Mode & Beauty alle pijlers

Werkt product x echt? (Deel 2)

22-01-2018 08:41 1058 berichten
Dames die net als ik op een niet aflatende zoektocht zijn naar the next best thing, delen hier hun must haves en beauty geheimen.

Heb jij aanraders die wij niet mogen missen? Dan mag je dat hier met ons delen.

De absolute toppers uit het eerste topic zijn het wimperserum van KV (Kruidvat) en Vitis tandpasta.

Link naar deel 1 met Strikjemetstippels als TO: mode-beauty/werkt-product-x-echt/list_messages/372885
anoniem_356232 wijzigde dit bericht op 07-02-2018 10:31
20.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij deze eyeliner Black Diamond Liner van Empro, blijft gewoon echt goed zitten en de mascara van clinique Lash power, gaat echt 100% niet vlekken!
Durf niet te switchen ivm panda ogen einde dag.
Ik meng mijn concealer met dagcreme onder mijn ogen. Dus vettig
Als je wint heb je vrienden...
Ballys_ schreef:
21-02-2018 12:11
Ik gebruik nu geen wimperserum omdat het wordt afgeraden tijdens de zwangerschap, tenminste zo staat het in de gebruiksaanwijzing. Op internet lees ik dat het onvoldoende getest is op zwangere vrouwen (goh...) en dat het daarom afgeraden wordt. Maar ik merk ook wel dat ik nu anders op producten reageer, ik had geen zin in vlekken of geirriteerde oogleden. En ach naast al het andere lekkers wat ik moest laten staan vond ik dit een kleine opoffering :), hopelijk nog maar een paar dagen :-D
Ah ja ik lees het nu ook. Nooit gedacht dat dat afgeraden zou worden. Zit schijnbaar echt iets van medicatie in. Nou dan laat ik het ook maar weer staan :-(
Leuk topic, ik lees mee!

Mijn beauty faves:

- ontharingscreme van de Etos, slechts €3 en hoeft maar 2 minuten op te blijven zitten, daarna een supergladde huid!

- de oogschaduwprimer van John van G, ongeveer €6 bij oa. Bol.com. Ik had altijd de Painterly Pots van Mac maar deze is echt 10x beter en droogt niet uit. Echt nooit meer opgestapelde oogschaduw in je ooghoeken en je doet er heel lang mee! Met deze primer werkt zelfs de allergoedkoopste oogschaduw prima.

- shampoo Big! van Lush. Het kost wat maar wat een fantastisch resultaat. Zulk haar heb je nog nooit gezien en geroken. Als je uit de douche komt nadat je deze shampoo hebt gebruikt (geen conditioner nodig) is het 1 grote starre klittendos maar zodra het gefohnd of aan de lucht gedroogd is: WAUW

- gezichtsmasker van Glamglow en dan de zwarte (YouthMud), echt fantastisch. Na 2-3 minuten begint het echt te prikken, maar even daardoor heen bijten en je hebt een heerlijk huidje

- intieme zone ontharingscreme van Intimate. Nu ik zwanger ben, kan ik “er” niet meer goed bij, dus wat een uitkomst is dit spul. Echt een superglad, haarloos resultaat.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Flitsweek (ipl) 4.
Indruk dat het haar minder snel groeit, maar er zit nog genoeg op bikinilijn en oksels.
Benen gaat heel goed maar die deed ik al jaren met de epilady en daardoor was het al stukken minder.

Ik heb deze keer gericht geflitst in mijn bikinilijn, dus plaatsen en flits (normaal bewoog ik de ipl en komen de flitsen met een interval van enkele seconden), misschien heeft dit een ander effect.
Over 2 weken zou ik de eerste echte resultaten moeten zien.
Ik flits dus nog ff door.
Dames, pas op met het gebruiken van het wimperserum van de kruidvat.

Daar zit de werkzame stof bimatoprost in, dit is een geneesmiddel wat gebruikt wordt voor het behandelen van glaucoom. Bimatoprost is alleen op doktersrecept verkrijgbaar. Het kan behoorlijke bijwerkingen veroorzaken. Google er maar eens op en trek je conclusies.

Ik kreeg ook last van bijwerkingen door het gebruik van het wimperserum en ben er direct mee gestopt. Ik vind gezonde ogen belangrijker dan (tijdelijk) langere wimpers.
tarabella wijzigde dit bericht op 26-02-2018 07:16
Reden: Typefout
0.10% gewijzigd
Ik heb ook een paar keer met het wimperserum in mijn handen gestaan, maar nav de berichten in deel 1 van dit topic laat ik deze toch maar aan mij voorbij gaan.
Tarabella schreef:
26-02-2018 07:14
Dames, pas op met het gebruiken van het wimperserum van de kruidvat.

Daar zit de werkzame stof bimatoprost in, dit is een geneesmiddel wat gebruikt wordt voor het behandelen van glaucoom. Bimatoprost is alleen op doktersrecept verkrijgbaar. Het kan behoorlijke bijwerkingen veroorzaken. Google er maar eens op en trek je conclusies.

Ik kreeg ook last van bijwerkingen door het gebruik van het wimperserum en ben er direct mee gestopt. Ik vind gezonde ogen belangrijker dan (tijdelijk) langere wimpers.
Overigens is dit natuurlijk niet alleen bij de kruitvat, eigenlijk alle wimperserums die echt werken bevatten dit, het is een bekende bijwerking van dit medicijn.
Ik heb Kruidvat er indertijd over gemaild.
Het serum is goedgekeurd en bevat toegestane hoeveelheden van de werkzame stoffen.
Je gebruikt echt een miniem beetje op je wimperlijn. Bij mij komt het niet eens in mijn ogen.
Een update van de Hema volume shampoo. Mijn haar werd er uiteindelijk steeds zwaarder en eerder vet van. Te voedend voor mijn fijne haar. Ik had het gevoel alsof ik elke dag m'n haar moest wassen. Terug naar m'n favoriet Wella Elements (ook zonder sulfaten en parabenen). Gewoon een prettige shampoo. Dag drie en m'n haar hoeft nog steeds niet gewassen te worden.
ik zie de repair shampoo niet meer staan op de Hema website, enkel de volume. Die bevat wel exact de zelfde componenten zag ik.
Ik ben ook niet tevreden met de hema volume shampoo. Mijn haar wordt snel vet en moet het alweer om de dag wassen waar ik voorheen maar 2x per week hoefde te wassen. Jammer!
Denk dat ik de wella elements ga proberen, lees er veel positiefs over.

Weet iemand nog een fijne zelfbruiner? De drogistmerken vind ik niks, alles al geprobeerd. Heb nu fake bake maar lijkt er een oempa loempa mee.
Heb in het verleden de magic drops gebruikt, beviel wel maar het resultaat was minimaal kan ik me herinneren.
Verwacht niet teveel van Wella Elements hoor. In het begin vond ik hem niet bijzonder, is 'ie ook niet maar op een een of andere manier grijp ik terug naar deze omdat mijn hoofdhuid deze fijn vind. Voor volume moet ik er echt wat sea salt spray of volumepoeder in doen. Ik haal de shampoo zelf bij de groothandel want goedkoper en na kleine flesjes nu overgestapt naar een literfles vanwege de prijs.

Een zelfbruiner voor het hele lichaam weet ik niet maar voor gezicht vind ik Clarins altijd een mooi natuurlijk effect geven.
Ik heb nu een paar weken de Repair shampoo en conditioner gebruikt van Hema en ik heb ook het idee dat mijn haar sneller vet wordt. Waste het eerst om de dag maar heb nu het idee dat ik het iedere dag moet wassen omdat het weer vettig/slierterig wordt rondom mijn hoofd en bij m'n slapen. Ik was het dan bijvoorbeeld op zondag ochtend en normaal was ik het dan weer op dinsdag avond maar nu moet ik het dan al op maandag avond wassen omdat ik al vettige slierten heb aan de voorkant. Als mijn haar los hangt valt het op zich nog niet zo op maar voor mijn werk draag ik een staart en dan zie ik het dus wel glimmen.

Je zou zeggen dan was je het op dinsdag ochtend maar ik was mijn haar het liefst savonds want ik haat fohnen en dan zou ik wel heel vroeg op moeten. Droogshampoo krijg ik jeuk van of werkt op de een of andere manier niet goed (heb batiste)
mademoiselle83 schreef:
06-03-2018 15:56
Ik ben ook niet tevreden met de hema volume shampoo. Mijn haar wordt snel vet en moet het alweer om de dag wassen waar ik voorheen maar 2x per week hoefde te wassen. Jammer!
Denk dat ik de wella elements ga proberen, lees er veel positiefs over.

Weet iemand nog een fijne zelfbruiner? De drogistmerken vind ik niks, alles al geprobeerd. Heb nu fake bake maar lijkt er een oempa loempa mee.
Heb in het verleden de magic drops gebruikt, beviel wel maar het resultaat was minimaal kan ik me herinneren.
Ik heb die magic drops van collistar en ben daar erg blij mee. Ik moet wel zeggen dat ik echt een heel bleke huid heb, dus bij mij zie je wel verschil (maar niet in eens heel bruin, gewoon wat gezonder).
closednote schreef:
06-03-2018 16:41
Ik heb nu een paar weken de Repair shampoo en conditioner gebruikt van Hema en ik heb ook het idee dat mijn haar sneller vet wordt. Waste het eerst om de dag maar heb nu het idee dat ik het iedere dag moet wassen omdat het weer vettig/slierterig wordt rondom mijn hoofd en bij m'n slapen. Ik was het dan bijvoorbeeld op zondag ochtend en normaal was ik het dan weer op dinsdag avond maar nu moet ik het dan al op maandag avond wassen omdat ik al vettige slierten heb aan de voorkant. Als mijn haar los hangt valt het op zich nog niet zo op maar voor mijn werk draag ik een staart en dan zie ik het dus wel glimmen.

Je zou zeggen dan was je het op dinsdag ochtend maar ik was mijn haar het liefst savonds want ik haat fohnen en dan zou ik wel heel vroeg op moeten. Droogshampoo krijg ik jeuk van of werkt op de een of andere manier niet goed (heb batiste)
Ik heb onlangs in Haarlem bij een winkel met allemaal shampoo's en hairstylers (Pro-Duo)een hele fijne shampoo gekocht van Wunderbar:

https://www.haarproductshop.nl/nl/wunde ... ampoo.html

Ben er erg tevreden over! Ruikt lekker, maakt mijn haar niet slap (deed Garnier bijvoorbeeld) en het blijft goed zitten.
Op zoek naar een echt goede nachtcrème
Ja oudere huid :hihi:
Liefste in een tube of andere verpakking, vind potjes niet echt hygiënisch..
Kom maar op met de tips!!! :cheer:
Als je wint heb je vrienden...
Deze gebruik ik 's avonds. Zit in een grote glazen pompfles.
Het is een emulsie die niet vet aanvoelt en snel in je huid trekt.
Niet geschikt voor een droge huid.

https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=m ... n&_sacat=0
Even een update: ik gebruik de serum foundation van The Ordinary nu een paar dagen, en hij is echt heel goed. Gebruikte hiervoor altijd bb cream (liefst die van maybelline met soy extract ofzo), maar dit is echt een ander verhaal. Dekt goed maar totaal niet "cakey", heel mooi egaal effect zonder dat het onnatuurlijk is, smeert heel fijn. En dat voor €6.
Volgende keer bestel ik misschien een tint donkerder en deze om ze te mixen, want ik heb het idee dat ie iets te licht is (dat blijft gokken natuurlijk). Maar super blij mee iig.
syvon schreef:
08-03-2018 16:20
Even een update: ik gebruik de serum foundation van The Ordinary nu een paar dagen, en hij is echt heel goed. Gebruikte hiervoor altijd bb cream (liefst die van maybelline met soy extract ofzo), maar dit is echt een ander verhaal. Dekt goed maar totaal niet "cakey", heel mooi egaal effect zonder dat het onnatuurlijk is, smeert heel fijn. En dat voor €6.
Volgende keer bestel ik misschien een tint donkerder en deze om ze te mixen, want ik heb het idee dat ie iets te licht is (dat blijft gokken natuurlijk). Maar super blij mee iig.
Wat voor 'n huid heb je? Droog/normaal/vet/gevoelig/lijntjes/puistjes?
syvon schreef:
Hoe heb jij de kleur bepaald? Ik twijfel enorm of ik een pink ondertoon of neutral ondertoon moet nemen.
Piratesse schreef:
08-03-2018 18:45
Wat voor 'n huid heb je? Droog/normaal/vet/gevoelig/lijntjes/puistjes?
Mijn huid is aan de droge kant, weinig puistjes maar wel wat vlekjes, donkere kringen etc. net een periode met rare eczeem achtige plekken achter de rug (zwanger). Met deze foundation heb ik geen extra concealer nodig voor oneffenheden, moest met bb Cream wel vaak. Op het doosje staat 'light coverage', en hoewel het effect dus heel egaal is voelt hij echt niet zwaar.
jazekerenof schreef:
08-03-2018 21:46
Hoe heb jij de kleur bepaald? Ik twijfel enorm of ik een pink ondertoon of neutral ondertoon moet nemen.
Ik heb de allerlichtste gekozen, met pink undertones. Ik ben ook echt wel heel bleek, zeker nu, maar het was een beetje een gok die gelukkig goed uitviel. Er schijnt ergens online wel een vergelijking te zijn met de MAC foundation-tinten, dus als je die gebruikt is dat wel handig. Maar met deze prijs kun je er ook voor kiezen om er gewoon twee te kopen en ze te mixen :-)
syvon schreef:
Na het lezen van jouw review, heb ik hem net ook besteld. Ik ben benieuwd! Zou ik na jaren van BB crème ook overstappen...
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
MrsNiceGuy schreef:
09-03-2018 12:27
Na het lezen van jouw review, heb ik hem net ook besteld. Ik ben benieuwd! Zou ik na jaren van BB crème ook overstappen...
Zit te twijfelen of ik ook van bb over ga stappen naar deze serum foundation.

Wat me tegenhoud is de kleur, weet echt niet welke ik moet kiezen.
Frietmetmayo schreef:
09-03-2018 12:58
Zit te twijfelen of ik ook van bb over ga stappen naar deze serum foundation.

Wat me tegenhoud is de kleur, weet echt niet welke ik moet kiezen.
Op dit moment is alleen die met de roze ondertoon verkrijgbaar, dus heb ik maar die gekozen ;)
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven