Mode & Beauty alle pijlers

Welke shampoo/ conditionerbar?

17-01-2021 15:52 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met welke shampoo en/of conditionerbar heb je ervaring?
Ik zie verschillende merken zoals Loofy’s of Shampoobars.nl.
Die van de Lush bevallen me niet,helaas.
Dus welke maakt je haar zacht en geurig? Welk merk en welke geur?
DrieUur schreef:
31-01-2021 19:58
Werkt dat, in een zakje bewaren? Ik heb nog een hele voorraad gewone zeep, maar die wordt zo papperig als je het in de douche legt... heeft iemand tips daarvoor?
En is dat met die shampoo bars ook zo of hebben die daar minder last van?
Ik heb een zeepdoos en bewaar mijn bars daar in als ze droog zijn. Na gebruik laat ik ze op de wasbakrand drogen op een gastendoekje. Als ze nat blijven zijn ze zo ‘weggesmolten’.
Op shampoobars.nl kan je ook een testsetje bestellen, zodat je meerdere bars kunt proberen. Ik vond de Citroen variant niks, maar ben wel fan van de lavendelbar.
Dille en kamille verkoopt van die katoenen zeepzakjes. Die zijn heel fijn: https://www.dille-kamille.nl/zeepzakje- ... gL8uvD_BwE

Alle zepen droog bewaren inderdaad. Ik hang ze aan een haakje in een zeepzakje. Vindt het fijner dan speciale bakjes, want dat is meer schoonmaakwerk ;)
Alle reacties Link kopieren
DrieUur schreef:
31-01-2021 19:58
Werkt dat, in een zakje bewaren? Ik heb nog een hele voorraad gewone zeep, maar die wordt zo papperig als je het in de douche legt... heeft iemand tips daarvoor?
En is dat met die shampoo bars ook zo of hebben die daar minder last van?
Ja, zo’n zakje werkt bij mij perfect!
Ik hang hem aan de douchestang: zakje met lus om de douchestang,dan zakje door de lus halen en hij hangt. Ik duw hem dan naar uiteinde stang, dan wordt hij niet nat tijdens douchen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zo'n zakje, hangt op een haakje aan de muur, aan de zijkant, ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruikte een tijdje zo'n zakje voor groente/fruit uit de supermarkt, maar ik vond hetzo'n geworstel 's morgens om de zeep eruit te halen en met 3 stukken zeep wordt het ook wat veel. :)

Doet me wel denken aan zo'n zeep aan een touw, die m'n opa vroeger had
Later is nu
Miranda_86 schreef:
18-01-2021 12:06
Er zit nu natrium lauryl sulfaat in ipv SLS. Is alsnog een chemisch goedje denk ik.
Dat is hetzelfde. SLS = sodium lauryl sulfate. En sodium is de Engelse term voor natrium.

(Als ze inderdaad de term bij de ingrediënten hebben gewijzigd naar natrium ipv sodium, dan vermoed ik een marketingtruc)
Ik gebruik "gewone" olijfoliezeep, en appelazijn. De zeep schuimt prima, als mijn haar erg vuil is pas bij een tweede keer inzepen.

Het duurde inderdaad wel behoorlijk lang (lees: een week of 6) voordat mijn haar niet vrijwel direct weer vettig aanvoelde.
-Livia- schreef:
01-02-2021 08:07
Dat is hetzelfde. SLS = sodium lauryl sulfate. En sodium is de Engelse term voor natrium.

(Als ze inderdaad de term bij de ingrediënten hebben gewijzigd naar natrium ipv sodium, dan vermoed ik een marketingtruc)
Dat denk ik ook, aangezien ze al vaak vragen/ commentaar kregen op nog steeds gebruik van SLS.
nursy schreef:
17-01-2021 17:34
Ik maak zelf zeep en shampoobars. Wellicht is dat ook een optie voor je? Is ook nog een leuke hobby in tijden van corona en niks te doen.
Dat wilde ik ook graag gaan doen maar als ik recepten lees, zit er toch vaak SLS enzo in. Hoe maak jij ze?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een plankje in de douche net wat hoger dan waar het water komt voor mijn bars, dan kan ik ze zo pakken maar spoelen ze ook niet weg. Mijn bars liggen op oude deksels met wat elastiekjes eroverheen gespannen zodat ze rondom goed drogen. Beetje dit idee: https://www.reddit.com/r/ZeroWaste/comm ... om_rocket/.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat grappig!
Later is nu
Dreamer schreef:
01-02-2021 07:56
Ik gebruikte een tijdje zo'n zakje voor groente/fruit uit de supermarkt, maar ik vond hetzo'n geworstel 's morgens om de zeep eruit te halen en met 3 stukken zeep wordt het ook wat veel. :)

Doet me wel denken aan zo'n zeep aan een touw, die m'n opa vroeger had
Bedankt voor alle tips! Ik ga het eens uitproberen met zo’n zakje, die heb ik nog wel liggen :-).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven