Mode & Beauty alle pijlers

Welke Chanel tas ? help!

11-06-2020 22:08 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil een Chanel Classic flap bag small.
Maar aangezien ik niet weet waar ik op moet letten vraag ik het graag even hier na voor dat ik er een koop.

Ik twijfel tussen de volgende 3 tassen:

https://www.rebelle.com/nl/chanel-tassen-4404755.

( Mijn bod van 3000 euro is hier akkoord van 1989 - 1991) Staat: goed

of

https://www.rebelle.com/nl/chanel-tassen-4395470

( 3544 euro is die van 1994 - 1996 ) Staat: goed

of

https://www.rebelle.com/nl/chanel-tassen-3114416

(3008 euro) staat: Zeer goed

Voor de kenners, welke van deze 3 zouden jullie mij aanraden en waarom?

alvast bedankt voor de hulp.

:bye:
De derde heeft aan de voorzijde een lelijke "deuk" onder de klep. De tweede is best wel beschadigd. De eerste lijkt me nog het beste.
Die prijzen zijn voor tweedehands tassen? Ik zeg twee euro bij de kringloop.

Back on topic.
De middelste vind ik de leukste.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Panda1987 schreef:
11-06-2020 22:51
Nee jij VINDT het ordinair en duur. Meningen en feiten zijn 2 verschillende dingen, zoek het eens op
Laten gaan Panda. Weet tegen wie je het hebt....
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
S-Meds schreef:
11-06-2020 22:09
veel geld voor een ordinaire lelijk tasje
Een klein ordinair lelijk tasje.

Edit: dat is mijn mening.
Ik zou nooit een Chaneltas kopen, absoluut niet mijn stijl. Maar ordinair? Nee, dat vind ik echt niet. Is een absolute modeklassieker en vaak eerder tuttig dan ordinair, maar dat hangt van de rest van de outfit af.
Snoesje666 schreef:
11-06-2020 23:14
Die prijzen zijn voor tweedehands tassen? Ik zeg twee euro bij de kringloop.

Back on topic.
De middelste vind ik de leukste.
Tja... ik zie deze tas meer op de manier waarop een ander een antieke kast of schilderij ziet, of bijvoorbeeld een muntenverzameling. Dan kun je ook zeggen dat het een tweedehands kastje is of een 6-de hands schilderijtje.

Het is ook een investering want de prijzen zijn de laatste jaren nog meer gestegen, als ik het vergelijk met toen ik mijn tas kocht.
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik vraag me serieus af hoe "authentiek" zo'n tas nou helemaal kan zijn.
Ja, de naadjes zullen er wat strakker op zitten en het kettingtje zal uiteraard van materiaal zijn wat niet verkleurd, maar uiteindelijk blijft het toch gewoon een velletje van een koe?
En een koe is niet van Chanel of Dior maar gewoon een koe waar een tasje van gemaakt wordt waar mensen belachelijke bedragen voor neerleggen.
Of ik mis ergens een afslag....
Ja en?
Niets mis met zoveelstehands, wij zijn fervente kringlopers, maar een tas die vijf keer duurder is dan mijn eerste auto...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
snoopylynn schreef:
11-06-2020 23:28
Ja, de naadjes zullen er wat strakker op zitten en het kettingtje zal uiteraard van materiaal zijn wat niet verkleurd, maar uiteindelijk blijft het toch gewoon een velletje van een koe?
En een koe is niet van Chanel of Dior maar gewoon een koe waar een tasje van gemaakt wordt waar mensen belachelijke bedragen voor neerleggen.
klopt. maar dat is toch hoe de wereld werkt? je betaalt in de super ook meer voor een A-merk chips dan voor een huismerk. en een Porsche is ook duurder dan een Toyota.
Bij allebei krijg je chips of een auto....
snoopylynn schreef:
Er zit echt een verhaal achter de Chanel tas, over elk detail is nagedacht, de binnenkant is bijvoorbeeld rood omdat Gabrielle Chanel gek was op de Chinese cultuur, ook zit er een rits in het binnenvak omdat Chanel daar haar zogenaamde liefdesbrieven in bewaarde.
happyface97 schreef:
11-06-2020 23:33
Er zit echt een verhaal achter de Chanel tas, over elk detail is nagedacht, de binnenkant is bijvoorbeeld rood omdat Gabrielle Chanel gek was op de Chinese cultuur, ook zit er een rits in het binnenvak omdat Chanel daar haar zogenaamde liefdesbrieven in bewaarde.
wat een prutsverhaal, je betaalt toch geen 3000 euro voor een verhaal als je gratis naar de kerk kan?
snoopylynn schreef:
Nou, het leer waar de Zara een tas van maakt is wel degelijk van een heel andere kwaliteit van een designertas. Leer is altijd niet gewoon leer en hoe het gelooid is, welke laag van het leer het is maakt zeer veel verschil.

Maar natuurlijk betaal je ook grotendeels voor de naam, de exclusiviteit en de geschiedenis van het merk.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 11-06-2020 23:37
7.40% gewijzigd
S-Meds schreef:
11-06-2020 23:34
wat een prutsverhaal, je betaalt toch geen 3000 euro voor een verhaal als je gratis naar de kerk kan?
Jij misschien niet, andere mensen wel.. Het is natuurlijk niet alleen de verhalen, maar gewoon het merk Chanel zelf. Het was/is een style-icoon. Gelukkig doet iedereen wat hij of zij wilt met geld.
happyface97 schreef:
11-06-2020 23:33
Wauw... een binnenvak in een tas! Dat nou bijna nagenoeg geen enkele andere tassen ontwerper daar aan gedacht heeft.... :rofl:
En elke tas heeft een kleur en is bedacht...
Ik ken alleen Coco Chanel trouwens.. Vind haar quotes leuker dan de tassen.
Ja en?
Ik vind de eerste tas er het meest nette uit zien.
Verder zijn de prijzen bij deze website hoger dan bij anderen. Als ik jou was zou ik ook op een Nederlandse website kijken. Ik weet niet of hier de naam van mag noemen op het forum.
snoopylynn schreef:
11-06-2020 23:37
Wauw... een binnenvak in een tas! Dat nou bijna nagenoeg geen enkele andere tassen ontwerper daar aan gedacht heeft.... :rofl:
En elke tas heeft een kleur en is bedacht...
Ik ken alleen Coco Chanel trouwens.. Vind haar quotes leuker dan de tassen.
Coco Chanel is dezelfde persoon als Gabrielle, Gabrielle was haar officiele naam, maar zij verandere later haar naam naar Coco. ;)
Kan het verhaal van Chanel nog zo mooi zijn en ja het is geschiedenis en best nog interessant ook maar ik blijf het spuuglelijk vinden. En dat komt ook omdat er zoveel namaak is.
En buiten dat, ik zou me met zo'n duur ding constant zorgen maken dat ik hem kwijt raak of dat het gejat wordt.
S-Meds schreef:
11-06-2020 22:59
natuurlijk vind ik dat, ik zeg het toch?

Nee, dat zei je niet. Je zei dat de tas ordinair IS. En nog wat onaardige nutteloze dingen.

TO, ik wist niet dat deze tassen zo duur waren! Maar kan me voorstellen dat je zo'n collectorsitem wilt hebben. Ik zou voor de minst beschadigde gaan, tenzij je ze goed kunt laten repareren.

Succes met je keuze!
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
dolfje schreef:
11-06-2020 23:43
Kan het verhaal van Chanel nog zo mooi zijn en ja het is geschiedenis en best nog interessant ook maar ik blijf het spuuglelijk vinden. En dat komt ook omdat er zoveel namaak is.
En buiten dat, ik zou me met zo'n duur ding constant zorgen maken dat ik hem kwijt raak of dat het gejat wordt.
nee joh. iedereen denkt toch dat je met nep rondloopt
Mits de juiste tas: prima investering.
Mooi of lelijk.
conversation = awareness
Ik denk dat de kenners het meteen zien als je met een echte rondloopt. Dit is gewoon liefhebberij, zoals een ander veel geld neerlegt voor een oldtimer, doet TO dat voor een Chaneltas. Prima toch?
Ik zie trouwens weinig nep Chaneltassen. Meer Louis Vuitton. Van die bruine rugzakjes, waar het plastic vanaf druipt.
argentovivo wijzigde dit bericht op 11-06-2020 23:53
0.80% gewijzigd
daenerys79 schreef:
11-06-2020 23:45
nee joh. iedereen denkt toch dat je met nep rondloopt
Hm ja dat kan ook maar of dat nou zo leuk is..
Miss_Communicatie schreef:
11-06-2020 23:51
Mits de juiste tas: prima investering.
Mooi of lelijk.

Ook dat. Je kunt 'm waarschijnlijk zo weer verkopen voor veel geld.
De eerste maar waarom niet gewoon in de winkel joh! Veel beter
Omdat bepaalde modellen alleen nog tweedehands te krijgen zijn? TO, kijk ook eens op E-bay naar mensen met vintage shops enz. die een hoge klanttevredenheid hebben. Die kijken meestal wel uit hun goede naam op het spel te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven