Mode & Beauty alle pijlers

Wond na puist

07-09-2012 19:10 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele dikke puist gehad op mijn wang waar ik helaas niet van af heb kunnen blijven. Er is wat pus uitgekomen en het is uiteindelijk een wond geworden. Er zat 2 dagen een korstje op wat ik eruit eindelijk heb af getrokken. Het ziet er beter uit maar het is gaan bloeden en het lijkt alsof er teveel huid weg is. Ik vrees dat het een litteken zal worden.

Wat kan ik er het beste op smeren om te voorkomen dat het een litteken wordt. Of op zn minst dat het beter zal genezen.

Ik zat te denken aan sudocreme of calendulan creme vsm.
Tegen puisten, wondjes en onzuiverheden, werkt een heel goedkoop mideltje: zinkzalf.

Ja inderdaad, het wordt niet voor niet gebruikt tegen luieruitslag.
ik zou er een pleistertje overheen doen en een week niet kijken.
it's a big club and you ain't in it
ik had vroeger een vochtinbrengende creme met Allantoïne erin en die deed ik altijd op een wondje en daarna een pleistertje erover. Na een week zag je er geen barst meer van.

Kruidvat zal wel een goedkoop dagcrèmpje hebben met dat ingrediënt. Staat op de tube.
it's a big club and you ain't in it
Bedankt voor de tip. Ik ga er zinkzalf of sudocreme op smeren voor het slapen gaan en dan kijken hoe het er morgen uit ziet.

Ben vooral bang dat er een putje overblijft een vlekje vind ik niet zo erg.
Yaszmin ben je alleen met je huid zo neurotisch?
Ik wilde precies hetzelfde adviseren lilalinda! Ik gebruik ook altijd 's nachts zinkzalf (of-pasta) als ik een wondje heb.
Zinkzalf is hier niet voor bedoeld! Zinkzalf werkt als een beetje een waterafstotend laagje bij wondjes en uitslag op vochtige plekken zoals bij luieruitslag. Het voegt niets toe op een open wond. Ik zou eerder calandula gebruiken (genezend voor littekens) of eventueel honingzalf (genezend en anti-bacterieel).

Honingzalf heeft bij mijn honden erg goed gewerkt bij een paar akelige wonden: zelf heb ik daar gelukkig geen last van.
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 07 september 2012 @ 20:11:

Decubitus, op de stuit. Maar het opvallendste (waardoor ik het ook zo onthouden heb) was dat het een hele schone, gegranuleerde goed genezende wond was. Maar wel zó diep dat die douchekop onder de randen kon. Raar.

Argh, en ik moet dat dan ook weer googlen he! Kende de term decubitus niet, wel het fenomeen doorligwond...

Lijkt mij ook eng en vooral heel pijnlijk joh!

TO, huid laten rusten en eventueel insmeren met een hydraterende creme. Over een tijdje zie je er (zo goed als) niks meer van!
Time spent with a cat is never wasted
in urine zitten werkzame stoffen.

dep met een watje het litteken
Ik ga het echt niet met urine deppen! Zo ver ga ik nou ook weer niet. Het lijkt er op dat het een putje zal blijven.
Fenistil! Mijn zoontje had een heel grote diepe schaafwond. Na een week smeren geen korsten en ook geen litteken.
Waar kan ik dat halen Tara?
Uit geen enkel onderzoek blijkt dat er een littekencreme is die werkt. Just saying.
calendulazalf wil ook nog wel eens helpen bij kleine wondjes,

en het is logisch dat je na dat gepeuter wat niveauverschil hebt, dat trekt echt wel weg, ik heb er ook nooit een gaatje aan overgehouden, als het wondje dicht is, regelmatig scrubben, dan insmeren met vochtinbrengende creme...dan is het met een paar weken weg.
Ik zou het ff gewoon laten rusten. Als je gaat lopen smeren maak je een wondje toch juist onrustig en sluit je het toch ook af met risico op bacterie vorming en dus ontsteking
http://oi46.tinypic.com/350p3de.jpg

Dit is mijn wond het is vrij diep. Het is inderdaad niet bewezen dat crempjes helpen. Volgens mij is het wel zo dat het de huid soepel houdt.
Je hebt 1 puist??? Waarschijnlijk inmiddels al weer overgewaaid?

Ik heb door een reactie van hormonen een hele explosie aan ontstekingen en puistjes op mijn mijn gezicht, gaat wel weer over Yaszmin. En wat mij betreft mag je die foto achterwegen laten van de betreffende "wond"
quote:Yaszmin schreef op 08 september 2012 @ 12:49:

Dit is mijn wond het is vrij diep. Het is inderdaad niet bewezen dat crempjes helpen. Volgens mij is het wel zo dat het de huid soepel houdt.

Dat is minuscuul!

Meid, blijf er vanaf en ga iets leuks doen, het is mooi weer! Hoe minder je er aan denkt des te sneller zal het genezen.
quote:frizzy schreef op 07 september 2012 @ 23:32:

Uit geen enkel onderzoek blijkt dat er een littekencreme is die werkt. Just saying.Ook geen vitamine A creme (alleen verkrijgbaar bij de dermatoloog)?)
quote:Yaszmin schreef op 08 september 2012 @ 12:49:

Ik durfde bijna niet te klikken. Toch gedaan.... maar dat is echt geen topic waard. Ik zou het niet eens wond durven noemen.

Gewoon niet meer aankomen, even insmeren als je in de zon gaat... en het is zo weg.
sorry, maar als je dat een wond vindt..
Fenistil haal je bij drogist of de apotheek. Nu ik de foto heb gezien zou ik het zeker halen. Meer dan voldoende.
Als het maandag niet wat beter is ga ik fenistil halen. Ik had er in de ochtend wat citroen op gesmeerd de plek van het wondje is nu wit. ( nieuwe huid (?) ). De huid eromheen is rood en erg pijnlijk en vlak ernaast een lichte schaafwond vermoedelijk door citroensap.
quote:Yaszmin schreef op 08 september 2012 @ 17:10:

Als het maandag niet wat beter is ga ik fenistil halen. Ik had er in de ochtend wat citroen op gesmeerd de plek van het wondje is nu wit. ( nieuwe huid (?) ). De huid eromheen is rood en erg pijnlijk en vlak ernaast een lichte schaafwond vermoedelijk door citroensap.Waarom stop je in hemelsnaam citroen in dat plekje? Gewoon vanaf blijven dan komt het vanzelf goed!
Wond? Als dat een wond is... wat is dan mijn operatie aan mijn knie die net achter de rug is? dat word pas een litteken! Ik vind je aanstellen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven