Werkt product x echt? (Deel 2)

maandag 22 januari 2018 om 08:41
Dames die net als ik op een niet aflatende zoektocht zijn naar the next best thing, delen hier hun must haves en beauty geheimen.
Heb jij aanraders die wij niet mogen missen? Dan mag je dat hier met ons delen.
De absolute toppers uit het eerste topic zijn het wimperserum van KV (Kruidvat) en Vitis tandpasta.
Link naar deel 1 met Strikjemetstippels als TO: mode-beauty/werkt-product-x-echt/list_messages/372885
Heb jij aanraders die wij niet mogen missen? Dan mag je dat hier met ons delen.
De absolute toppers uit het eerste topic zijn het wimperserum van KV (Kruidvat) en Vitis tandpasta.
Link naar deel 1 met Strikjemetstippels als TO: mode-beauty/werkt-product-x-echt/list_messages/372885
anoniem_356232 wijzigde dit bericht op 07-02-2018 10:31
20.60% gewijzigd
vrijdag 16 maart 2018 om 18:20
mademoiselle83 schreef: ↑06-03-2018 15:56Ik ben ook niet tevreden met de hema volume shampoo. Mijn haar wordt snel vet en moet het alweer om de dag wassen waar ik voorheen maar 2x per week hoefde te wassen. Jammer!
Denk dat ik de wella elements ga proberen, lees er veel positiefs over.
Weet iemand nog een fijne zelfbruiner? De drogistmerken vind ik niks, alles al geprobeerd. Heb nu fake bake maar lijkt er een oempa loempa mee.
Heb in het verleden de magic drops gebruikt, beviel wel maar het resultaat was minimaal kan ik me herinneren.
Wella vond ik vreselijk. Stinkt ook naar tabak.
vrijdag 16 maart 2018 om 22:15
Ik vind de mane en tail nog steeds super voor mijn fijne haar, ik krijg er echt duidelijk meer volume van. Dus het is geen vreselijke shampoo, Emma vind het een vreselijke shampoo en das toch wel iets anders. Ik denk dat het er maar net aan ligt wat voor haar je hebt, en dat geldt voor alle shampoos. Wat voor de een goed werkt is voor de ander niks, maar dat maakt het product nog niet direct slecht.

zaterdag 17 maart 2018 om 09:01

zaterdag 17 maart 2018 om 09:09

zaterdag 17 maart 2018 om 10:53
lizenlotte schreef: ↑16-03-2018 22:15Ik vind de mane en tail nog steeds super voor mijn fijne haar, ik krijg er echt duidelijk meer volume van. Dus het is geen vreselijke shampoo, Emma vind het een vreselijke shampoo en das toch wel iets anders. Ik denk dat het er maar net aan ligt wat voor haar je hebt, en dat geldt voor alle shampoos. Wat voor de een goed werkt is voor de ander niks, maar dat maakt het product nog niet direct slecht.
Dat denk ik ook. Ik heb fijn, pluizig haar met veel krullen en de HEMA shampoo werkt voor mij dus juist heel goed. Bij veel andere shampoos krijg ik juist heel veel pluis en wordt mijn haar droog van.
Ik wissel af met Schwarzkopf care en repair (beetje pluis maar gebruik dan 2 druppels jojoba olie). De Schwarzkopf gebruik ik al langer vanwege psoriasis maar merk dat ook de HEMA shampoo dit in ieder geval niet verergert.
Ik lees veel over de nadelen van Kruidvat wimperserum, irisverkleuring. Iemand dit al aan de hand gehad of allemaal gestopt, Just in case?
zaterdag 17 maart 2018 om 12:21
Ik heb ook heel fijn haar. Na de eerste keer Mane 'n Tail zat mijn haar prachtig.
Daarna werd het steeds meer een bos stro.
Ik heb nog steeds de goede volumeshampoo niet gevonden.
Met het wimperserum heb ik geen problemen en ik gebruik het al ruim een jaar.
In elk wimperserum zit het ingredient dat zorgt dat de haartjes doorgroeien, dus om nou alleen Superlash de schuld te geven....
Daarna werd het steeds meer een bos stro.
Ik heb nog steeds de goede volumeshampoo niet gevonden.
Met het wimperserum heb ik geen problemen en ik gebruik het al ruim een jaar.
In elk wimperserum zit het ingredient dat zorgt dat de haartjes doorgroeien, dus om nou alleen Superlash de schuld te geven....

zaterdag 17 maart 2018 om 12:57
Hier ook fijn haar maar ook gevoelige hoofdhuid dus Mane 'n Tail is voor mij geen optie.
Herken de tabaksgeur van de Wella shampoo overigens niet, rook ook niet dus waarschijnlijk hebben we behalve verschillend haar dat verschillend reageert op shampoos ook verschillende reukorganen, zoiets. Was in eerste instantie niet kapot (te gewoontjes) van de shampoo maar deze werkt voor mij op langere termijn juist wel.
Ook weleens de Maroccanoil volume shampoo geprobeerd. Iets meer volume maar ook teveel parfum. En de dure no4 volume shampoo was ook fijn maar echt te duur. Of de volume Rahua shampoo, soort olie. De eerste keer zat m'n haar fantastisch, heeel veel volume en slag maar zorgt tevens voor een build op dus die gebruik ik soms tussendoor. Ook erg duur.
Oxg volume was volgens mij ook wel aardig maar niet bijzonder.
Herken de tabaksgeur van de Wella shampoo overigens niet, rook ook niet dus waarschijnlijk hebben we behalve verschillend haar dat verschillend reageert op shampoos ook verschillende reukorganen, zoiets. Was in eerste instantie niet kapot (te gewoontjes) van de shampoo maar deze werkt voor mij op langere termijn juist wel.
Ook weleens de Maroccanoil volume shampoo geprobeerd. Iets meer volume maar ook teveel parfum. En de dure no4 volume shampoo was ook fijn maar echt te duur. Of de volume Rahua shampoo, soort olie. De eerste keer zat m'n haar fantastisch, heeel veel volume en slag maar zorgt tevens voor een build op dus die gebruik ik soms tussendoor. Ook erg duur.
Oxg volume was volgens mij ook wel aardig maar niet bijzonder.
zondag 18 maart 2018 om 09:52
De ene kliniek/salon zegt dat de dermaroller (microneedling) werkt en de andere zegt van niet. Uiteraard spelen er belangen. De test was goedkoop uit te voeren dus ik heb het ook geprobeerd maar helaas ging mijn huid toen zeker niet vooruit. Je zou toch voor zoveel pijn tenminste kunnen verwachten dat de huid iets beter zou worden dan voorheen.
Ik heb dus alle rollers weggegooid op één stempeltje na met slechts 25 naaldjes. Die had ik bij Ali besteld maar kwam rijkelijk laat dus die ligt er nog. Ik ben van plan die nogmaals te testen op een vaag lijntje. Ik heb het twee/drie keer toegepast. Moet zeggen dat de pijn wel steeds erger wordt; je hoort namelijk de naaldjes met een soort plop door de huid gaan (anders dan de roller) en voor dat geluid gecombineerd met de pijn word ik steeds gevoeliger.
Anders kan ook die weg.
Ik heb dus alle rollers weggegooid op één stempeltje na met slechts 25 naaldjes. Die had ik bij Ali besteld maar kwam rijkelijk laat dus die ligt er nog. Ik ben van plan die nogmaals te testen op een vaag lijntje. Ik heb het twee/drie keer toegepast. Moet zeggen dat de pijn wel steeds erger wordt; je hoort namelijk de naaldjes met een soort plop door de huid gaan (anders dan de roller) en voor dat geluid gecombineerd met de pijn word ik steeds gevoeliger.
Anders kan ook die weg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

zondag 18 maart 2018 om 19:34
Ik heb van Oxg de Brazilian Keratin shampoo en conditioner en van Mane 'n Tail de conditioner ongebruikt staan. Het is wel aangebroken, maar er zit nog best veel in. Zelf gebruik ik het niet meer omdat ik nu genoeg heb aan minder verzorgende producten (mijn haar is na een hoop ellende door een kappersfout nu weer gezond) en de flessen staan hier maar. Wie ik er blij mee kan maken moet me maar even een pb sturen. Je kunt het zo van me krijgen.

maandag 19 maart 2018 om 12:29
Even een vraagje aan de The Ordinary ervaringsdeskundigen.
Ik heb sinds vorige week de Hyaluronic Acid 2% + B5 in huis. Als ik het goed begrijp, zorgt dit product ervoor dat het vocht uit je volgende product extra goed opgenomen wordt door je huid. M.a.w. dat je dit onder een dag - of nachtcrème of andere verzorging moet gebruiken en dus niet alleen. Klopt dit?
De foundation van The ordinary valt me eerlijk gezegd een beetje tegen. Als ik reviews lees hier of elders online, dan zijn mijn verwachtingen waarschijnlijk onrealistisch hoog en word ik dus vaak teleurgesteld... Mijn huid ziet er niet beter uit dan met mijn ouwe, trouwe BB-crème van Garnier. En die verzorgt dan ook nog (anti-aging versie)
Ook van de maybelline total temptation mascara had ik meer verwacht. De essence lash princess false lash effect die hier eerder geprezen werd, is beter voor mij. Voor een vijfde van de prijs.
Ik heb sinds vorige week de Hyaluronic Acid 2% + B5 in huis. Als ik het goed begrijp, zorgt dit product ervoor dat het vocht uit je volgende product extra goed opgenomen wordt door je huid. M.a.w. dat je dit onder een dag - of nachtcrème of andere verzorging moet gebruiken en dus niet alleen. Klopt dit?
De foundation van The ordinary valt me eerlijk gezegd een beetje tegen. Als ik reviews lees hier of elders online, dan zijn mijn verwachtingen waarschijnlijk onrealistisch hoog en word ik dus vaak teleurgesteld... Mijn huid ziet er niet beter uit dan met mijn ouwe, trouwe BB-crème van Garnier. En die verzorgt dan ook nog (anti-aging versie)
Ook van de maybelline total temptation mascara had ik meer verwacht. De essence lash princess false lash effect die hier eerder geprezen werd, is beter voor mij. Voor een vijfde van de prijs.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
maandag 19 maart 2018 om 13:05
Ja, je gebruikt het als een serum en je moisturizer en zonbescherming gaan er nog overheen.MrsNiceGuy schreef: ↑19-03-2018 12:29Even een vraagje aan de The Ordinary ervaringsdeskundigen.
maandag 19 maart 2018 om 17:51
dutchsuzanne schreef: ↑19-03-2018 13:05Ja, je gebruikt het als een serum en je moisturizer en zonbescherming gaan er nog overheen.
Ok, bedankt!
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.

maandag 19 maart 2018 om 18:48
Getest sinds begin deel 2, voor wie interesse heeft:
Wat: hydraluron facial moisture serum van Indeed Labs (30 ml voor 30,55)
Versus: PC hyaluronic acid booster (20 ml voor 50,-)
Oordeel: ik steek die 20,- verschil in mijn portemonnee want het werkt even goed (of slecht, hoe je het bekijkt
). Voordelen: geen gepruts meer met een glazen pipet maar gewoon uit een tube, je krijgt het tot de laatste druppel eruit, meer product voor minder geld.
Wat: hydraluron facial moisture serum van Indeed Labs (30 ml voor 30,55)
Versus: PC hyaluronic acid booster (20 ml voor 50,-)
Oordeel: ik steek die 20,- verschil in mijn portemonnee want het werkt even goed (of slecht, hoe je het bekijkt

maandag 19 maart 2018 om 18:52
Dames met krullen; ik heb echt zonder overdrijven de afgelopen 20 jaar honderden producten geprobeerd voor mijn type 3A krullen. En inmiddels heb ik mijn holy grail gevonden.
De Leave-in conditioner van Mixed Chick. Kun je kopen bij het Kruidvat en het zit in een lichtgele ietwat hoekige fles van 300ml. Een fles kost 22,95 maar gaat in mijn geval maanden mee (en ik heb lang haar). Na het douchen houd ik m’n hoofd ondersteboven, neem een beetje conditioner en “crunch” dat in m’n natte haar. Aan de lucht of met de föhn drogen en BAM; gedefinieerde krullen! En geen serum of iets dergelijks nodig! En ik heb echt van nature hele droge pluizige krullen! Ik gebruik het nu een klein jaartje. Ben inmiddels halverwege de tweede fles en ik wil nooit meer iets anders!
De Leave-in conditioner van Mixed Chick. Kun je kopen bij het Kruidvat en het zit in een lichtgele ietwat hoekige fles van 300ml. Een fles kost 22,95 maar gaat in mijn geval maanden mee (en ik heb lang haar). Na het douchen houd ik m’n hoofd ondersteboven, neem een beetje conditioner en “crunch” dat in m’n natte haar. Aan de lucht of met de föhn drogen en BAM; gedefinieerde krullen! En geen serum of iets dergelijks nodig! En ik heb echt van nature hele droge pluizige krullen! Ik gebruik het nu een klein jaartje. Ben inmiddels halverwege de tweede fles en ik wil nooit meer iets anders!

maandag 19 maart 2018 om 18:56
Een nog goedkopere, en ook erg fijne, van Mizon, uit Korea
https://www.ebay.com/itm/MIZON-Hyaluron ... Sw65FXuo~o
https://www.ebay.com/itm/MIZON-Hyaluron ... Sw65FXuo~o