Wat vind je van jezelf?
donderdag 14 september 2017 om 18:53
Over dit onderwerp had ik het pas met vriendinnen. Mij valt het op dat vrouwen niet vaak over zichzelf durven te zeggen dat ze een mooie vrouw zijn. Dat toch vaak vrouwen hun onzekerheden hebben. Wat ook ter spraken kwam zal je het zelf zien als je minder mooi bent? Vaak denken mensen dat je dat zegt om aandacht.
Wat vinden jullie van jezelf? Hebben jullie veel onzekerheden?
Wat vinden jullie van jezelf? Hebben jullie veel onzekerheden?
zaterdag 16 september 2017 om 02:58
Dit had ik kunnen schrijven. Dank je!Kraaienpootje schreef: ↑15-09-2017 13:27
Maar ook al wordt ik als aantrekkelijk gezien, ook ik heb dagen dat ik me echt een lelijke walvis voel. Ik heb een rubens figuur. Dus hoe slank ik ook ben, ik zal altijd een zacht ietwat blubberig buikje houden en mijn rondingen zullen niet minder worden. Daar ben ik heel vaak onzeker over. En ik heb grote borsten, wat ik zelf echt heel lelijk vind en waar ik me altijd heel erg van bewust ben. Ik probeer ze vaak zo mooi mogelijk te verstoppen en kleiner te laten lijken, maar mannen blijven er naar staren of er zelfs aan proberen te zitten. Ik vind dacht echt zo verschrikkelijk. Ik ben altijd bang om als domme, blonde bimbo aangezien te worden (wat ik niet ben....).
Ik ben happy met mezelf. Mensen vinden me mooi of ik denk eerder aantrekkelijk, ik vind mezelf prima.
Toen ik jonger was, was ik super slank (dun) met rondingen. 1.75, 49 kilo, maar wel een cup DD en een bolle kont. Echt een zandloper. Tel daarbij op super blond blond haar, volle lippen en ja, wel een leuk koppie. Ik vond het altijd vervelend dat mannen me als een soort van lustobject beschouwden, en vrouwen me argwanend aankeken
Nu (33) heb ik uiteraard nog dezelfde lengte, maar ben 20 kilo zwaarder. Dat is mijn eigen 'schuld' want ik houd van lekker eten en wijn. Ik moest eraan wennen, maar ik voel me nu heerlijk met mezelf! En vooral omdat ik er niks voor hoef te laten, en niks voor hoef te doen. Ben nog steeds een zandloper, alles zit op de juiste plek. M'n benen blijven super slank en gespierd door m'n werk
Op foto's zie ik er altijd verschrikkelijk uit, omdat ik nogal een behoorlijke boezem heb, lijk ik snel dik vind ik. Maar goed, in de spiegel vind ik mezelf wel mooi.
Ik word standaard 5 tot 10 jaar jonger geschat, dat is op zich ook wel leuk. Maar ik heb best een bolle toet (een cherubijn gezichtje zoals iemand laatst aardig zei) en daar ben ik soms wel onzeker over. Maar die bolle toet zorgt wel weer voor het feit dat ik geen rimpels heb.
Mijn beste vriendin is super super slank, heeft een prachtige kont (10cm langer maar 15 kilo lichter), maar heeft een AA cup en krijgt lijnen in haar gezicht, ik vind haar prachtig. Ben jaloers op haar strakke buik. Zij is jaloers op mijn volle borsten, dat ik geen rimpels krijg, en ik op haar prachtige haar. Tja, zo vinden we allemaal wel wat van onszelf.
Jammer dat mensen zo kunnen oordelen oordelen over een anders uiterlijk.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
zaterdag 16 september 2017 om 03:09
Hoe kan je dat nu van jezelf denken? Tenzij je een slechte persoonlijkheid hebt, heeft iedereen toch iets moois? Ik vind nooit iemand zeer, zeer lelijk.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
zaterdag 16 september 2017 om 03:12
zaterdag 16 september 2017 om 04:51
Ik ben erg witjes en word niet bruin dus ik hoor de hele winter 'ben je ziek?' En zomers 'je moet eens in de zon zitten'
Ook heb ik kleine borsten en een dikke buik waardoor er regelmatig gedacht word dat ik zwanger ben. Tot zover de buitenwereld;) ik vind mezelf best mooi. Ben verder slank, heb een normaal gewicht en mooie ogen
Ook heb ik kleine borsten en een dikke buik waardoor er regelmatig gedacht word dat ik zwanger ben. Tot zover de buitenwereld;) ik vind mezelf best mooi. Ben verder slank, heb een normaal gewicht en mooie ogen
zaterdag 16 september 2017 om 11:12
Helaas kan ik het hier niet mee eens zijn, te veel lelijkerds op deze planeet, zowel innerlijk als uiterlijk vaak. Zie Kimmie, Erdo, Assad of Trump. Alle vier hetzelfde talent, wat ze niet bevalt gaat eraan. Dit kun je natuurlijk mooi vinden, ik verbaas me hier op viva nergens meer over.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
zaterdag 16 september 2017 om 17:05
Mooi hoe je het negatieve ontkracht! Meestal is het andersom.taxi87 schreef: ↑16-09-2017 04:51Ik ben erg witjes en word niet bruin dus ik hoor de hele winter 'ben je ziek?' En zomers 'je moet eens in de zon zitten'
zaterdag 16 september 2017 om 21:43
Ik vind dat ongelofelijk hoe mensen gewoon durven zoiets te zeggen! Ze zouden een keer naar zichzelf moeten kijken. Dat doet me oprecht pijn in mijn hart. Ik weet wel zeker dat je een prachtmens bent en de moeite waard.Tornacense schreef: ↑14-09-2017 20:10Zit je op de trein, hoor je ze 3 banken verder roddelen over jou.
"Wat een lelijk wijf daar zit". Of "moest ik zo lelijk zijn, ik liet gelijk een plastisch chirurg erop los".
Of soms recht in mijn gezicht "lelijke doos".
Zelfs mijn moeder moet af en toe zo'n steek geven.
A la "tot je neus gaat het en kan het er een beetje mee door, maar alles wat eronder komt ben je gewoon lelijk".
Ik heb dik recht naar beneden groeiend haar dat alleen maar goed geborsteld moet worden.
Da's dan ook het enige positieve wat ik in de spiegel zie.
zaterdag 16 september 2017 om 21:55
Ik vind dat ik er best mag zijn. Goed,ben niet superslank,heb maat 40/42 bij 1.75,ben nogal gespierd door het regelmatige
sporten. Maar heb een hoop dingen om trots op te zijn. Maar uiteraard zijn er ook wel eens baalmomenten maar dat heb ik niet vaak. Het enige wat ik anders zou willen hebben is de binnenkant van mijn dijen om de proporties nog wat te verbeteren. Misschien ooit een liposculpture in deze zone! Ff erover nadenken! Verder: Ik heb een mooie slanke taille,lange benen,lang blond haar,ben vooral trots op mijn gespierde armen en krijg vaak complimenten over mijn huid en kledingstijl. Perfekt ben ik niet en dat hoeft ook niet.
sporten. Maar heb een hoop dingen om trots op te zijn. Maar uiteraard zijn er ook wel eens baalmomenten maar dat heb ik niet vaak. Het enige wat ik anders zou willen hebben is de binnenkant van mijn dijen om de proporties nog wat te verbeteren. Misschien ooit een liposculpture in deze zone! Ff erover nadenken! Verder: Ik heb een mooie slanke taille,lange benen,lang blond haar,ben vooral trots op mijn gespierde armen en krijg vaak complimenten over mijn huid en kledingstijl. Perfekt ben ik niet en dat hoeft ook niet.
zaterdag 16 september 2017 om 23:41
Dat is toch super, niemand is perfect. Sporten doet altijd wel goed, teminste mij wel. Alleen weer eventjes niet geweest.Geraldine schreef: ↑16-09-2017 21:55Ik vind dat ik er best mag zijn. Goed,ben niet superslank,heb maat 40/42 bij 1.75,ben nogal gespierd door het regelmatige
zondag 17 september 2017 om 09:22
Ik vind mezelf wel oké. Als ik met mijn vriendinnen ben krijg ik van mannen vaak te horen dat ik de knapste ben, maar dat komt denk ik ook doordat ik het meest 'doorsnee' ben van mijn vriendinnen en daardoor door meer mannen als knap wordt gezien.
Ik ben blij met mijn lengte en gewicht. 1.63 en 52 kilo. Ik zie er vrij snel gespierd uit zonder iets te doen, maar ik heb 0 rondingen en dat vind ik heel jammer. Ik heb een aa-cupje en ik had zooooo graag een b-cup gehad. Mijn borsten zijn mijn grootste onzekerheid.
Op die post van Bladora kan ik dan ook echt jaloers zijn. Ik wil ook tieten!
Verder heb ik een leuk gezicht, mooie ogen, volle lippen, mooie haarkleur waar ik vroeger veel complimenten over kreeg. Het wordt echter steeds donkerder en icm mijn bleke huid doe ik mijn bijnaam 'sneeuwwitje' steeds meer eer aan.
Ik heb helaas wel dun haar en veel uitval, dus ooit worden dat extensions ofzo.
Ik had graag een iets zachter uiterlijk gehad: minder brede schouders en kaaklijn en een duidelijker botstructuur in mijn gezicht. En meer rondingen. Dan zou ik helemaal tevreden zijn geweest
Ik ben blij met mijn lengte en gewicht. 1.63 en 52 kilo. Ik zie er vrij snel gespierd uit zonder iets te doen, maar ik heb 0 rondingen en dat vind ik heel jammer. Ik heb een aa-cupje en ik had zooooo graag een b-cup gehad. Mijn borsten zijn mijn grootste onzekerheid.
Op die post van Bladora kan ik dan ook echt jaloers zijn. Ik wil ook tieten!
Verder heb ik een leuk gezicht, mooie ogen, volle lippen, mooie haarkleur waar ik vroeger veel complimenten over kreeg. Het wordt echter steeds donkerder en icm mijn bleke huid doe ik mijn bijnaam 'sneeuwwitje' steeds meer eer aan.
Ik heb helaas wel dun haar en veel uitval, dus ooit worden dat extensions ofzo.
Ik had graag een iets zachter uiterlijk gehad: minder brede schouders en kaaklijn en een duidelijker botstructuur in mijn gezicht. En meer rondingen. Dan zou ik helemaal tevreden zijn geweest
zondag 17 september 2017 om 12:44
Vroeger werd er tegen mij gezegd dat ik heel mooie kinderen zou krijgen met mijn lelijke partner, want min en min maakt plus. Ik was nog een kind en had nog nooit een vriendje gehad.
Ik ben lang onzeker geweest over mijn uiterlijk en ik heb nog genoeg te klagen (over mijn 'blob' zoals ik mijn buikje noem bijvoorbeeld of over mijn stevige benen), maar over het algemeen ben ik best tevreden met mijn uiterlijk. Ik ben dan wel niet heel blij met mijn buikje dat ik een paar jaar geleden nog niet had, maar het is mijn eigen schuld. Blijkbaar vind ik het niet erg genoeg om er wat aan te doen.
Ik ben mensen steeds meer gaan geloven als ik complimentjes krijg.
Soms vind ik me oerlelijk als ik in de spiegel kijk, een andere keer vind ik mezelf best knap. De waarheid zal ergens in het midden liggen. En wat ik vind, vind een ander niet. O, dat was de vraag niet. Ik vind mezelf alles bij elkaar best ok. Meer plus dan min.
En ik vind dat ik een mooie partner heb en een heel mooi kind
Ik ben lang onzeker geweest over mijn uiterlijk en ik heb nog genoeg te klagen (over mijn 'blob' zoals ik mijn buikje noem bijvoorbeeld of over mijn stevige benen), maar over het algemeen ben ik best tevreden met mijn uiterlijk. Ik ben dan wel niet heel blij met mijn buikje dat ik een paar jaar geleden nog niet had, maar het is mijn eigen schuld. Blijkbaar vind ik het niet erg genoeg om er wat aan te doen.
Ik ben mensen steeds meer gaan geloven als ik complimentjes krijg.
Soms vind ik me oerlelijk als ik in de spiegel kijk, een andere keer vind ik mezelf best knap. De waarheid zal ergens in het midden liggen. En wat ik vind, vind een ander niet. O, dat was de vraag niet. Ik vind mezelf alles bij elkaar best ok. Meer plus dan min.
En ik vind dat ik een mooie partner heb en een heel mooi kind
zondag 17 september 2017 om 20:43
Natuurlijk heb ik wel eens een baalmoment en vind ik dan niet altijd alles even mooi aan mijn lichaam maar aan de andere kant er is ook niets aan mijn lichaam dat ik lelijk vind. Met sporten kom je een heel eind maar ik doe het ook omdat ik het leuk vind. En uiteraard hoort genieten er ook bij. Ik ontzeg mezelf geen dingen. Perfectie is een strijd die je al verloren bent zodra je geboren bent. Er zijn nog zoveel andere dingen die ik belangrijker vind.
zondag 17 september 2017 om 21:10
Ik praat nooit over me zelf vind me zelf oke. Krijg heel vaak te horen dat ik een mooie vrouw ben. Ben zeker niet arrogant juist heel vriendelijk naar andere. Maar ik word vaak heel vuil aangekeken door andere vrouwen op straat de sportschool ook daar doen mannen of ik hun nodig heb mega irritant staren steeds je spullen overpakken. Ooit een vriendin gehad waar ik mee samen werkte ze zei letterlijk ik word onzeker van jou ik vond dat best kwetsend dat wil.ik helemaal niet.
maandag 18 september 2017 om 10:58
Ik zie trouwens best wel wat mensen reageren met "ik snap niet dat mensen zoiets zeggen"
Maar het is niets anders dan een vorm van pesten en dus een manier van sommige mensen om zich beter over zichzelf te voelen.
In mijn geval heb ik er sinds ik van school af ben niet zo veel last meer van. Of eigenlijk heb ik er wel last van omdat ik er zo mega-onzeker door geworden ben, maar ik hoor die opmerkingen niet meer. Toen ik nog naar school ging was het elke dag raak en soms ook meerdere keren per dag. Want ja, zo zijn (sommige) jongeren. En dat hoorde ik toen ik naar het MBO ging, daarna op het HBO ook en uiteindelijk zelfs op de uni kwamen die opmerkingen.
Maar het is niets anders dan een vorm van pesten en dus een manier van sommige mensen om zich beter over zichzelf te voelen.
In mijn geval heb ik er sinds ik van school af ben niet zo veel last meer van. Of eigenlijk heb ik er wel last van omdat ik er zo mega-onzeker door geworden ben, maar ik hoor die opmerkingen niet meer. Toen ik nog naar school ging was het elke dag raak en soms ook meerdere keren per dag. Want ja, zo zijn (sommige) jongeren. En dat hoorde ik toen ik naar het MBO ging, daarna op het HBO ook en uiteindelijk zelfs op de uni kwamen die opmerkingen.
maandag 18 september 2017 om 11:05
Ik vind mezelf een mooie vrouw en ik krijg vaak complimentjes over mijn uiterlijk. Behalve van mijn eigen vriend, met wie ik al vijf jaar samen ben. Gelukkig hoef ik daar niet mijn zelfwaarde uit te halen, maar ik vind het wel heel jammer dat ik op hem nooit een soort 'wow-effect' lijk te hebben en op andere mannen wel.
Naakt vind ik mezelf minder mooi. Ik heb putten in mijn billen en dijen en mijn buik is niet zo plat als ik zou willen. Ik heb maar een bescheiden b-cup. Vroeger was ik daar best onzeker over, maar nu vind ik ze wel mooi eigenlijk.
Naakt vind ik mezelf minder mooi. Ik heb putten in mijn billen en dijen en mijn buik is niet zo plat als ik zou willen. Ik heb maar een bescheiden b-cup. Vroeger was ik daar best onzeker over, maar nu vind ik ze wel mooi eigenlijk.
maandag 18 september 2017 om 21:23
Wat ik nou heel vaal denk bij dit onderwerp... Dat het eigenlijk heeeel erg weinig te maken heeft met hoe je er werkelijk uitziet.
Stel nou he, dat jij jezelf een ontiegelijk lekkere mevrouw of gozerd vindt. En je bent daar 100% van overtuigd. Dan maakt het niet uit of een ander jou mooi vindt of niet. Dan maakt het dus ook niet uit of je volgens de idealen ook echt lekker of mooi bent. Dan ben je gewoon happy.
En stel nou he, dat jij jezelf een ontiegelijke lillukerd vindt. En je bent daar 100% van overtuigd. Dan maakt het niet uit of een ander jou lelijk vindt of niet. Dan maakt het dus ook niet uit of je volgens de idealen ook echt lelijk bent of niet. Dan ben je gewoon unhappy.
En ja, ik zie dit ook zo in mijn omgeving, mensen die volgens de schoonheidsidealen prachtig zijn maar het zelf niet zien. En mensen die geen fotomodellen-look hebben en toch blaken van zelfvertrouwen en zichzelf mooi vinden.
Hoe vaak ik wel niet heb gewenst dat ik een knop kon uitvinden waarmee mensen hun zelfvertrouwen konden aanzetten, zodat iedereen zichzelf gewoon lekkere mevrouw resp. gozerd vindt.
Stel nou he, dat jij jezelf een ontiegelijk lekkere mevrouw of gozerd vindt. En je bent daar 100% van overtuigd. Dan maakt het niet uit of een ander jou mooi vindt of niet. Dan maakt het dus ook niet uit of je volgens de idealen ook echt lekker of mooi bent. Dan ben je gewoon happy.
En stel nou he, dat jij jezelf een ontiegelijke lillukerd vindt. En je bent daar 100% van overtuigd. Dan maakt het niet uit of een ander jou lelijk vindt of niet. Dan maakt het dus ook niet uit of je volgens de idealen ook echt lelijk bent of niet. Dan ben je gewoon unhappy.
En ja, ik zie dit ook zo in mijn omgeving, mensen die volgens de schoonheidsidealen prachtig zijn maar het zelf niet zien. En mensen die geen fotomodellen-look hebben en toch blaken van zelfvertrouwen en zichzelf mooi vinden.
Hoe vaak ik wel niet heb gewenst dat ik een knop kon uitvinden waarmee mensen hun zelfvertrouwen konden aanzetten, zodat iedereen zichzelf gewoon lekkere mevrouw resp. gozerd vindt.
maandag 18 september 2017 om 21:42
Ik denk dat ik zelden van iemand het predikaat 'mooi' of 'knap' zal krijgen. Ik ben veel te zwaar en door het ge-jojo met mijn gewicht + mijn leeftijd ben ik een hoop maar niet meer strak in mijn vel. En toch vind ik mezelf mooier dan pakweg 20/25 jaar geleden. Ik heb meer zelfvertrouwen dan ooit tevoren en ben hartstikke tevreden met hoe ik er uitziet.
Daarnaast denk ik dat mijn persoonlijkheid heel veel goed maakt, ik ben doorgaans een zgn. sprankelend en enthousiast persoon. En als ik lach ben ik 10 keer mooier.
Dus ben ik mooi? Ja ik vind van wel. Heb ik punten die ik minder mooi vind? Natuurlijk maar ik focus me daar niet meer op. Acceptatie is een groot goed
Daarnaast denk ik dat mijn persoonlijkheid heel veel goed maakt, ik ben doorgaans een zgn. sprankelend en enthousiast persoon. En als ik lach ben ik 10 keer mooier.
Dus ben ik mooi? Ja ik vind van wel. Heb ik punten die ik minder mooi vind? Natuurlijk maar ik focus me daar niet meer op. Acceptatie is een groot goed
pipo* wijzigde dit bericht op 18-09-2017 22:01
0.22% gewijzigd
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
maandag 18 september 2017 om 21:56
Ik vind mezelf niet mooi, maar kan mezelf wel aantrekkelijk voelen als ik mn best gedaan heb met mooie kleding, make-up en een leuk kapsel. Zonder alle stof, verf en haarlak is het niet veel.
Ik ben klein en rond (niet perse dik, maar erg vrouwelijk: smalle taille, ronde heupen en stevige bovenbenen), wat me al snel propperig maakt. Mijn haar is dun en slap, mijn gezicht vind ik te hard (ook door de combinatie lichte huid donker haar). Ik durf echt niet met vrienden naar het strand of zwembad, haat het om in bikini rond te lopen.
Ben daarentegen wel blij met mijn persoonlijkheid. Ik ben redelijk intelligent, heb humor, kan goed nuanceren en ben loyaal naar vrienden en familie. En dat zou uiteindelijk toch het belangrijkste moeten zijn.
Ik ben klein en rond (niet perse dik, maar erg vrouwelijk: smalle taille, ronde heupen en stevige bovenbenen), wat me al snel propperig maakt. Mijn haar is dun en slap, mijn gezicht vind ik te hard (ook door de combinatie lichte huid donker haar). Ik durf echt niet met vrienden naar het strand of zwembad, haat het om in bikini rond te lopen.
Ben daarentegen wel blij met mijn persoonlijkheid. Ik ben redelijk intelligent, heb humor, kan goed nuanceren en ben loyaal naar vrienden en familie. En dat zou uiteindelijk toch het belangrijkste moeten zijn.
dinsdag 19 september 2017 om 19:19
+1
Ik begrijp werkelijk niet dat er mensen zijn die zo durven te kwetsen.
She Believed she could, so she did.
dinsdag 19 september 2017 om 19:28
Eigenlijk ben ik best tevreden met mijn uiterlijk. Ik krijg regelmatig complimentjes van zowel mijn man, vrienden, collega's als soms zelfs van onbekenden. Denk dat veel te maken heeft met uitstraling. Ik doe mijn best om kleding aan te doen die bij mij past. Mijn overgewicht wordt gecompenseerd met een zandlopermodel dat heel goed in proportie is. Ook draag ik mascara want ik blonde wimpers.
She Believed she could, so she did.