Mode & Beauty alle pijlers

Wit op een bruilof

04-06-2010 14:32 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties, heb er nog even goed over nagedacht. Bij naderinzien trek ik bij het jawoord een wat anders aan. neem wel mee wat ik in gedachten had maar kan alsnog besluiten het niet aan te trekken
quote:Yraatje schreef op 04 juni 2010 @ 14:34:

Tja, IK vind van wel (ondanks dat het wit is), maar ik denk dat heel veel mensen daar anders over denken.

Ik geloof dat als je je echt aan een etiquette zou houden dat het dan niet mag.

Maar goed.. ik zou zelf nooit in het wit gaat (vroeger wel, maar tegenwoordig heb ik veel jurken in een andere kleur gezien, die ik véél mooier vind)Even voor degenen die deze reactie van mij gemist hebben, dit heb ik dus in het begin van het topic al gezegd.
Weten jullie waar de grens ligt? Een wit shirt onder een blouse is neem ik aan wel geoorloofd. Maar een wit vestje of bolero dus niet?
Ik zou denken: een onderdeel van je outfit mag wel wit zijn, als het geel geheel maar geen witte boventoon voert. Een witte bolero over een fleurig jurkje: ja. Een mooie witte pantalon met knalroze top en pumps: ook. Wit jurkje met grijze sjaal: nee.

Denk ik.

Maar ik ben er vast niet erg duidelijk of consequent in.
anoniem_80327 wijzigde dit bericht op 04-06-2010 17:49
Reden: bizarre typfout
% gewijzigd
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:Ann Liv schreef op 04 juni 2010 @ 17:26:

Weten jullie waar de grens ligt? Een wit shirt onder een blouse is neem ik aan wel geoorloofd. Maar een wit vestje of bolero dus niet?

Als ik denk, met de etiquette in mijn achterhoofd, wat geoorloofd zou zijn, dan denk ik dat bijvoorbeeld een gebloemd jurkje met wit daarin wel mag.

Maar een wit vestje denk ik dan weer niet...

Een bolerootje is kleiner dan een vestje, dus dat vraag ik me af...
quote:Broedkippetje schreef op 04 juni 2010 @ 17:29:

Ik zou denken: een onderdeel van je outfit mag wel wit zijn, als het geel maar geen witte boventoon voert. Een witte bolero over een fleurig jurkje: ja. Een mooie witte pantalon met knalroze top en pumps: ook. Wit jurkje met grijze sjaal: nee.

Denk ik.

Maar ik ben er vast niet erg duidelijk of consequent in.Dat denk ik ook.
Tjongejonge, wat een heerlijk topic dit.

Arm bruidspaar, ze vragen om feestelijke kleding - blijkbaar vinden ze de kleding van de gasten dus belangrijk.

Ze zullen ongetwijfeld in de wolken zijn als ze tig vrouwen in het wit mogen verwelkomen, waarvan tenminste 1 in een legging.
mahna mahna tuduuuudududu
Tja, als je het jurkje "te leuk" vindt, dan moet je 'm haast wel kopen, he? Tssssssssssss.

Ik begrijp dat "ik ben ik en ik doe lekker wat ik wil"- gedrag nooit zo goed. Het gaat die dag helemaal niet om jou, het gaat om die 2 mensen die trouwen, en eens 1 keertje iets doen waar een ander blij van wordt lijkt me nou niet zo'n enorme moeite. Als ik uitgenodigd wordt voor een huwelijk en de dresscode is geel, dan verschijn ik in de mooiste gele jurk die ik maar kon vinden, ook al haat ik geel. Ga ik niet dood van, hoor.
.
Maar zonnetje, waarom heb je er in vredesnaam een topic over geopend dan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mag ik er tussendoor schuiven met een vraagje; waarom is het not done? Het lijkt me er wel feestelijk uitzien, zeker met mooi weer, als mensen lichte zomerse kleding dragen. Als het goed is, ziet een bruidsjurk er echt heel anders uit dan een wit zomerjurkje met anderkleurige accesoires. Een wit jurkje met een gekleurde pashimna om je schouders, dan zie je er toch niet uit als bruidje? Of ben ik nou raar?

(nou ja, dat laatste is wel zo...).
In grote lijnen gaat het er eenvoudigweg om dat het in het algemeen not done is om wit te dragen. Wit is voor de bruid.

TO kent de bruid klaarblijkelijk ook niet goed genoeg anders had ze niet op het viva-forum deze vraag gesteld ... dus dan is het volkomen normaal om terug te grijpen op etiquettes. Daar zijn ze voor.

Het is daarbij nog maar de vraag wat dat is, eruit zien als een bruidje. Ik ga volgend jaar trouwen, en heb helemaal geen typische bruidsjurk. Beetje bohemien-sfeertje. Prachtige sluike jurk van zijde, maar geen petticoats of onderrokken en sluier.

Ik ben er echt niet blij mee als er dames in lang wit bij zijn.

Nog erger: de mannen die dichtbij staan moeten allemaal in jacquet.
Computer says nooooo
Bohemien sfeertje kan ik niet rijmen met jacquets!?

Oke, het is dus een ouderwetse etiquette. Ik zie wel een groot verschil tussen dames in een wittje lange jurk, of een wit klein jurkje gecombineerd met andere kleuren (vestje, pashmina etc.).
Ligt er denkelijk maar net aan wat jij onder bohemien verstaat.

In ons geval rijmt het echt prima

Alle etiquette-regels vinden hun oorsprong heel lang geleden en zijn dan ook per definitie ouderwetsch.
Computer says nooooo
Ik kwam dit op een modesite tegen:

Qearing white to someone else's wedding is a major no-no. Dresses with white in them are OK, but competing with the wedding gown is just plain tacky.
Nou, ik heb het hier nog es even in de groep gegooid... d.w.z. ik heb het aan moeder en zus gevraagd.

Mijn moeder vond het, net als ik, geen probleem en vertelde dat ze zelfs wel eens iets wits aan had gehad naar een bruiloft.

Mijn zus vond het eigenlijk not done om een geheel witte jurk aan te trekken. Wel vond ze het kunnen om een jurk aan te trekken waar wit in voorkomt.
Eerlijk gezegd vind ik witte zomerjurken een verpleegstersoutfit en witte feestelijke jurken al snel een bruidsjurk.

Eigenlijk nooit geschikt om te dragen, behalve als je naar Sensation white gaat, verpleegster bent, of die dag gaat trouwen.
Tja AE, veel mensen menen dat ze in de zomer toch echt iets wits aan moeten (want dat is zo lekker zomers?) en dus kennelijk ook naar een bruiloft. Ik snap het ook niet en ik zou naar een bruiloft nooit iets wits aan doen. Bovendien staat wit bijna niemand trouwens. Ik heb zelfs niet eens iets wits in m'n kast hangen.
Binnenkort te lezen op viva:

Help, mijn bruiloft verstiert door vriendin in witte jurk, wat te doen?
quote:Celeone schreef op 05 juni 2010 @ 08:49:

Tja AE, veel mensen menen dat ze in de zomer toch echt iets wits aan moeten (want dat is zo lekker zomers?) en dus kennelijk ook naar een bruiloft. Ik snap het ook niet en ik zou naar een bruiloft nooit iets wits aan doen. Bovendien staat wit bijna niemand trouwens. Ik heb zelfs niet eens iets wits in m'n kast hangen. Dat ben ik dan wel weer met je eens. Gewoon helemaal wit is niet voor iedereen weggelegd..
quote:dangeensuus schreef op 05 juni 2010 @ 08:55:

Binnenkort te lezen op viva:

Help, mijn bruiloft verstiert door vriendin in witte jurk, wat te doen?

JA onvoorstelbaar toch??

pagina's lang wordt het jurkje van TO afgeraden en nou wil ze m toch kopen. En nu lees ik in de openingspost (lekker handig dat die helemaal is aangepast trouwens..........) dat ze bij het jawoord iets anders aandoet.

Waarom dan niet gewoon dat hele witte jurkje achterwege laten als je nu toch al een andere outfit bij elkaar gaat zoeken?

Koop dat witte jurkej lekker voor van de zomer of voor naar andere leuke feestjes, maar please laat m achterwege op de bruiloft

Apart ook dat er in de omgeving van Zonnetje meer mensen zijn die in het wit gaan?? Ik heb nu al medelijden met de bruid.......
quote:Yraatje schreef op 05 juni 2010 @ 09:01:

[...]

Dat ben ik dan wel weer met je eens. Gewoon helemaal wit is niet voor iedereen weggelegd..Nou vooruit, als je een hele donkere huid hebt mag het. De zusjes Wiliams zijn de weinige die er goed uit zien in een wit tennisjurkje.
quote:Yraatje schreef op 05 juni 2010 @ 09:01:

[...]

Dat ben ik dan wel weer met je eens. Gewoon helemaal wit is niet voor iedereen weggelegd..Waarom trouwen dan toch zo veel vrouwen in het wit? Ik ben het met je eens hoor. Maar ik trouw dus mooi in een andere kleur, ik draag alleen wit voor sport.
Ga niet in het wit naar een bruiloft: dat is het niet hebben van respect voor de bruid! (tenzij je stiekum verliefd bent op de bruidegom en jij in jouw droomwereld wilt blijven met je 'doen alsof je de bruid bent'). Anders.........no go!

Een familielid van mij wilde ook op mijn bruiloft komen in een witte jurk, dat heb ik zo ongeveer 'verboden'. Vond zij raar, ik niet. Uiteindelijk is het zo hoog op gelopen dat ze niet op de bruiloft is verschenen. Erg kinderachtig, maar goed dat soort mensen zijn er nu eenmaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven