Mode & Beauty alle pijlers

Word ik nu grijs?!

14-02-2011 20:07 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik keek vanmiddag in daglicht in de spiegel en zag enkele kleurloze haren tussen mijn bruine haar. Het waren er maar twee of drie maar toch schrok ik er van. Ik ben 35. Mijn moeder werd pas tegen haar 50e grijs en mijn oma is zelfs nog helemaal niet grijs. Zouden dit gewoon enkele "mislukte" haren zijn qua pigment of word ik nu in rap tempo grijs? Hoe oud waren jullie bij de eerste ontdekking van grijs haar?
Ik vind uitgroei ook niet zo mooi, maar aangezien mijn haar heel hard groeit zou ik elke 4 weken moeten verven om de uitgroei een beetje te beperken en dat is me ook wat gortig. (ja ik ben een van die bofferts wiens haar ruim 2 cm per maand groeit ja...)
Eerste grijze haar inmiddels 3 jaar terug gespot. Toen besloten mijn haar in orginele kleur lang te laten groeien "nu het nog kan". Daarna nog 2 grijze haren gespot maar verder volgens mij nog origineel donker gekleurd. Rimpels vind ik erger en die heb ik meer dan grijze haren... Ben nu 31
Hier op mijn 40 levensjaar nog geen grijze haar te zien,maar dat compenseer ik wel weer met wat extra lijntjes op mijn gezicht.

Je kan nou eenmaal niet alles hebben.
als je er eentje uittrekt komen er zes op zijn begrafenis...
ben bij 1 grijze haar gelijk gestopt met afwachten.

Garnierr nummerhuppeldepup doet wonderen
quote:Mevrouwdekees schreef op 14 februari 2011 @ 20:56:

Met 16 had ik mijn eerste grijze haar en nu ik 29 ben heb ik er echt wel zoveel ik kale plekken zou krijgen van ze er uit te trekken. Kan het niet echt boeiend vinden. Overigens vind ik daarmee iedereen die boven de 20 is en klaagt over grijs haar een zeur. Daar is haarverf voor hoor.

Hierzo Alopecia Areata. Vind eigenlijk iedereen die commentaar heeft op zijn/haar haar een zeur: tis of te lang, te kort, teveel krullen, te weinig krullen, grijs etc etc. Begrijp me goed, in the old days deed ik hetzelfde, maar tjonge jonge wat zou ik graag mijn haar van toen willen verruilen met dat wat er nu van over is.

Gewoon blij zijn met wat je hebt. En als je niet blij bent er iets aan doen.
Wat ik wel jammer vind is dat je niet die paar haren kan verven, je moet gelijk je hele haar doen.
Ik was denk ik een jaar of 14 en toen was ik op vakantie bruin geworden op een klein plekje in mijn gezicht na... Sindsdien heb ik zo af en toe half witte wenkbrouwen/wimpers en hier en daar een spierwitte haar... Iederen roept dan ''je kan het toch verven?!''. Nou weetje, daar heb ik helemaal geen zin in. Het hoort schijnbaar bij mij...Het vreemdste vond ik nog wel dat ik een keer bij de kapper zat en haar ineens heel doelbewust een haar uit mijn hoofd voelde trekken. Vervolgens zag ik haar geschrokken gezicht in de spiegel die zei ''poeh, ik zag een grijze haar!''. Ik vond dat erg onprofessioneel... Hoe kun je jezelf als kapster dan nog serieus nemen?! Ik heb haar vriendelijk verteld dat ze ook wel even naar mijn wenkbrouw en wimpers mocht kijken... Toen besefte ze zich dat ze toch wel wat raar had gereageerd en heeft de knip beurt erg stilletjes af gemaakt.

Tja, grijs of niet... het hoort bij mij, het zal wel iets met pigment te maken hebben. Ken ook een jongen die een grote witte ''stip'' aan de zijkant van zijn hoofd heeft, is ook iets niet helemaal in orde qua pigment... Als mensne hem rare vragen stellen zegt hij altijd: ''nee, ik heb geknoeid met tipex''.

Ik zou het er niet voor gaan kleuren maarja, ieder zijn ding natuurlijk!
Ik was eind 20. Nu 33 en je kunt ze haast al niet meer tellen. Binnenkort ga ik mijn haar verven.
Ik vind het helemaal geen zeurverhaal. Tuurlijk, je kunt je haar verven, maar dat is toch gedoe en kost geld. Is fijn als je gewoon nog niet grijs wordt, toch? Ik had mijn eerste grijze haar op m'n 25e, en dat is er heeeel lang bij 1 of 2 gebleven, maar nu, ben 35, worden het er steeds meer. Had ook gehoopt de genen van mijn oma te hebben, die werd pas grijs op haar 70e, maar helaas. Trek ze er nu nog uit, maar ben bang dat dat binnenkort voorbij is. Ik lig er echt niet wakker van, maar is toch jammer!
Ik ben lichtbruin van mezelf. Het grijsproces begon bij mij tussen de 25 en de 30 met een paar grijsjes.

Nu ben ik 52 en helemaal grijs, op weg naar wit, het wordt steeds lichter, zit in de familie. Sinds twee jaar verf ik het niet meer, want dat "pakt" niet goed meer.

Heb een andere coupe laten knippen en krijg veel complimentjes over mijn zilveren hoofd. Ik ben er tevreden mee.

Een paar haren kun je er simpel uittrekken en verven kan nog héél lang.
Ik begon met lichtblond, ging langzaam naar donkerblond en heb nu aardig grijs haar. Maar ik verf het en het is alleen bovenop grijs. Ik verf het zelf en alleen de uitgroei. Dan valt het wel mee met de nep. Als er uitgroei is dan moet je het ook niet opsteken, want dat zie je het grijs veel beter. Los laten hangen dan valt het minder op. Ik had met 22 al mijn eerste haren. Het valt eigenlijk wel mee als ik het vergelijk met mijn moeder die was veel jonger al behoorlijk grijs.
Pumps, gooi je de rest van de verf dan weg?
Op mn 26e mn eerste, was aan het werk en stond voor de spiegel..mn vader leefde nog, heb hem meteen gebeld, ik was er echt van geschrokken en vroeg m"Pap word ik nou oud? Weet je wat mn vader zei? "Combat, als je schaamhaar grijs wordt,en dat is bij mij nog niet het geval, dan pas word je oud." ghehe okay. Inmiddels, 2 jaar later zijn het er heel wat meer en ik begin me er nu echt aan te irriteren want mijn haar is zwart en ze zijn droger en springen eruit en vallen dus erg op. Mn vriend zegt dat ie ze niet ziet. Ik heb zeker 8 jaar mn haar niet meer geverfd maar ik denk dat ik weer voor rood ga binnenkort..
grijze haren...

het zijn witte haren, ze lijken grijs door de andere haren erom heen.

Máár ik ben wel heel blij dat ik er nog geen één heb, en had ik ze wel dan ging er subiet de "verfkwast" over heen.
quote:Primabella schreef op 16 februari 2011 @ 15:06:

Pumps, gooi je de rest van de verf dan weg?Nee, ik koop voor iets van 13 euro een tube kappers-verf en de meng-vloeistof zit er dan in een speciaal flesje los bij. Het is precies dezelfde kleur als ik bij de kapper gebruik. Dat is genoeg voor 2x. Op de tube staan streepjes. Na het verven wel even met de digitale camera "kijken" of er geen duiven-stront is ontstaan.
O Pumps, dat is handig. Beetje zonde als je je hele haar moet verven voor een paar haartjes.

Goh soms is zo'n forum echt handig.
Ik ben 34 en heb donkerbruin haar, verf het nooit. Ik trek al een paar jaar regelmatig grijze haren uit m'n hoofd.
Ik werd grijs op m'n 24ste. Ik ben nu 43 en helemaal grijs (ook m'n schaamhaar, wat ik dus wegscheer).

Om de 6 weken laat ik het verven bij de kapper.
Ik ben 44 en kan nog steeds geen grijze haar vinden. Ben donkerblond en dan zal het ook wel minder opvallen, maar ook in het heldere daglicht zie ik ze niet.
Mijn haar wordt ook steeds grijzer. Merk er niet zoveel van, af en toe een spoeling erdoorheen. Heb vrij licht haar, dus dan valt het niet zo op. Ben nu 27, is op mijn 24ste zo'n beetje begonnen.
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
quote:Primabella schreef op 16 februari 2011 @ 15:48:

O Pumps, dat is handig. Beetje zonde als je je hele haar moet verven voor een paar haartjes.

Goh soms is zo'n forum echt handig.Alleen de uitgroei verven (en dan de laatste minuten uitwassen in de punten) ziet er mooier en natuurlijker uit. Zo doet de kapper het ook. Het kost me 1 uur als ik het zelf doe. Bij de kapper is het soms 1,5 tot 2 uur zitten.
Ik ben 30 en blond en heb ook, sinds 2 jaar "haar zonder pigment" op mijn kruin. Ik weet niet of blondjes later grijs worden, ik denk dat je het gewoon een stuk moeilijker ziet.

Mijn zusjes hebben allemaal donkerder haar en hun zijn vanaf hun 24e al grijze haren aan het uittrekken.

Maar ik mijn geval laat ik er een coupe soleil doorheen gooien eens in de zoveel tijd. Dan valt het kleurverschil niet zo erg op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven