Wit op een bruilof
vrijdag 4 juni 2010 om 14:34
Tja, IK vind van wel (ondanks dat het wit is), maar ik denk dat heel veel mensen daar anders over denken.
Ik geloof dat als je je echt aan een etiquette zou houden dat het dan niet mag.
Maar goed.. ik zou zelf nooit in het wit gaat (vroeger wel, maar tegenwoordig heb ik veel jurken in een andere kleur gezien, die ik véél mooier vind)
Ik geloof dat als je je echt aan een etiquette zou houden dat het dan niet mag.
Maar goed.. ik zou zelf nooit in het wit gaat (vroeger wel, maar tegenwoordig heb ik veel jurken in een andere kleur gezien, die ik véél mooier vind)
vrijdag 4 juni 2010 om 14:35
Wat mij betreft, klinkt het prima. Ik zou alleen in plaats van een legging een dunne panty aandoen. Als het heel warm is, eventueel blote benen. Leggings vind ik zelf niet zo geschikt voor bruiloft.
Sjiek tasje erbij en mooie schoenen en je voelt je vast top!
Bij een hele sjieke bruiloft wil er trouwens nog wel eens op kaart een kledingvoorschrift staan.
Sjiek tasje erbij en mooie schoenen en je voelt je vast top!
Bij een hele sjieke bruiloft wil er trouwens nog wel eens op kaart een kledingvoorschrift staan.
vrijdag 4 juni 2010 om 14:37
helemaal in het wit kan eigenlijk niet vind ik. Maar een wit kledingstuk bv jasje... daar zou ik even het bruidspaar/ceremoniemeester over bellen/mailen. Waarschijnlijk is het geen punt.
Maar zeker omdat het in het buitenland is, zou ik even overleggen. Wie weet is het in Frankrijk wel heel onbehoorlijk oid.
Maar zeker omdat het in het buitenland is, zou ik even overleggen. Wie weet is het in Frankrijk wel heel onbehoorlijk oid.
vrijdag 4 juni 2010 om 14:37
Ik ben bang dat het niet kan. Ik zou het zelf niet erg vinden, zolang het jurkje niet op een bruidsjurk lijkt. Maar eigenlijk is het not done, ook niet in het buitenland. Had vorig jaar een bruiloft in Frankrijk en daar had een meisje een kort wit jurkje aan. Wel eentje helemaal niet op een bruidsjurk(je) leek, maar er werd schande gesproken. Ik zou het niet doen.
vrijdag 4 juni 2010 om 14:46
quote:Mevrouwdekees schreef op 04 juni 2010 @ 14:43:
Nee, niet doen. Zelfs als de bruid er niet mee zit zullen er zat mensen zijn die van mening zijn dat het niet kan, zit je jezelf vreselijk mee in de weg.Ook weer waar.
Nee, niet doen. Zelfs als de bruid er niet mee zit zullen er zat mensen zijn die van mening zijn dat het niet kan, zit je jezelf vreselijk mee in de weg.Ook weer waar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 4 juni 2010 om 14:48
Aangezien hier de helft zegt kan niet, en de andere helft kan wel zou ik voor safe gaan en dus geen wit jurkje aantrekken
Dan voorkom je in ieder geval opgetrokken wenkbrauwen
Zelf vind ik wit naar een bruiloft ook niet kunnen
De bruid is in het wit, en als jij als vrouwelijke gast ook in een wit jurkje rond gaat lopen vind ik dat persoonlijk ongepast.
Tenzij je weet dat de bruid vuurrood aan heeft of zo....
Dan voorkom je in ieder geval opgetrokken wenkbrauwen
Zelf vind ik wit naar een bruiloft ook niet kunnen
De bruid is in het wit, en als jij als vrouwelijke gast ook in een wit jurkje rond gaat lopen vind ik dat persoonlijk ongepast.
Tenzij je weet dat de bruid vuurrood aan heeft of zo....
vrijdag 4 juni 2010 om 14:49
vrijdag 4 juni 2010 om 14:50
vrijdag 4 juni 2010 om 14:51
http://www.theperfectwedding.nl/kleding ... asten.html
De Avondgasten
Voor de avond is een jurk een goede optie. Ondanks dat zwart niet helemaal de kleur is voor op de bruiloft kan dit wel weer voor een avond jurk. Zoals bijvoorbeeld een avond bij de opera.
Behalve wanneer het gevraagd wordt om wit te dragen is wit niet de kleur voor vrouwen om te dragen. Dit geld zowel voor overdag als ’s avonds. Het gaat erom dat je niet de kleur draagt dat de bruid ook draagt. Dus vermijdt om die reden ook ivoor. Heb je alleen een crème kleurig jurkje? Kijk eens voor de spiegel en oordeel of je op deze manier een concurrent voor de bruid bent.
Voor mannen is “Black Tie” the way to go! Soms word dit ook op de uitnodiging vermeldt. Soms komt ook “White Tie” voor. In dit geval is een wit vest of blues een goede optie met een witte pantalon.
Onthoud: je wilt goed er goed uit zien, je kleden op een feestelijke manier wat past bij de situatie, en je comfortabel voelen. Alle ogen horen gericht te zijn op het koppel dus relax en kies een outfit waar je, je prettig in voelt en wat ook goed voelt voor jou.
De Avondgasten
Voor de avond is een jurk een goede optie. Ondanks dat zwart niet helemaal de kleur is voor op de bruiloft kan dit wel weer voor een avond jurk. Zoals bijvoorbeeld een avond bij de opera.
Behalve wanneer het gevraagd wordt om wit te dragen is wit niet de kleur voor vrouwen om te dragen. Dit geld zowel voor overdag als ’s avonds. Het gaat erom dat je niet de kleur draagt dat de bruid ook draagt. Dus vermijdt om die reden ook ivoor. Heb je alleen een crème kleurig jurkje? Kijk eens voor de spiegel en oordeel of je op deze manier een concurrent voor de bruid bent.
Voor mannen is “Black Tie” the way to go! Soms word dit ook op de uitnodiging vermeldt. Soms komt ook “White Tie” voor. In dit geval is een wit vest of blues een goede optie met een witte pantalon.
Onthoud: je wilt goed er goed uit zien, je kleden op een feestelijke manier wat past bij de situatie, en je comfortabel voelen. Alle ogen horen gericht te zijn op het koppel dus relax en kies een outfit waar je, je prettig in voelt en wat ook goed voelt voor jou.
vrijdag 4 juni 2010 om 14:51
vrijdag 4 juni 2010 om 14:53
Zeker niet doen. Ik ben verder heus niet heel ouderwets, maar in het wit op ene bruiloft verschijnen vind ik echt een no-go, vooral als het de bovenkant van je outfit betreft. Ook al lijkt het niet op een bruidsjurk is het toch heel storen op foto's enzo. Met name bij groepsfoto's zie je dan twee witte figuurtjes, en het is toch wel fijn als het heel duidelijk is wie de bruid is.