Word ik nu grijs?!
maandag 14 februari 2011 om 20:07
Ik keek vanmiddag in daglicht in de spiegel en zag enkele kleurloze haren tussen mijn bruine haar. Het waren er maar twee of drie maar toch schrok ik er van. Ik ben 35. Mijn moeder werd pas tegen haar 50e grijs en mijn oma is zelfs nog helemaal niet grijs. Zouden dit gewoon enkele "mislukte" haren zijn qua pigment of word ik nu in rap tempo grijs? Hoe oud waren jullie bij de eerste ontdekking van grijs haar?
maandag 14 februari 2011 om 20:17
maandag 14 februari 2011 om 20:18
Ik was ongeveer 28 toen een vriendin met een grote grijns mijn eerste grijze haar uit mijn hoofd trok. Daarna een paar jaar zo nu en dan 1 grijze haar gespot, Maar de laatste tijd zie ik steeds meer grijze haren. Ben nu bijna 34. Ik baal er wel van, heb ook donker haar dus het valt op. Heb nog geen zin om mijn haar te verven!
maandag 14 februari 2011 om 20:33
Het begon bij mij ook toen ik een jaar of 30 was. Eerst een paar, toen 10, 20...en toen ben ik mijn haar gaan verven.
Ik bedoel: Je mag leuke kleren kopen om er goed uit te zien, make-up gebruiken, dus waarom dan niet je haar verven?
Ik ben nu 58 en volgens de kapster (als ik niks zou doen) helemaal grijs en dat maakt tóch dat je ouder lijkt. Ik kan nog lang genoeg oud zijn, dus ik verf het gewoon. In mijn originele kleur: Roodblond.
Ik bedoel: Je mag leuke kleren kopen om er goed uit te zien, make-up gebruiken, dus waarom dan niet je haar verven?
Ik ben nu 58 en volgens de kapster (als ik niks zou doen) helemaal grijs en dat maakt tóch dat je ouder lijkt. Ik kan nog lang genoeg oud zijn, dus ik verf het gewoon. In mijn originele kleur: Roodblond.
maandag 14 februari 2011 om 20:44
Joh, ik had op mijn 18e al mijn eerste grijze haar. Ben nu midden dertig en heb er inmiddels velen. Maar het is niet echt erg hoor, de kapster gooit er iedere keer weer mooie kleuren in en dan is het grijs weer weg.
Ik had ze liever ook niet gehad, maar ach ik word nog altijd 5-8 jaar jonger geschat dan ik werkelijk ben. Ben dan wel grijs maar heb nog helemaal geen rimpels.En grijs haar is veel makkelijker te verdoezelen dan rimpels
Ik had ze liever ook niet gehad, maar ach ik word nog altijd 5-8 jaar jonger geschat dan ik werkelijk ben. Ben dan wel grijs maar heb nog helemaal geen rimpels.En grijs haar is veel makkelijker te verdoezelen dan rimpels
maandag 14 februari 2011 om 20:53
maandag 14 februari 2011 om 20:56
maandag 14 februari 2011 om 21:04
quote:Cateautje schreef op 14 februari 2011 @ 20:56:
Mijn slapen zijn grijzig, maar aan verven doe ik niet. Ik vind die maandelijkse uitgroei vele malen lelijker dan mijn mooie grijzige slaapjes. Ik zie het dagelijks hoor, zo'n grijze kruin, en dan dat duidelijk geverfde haar , het ziet er niet uit.
Ik hou het redelijk bij. Iedere 10 weken probeer ik het te laten verven. En ja, als ik door tijdgebrek 2 weken langer doorloop, dan is het inderdaad niet zo mooi meer. Maar ik ben echt erg grijs en voel me nog veel te jong om met een grijs hoofd rond te lopen.
Nou moet ik zeggen dat ik wel een hele goede kapster heb die gewoon goed verft, maar ook zo knipt, dat je mijn grijze haren zo lang mogelijk niet ziet.
Maar ja, uitgroei is inderdaad lelijk.
Mijn slapen zijn grijzig, maar aan verven doe ik niet. Ik vind die maandelijkse uitgroei vele malen lelijker dan mijn mooie grijzige slaapjes. Ik zie het dagelijks hoor, zo'n grijze kruin, en dan dat duidelijk geverfde haar , het ziet er niet uit.
Ik hou het redelijk bij. Iedere 10 weken probeer ik het te laten verven. En ja, als ik door tijdgebrek 2 weken langer doorloop, dan is het inderdaad niet zo mooi meer. Maar ik ben echt erg grijs en voel me nog veel te jong om met een grijs hoofd rond te lopen.
Nou moet ik zeggen dat ik wel een hele goede kapster heb die gewoon goed verft, maar ook zo knipt, dat je mijn grijze haren zo lang mogelijk niet ziet.
Maar ja, uitgroei is inderdaad lelijk.