Mode & Beauty alle pijlers

Zooooo wit

15-01-2021 12:11 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Wie heeft de gouden tip. Je kunt door me heen kijken op het moment. Normaal gesproken ging ik in de winter 1 keer per maand onder de zonnebank.

Helaas zwanger en ze zijn dicht. Wie heeft de gouden tip om een klein beetje normaal en natuurlijk een blos terug te krijgen op mn gezicht.

Ik gebruik wel eens Clarins zelfbruiner druppels door mn dagcreme maar ben daar niet echt tevreden over..
Zonnebank is zeer ongezond.
Naar buiten, dagelijks een flinke wandeling is veeeeel beter.
Alle reacties Link kopieren
Hier gebruind/sproetjes id zomer, vaalwit id winter.

Goede rouge helpt wel, beetje make up ook - dan toont het wat minder vaatdoek. Ook buiten wandelen (met spf) geeft een extra gezonde blos en doet veel voor mn doorbloeding. Ik omarm maar dat ik er twee keer per jaar anders uitzie. Ik doe niet meer aan artificiele bruining id winter inmiddels maar omarm het contrast met donker haar juist.
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft de gouden tip om een klein beetje normaal en natuurlijk een blos terug te krijgen op mn gezicht.

Elke dag naar buiten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeik over die zonnebank. Ja als je 3x per week onder de hoogste zonnebank gaat ben je idd niet bruin maar eerder oranje en ziet het er nep uit. En ja dat is slecht voor je huid en ja dan heb je na 10 jaar zo’n gerimpeld velletje eroverheen.

Als je net als TO 1x per maand onder de zonnebank gaat, en waarschijnlijk onder een lichte bank omdat je een lichte huid hebt én wellicht nog een verzorgende crème gebruikt dan gaat bovenstaande niet op. Sterker nog, als je 1x per maand kort onder een lichte bank gaat zal niemand jou zien en denken ‘goh zonnebankbruin’. Dat zie je dan helemaal niet.

Maar heb het idee dat de mensen die hier zo fel reageren sowieso denken dat er maar 1 type zonnebank is, waar je 2 uur onder ligt en waarvan alleen de kleur ‘trump’ de uitkomst kan zijn.

TO, ik zou inderdaad een bruiningscreme proberen! Deze verkopen ze soms ook bij de zonnestudio dus wie weet kan je op de website van je studio kijken of ze dat online verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel hoor to. Mijn kinderen zijn ook niet 'wit' maar zien erg bleek.
Ik ben wat ouder en ben nu echt 60 tinten beige/grijs.
Ik gebruik een bronzer, of een bb crème. Die van l'oreal van skin paradise is best ok.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt bleek (lichte huid) en bleek (vampier met griep). Die laatste versie is niet voor iedereen zo prettig en met iets meer kleur zie je ik er dan wat wakkerder en gezonder uit. Voor die momenten in je leven dat je nog niet zo superieur bent dat je niks om je uiterlijk geeft, zeg maar.

En on topic: er bestaan veel gekleurde dagcrèmes en bb-crèmes, misschien is dat iets? Rekening houden met de kleur van je kleding vind ik ook een goede tip, dat kan best uitmaken.
Ik sport buiten maar moet zeggen dat dat in de winter niet echt helpt qua tint, de zonkracht is te laag hier denk ik. Als je rode wangen en neus wilt, is dat wel een aanrader. ;-D
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
15-01-2021 13:35
Je hebt bleek (lichte huid) en bleek (vampier met griep). Die laatste versie is niet voor iedereen zo prettig en met iets meer kleur zie je ik er dan wat wakkerder en gezonder uit. Voor die momenten in je leven dat je nog niet zo superieur bent dat je niks om je uiterlijk geeft, zeg maar.

En on topic: er bestaan veel gekleurde dagcrèmes en bb-crèmes, misschien is dat iets? Rekening houden met de kleur van je kleding vind ik ook een goede tip, dat kan best uitmaken.
Ik sport buiten maar moet zeggen dat dat in de winter niet echt helpt qua tint, de zonkracht is te laag hier denk ik. Als je rode wangen en neus wilt, is dat wel een aanrader. ;-D
:proud: :proud: :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in de zomer ook steeds bruin en dan is het contrast met de winter zonder zonnebank best wel groot. Doordat ik snel een bruin kleurtje heb, had ik helaas tijdens mijn zwangerschappen een zwangerschapsmasker. Toen gebruikte ik een foundation in de kleur van mijn huid normaal, dus geen tint lichter zoals ze altijd aanraden. Ben toen advies gaan vragen in de parfumerie. Bronzing powder erover voor een mooi resultaat. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nu dat ik een vampier met griep ben :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Deze, iedere dag, gaat heel gelijkmatig.

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
15-01-2021 13:35
Je hebt bleek (lichte huid) en bleek (vampier met griep). Die laatste versie is niet voor iedereen zo prettig en met iets meer kleur zie je ik er dan wat wakkerder en gezonder uit. Voor die momenten in je leven dat je nog niet zo superieur bent dat je niks om je uiterlijk geeft, zeg maar.

En on topic: er bestaan veel gekleurde dagcrèmes en bb-crèmes, misschien is dat iets? Rekening houden met de kleur van je kleding vind ik ook een goede tip, dat kan best uitmaken.
Ik sport buiten maar moet zeggen dat dat in de winter niet echt helpt qua tint, de zonkracht is te laag hier denk ik. Als je rode wangen en neus wilt, is dat wel een aanrader. ;-D
:proud:
Alle reacties Link kopieren
jooppie schreef:
15-01-2021 12:18
" helaas zwanger" da klinkt nie zo gezellig.... :P
Dit.....

Helaas zwanger, nu kan ik niet onder de zonnebank...... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
15-01-2021 13:21
Maar ze heeft natuurlijk niet helemaal zelf bedacht dat ze haar witte kleur niet mooi vindt. Dat komt door jarenlange indoctrinatie van alle vrouwbeelden die je op tv ziet, artikels in de tijdschriften, bloggers etc. Dáar verwijst degene die je quote naar.
Je hoeft je haar ook niet te kammen, dus daar kan je per direct mee stoppen. Klitten zijn heel natuurlijk, vet haar idem. In de oertijd was er namelijk geen shampoo.

Foto graag in een privébericht, wat zullen we doen, ergens in juli?
Alle reacties Link kopieren
Droom19 schreef:
15-01-2021 13:59
Dit.....

Helaas zwanger, nu kan ik niet onder de zonnebank...... :facepalm:
Met helaas zwanger bedoel ik uiteraard iets anders maar dat hoef ik vast niet uit te leggen, anders moet je even mn andere reacties lezen in zwanger worden topics ;-)!
Alle reacties Link kopieren
Jekeek schreef:
15-01-2021 14:25
Je hoeft je haar ook niet te kammen, dus daar kan je per direct mee stoppen. Klitten zijn heel natuurlijk, vet haar idem. In de oertijd was er namelijk geen shampoo.

Foto graag in een privébericht, wat zullen we doen, ergens in juli?

Arme wij, helemaal geïndoctrineerd en fabulous 😂
Je gezicht (dagelijks) scrubben, geeft je echt een blozend gelaat.
Jekeek schreef:
15-01-2021 14:25
Je hoeft je haar ook niet te kammen, dus daar kan je per direct mee stoppen. Klitten zijn heel natuurlijk, vet haar idem. In de oertijd was er namelijk geen shampoo.

Foto graag in een privébericht, wat zullen we doen, ergens in juli?
Je haar kammen is niet ongezond en je krijgt er geen kanker van. Een witte huid bruin willen hebben dmv uv wel. Bovendien wordt je lelijker door een zonnebank en knapper met gekamd haar. Domme vergelijking dus.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
15-01-2021 12:19
dit inderdaad, daarnaast kan je haarkleur ook veel verschil maken.
Zeker waar! Ik ben ook zo wit, als in niet bruinen maar verbranden en als het rood weg is, ben ik weer wit.
Ik kleur mijn haar al jaren roodbruin. Qua kleuren sta ik mooi met bordeaux, donkerpaars.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat dat betreft zeker een kul vergelijking. M’n punt is: IK bepaal
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
15-01-2021 14:49
Je haar kammen is niet ongezond en je krijgt er geen kanker van. Een witte huid bruin willen hebben dmv uv wel. Bovendien wordt je lelijker door een zonnebank en knapper met gekamd haar. Domme vergelijking dus.
Nounou je maakt je nogal druk om iemands zonnebankje zeg.
Ik kam mijn haar trouwens nooit, maar lelijk haar heb ik echt niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat er gewoon om dat iemand zelf bepaald wat ze mooi vindt of niet. Dat hoeft het Viva forum niet boorhaar te doen.
Ze vroeg trouwens een alternatief voor de zonnebank.
meisje22 wijzigde dit bericht op 15-01-2021 15:08
1.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
15-01-2021 13:22
Zonnebank is zeer ongezond.
Naar buiten, dagelijks een flinke wandeling is veeeeel beter.
Ik kan het zo koud hebben en knap dan ook echt mentaal op van een zonnebankbezoek. Echt heerlijk, helemaal opgewarmd en zen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn huid is enorm opgeknapt toen ik echt een goed schoonmaakritueel in de avond voor het slapen ging introduceren. Ik heb jarenlang mijn make-up er niet afgehaald, daarna wel maar dan alleen met make-up reinigingsspul, maar sinds ik (ongeveer een half jaar geleden nu) na de make-up remover mijn gezicht was met een milde facewash, is mijn huid enorm opgeknapt. Een wat betere creme tegen rode plekken heeft de rest gedaan.

Ik ben 46 en smeer als sinds mijn 15e foundation op mijn gezicht. Alleen in de zomer niet omdat ik dan bruin ben. Sinds het betere schoonmaakritueel is mijn huid veel egaler en gebuik ik nu alleen wat poeder tegen de glim, in de tint van mijn huid. Heel soms nog een beetje foundation, maar dat is eigenlijk zelden.

Ik ben nog steeds bleek, maar niet meer ongezond bleek. Gewoon stralend bleek. Daar helpt dat schoonmaakgedoe bij, en ik loop elke dag buiten. Ik vermoed dat dat ook bijdraagt.

Je zegt dat je zo bleek oogt TO, is dat 'ongezond' bleek, ergo een beetje lelijke huid. Of is het gewoon lichter dan je zou willen, maar oogt je huid verder best gezond en stralend?

En zonnebank niet meer doen hoor, is echt echt niet goed voor je huid. Niet voor niets is huidkanker een heel veel voorkomende kanker tegenwoordig. Komt allemaal door en masse niet smeren vroeger en lekker onder de zonnebank. Ik deed het ook vroeger, prachtig bruin, maar heb nu maar mijn skincare routine en bleke huid omarmt. En ik oog net zo 'gezond' als toen ik nog zongebruind was het hele jaar door.
Jekeek schreef:
15-01-2021 14:59
Wat dat betreft zeker een kul vergelijking. M’n punt is: IK bepaal
Natuurlijk bepaal je dat zelf. Maar je openingspost 'ik ben zoooo wit, je kunt door me heen kijken'. Is net als dat je zegt 'ik ben zooo donker, je ziet me niet als ik 's avonds buiten sta'
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
15-01-2021 15:12
Natuurlijk bepaal je dat zelf. Maar je openingspost 'ik ben zoooo wit, je kunt door me heen kijken'. Is net als dat je zegt 'ik ben zooo donker, je ziet me niet als ik 's avonds buiten sta'
Oh ja precies hetzelfde! Ik ben blij dat je zo alert bent op racisme naar witte mensen, daar hoor je nooit iemand over. Bedankt voor je bijdrage! Super.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven