Welke Chanel tas ? help!
donderdag 11 juni 2020 om 22:08
Hoi,
Ik wil een Chanel Classic flap bag small.
Maar aangezien ik niet weet waar ik op moet letten vraag ik het graag even hier na voor dat ik er een koop.
Ik twijfel tussen de volgende 3 tassen:
https://www.rebelle.com/nl/chanel-tassen-4404755.
( Mijn bod van 3000 euro is hier akkoord van 1989 - 1991) Staat: goed
of
https://www.rebelle.com/nl/chanel-tassen-4395470
( 3544 euro is die van 1994 - 1996 ) Staat: goed
of
https://www.rebelle.com/nl/chanel-tassen-3114416
(3008 euro) staat: Zeer goed
Voor de kenners, welke van deze 3 zouden jullie mij aanraden en waarom?
alvast bedankt voor de hulp.
Ik wil een Chanel Classic flap bag small.
Maar aangezien ik niet weet waar ik op moet letten vraag ik het graag even hier na voor dat ik er een koop.
Ik twijfel tussen de volgende 3 tassen:
https://www.rebelle.com/nl/chanel-tassen-4404755.
( Mijn bod van 3000 euro is hier akkoord van 1989 - 1991) Staat: goed
of
https://www.rebelle.com/nl/chanel-tassen-4395470
( 3544 euro is die van 1994 - 1996 ) Staat: goed
of
https://www.rebelle.com/nl/chanel-tassen-3114416
(3008 euro) staat: Zeer goed
Voor de kenners, welke van deze 3 zouden jullie mij aanraden en waarom?
alvast bedankt voor de hulp.
vrijdag 12 juni 2020 om 00:24
Ik vraag me af of het wel echte Chanels zijn. De stiksels zijn bij alle drie de tasjes slordig. Ik zie nergens de serienummers en een beetje eigenaresse bewaard de tassen in en dus met hun opbergzak.
Als je een Chaneltas koopt krijg je er een pasje met een nummer bij. Daar staat een uniek nummer op dat correspondeert met de tas. Als je 3k wil uitgeven aan een twijfelachtige tweedehandse, zou ik er 1000 euro bij doen en een nieuwe kopen.
Een originele en gave Chaneltas met alle toebehoren is inderdaad een goede investering.
Als je een Chaneltas koopt krijg je er een pasje met een nummer bij. Daar staat een uniek nummer op dat correspondeert met de tas. Als je 3k wil uitgeven aan een twijfelachtige tweedehandse, zou ik er 1000 euro bij doen en een nieuwe kopen.
Een originele en gave Chaneltas met alle toebehoren is inderdaad een goede investering.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
vrijdag 12 juni 2020 om 08:17
Tja, een schilderij van Van Gogh is uiteindelijk ook gewoon verf op een doek. Gewoon linnen en gemalen pigment met wat oliën. Niet eens per se betere verf dan veel andere schilders gebruiken. En toch is een schilderij van Van Gogh veel meer waard dan eentje van mijn kind. Zo werken die dingen.snoopylynn schreef: ↑11-06-2020 23:28Ik vraag me serieus af hoe "authentiek" zo'n tas nou helemaal kan zijn.
Ja, de naadjes zullen er wat strakker op zitten en het kettingtje zal uiteraard van materiaal zijn wat niet verkleurd, maar uiteindelijk blijft het toch gewoon een velletje van een koe?
En een koe is niet van Chanel of Dior maar gewoon een koe waar een tasje van gemaakt wordt waar mensen belachelijke bedragen voor neerleggen.
Of ik mis ergens een afslag....
vrijdag 12 juni 2020 om 08:48
nausicaa schreef: ↑12-06-2020 08:17Tja, een schilderij van Van Gogh is uiteindelijk ook gewoon verf op een doek. Gewoon linnen en gemalen pigment met wat oliën. Niet eens per se betere verf dan veel andere schilders gebruiken. En toch is een schilderij van Van Gogh veel meer waard dan eentje van mijn kind. Zo werken die dingen.
Nou dat is niet 'hoe die dingen werken'. Een kunstwerk is wel even wat anders dan een tasje. Natuurlijk kan je daar ook kanttekeningen bij zetten, maar dat is niet hetzelfde als een imago koppelen aan een gebruiksvoorwerp en daarmee de prijs uit verhouding trekken tot het product.
Het gaat niet om het kopen van een tasje. Je koopt een imago en eigenwaarde. Het gaat er ook om dat het duur is, want dan is het niet voor iedereen bereikbaar en zal je wel veel 'waarde' kopen. Het is een combinatie van hebberigheid (iets wat onnodig en voor veel mensen onbereikbaar is) en onzekerheid (eigenwaarde en imago). Het is de 2e hands Porsche van de midlifeman.
Ik vraag me werkelijk af waarom je eigenwaarde zou willen ontlenen aan een tweedehands tas.
vrijdag 12 juni 2020 om 08:59
De meeste Chanels worden meer waard, dus in dat opzicht is het een investering, dat is wat nausicaa bedoelt met hoe het werkt.
Overigens zijn er genoeg mensen in de kunstwereld die dingen kopen voor het imago/eigenwaarde. Kunsthypes die prijzen opdrijven komen vaak voor en dan zijn het niet de kenners en liefhebbers die bieden.
Overigens zijn er genoeg mensen in de kunstwereld die dingen kopen voor het imago/eigenwaarde. Kunsthypes die prijzen opdrijven komen vaak voor en dan zijn het niet de kenners en liefhebbers die bieden.
vrijdag 12 juni 2020 om 09:01
Als die Chanel meer waard is dan zou hij ook voor meer worden verkocht vergeet niet dat de winkelier gewoon winst wil maken hè? Beetje naïef ditrumforviva schreef: ↑12-06-2020 08:59De meeste Chanels worden meer waard, dus in dat opzicht is het een investering, dat is wat nausicaa bedoelt met hoe het werkt.
vrijdag 12 juni 2020 om 09:04
vrijdag 12 juni 2020 om 09:04
Nee, veel modellen en uitvoeringen worden niet meer gemaakt. En ja, dat doet Chanel expres.
Daarbij verhoogt Chanel bijna jaarlijks de prijzen. En flink ook. Daarmee neemt de waarde op de tweedehands markt van jouw aanschafwaarde ook toe.
vrijdag 12 juni 2020 om 09:10
Natuurlijk is het geen massaproductie. En zo’n tas raakt zeker zijn waarde niet kwijt. Het is niet de Primark hè.S-Meds schreef: ↑12-06-2020 09:04Interessant is ook de vergelijking met kunst. Het is onvergelijkbaar, kunst gaat over een authentiek en uniek stuk. De een Chaneltas is gewoon massaproductie. verliest het merk waarde of respect of verandert de mode dan is die tas binnen de kortste keren zijn waarde kwijt
vrijdag 12 juni 2020 om 09:10
Het gaat er niet om dat ze nu niet meer gemaakt worden het gaat er om dat er duizenden van circulerenrumforviva schreef: ↑12-06-2020 09:04Nee, veel modellen en uitvoeringen worden niet meer gemaakt. En ja, dat doet Chanel expres.
Daarbij verhoogt Chanel bijna jaarlijks de prijzen. En flink ook. Daarmee neemt de waarde op de tweedehands markt van jouw aanschafwaarde ook toe.
vrijdag 12 juni 2020 om 09:11
De waarde van zo’n tas zit niet in de tas de waarde van de tas zit in het merk en in de mode daarom is het een hele onzekere investering, iemand noemde het namelijk een investeringpamelacourson schreef: ↑12-06-2020 09:10Natuurlijk is het geen massaproductie. En zo’n tas raakt zeker zijn waarde niet kwijt. Het is niet de Primark hè.
vrijdag 12 juni 2020 om 09:15
In Turkije zie je maar zat nep Chaneltassen hoor.Argentovivo schreef: ↑11-06-2020 23:52Ik denk dat de kenners het meteen zien als je met een echte rondloopt. Dit is gewoon liefhebberij, zoals een ander veel geld neerlegt voor een oldtimer, doet TO dat voor een Chaneltas. Prima toch?
Ik zie trouwens weinig nep Chaneltassen. Meer Louis Vuitton. Van die bruine rugzakjes, waar het plastic vanaf druipt.
vrijdag 12 juni 2020 om 09:48
Je kan je net zo goed afvragen waarom jij je eigenwaarde haalt uit het vingertje wijzen naar een ander, die op de een of andere manier niet aan jouw zelf uitgevonden standaarden voldoet.-Shifty- schreef: ↑12-06-2020 08:48Nou dat is niet 'hoe die dingen werken'. Een kunstwerk is wel even wat anders dan een tasje. Natuurlijk kan je daar ook kanttekeningen bij zetten, maar dat is niet hetzelfde als een imago koppelen aan een gebruiksvoorwerp en daarmee de prijs uit verhouding trekken tot het product.
Het gaat niet om het kopen van een tasje. Je koopt een imago en eigenwaarde. Het gaat er ook om dat het duur is, want dan is het niet voor iedereen bereikbaar en zal je wel veel 'waarde' kopen. Het is een combinatie van hebberigheid (iets wat onnodig en voor veel mensen onbereikbaar is) en onzekerheid (eigenwaarde en imago). Het is de 2e hands Porsche van de midlifeman.
Ik vraag me werkelijk af waarom je eigenwaarde zou willen ontlenen aan een tweedehands tas.
En @TO: als je echt wil investeren, blijf dan weg van tweedehands (tenzij het over stukken gaat die echt niet meer nieuw te verkrijgen zijn) en ga voor het echte werk. Geen één van de tasjes die je hier post, lijken echt verzorgd genoeg te zijn om nog de investering waard te zijn.
Of Chanel je ding is, dat moet je zelf uitmaken; onze voorkeur zit bij een aantal anderen, maar dat is dan ieders eige voorkeur.
vrijdag 12 juni 2020 om 10:55
Chanel stijgt juist in tijden van crisis extra in waarde. Nu tijdens de pandemic hebben ze hun prijzen ook weer opgevoerd, waardoor de prijzen op de tweedehands markt ook meestijgen.
vrijdag 12 juni 2020 om 13:16
Van een Chanel durven we de investeringsvastheid wat te betwijfelen (te hoog Rap/RnB-bling gehalte maar goed, dat is ook waarom we Chanel niet echt goed vinden), maar designer-stukken/handtassen zijn wel degelijk investeringen. Een Birkin bijvoorbeeld, ga je quasi enkel in waarde zien dalen als je die als een doorsnee rommelhandtas gaat behandelen.
vrijdag 12 juni 2020 om 13:26
Ik vraag me af hoe groot het verschil is met een nieuwe tas? Want voor zoveel geld zou ik toch voor een nieuwe gaan. Ik zag wel via instagram dat er zo een dame is die zulke tassen hersteld. Want dat zag ik weer bij iemand anders. En ze deed het echt netjes met handwerk maar er was ook best wat schade aan. Wat ook logische is als je het gebruikt. Maar dat betekent dat je dat ook niet goed kan zien. Ik zou geen risico durven lopen en als je toch een investering wilt doen dan voor een nieuwe gaan.
vrijdag 12 juni 2020 om 13:30
Volgens mij is deze tas nieuw in de winkel inmiddels €5500.mommy2014 schreef: ↑12-06-2020 13:26Ik vraag me af hoe groot het verschil is met een nieuwe tas? Want voor zoveel geld zou ik toch voor een nieuwe gaan. Ik zag wel via instagram dat er zo een dame is die zulke tassen hersteld. Want dat zag ik weer bij iemand anders. En ze deed het echt netjes met handwerk maar er was ook best wat schade aan. Wat ook logische is als je het gebruikt. Maar dat betekent dat je dat ook niet goed kan zien. Ik zou geen risico durven lopen en als je toch een investering wilt doen dan voor een nieuwe gaan.
vrijdag 12 juni 2020 om 19:21
https://www.rebelle.com/nl/chanel-tassen-2755057
hier had ik opgeboden in 2018 toen ging ie voor die prijs weg. nu lijkt het wel veeeeel duurder allemaal hoe kan dat?
en deze ook in 2018
https://www.rebelle.com/nl/chanel-tassen-2678043
en die kwam ook nog met
Includes: Authenticity card, dust bag, ribbon, camellia, box and the authentication letter from Authenticate4U.
en nu komt alles zonder die authenticity card en betaal je er ook nog 3.000 voor.
..
hier had ik opgeboden in 2018 toen ging ie voor die prijs weg. nu lijkt het wel veeeeel duurder allemaal hoe kan dat?
en deze ook in 2018
https://www.rebelle.com/nl/chanel-tassen-2678043
en die kwam ook nog met
Includes: Authenticity card, dust bag, ribbon, camellia, box and the authentication letter from Authenticate4U.
en nu komt alles zonder die authenticity card en betaal je er ook nog 3.000 voor.
..
vrijdag 12 juni 2020 om 19:34
Precies, ik ook en dat neemt wel de waarde weg want ze zijn echt precies hetzelfde na gemaakt. Ik heb dan zelf geen Chanel tas gekocht in Turkije maar wel d&C en die gaat al 8 jaar mee. Ik denk dat ik er toen iets van 15 euro voor heb betaald.Porterenee schreef: ↑12-06-2020 19:24Heb ze in Turkije gezien voor een tientje.
Mooier en nieuw ook nog.
vrijdag 12 juni 2020 om 20:30
Waarom is het je de moeite waard om zo af te geven op mensen die je niet eens kent met zelfbedachte theorietjes?-Shifty- schreef: ↑12-06-2020 08:48Nou dat is niet 'hoe die dingen werken'. Een kunstwerk is wel even wat anders dan een tasje. Natuurlijk kan je daar ook kanttekeningen bij zetten, maar dat is niet hetzelfde als een imago koppelen aan een gebruiksvoorwerp en daarmee de prijs uit verhouding trekken tot het product.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
vrijdag 12 juni 2020 om 20:45
Nee natuurlijk is een tas niet precies hetzelfde als een kunstwerk. Maar iemand zei: het is maar gewoon stiksel en leer, niks bijzonders aan. Dus toen zei ik: een schilderij van Van Gogh is ook gewoon pigment, olie en doek. Maar omdat het door Van Gogh gemaakt is, en uniek is, is het heel veel meer waard dan als ik het maak.
Een Chanel tas is op dezelfde manier meer waard dan een andere tas. Die is inderdaad gewoon van leer, maar ontworpen door iemand waar mensen voor betalen. En niet zo uniek als een Van Gogh, maar wel een stuk unieker dan een tas van de Primark. Daarom is hij ook een stuk goedkoper dan een Van Gogh, maar duurder dan die van de Primark.
Als jij die waarde er niet aan toekent, is dat helemaal prima. Voor mij is het dat ook absoluut niet waard. Maar voor genoeg mensen wel, en dat is nou eenmaal (mede) het mechanisme waarmee prijzen bepaald worden.
Een Chanel tas is op dezelfde manier meer waard dan een andere tas. Die is inderdaad gewoon van leer, maar ontworpen door iemand waar mensen voor betalen. En niet zo uniek als een Van Gogh, maar wel een stuk unieker dan een tas van de Primark. Daarom is hij ook een stuk goedkoper dan een Van Gogh, maar duurder dan die van de Primark.
Als jij die waarde er niet aan toekent, is dat helemaal prima. Voor mij is het dat ook absoluut niet waard. Maar voor genoeg mensen wel, en dat is nou eenmaal (mede) het mechanisme waarmee prijzen bepaald worden.
vrijdag 12 juni 2020 om 20:57
Ik zou wel heel erg voorzichtig zin want er is heel veel nep in de roulatie. Een vriend van ons werkte een jaar of 15 geleden bij de douane. Dat nep wat mensen mee brachten was bijna niet te onderschedien van nep. Het was allemaal zo goed na gemaakt dat ze er echt met vergrootglazen naar moesten kijken. Nu is de wet verandert en mag je 3 nep dingen mee nemen.
vrijdag 12 juni 2020 om 21:00