Zalando, goedkoper?
dinsdag 20 april 2021 om 16:15
Hoi
Mijn pre-tiener wil graag wat leuke Nike of Adidas kleding/schoeisel/trainingspak dragen. Ik heb niet echt een hele grote portemonnee en de laatste tijd let ik wat vaker op de kleintjes.
Iemand enig idee of Zalando goedkoper is dan andere webshops?
Zijn er, naast tweedehands, andere webshops/winkels die goedkoper sport merkkleding verkopen?
Mijn dank is groot!
Mijn pre-tiener wil graag wat leuke Nike of Adidas kleding/schoeisel/trainingspak dragen. Ik heb niet echt een hele grote portemonnee en de laatste tijd let ik wat vaker op de kleintjes.
Iemand enig idee of Zalando goedkoper is dan andere webshops?
Zijn er, naast tweedehands, andere webshops/winkels die goedkoper sport merkkleding verkopen?
Mijn dank is groot!
dinsdag 20 april 2021 om 21:59
Ik ben een ervaren online shopper en weet vaak wel hoe merken vallen. En heb ik het mis, dan gaat het retour. Ik vind dat alsnog veel minder werk dan winkel in, winkel uit, door een winkelstraat slenteren op zoek naar iets dat ze net niet in jouw winkelstraat hebben. Ik ontvang het liever thuis en dan in één streep naar een PostNL punt als het niet bevalt. Niets moeilijks aan.
Nike valt inderdaad klein trouwens. Maar anders even kijken of er reviews bij staan, daar staan ook vaak opmerkingen over de maatvoering van een item.
Nike valt inderdaad klein trouwens. Maar anders even kijken of er reviews bij staan, daar staan ook vaak opmerkingen over de maatvoering van een item.
dinsdag 20 april 2021 om 22:01
Dit. Gewoon een rondje laten googlen.
woensdag 21 april 2021 om 08:16
Heb ik dus juist niet met Nike en mijn partner ook niet!Orbifolia schreef: ↑20-04-2021 20:27Kleding bij zalando staat meestal aangegeven welke maat het model draagt. Daar kan ik redelijk op baseren wat mij dan moet passen. Vaak kan je ook wel wat halen uit de reviews.
Schoenen, Nikes vallen klein! Iedereen die ik ken waaronder ikzelf, dragen een maat groter van Nike dan hun normale schoenen.
Hier vallen de Adidas weer klein uit.
Puma op maat.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
woensdag 21 april 2021 om 08:26
Dat kan, maar dan zijn jullie wel een uitzondering, van Nike is dit echt algemeen bekend. Als je er op Googled zul je dat ook zien, in allerlei blogs en artikelen bijvoorbeeld.
woensdag 21 april 2021 om 09:10
Ik draag met al mijn (verschillende modellen) Nikes gewoon mijn eigen maat. Ik bestelde ze vroeger vaak bij een Engelse webshop en die stuurde standaard een maat groter. Heel vervelend was dat.
Mijn vriend moet wel altijd een grotere maat.
Mijn vriend moet wel altijd een grotere maat.
anoniem_68fdcd75783e5 wijzigde dit bericht op 21-04-2021 09:36
5.49% gewijzigd
woensdag 21 april 2021 om 09:17
Dit hangt echt van het model af. De normale airmax heb ik een maat tot 1,5 groter van maar de Air Force 1 gewoon mijn eigen.
Bij Adidas kloppen de maattabellen op de eigen website in mijn ervaring erg goed.
woensdag 21 april 2021 om 09:32
Zeker. Maar TO vraagt het in algemene zin.Palmbomen-zijn-cool schreef: ↑21-04-2021 09:17Dit hangt echt van het model af. De normale airmax heb ik een maat tot 1,5 groter van maar de Air Force 1 gewoon mijn eigen.
Bij Adidas kloppen de maattabellen op de eigen website in mijn ervaring erg goed.
woensdag 21 april 2021 om 09:39
woensdag 21 april 2021 om 13:50
Jawel. Maar er zijn altijd andere ervaringen natuurlijk. Dat zie je dan bij de ervaringen per model.
woensdag 21 april 2021 om 13:55
Sorry maar dat slaat echt nergens op vind ik. Nike valt vaak groot maar ook regelmatig op maat. Het verschilt per model, dus je kunt nergens vanuit gaan. Waarom denk je dat jouw ervaringen leidend zijn terwijl je hier ook leest dat veel mensen die ervaring niet delen?
De juiste tip lijkt mij inderdaad: lees de reviews, meet je voet op en kijk naar de maattabel voor de specifieke sneaker en bestel twee maten.
woensdag 21 april 2021 om 14:01
Eens. Alleen in dit topic al zoveel andere ervaringen.Palmbomen-zijn-cool schreef: ↑21-04-2021 13:55Sorry maar dat slaat echt nergens op vind ik. Nike valt vaak groot maar ook regelmatig op maat. Het verschilt per model, dus je kunt nergens vanuit gaan. Waarom denk je dat jouw ervaringen leidend zijn terwijl je hier ook leest dat veel mensen die ervaring niet delen?
De juiste tip lijkt mij inderdaad: lees de reviews, meet je voet op en kijk naar de maattabel voor de specifieke sneaker en bestel twee maten.
woensdag 21 april 2021 om 15:07
De conclusie is dus dat to helaas zelf door te bestellen erachter moet gaan komen.
Het zal ook gewoon met de vorm van je voet te maken hebben en die van de schoen. Zo worden ecco’s vaak als smal bestempeld, terwijl ze voor mij meestal te breed zijn. Nikes draag ik 40, andere sneakers 39 en dagelijkse schoenen 38, ik zou maat 38,5 hebben en smalle voeten, hoge wreef.
Ik vind vaak de reviews van klanten fijner dan zalando die zelf aangeeft dat het groter of kleiner moet.
Wat bij zalando ook heel fijn is, is dat je ook op materiaal kunt selecteren. En nog meer opties uiteraard. Maar dat maakt het enorme aanbod wat beter behapbaar.
Het zal ook gewoon met de vorm van je voet te maken hebben en die van de schoen. Zo worden ecco’s vaak als smal bestempeld, terwijl ze voor mij meestal te breed zijn. Nikes draag ik 40, andere sneakers 39 en dagelijkse schoenen 38, ik zou maat 38,5 hebben en smalle voeten, hoge wreef.
Ik vind vaak de reviews van klanten fijner dan zalando die zelf aangeeft dat het groter of kleiner moet.
Wat bij zalando ook heel fijn is, is dat je ook op materiaal kunt selecteren. En nog meer opties uiteraard. Maar dat maakt het enorme aanbod wat beter behapbaar.
woensdag 21 april 2021 om 15:47
Is bij mij altijd vlekkeloos gegaan. Heb vorige week nog iets retour gestuurd.
Zalando is echt een hele valide webshop hoor.
woensdag 21 april 2021 om 15:48
Ik koop al jaren bij Zalando. Nooit gedoe gehad met retourneren.
woensdag 21 april 2021 om 16:43
Ik koop ook vaak met achteraf betalen. De retour is meestal al verwerkt voordat de betaaltermijn is verstreken. Je betaald dan alleen de spullen die je houdt.