Mode & Beauty alle pijlers

Word ik nu grijs?!

14-02-2011 20:07 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik keek vanmiddag in daglicht in de spiegel en zag enkele kleurloze haren tussen mijn bruine haar. Het waren er maar twee of drie maar toch schrok ik er van. Ik ben 35. Mijn moeder werd pas tegen haar 50e grijs en mijn oma is zelfs nog helemaal niet grijs. Zouden dit gewoon enkele "mislukte" haren zijn qua pigment of word ik nu in rap tempo grijs? Hoe oud waren jullie bij de eerste ontdekking van grijs haar?
Ik ben een stuk jonger en heb hier en daar ook al een grijze haar.

Zit er totaal niet mee, lach er juist altijd om. Lekker belangrijk toch..

Ik vrees dus dat je inderdaad grijs wordt, maar het gaat denk ik niet zo snel.
Het gaat soms snel en soms langzaam. Globaal gezien gaat zwart haar het snelst, dan bruin, dan rood en blond.

Ik ben nu 41 en ik heb bruin haar, maar nog steeds maar een paar haartjes, al worden het er wel meer, dus je hebt waarschijnlijk nog wel eventjes voordat je een grijze duif bent.
Ik was ongeveer 28 toen een vriendin met een grote grijns mijn eerste grijze haar uit mijn hoofd trok. Daarna een paar jaar zo nu en dan 1 grijze haar gespot, Maar de laatste tijd zie ik steeds meer grijze haren. Ben nu bijna 34. Ik baal er wel van, heb ook donker haar dus het valt op. Heb nog geen zin om mijn haar te verven!
joh, ik werd grijs(grijzig) vanaf mijn 20e, daar is haarverf voor uitgevonden!
Ik heb er ook 4 Aan een kant en ik weet precies waar ze zitten! Haha, dus die trek ik er altijd uit.

Haarverven vind ik altijd zo'n rotklusje.
Ik was 21 toen een collega riep: hey, je hebt een grijze haar !

Sindsdien verf ik het :-)

Ben nu 41 en de periodes tussen het verven worden steeds korter...

Heb bruin haar overigens.
Het komt hier al jaren uit een tubetje, eigen kleur is peper-en-zout dat nu flink grijs begint te worden. Vaal kleurtje, dus ik knal lekker met rood . . . . Sara in zicht, dus grijs niet zo vreemd, toch liever mooi rood dan een grijze muis!
Pff, alles oke als het maar niet te snel gaat. In verven heb ik ook weinig zin voorlopig. Dus ik zal die paar haren eruit trekken.
29 betaal me blauw aan de kapper!
Ik hoop voor je dat het wel snel gaat
Het begon bij mij ook toen ik een jaar of 30 was. Eerst een paar, toen 10, 20...en toen ben ik mijn haar gaan verven.

Ik bedoel: Je mag leuke kleren kopen om er goed uit te zien, make-up gebruiken, dus waarom dan niet je haar verven?

Ik ben nu 58 en volgens de kapster (als ik niks zou doen) helemaal grijs en dat maakt tóch dat je ouder lijkt. Ik kan nog lang genoeg oud zijn, dus ik verf het gewoon. In mijn originele kleur: Roodblond.
Nou ja, mocht het zo zijn: er zijn ergere dingen dan hier en daar een grijze haar. Het hoort erbij en als je het niet wilt zien dan verf je het toch?
Je wordt nu langzamerhand grijs begint bovenop pakt hier en daar de onderste lagen en vervolgens de slapen. En alls je donker haar hebt valt het ook erg op. Als het te storend wordt de verfkwast er door heen.
Ik ben 40 en heb nog geen enkele grijze haar kunnen ontdekken.

Heb donkerbruin haar.
En haren uittrekken kan je op den duur niet meer als het er zoveel zijn,want dan houd je geen haar over.
quote:spectral schreef op 14 februari 2011 @ 20:32:

Ik hoop voor je dat het wel snel gaat Aardig van je.
Joh, ik had op mijn 18e al mijn eerste grijze haar. Ben nu midden dertig en heb er inmiddels velen. Maar het is niet echt erg hoor, de kapster gooit er iedere keer weer mooie kleuren in en dan is het grijs weer weg.

Ik had ze liever ook niet gehad, maar ach ik word nog altijd 5-8 jaar jonger geschat dan ik werkelijk ben. Ben dan wel grijs maar heb nog helemaal geen rimpels.En grijs haar is veel makkelijker te verdoezelen dan rimpels
Zit al een paar jaar te wachten op mijn eerste grijze haar, (ben 41) maar nee! Nog niks en het lijkt me juist zo leuk.
Wat er ook altijd lelijk uitziet maar die vrouwen storen zich er blijkbaar niet aan. Dan zit er boven op het hoofd zo'n hele duivenschijt op.En de rst van het haar moet dan nog natuurlijk ogen.
Oh ja, van mezelf heb ik donker haar. Maar ik ben het steeds lichter gaan verven. Niet hoogblond natuurlijk maar meer warmblond/lichtbruin. En niet 1 kleurtint maar 2 of 3 kleurtinten door elkaar. Hierdoor ziet het er heel natuurlijk uit en vallen nieuwe grijze haren veel minder snel op.
Mijn slapen zijn grijzig, maar aan verven doe ik niet. Ik vind die maandelijkse uitgroei vele malen lelijker dan mijn mooie grijzige slaapjes. Ik zie het dagelijks hoor, zo'n grijze kruin, en dan dat duidelijk geverfde haar , het ziet er niet uit.
Met 16 had ik mijn eerste grijze haar en nu ik 29 ben heb ik er echt wel zoveel ik kale plekken zou krijgen van ze er uit te trekken. Kan het niet echt boeiend vinden. Overigens vind ik daarmee iedereen die boven de 20 is en klaagt over grijs haar een zeur. Daar is haarverf voor hoor.
Precies... een zeur...
quote:Cateautje schreef op 14 februari 2011 @ 20:56:

Mijn slapen zijn grijzig, maar aan verven doe ik niet. Ik vind die maandelijkse uitgroei vele malen lelijker dan mijn mooie grijzige slaapjes. Ik zie het dagelijks hoor, zo'n grijze kruin, en dan dat duidelijk geverfde haar , het ziet er niet uit.

Ik hou het redelijk bij. Iedere 10 weken probeer ik het te laten verven. En ja, als ik door tijdgebrek 2 weken langer doorloop, dan is het inderdaad niet zo mooi meer. Maar ik ben echt erg grijs en voel me nog veel te jong om met een grijs hoofd rond te lopen.

Nou moet ik zeggen dat ik wel een hele goede kapster heb die gewoon goed verft, maar ook zo knipt, dat je mijn grijze haren zo lang mogelijk niet ziet.

Maar ja, uitgroei is inderdaad lelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven