Mode & Beauty alle pijlers

Wit op een bruilof

04-06-2010 14:32 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties, heb er nog even goed over nagedacht. Bij naderinzien trek ik bij het jawoord een wat anders aan. neem wel mee wat ik in gedachten had maar kan alsnog besluiten het niet aan te trekken
White is for the bride...

Maar kan een witte rok/broek met iets gekleurds erop wel? De bruid is in het zwart.
quote:Fame schreef op 04 juni 2010 @ 14:50:

Zorg dat je er nooit mooier uitziet dan de bruid!Maar dat is soms heel moeilijk hoor.
quote:absoluteEinstein schreef op 04 juni 2010 @ 16:26:

[...]

Maar dat is soms heel moeilijk hoor. Ghe
In jouw posts staat vaak ontelbare keren het woord "ik", yraatje. Dat is precies het probleem wat veel mensen denkelijk met je standpunt hebben: het is nogal egocentrisch.

Het doel van etiquette is in het algemeen de omgang tussen mensen vereenvoudigen en voorkómen dat iemand zich vervelend voelt. In dit geval van een witte jurk naar een bruiloft gaat het erom dat je de bruid een fijne dag wilt bezorgen. Is dat nou echt zo ingewikkeld? Ik snap het probleem niet zo, al helemaal niet als er nog een jurk gekocht moet worden, nota bene. Moet het dan écht per sé dit witte jurkje zijn?
Computer says nooooo
Eigenlijk vind ik het ook wel de taak van de bruid om er ontzettend herkenbaar als bruid bij te lopen.

Ik had een roze mini-jurk, dus heb ik een bruidsboeket gekocht, tegen de verwarring. Die met het boeket is de bruid. Wel zo duidelijk.

M'n nicht droeg een simpel (maar wel mooi) jurkje, dat je ook naar kantoor aankan en geen boeket.

Je zag de verwarring bij mensen die van zijn kant als gast waren.

Wie is de bruid?
Ondertussen de hele discussie gelezen. Uiteindelijk even rond gebeld en er zijn meer mensen die in het wit gaan.. Ga het jurkje kopen omdat ik hem te leuk vind :-) en trek hem ook aan, mag ik nou de plank helemaal mis slaan neem ik wat anders mee zodat ik me om kan kleden.
quote:Zonnetje_van_de_dag schreef op 04 juni 2010 @ 16:37:

Ondertussen de hele discussie gelezen. Uiteindelijk even rond gebeld en er zijn meer mensen die in het wit gaan.. Ga het jurkje kopen omdat ik hem te leuk vind :-) en trek hem ook aan, mag ik nou de plank helemaal mis slaan neem ik wat anders mee zodat ik me om kan kleden.

Ga het jurkje kopen omdat ik hem te leuk vind :-) . Het gaat niet om jou op iemands anders bruiloft
Je kan als je hem zo vreselijk leuk vindt, toch ook kopen, en hem op andere dagen dragen?

Ik vind dit best egocentrisch, zeker als je alles hebt gelezen

Ik snap trouwens nu ook niet meer waarom je uberhaupt advies vroeg? Als je de antwoorden niet relevant vindt?
Je slaat de plank al volledig mis voordat je er bent geweest.

Maar als jij en anderen in het wit gaan, zul je wel uit een omgeving komen waar normen en waarden niet belangrijk zijn. Dan zal het bruidspaar ook wel ongemanierd zijn en er geen drama van maken dat je de ballen verstand hebt van de etiquette.

Koop de jurk maar en verpest andermans dag.
quote:absoluteEinstein schreef op 04 juni 2010 @ 16:34:

Eigenlijk vind ik het ook wel de taak van de bruid om er ontzettend herkenbaar als bruid bij te lopen.

Eens. Met de beschikbaarheid van kleur, lengte jurk, bloemen in haar, boeket, sluiers en parelkettingen moet het toch mogelijk zijn om binnen je eigen persoonlijkheid en budget een bruidelijk concept vorm te geven.
Je vraagt of het kan, bijna iedereen zegt nee en dan toch kopen? Waarom open je er dan een topic over?
In ga trouwen in september en van mij mag je een witte jurk aan. Van mij mag je ook de kleur aan die ik draag (geen wit). Ik vind het allemaal prima. Nou zie ik het ook niet als MIJN dag, maar als een dag waar mijn lief en ik gaan trouwen en dat zo leuk vinden dat we dat graag willen vieren met onze dierbaren. En als die er mooi en stralend uitzien dan wordt het vast een nog mooier feest. En gaat het me om het vieren en genieten. En als je dat in een witte jurk, of wit pak, of met glitters wilt doen, be my guest!

En wat betreft het herkennen van de bruid: de vrienden van mijn lief die mij niet kennen zullen toch wel slim genoeg zijn om te denken dat die vrouw in die feestelijke jurk die haar handen niet van de bruidegom af kan houden en hem de hele tijd verliefd toegrijnst de bruid is, toch? En anders feliciteren ze iedereen in het wit maar eerst met hun mooie jurk!
quote:emmenn schreef op 04 juni 2010 @ 16:44:

Je slaat de plank al volledig mis voordat je er bent geweest.

Maar als jij en anderen in het wit gaan, zul je wel uit een omgeving komen waar normen en waarden niet belangrijk zijn. Dan zal het bruidspaar ook wel ongemanierd zijn en er geen drama van maken dat je de ballen verstand hebt van de etiquette.

Koop de jurk maar en verpest andermans dag.

Mijn dag zou je nieret verpesten en hoewel ik natuurlijk graag denk dat ik heel bijzonder en uniek ben valt dat natuurlijk ook wel weer mee. Dus als TO inschat dat het kan vind ik dit wel ontzettend kort door de bocht, dat zij andermans dag verpest.

Lang niet iedere bruid wil per se het stralende middelpunt zijn hoor. Ik droom niet al jaren van die dag. Het lijkt me gewoon leuk, lekker feesten. En in mijn omgeving is dat een hele normale opvatting. En kennelijk maakt me dat normen- en waardenloos. OK, weet ik dat ook weer.
Wat suf zeg. Sorry hoor.
Computer says nooooo
quote:fashionvictim schreef op 04 juni 2010 @ 16:11:

Wees niet bang: ik zal nooit een witte jurk aantrekken... (maar dat neemt niet weg dat ik er toch anders over denk dan de rest en dat ik dus vind dat het wel moet kunnen)

Tja, daarmee illustreer je echt alleen maar je eigen gebrek aan beschaving. Je brengt het alsof het iets is waar je stiekem wel trots op bent, maar ik begrijp dat eerlijk gezegd niet zo goed. Het is toch helemaal niet stoer of leuk oid om als een aso over te komen?Hoezo? Ik mag dat toch denken?
quote:Miss Moneypenny schreef op 04 juni 2010 @ 16:15:

Dus als ik het goed begrijp kom jij alleen maar op bruiloften waar mensen in joggingpak rondlopen die zich klem gaan zuipen, Yraatje?Ik kom alleen op bruiloften waar ook mensen rondlopen die er zo uitgedost uitzien en die zich ook nog es klem zuipen, ja
quote:summer73 schreef op 04 juni 2010 @ 16:30:

In jouw posts staat vaak ontelbare keren het woord "ik", yraatje. Dat is precies het probleem wat veel mensen denkelijk met je standpunt hebben: het is nogal egocentrisch.

Het doel van etiquette is in het algemeen de omgang tussen mensen vereenvoudigen en voorkómen dat iemand zich vervelend voelt. In dit geval van een witte jurk naar een bruiloft gaat het erom dat je de bruid een fijne dag wilt bezorgen. Is dat nou echt zo ingewikkeld? Ik snap het probleem niet zo, al helemaal niet als er nog een jurk gekocht moet worden, nota bene. Moet het dan écht per sé dit witte jurkje zijn?Het is niet zo egocentrisch hoor. IK ben niet TO, ik geef alleen MIJN mening. En dat ik daar dan ik bij roep, lijkt me toch wel logisch...
quote:aikidoka schreef op 04 juni 2010 @ 16:50:

[...]

Mijn dag zou je nieret verpesten en hoewel ik natuurlijk graag denk dat ik heel bijzonder en uniek ben valt dat natuurlijk ook wel weer mee. Dus als TO inschat dat het kan vind ik dit wel ontzettend kort door de bocht, dat zij andermans dag verpest.

Lang niet iedere bruid wil per se het stralende middelpunt zijn hoor. Ik droom niet al jaren van die dag. Het lijkt me gewoon leuk, lekker feesten. En in mijn omgeving is dat een hele normale opvatting. En kennelijk maakt me dat normen- en waardenloos. OK, weet ik dat ook weer.Als bruid mag je dat dan ook weer vinden. Is niets mis mee, zelfs wel gezond. Ik had persoonlijk wit op mijn bruilof ook wel overleeft. Maar dat is echt iets heel anders dan willens en wetens wit aan doen naar een ander haar bruiloft.
quote:aikidoka schreef op 04 juni 2010 @ 16:50:

[...]

Lang niet iedere bruid wil per se het stralende middelpunt zijn hoor. Ik droom niet al jaren van die dag. Het lijkt me gewoon leuk, lekker feesten. En in mijn omgeving is dat een hele normale opvatting. En kennelijk maakt me dat normen- en waardenloos. OK, weet ik dat ook weer.Het punt dat anderen proberen te maken is dat het niet zo belangrijk is of je het zelf erg zou vinden als iemand wit draagt op jouw bruiloft, maar dat je rekening behoort te houden met de mogelijkheid dat de bruid of andere gasten dat wél jammer zouden vinden.

Zou je het niet heel vervelend vinden als de bruid het gevoel zou hebben dat je haar spotlight wegneemt (ook al is dat niet je intentie, maar dat risico neem je wel bewust), of dat je haar niet respecteert?

Alleen al om dat te voorkomen doe jet toch gewoon niet?

Ook al zou je het zelf niet erg vinden, het gaat om die ander.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

Apart.

Maar goed, blijkbaar is dat in jullie vriendenkring de norm.

Ik zou er niet blij mee zijn, maar de mensen die op mijn bruiloft komen zouden dit ook nooit doen.

*vraagt zich ineens af of hier sprake is van een generatiekloof *
Ik zou er -denk ik- niet zo mee zitten op mijn eigen bruiloft (als het dan ieg verder niet op een bruidsjurk lijkt), maar ik zou het nooit doen naar andermans bruiloft.
quote:Broedkippetje schreef op 04 juni 2010 @ 16:57:

[...]

Het punt dat anderen proberen te maken is dat het niet zo belangrijk is of je het zelf erg zou vinden als iemand wit draagt op jouw bruiloft, maar dat je rekening behoort te houden met de mogelijkheid dat de bruid of andere gasten dat wél jammer zouden vinden.

Zou je het niet heel vervelend vinden als de bruid het gevoel zou hebben dat je haar spotlight wegneemt (ook al is dat niet je intentie, maar dat risico neem je wel bewust), of dat je haar niet respecteert?

Alleen al om dat te voorkomen doe jet toch gewoon niet?

Ook al zou je het zelf niet erg vinden, het gaat om die ander.

Als je de bruid een beetje kent is mijn idee dat je dus wel in kan schatten of dat een probleem is. Ik denk dus dat mensen naar mijn bruiloft zonder problemen wit aandoen. (Ik meld overigens ook gewoon dat ik geen witte jurk heb mocht het gevraagd worden.) En dat mensen heel goed kunnen inschatten dat wij gewoon een leuk feest willen.

Natuurlijk wil ik niet de spotlight van de bruid wegnemen, maar ik vind het hier wel een beetje te ver gaan. Als het niet mijn bruiloft is trek ik meestal een jurk of rok aan, meestal donkere kleuren (wit is niets voor mij), niets over de top. Maar ik ben wel lang en heb rode krullen. Mij zie je niet over het hoofd. Dat spotlight kan ik wel wegnemen dus, volledig ongewenst en gewoon door hoe ik eruit zie van nature. Moet ik dat voortaan ook maar intomen door mijn haren eraf te scheren voor iedere bruiloft (oeh, dan heb ik ook wel een spotlight denk ik, met mijn lengte en dan een kale vrouw....)?
Natuurlijk hoef je die mooie haren niet te scheren...

Het gaat er gewoon om dat als je je bewust tegen de etiquette in gedraagt, je dus ook bewust het risico neemt andere mensen voor het hoofd te stoten. En dat maakt het niet-respectvol: dat je er dus geen been in ziet anderen een ongemakkelijk gevoel te geven.

Ik ben het trouwens wel met je eens dat als je de bruid goed kent en je echt denkt te weten dat ze er totaal niet mee zit, het dan wel verschil maakt.
quote:Broedkippetje schreef op 04 juni 2010 @ 17:00:

Ik zou er -denk ik- niet zo mee zitten op mijn eigen bruiloft (als het dan ieg verder niet op een bruidsjurk lijkt), maar ik zou het nooit doen naar andermans bruiloft.

Ik zou het ook nooit aan doen... Puur omdat ik het niet mooi vind, maar ik zou er zelf geen enkel probleem mee hebben als ik, op welke bruiloft dan ook, iemand tegen zou komen die in het wit is gekleed.

M.i. valt de bruid toch wel op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven