Mode & Beauty alle pijlers

Wond na puist

07-09-2012 19:10 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele dikke puist gehad op mijn wang waar ik helaas niet van af heb kunnen blijven. Er is wat pus uitgekomen en het is uiteindelijk een wond geworden. Er zat 2 dagen een korstje op wat ik eruit eindelijk heb af getrokken. Het ziet er beter uit maar het is gaan bloeden en het lijkt alsof er teveel huid weg is. Ik vrees dat het een litteken zal worden.

Wat kan ik er het beste op smeren om te voorkomen dat het een litteken wordt. Of op zn minst dat het beter zal genezen.

Ik zat te denken aan sudocreme of calendulan creme vsm.
Het gezicht is toch wel wat anders dan een knie lijkt mij. Het gezicht is het eerste wat je ziet. Voor mij is het belangrijk dat ik er geen litteken aan over hou ivm mijn werk. Een knie kan je verbergen en ondertussen rustig laten herstellen zonder dat iemand er wat van ziet.
quote:Yaszmin schreef op zaterdag 08 september 2012 17:59 Het gezicht is toch wel wat anders dan een knie lijkt mij. Het gezicht is het eerste wat je ziet. Voor mij is het belangrijk dat ik er geen litteken aan over hou ivm mijn werk. Een knie kan je verbergen en ondertussen rustig laten herstellen zonder dat iemand er wat van ziet.dan moet je er vooral citroen in stoppen!
Is citroen niet goed dan? Ik laat het nu met rust maar heb wel het idee dat mijn wond door citroensap wat dicht is gegaan.
Blijf er gewoon van af. Met dat gepruts maak je t alleen maar erger.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ja dat klopt helemaal. Er zit nu een geel korstje op en daar naast een lichte schaafwond. Heb gelezen dat een geel wondje ontstoken is...
Je zeurt. Dit is pas een puist. http://www.youtube.com/wa ... Z-lQBL7zxM&has_verified=1

Niet geschikt voor zwakke magen!
Oh my, een gele wond is HEEL iets anders dan dit. Dit is gewoon wondvocht wat opdroogt, en ja dat is gelig, maar absoluut geen gele wond.
Het is inmiddels best wel ontstoken. Het putje dat is ontstaan door dat wondje is weg en opgevuld met gele korst.

http://tinypic.com/view.php?pic=zwzupv&s=6

Ik denk dat ik een bezoekje naar de huisarts ga brengen.
Doe dat. Kan die man ook 'ns lachen.
quote:Yaszmin schreef op 08 september 2012 @ 21:26:

Het is inmiddels best wel ontstoken. Het putje dat is ontstaan door dat wondje is weg en opgevuld met gele korst.

Ik zou meteen naar de eerste hulp doorrijden

Sorry hoor, maar je stelt je aan. Hiervoor kun je echt niet naar de huisarts gaan. Dit soort "wondjes" zijn heel normaal en gaan vanzelf over. Je hoeft er ook niets op te smeren, tijd en geduld zijn voldoende.
quote:modus schreef op 08 september 2012 @ 21:29:

[...]

Ik zou meteen naar de eerste hulp doorrijden

Sorry hoor, maar je stelt je aan. Hiervoor kun je echt niet naar de huisarts gaan. Dit soort "wondjes" zijn heel normaal en gaan vanzelf over. Je hoeft er ook niets op te smeren, tijd en geduld zijn voldoende.Naar mijn idee is het heel erg ontstoken. Het voelt ook pijnlijk aan en een gele korstje is geen goed teken.

Ik denk dat ik een bezoekje naar de huisarts ga brengen.Joh, dat gele is de citroen

Ik ben nog steeds niet onder de indruk.

Heb je last van skinorexia?
Nooit pulleke hoe lekker het ook is, maar nooit doen. Je hebt zoveel bacteriën onder je nagels zitten, je wilt niet weten.
Als je aan een muggenbultje krabt wil die ook wel eens geel opdrogen. Misschien is het wel een muggenbultje ipv een puistje.
Oke, ik open nu net het plaatje.

Dat is het??

Ik verwachte een enòòòòòrme krater gevuld met pus maar dit is gewoon een huidje die zeker hydratatie nodig heeft.
Eigenlijk hoopte ik op een enorme steenpuist die op barsten staat, maar dit is niets! Helemaal niets!

Ben enorm teleurgesteld
Locavida: Heb je het eerste plaatje of het tweede plaatje gezien? Eerste plaatje valt namelijk nog wel mee.
quote:Yaszmin schreef op 08 september 2012 @ 21:45:

Locavida: Heb je het eerste plaatje of het tweede plaatje gezien? Eerste plaatje valt namelijk nog wel mee.De tweede ook hoor
quote:Yaszmin schreef op 08 september 2012 @ 21:30:

[...]

Naar mijn idee is het heel erg ontstoken. Het voelt ook pijnlijk aan en een gele korstje is geen goed teken.Dan strookt jouw idee niet met de werkelijkheid.
quote:Vilma schreef op 08 september 2012 @ 13:41:

[...]

Ook geen vitamine A creme (alleen verkrijgbaar bij de dermatoloog)?)Nee. Toen ik héél erg last had van acne en echt wondjes had van dikke ontstekingen (véél groter dan TO en heel veel tegelijk) heb ik flink gezocht naar middeltjes. Uiteindelijk heb ik gekozen voor supplementen die ondersteunend werken voor het herstel van de huid, omdat ik nergens bewijzen kon vinden dan smeersels helpen. Mijn bevindingen werden ondersteund door medewerkers van de Tuinen trouwens, die wel smeersels verkopen maar me dat zeker niet zouden adviseren zeiden ze (daarna ging ik dus via google op onderzoek uit).
quote:Yaszmin schreef op 08 september 2012 @ 17:59:

Het gezicht is toch wel wat anders dan een knie lijkt mij. Het gezicht is het eerste wat je ziet. Voor mij is het belangrijk dat ik er geen litteken aan over hou ivm mijn werk. Een knie kan je verbergen en ondertussen rustig laten herstellen zonder dat iemand er wat van ziet.Dan moet je er dus vanaf blijven. En er geen middeltjes op smeren die de boel verergeren.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 08 september 2012 @ 20:25:

Je zeurt. Dit is pas een puist. http://www.youtube.com/wa ... Z-lQBL7zxM&has_verified=1

Niet geschikt voor zwakke magen!Oh ik had ze veel groter, en dan overal mijn hele gezicht verspreid. Word er dus ook lichtelijk giftig van als iemand als Yaszmin zit te miepen over een puistje. Ieder z'n ellende hoor, maar jee zie de dingen een beetje in perspectief.
Dat begrijp ik ook wel Frizzy, bij mij gaat het toch wel om meerdere dingen.
Meerdere dingen? Vertel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven