach leuk, heb mooie ogen en vind mezelf vaak gewoon een leuk persoon. Ik heb een eigen kledingstijl en probeer mezelf goed te verzorgen.
En miepen over een paar kilo of niet een perfecte kont/gezicht/tieten vind ik echt zeuren. Als het je leven gaat bepalen en je humeur/gedrag echt beinvloed heb je wat hulp nodig om zulke dingen wat in perspectief te zien.
donderdag 21 september 2017 om 10:52
Fee-de-Goede schreef: ↑21-09-2017 10:45Ik ben te dik, maat 46 en ik ben 40, zie wat rimpeltjes. Heb een slechte gezondheid, al heel lang en jammer genoeg op moment een dikke hernia erbij.
Eens. En ik heb er ook hulp bij gekregen. Daarom gaat het nu ook veel beter.
donderdag 21 september 2017 om 11:17
donderdag 21 september 2017 om 14:16
Ik ben prima. Ben zeker niet de mooiste en in een volgend leven zou ik graag voor de grap wel een fotomodellen-look willen hebben want dat lijkt me heerlijk.
Maar ik ben ook zeker niet lelijk. Heb goed haar, symmetrisch gezicht, goede huid. Stralende lach. Probeer me goed te kleden.
Mijn lijf is heel groot. 1.80 meter met maat 46. Zou liever 20 kg lichter zijn, dan was ik aantrekkelijker. Maar ik heb het er niet voor over om te sporten en minder te eten. Ik moet al genoeg moeite doen om die maat 46 niet te laten opklimmen tot 48 en vervolgens 50.
Ondanks mijn te grote en niet strakke lijf is het wel een goed lijf: in verhouding, een taille met opvallend beperkte vetrollen voor mijn gewicht, grote maar stevige borsten, lange benen en brede heupen en kont wat in jaren 80 nog vreselijk was maar sinds Kim K ook een asset.
Laatst in een baldadige bui zitten tinderen op profielen van jongens die zo'n 15 jaar jonger zijn. Ik harkte de ene na de andere 27-jarige beeldschone knul als match binnen die ook nog begonnen te praten en graag met me wilden daten. Dat vond ik echt ongelooflijk, en eerst dacht ik dat ik in de maling werd genomen maar het waren er teveel. Dus wel ontzettend leuk voor mijn ego, ook al weet ik dat het maar om 1 ding ging.
Maar seksueel aantrekkelijk gevonden worden is ook een compliment.
Maar ik ben ook zeker niet lelijk. Heb goed haar, symmetrisch gezicht, goede huid. Stralende lach. Probeer me goed te kleden.
Mijn lijf is heel groot. 1.80 meter met maat 46. Zou liever 20 kg lichter zijn, dan was ik aantrekkelijker. Maar ik heb het er niet voor over om te sporten en minder te eten. Ik moet al genoeg moeite doen om die maat 46 niet te laten opklimmen tot 48 en vervolgens 50.
Ondanks mijn te grote en niet strakke lijf is het wel een goed lijf: in verhouding, een taille met opvallend beperkte vetrollen voor mijn gewicht, grote maar stevige borsten, lange benen en brede heupen en kont wat in jaren 80 nog vreselijk was maar sinds Kim K ook een asset.
Laatst in een baldadige bui zitten tinderen op profielen van jongens die zo'n 15 jaar jonger zijn. Ik harkte de ene na de andere 27-jarige beeldschone knul als match binnen die ook nog begonnen te praten en graag met me wilden daten. Dat vond ik echt ongelooflijk, en eerst dacht ik dat ik in de maling werd genomen maar het waren er teveel. Dus wel ontzettend leuk voor mijn ego, ook al weet ik dat het maar om 1 ding ging.
Maar seksueel aantrekkelijk gevonden worden is ook een compliment.
donderdag 21 september 2017 om 15:11
Lief!Fee-de-Goede schreef: ↑21-09-2017 12:32Dat is fijn. En je bent echt heel mooi en aardig persoon. Soms weet je dat zelf niet. En dat is wat hulp om dat te zien echt iets goeds.
zondag 1 oktober 2017 om 17:53
Mooi geschreven! Je goed verzorgen is belangrijk maar uitstraling ook.Belle1984 schreef: ↑19-09-2017 19:28Eigenlijk ben ik best tevreden met mijn uiterlijk. Ik krijg regelmatig complimentjes van zowel mijn man, vrienden, collega's als soms zelfs van onbekenden. Denk dat veel te maken heeft met uitstraling. Ik doe mijn best om kleding aan te doen die bij mij past. Mijn overgewicht wordt gecompenseerd met een zandlopermodel dat heel goed in proportie is. Ook draag ik mascara want ik blonde wimpers.
zondag 1 oktober 2017 om 17:56
Vervelend met je hernia! Wat is de oorzaak ervan? In ieder geval sterkte ermee! Lijkt me heel vervelend. Ik hoop dat je niet teveel pijn hebt en dat dit weer over gaat. En of iets zeuren is hangt ervan af. Als je weet dat je er goed eruit ziet en altijd naar complimenten zit te vissen dan kan het wel eens zeuren zijnFee-de-Goede schreef: ↑21-09-2017 10:45Ik ben te dik, maat 46 en ik ben 40, zie wat rimpeltjes. Heb een slechte gezondheid, al heel lang en jammer genoeg op moment een dikke hernia erbij.
Zelf vind ik dat ik er best mag zijn en er goed eruitzie
anoniem_2815 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 18:04
16.90% gewijzigd
zondag 1 oktober 2017 om 18:16
Geraldine schreef: ↑01-10-2017 17:56Vervelend met je hernia! Wat is de oorzaak ervan? In ieder geval sterkte ermee! Lijkt me heel vervelend. Ik hoop dat je niet teveel pijn hebt en dat dit weer over gaat. En of iets zeuren is hangt ervan af. Als je weet dat je er goed eruit ziet en altijd naar complimenten zit te vissen dan kan het wel eens zeuren zijn. Maar soms kan iemand ook gewoon zo onzeker zijn dat het je leven teveel beïnvloedt en dan is het zeker belangrijk om hulp te gaan zoeken en te kijken waar het vandaan komt.
Zelf vind ik dat ik er best mag zijn en er goed eruitzie. Diversiteit en het unieke van mensen vind ik ook erg mooi en interessant.
Ik heb een aangeboren afwijking aan de tussenwervels blijkt. Nooit last van gehad want hele goede spieren in en om mijn rug en bekken. En nog betrekkelijk flexibel en jong. Totdat ik februari viel. Langzaam kwamen de klachten en bleek dat een van de onderste tussenwervels stuk zijn. Het gaat over als ik geopereerd ben. Nog even maar hoop ik.
Zeuren is inderdaad als je zo bezig bent met uiterlijk dat je vastloopt in je leven. In gedrag vooral.
Ik hou ook meer van mensen met een bepaalde fijne uitstraling dan met een symetrisch gezicht en een dunne lijn.
zondag 1 oktober 2017 om 18:27
Zeuren vind ik zo onvriendelijk klinken. Door mijn verleden ben ik zo bezig (geweest) met mijn uiterlijk. Dat is geen zeuren in mijn ogen.Fee-de-Goede schreef: ↑01-10-2017 18:16Ik heb een aangeboren afwijking aan de tussenwervels blijkt. Nooit last van gehad want hele goede spieren in en om mijn rug en bekken. En nog betrekkelijk flexibel en jong. Totdat ik februari viel. Langzaam kwamen de klachten en bleek dat een van de onderste tussenwervels stuk zijn. Het gaat over als ik geopereerd ben. Nog even maar hoop ik.
Zeuren is inderdaad als je zo bezig bent met uiterlijk dat je vastloopt in je leven. In gedrag vooral.
Ik hou ook meer van mensen met een bepaalde fijne uitstraling dan met een symetrisch gezicht en een dunne lijn.![]()
zondag 1 oktober 2017 om 20:26
Ik hoop dat je zo gauw mogelijk geopereerd kunt worden. Lopen zal wel erg pijnlijk zijn. En uitstraling vind ik zelf nog het belangrijkste,hoe dik of dun iemand is of wat voor gezicht iemand heeft maakt niets uit. Als iemand maar een leuk mens is!Fee-de-Goede schreef: ↑01-10-2017 18:16Ik heb een aangeboren afwijking aan de tussenwervels blijkt. Nooit last van gehad want hele goede spieren in en om mijn rug en bekken. En nog betrekkelijk flexibel en jong. Totdat ik februari viel. Langzaam kwamen de klachten en bleek dat een van de onderste tussenwervels stuk zijn. Het gaat over als ik geopereerd ben. Nog even maar hoop ik.
Ik hou ook meer van mensen met een bepaalde fijne uitstraling dan met een symetrisch gezicht en een dunne lijn.![]()
zondag 1 oktober 2017 om 20:28
Vind dat geen zeuren hoor. En je bent gepest wat ik trouwens heel erg gemeen vind. Daar kan je iemand zo mee omlaag halen en het zelfbeeld
van iemand beschadigen. Ik ben blij dat de hulp je geholpen heeft en het nu beter gaat
zondag 1 oktober 2017 om 20:59
Ik geloof dat ik er wel leuk uit zie. Voel me op mijn gemak. Ik zou wel graag meer stijl/klasse hebben. Ik kan geen kleuren combineren (kleding) en ben soms echt een domme boer in gedrag (onhandig, bot, in elkaar gezakte houding).
Ben wel tevreden met mijn figuur en gewicht, heb veel haar (kost ook veel werk, maar dan lijkt het wel ergens op), ben best lang, normale boezem en een normale kont. Wel een slechte huid (soms), maar daar zit ik niet zo mee.
Ben wel tevreden met mijn figuur en gewicht, heb veel haar (kost ook veel werk, maar dan lijkt het wel ergens op), ben best lang, normale boezem en een normale kont. Wel een slechte huid (soms), maar daar zit ik niet zo mee.
zondag 1 oktober 2017 om 21:00
zondag 1 oktober 2017 om 22:02
Mijn hele leven ben ik tevreden geweest met mijn uiterlijk. Gewoon prima, vind mezelf niet SUPERknap ofzo maar zou ook oprecht niet weten wat ik zou willen veranderen
Ik ben een vrij serieus type dus hield niet van scharrelen maar tijdens mijn tienertijd kreeg ik vaak van jongens complimenten over mijn ogen bv. en het is zelfs eens gebeurd dat er in de bus iemand naar me toekwam en naast me kwam zitten die verklaarde op slag verliefd te zijn geworden en of ik alsjeblieft met hem uit wilde gaan.
En op mijn werk is er ook iemand die me duidelijk heel mooi vindt en altijd hint.
Maar dat vind ik eigenlijk meer ongemakkelijk.
Mijn man vindt me soms nog onwijs aantrekkelijk en voelt zich dan op een primitieve wijze "trots" dat ik bij hem hoor.
Dat vind ik wel aandoenlijk haha.
wat sommigen hierboven schrijven heb ik ook; dat ik moeite heb met me leuk te kleden omdat ik niet goed weet wat me staat. En ik daarnaast echt niet van winkelen houd.
Ik ben een vrij serieus type dus hield niet van scharrelen maar tijdens mijn tienertijd kreeg ik vaak van jongens complimenten over mijn ogen bv. en het is zelfs eens gebeurd dat er in de bus iemand naar me toekwam en naast me kwam zitten die verklaarde op slag verliefd te zijn geworden en of ik alsjeblieft met hem uit wilde gaan.
En op mijn werk is er ook iemand die me duidelijk heel mooi vindt en altijd hint.
Maar dat vind ik eigenlijk meer ongemakkelijk.
Mijn man vindt me soms nog onwijs aantrekkelijk en voelt zich dan op een primitieve wijze "trots" dat ik bij hem hoor.
Dat vind ik wel aandoenlijk haha.
wat sommigen hierboven schrijven heb ik ook; dat ik moeite heb met me leuk te kleden omdat ik niet goed weet wat me staat. En ik daarnaast echt niet van winkelen houd.
_aphia_ wijzigde dit bericht op 01-10-2017 22:04
Reden: nog niet klaar.
Reden: nog niet klaar.
9.79% gewijzigd
maandag 2 oktober 2017 om 10:10
Ik ben wel blij met hoe ik eruit zie. Ik heb een goed lijf (zou nog wel iets strakker mogen maar dat zie je niet als ik kleren aan heb), mijn trainer zei eens toen ik iets te zeuren had over mijn bovenarmen dat waarschijnlijk 95% van de vrouwen jaloers is op mijn figuur.
Ik heb het ook altijd makkelijk met shoppen, ik ben slank en heb een platte buik en bijna alles wat ik leuk vind en in maat S aantrek, is meteen goed.
Qua gezicht en haar ben ik ook niet slecht bedeeld, ik ben geen model, maar ben prima tevreden.
Natuurlijk heb ik wel mijn onzekerheden, zo vind ik mijn neus niet mooi (maar ik zou er nooit iets aan laten doen) en ik baal van de rimpels die er de laatste jaren bij gekomen zijn. Oh ja, en ik zie er snel wit en moe uit en vind dat ik daarom niet zonder make-up de deur uit kan. Dat is wel jammer.
Ik heb het ook altijd makkelijk met shoppen, ik ben slank en heb een platte buik en bijna alles wat ik leuk vind en in maat S aantrek, is meteen goed.
Qua gezicht en haar ben ik ook niet slecht bedeeld, ik ben geen model, maar ben prima tevreden.
Natuurlijk heb ik wel mijn onzekerheden, zo vind ik mijn neus niet mooi (maar ik zou er nooit iets aan laten doen) en ik baal van de rimpels die er de laatste jaren bij gekomen zijn. Oh ja, en ik zie er snel wit en moe uit en vind dat ik daarom niet zonder make-up de deur uit kan. Dat is wel jammer.
maandag 2 oktober 2017 om 10:33
In mijn ogen ook niet. Misschien beetje slecht uitgelegd.
Mensen die zeuren vind ik mensen die over onzinnige dingen miepen maar er verder ook niks aan willen doen, bijvoorbeeld hulp zoeken als ze echt onzeker zijn of gepest en daarom zo bezig met uiterlijk.
Net alsof dat is wat ze zijn, hun uiterlijk.
Als je gepest bent en daar later last van hebt en hulp zoekt vind ik van een andere categorie. Dan zeur je niet maar doe je wat toch?
maandag 2 oktober 2017 om 19:34
Duidelijke uitleg en ben ik met je eens.Fee-de-Goede schreef: ↑02-10-2017 10:33In mijn ogen ook niet. Misschien beetje slecht uitgelegd.
Mensen die zeuren vind ik mensen die over onzinnige dingen miepen maar er verder ook niks aan willen doen, bijvoorbeeld hulp zoeken als ze echt onzeker zijn of gepest en daarom zo bezig met uiterlijk.
Net alsof dat is wat ze zijn, hun uiterlijk.
Als je gepest bent en daar later last van hebt en hulp zoekt vind ik van een andere categorie. Dan zeur je niet maar doe je wat toch?
maandag 2 oktober 2017 om 20:45
Gemiddeld genomen vind ik mezelf ... prima, ik denk dat dat het wel goed omschrijft. Het helpt bij mij nogal als ik er moeite voor doe: haar in de krul, wat make-up en goed passende kleding doen wonderen. Dan denk ik: die ziet er mooi uit! Als ik net wakker ben, lijk ik soms op een gedeukte aardappel.
Soms zanik ik te veel op mijn spiegelbeeld. Wat ik ook weeg, ik ben altijd vijf kilo zwaarder dan ik wil zijn. Ik krijg makkelijk moedervlekken op de raarste plekken die dan ook bol worden (ja, ik laat ze in de gaten houden). De laatste paar jaar zijn heel pittig geweest door persoonlijke omstandigheden en ik merk dat al die tranen hun sporen hebben achtergelaten. Ik zie in de spiegel kringen en lijnen die er eerst niet waren en die er van mij niet hadden hoeven komen.
Maar ik heb de liefste man ter wereld die me zo vaak hij kan vertelt dat hij me prachtig vindt.
Ook op momenten dat ik me een gedeukte aardappel met wallen voel dus. Dan wil ik weer zo graag wat milder naar mezelf zijn. Als hij het kan zien, moet ik dat ook kunnen.
Soms zanik ik te veel op mijn spiegelbeeld. Wat ik ook weeg, ik ben altijd vijf kilo zwaarder dan ik wil zijn. Ik krijg makkelijk moedervlekken op de raarste plekken die dan ook bol worden (ja, ik laat ze in de gaten houden). De laatste paar jaar zijn heel pittig geweest door persoonlijke omstandigheden en ik merk dat al die tranen hun sporen hebben achtergelaten. Ik zie in de spiegel kringen en lijnen die er eerst niet waren en die er van mij niet hadden hoeven komen.
Maar ik heb de liefste man ter wereld die me zo vaak hij kan vertelt dat hij me prachtig vindt.
Je moet niet alles geloven wat je denkt