Mode & Beauty alle pijlers

Zonnebank

10-10-2019 07:34 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké beetje non issue hoor maar ik sport veel en heb een instructrice die toch wel regelmatig onder de zonnebank ligt.
Als ik dat zie moet ik toch toegeven dat het wel een stuk mooier er uit ziet dan mijn witte lijf.

Nu vind ik de zonnebank wel een dingetje. Wat doen jullie om nog een beetje kleur te hebben?
Tips voor eventueel een crème, toch zonnebank of toch gewoon accepteren dat het nou eenmaal bij de tijd van het jaar hoort

Vertel! 😁
Ik accepteer mijn vel zoals het is in elk jaargetijde :A:
Deze!

Afbeelding
herfstappeltaart schreef:
10-10-2019 07:36
Ik accepteer mijn vel zoals het is in elk jaargetijde :A:
Ik ook. Geen keuze, mijn vel is zomer en winter erg wit. Ja, een klein tintje erop vind ik mooier, maar dat heb ik niet. Diverse zelfbruiners geprobeerd, zijn vooral op mijn benen altijd vlekkerig, wat ik ook doe. Ligt aan mijn huid, want ik weet heus wel hoe je het moet gebruiken. Ik vind het ook gedoe elke paar dagen.
Nee, mijn huid is gewoon lekker wit.
Die zonnebanktypes die lopen als 50plussers met een slechte huid. Wees nu maar blij met je blanke huidje. Als je wat meer kleur op je wangen wil is dagelijks een wandeling of een uurtje in de tuin bezig zijn voldoende voor 'n gezonde teint.
Ik ga altijd in de herfst en winter op vakantie en krijg dan kleur. Niet dat ik hele dagen lig te bakken maar ben dan wel veel buiten.
Zonnebank deed ik vroeger nog wel eens maar kreeg ik jeuk van.
Ondanks dat ik het soms wel mooi vind in de zomer vind ik het niet mooi in de winter en al helemaal niet van die bakvissen op het strand. Je lijkt er ouder door en in mijn ogen zeker niet mooier. Een klein beetje kleur op het gezicht daarentegen (gewoon van de zon buiten) vind ik wel, omdat je er dan gezond uit ziet. Ik ben geen Aziaat maar ik vind dan toch een wit vel mooier dan zo viezig bruin van de zonnebank of spraytan :-D .

Maar misschien ben ik gewoon heel modern of heul ouderwets...
Ik vind het meestal ook niet mooi. Gewoon een fris koppie door veel buiten wandelen ziet er een stuk beter uit.
redbulletje schreef:
10-10-2019 07:50
Die zonnebanktypes die lopen als 50plussers met een slechte huid. Wees nu maar blij met je blanke huidje. Als je wat meer kleur op je wangen wil is dagelijks een wandeling of een uurtje in de tuin bezig zijn voldoende voor 'n gezonde teint.
Jaaaaa die bedoel ik. Zo lelijk vind ik dat! Die liggen nog steeds te bakken in de volle zon elke dag van de vakantie.
Ik ga in de winter regelmatig onder de zonnebank. Ongeveer 1x per 6 weken. Daardoor houd ik het laatste restje bruin van de zomer vast.

Maar in onze zwemgroep zwemt een dame mee die elk jaar in de winter een paar maanden in Spanje woont. Als zij rond februari terug komt dan heeft ze dat heel bruine gezicht tussen allemaal witjes. Eerlijk waar, het ziet er niet uit als je van jezelf niet al getint bent.

Het probleem met bruin is dat je zelf meestal niet ziet hoe bruin je bent. En dan kun je dus té bruin worden/blijven. Een beetje getint vind ik mooier (bij mezelf), maar ik let er heel goed op dat het daarbij blijft.

In de zomer ben ik vooral veel buiten maar mijn benen willen niet dezelfde kleur krijgen als mijn armen. Daar is de bruin-zonder-zon goed voor.
Tip; er zijn verschillende die je druppelsgewijs toevoegt aan je eigen bodylotion. Zo kun je de kleur makkelijker doseren en verklein je de kans op vlekken.
ceylon wijzigde dit bericht op 10-10-2019 08:07
19.43% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
[quote=Star² post_id=30478585 time=1570686058 user_id=353209]
Deze!

Afbeelding
Ik gebruik deze. Past perfect bij mijn huid, maar heb wel effe moeten zoeken voor ik een zelfbruinermerk vond die goed bij mijn teint paste en mij niet oranje maakte. Dus weet niet of jouw teint hierbij past.
-
Ik gebruik zomers zelfbruiner maar in de winter accepteer ik mijn lichtere kleur. Zo’n bruine kop (als blank persoon!) is geen gezicht. En helemaal vreselijk wanneer het gesneeuwd heeft, dat contrast. Mijn vorige schoonmoeder ging elke week een uur onder de zonnebank, niks gezonds aan hoor, die uitstraling. En je krijgt er een slechte huid van ook nog. Gebruik een beetje blush en bronzer als je een gezonde uitstraling wil.
de combinatie van smeren en zonnebank (met mate) werkt het beste vind ik, als ik alleen smeer dan heb ik nauwelijks effect
Lorem Ipsum
Ik ging een tijdje wekelijks onder de zonnebank, maar als ik nu foto’s zie van die tijd denk ik toch hmm geen gezicht die veel te bruine kop, dus ik ga al jaren niet meer. Tis slecht ook.
Accepteren. Ik vind ook dat zonnebanken ouder maakt.
Ik zou best een kleurtje willen in de winter, maar ik heb geen zin om elke keer met zelfbruiner in de weer te gaan. Bovendien draag ik in de winter alleen lange broeken, ook met sporten, dus het heeft weinig zin. Wel ga ik als we in de voorjaarsvakantie naar een warm land gaan een paar keer onder de zonnebank. In de 3 weken ervoor 2x per week, zoiets. Dan maar slecht, ik kom verder niet veel in de zon en lig ook nooit te bakken of zo, dus ik neem het risico.

In de zomer worden mijn benen altijd minder bruin dan de rest en dan gebruik ik wel zo nu en dan zelfbruiner. Dat vind ik toch mooier onder een rokje of jurkje.
Ik slik een supplement met lycopeen of een andere antioxidant zoals astaxanthine. het is niet ongezond in tegendeel en haalt net de witte ondertoon weg en beschermt van binnen uit tegen de zon.
viva-amber wijzigde dit bericht op 10-10-2019 09:44
11.88% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ga ook 1x per 6 weken onder de zonnebank.. vooral omdat in de winter eczeem plekjes krijg die daar mee weggaan. Dan hoef ik geen hormoonzalf te smeren. Ook de rest van mijn huid doet het daar veel beter op. Ik smeer wel altijd dagcrème met een factor voor ik er onder ga omdat het mij niet echt gaat om het bruin worden.
Ik weet dat het huidverouderend werkt. Dat neem ik voor lief.. eczeem is ook niet charmant. Ik ben opgegroeid in de jaren 80 waarbij we allemaal collectief lagen te bakken op het strand met babyolie om zo bruin mogelijk te worden. Dat doe ik absoluut niet meer. Ik vind het heerlijk om in de zon te liggen. Ik hou het alleen niet langer dan 10 minuten vol. Ik smeer altijd minimaal met fac 30 en gezicht fac 50. En meestal lig ik onder een parasol of in de schaduw. Maar die warmte vind ik zo zalig...
viva-amber schreef:
10-10-2019 09:43
Ik slik een supplement met lycopeen of een andere antioxidant zoals astaxanthine. het is niet ongezond in tegendeel en haalt net de witte ondertoon weg en beschermt van binnen uit tegen de zon.
Hoe werkt dat dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven