1 april grappen.

01-04-2014 10:26 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal vast al wel eens uitgekauwd zijn hier, maar welke 1 aprilgrappen hebben jullie weleens uitgehaald of zijn met jullie uitgehaald, waar met volle overtuiging in getrapt werd.

Zelf heb ik ooit mijn schoonmoeder op gebeld, met de mededeling dat ik weer zwanger was. Stond ze de volgende dag op de stoep met cadeautjes.
De leerlingen halen hier ieder jaar meerdere grappen uit. Voor het eerst sinds jaren weer in een brugklas grap getrapt.

Door roosterwijziging in het biologielokaal (hadden ze ook echt zelf geregeld met de roostermaker). Daar zitten in glazen bakken diverse beestjes. Ik loer altijd onopvallend of de deksels er wel opzitten, vind het niet zo geweldig. Ineens een hoop 'nep' gegil dat er een slangetje is ontsnapt.

Dus ik loop er stoer op af, om koelbloedig het plastic nepslangetje te pakken. Pak ik het ding op, is het een echte...

Mijn lieftallige collega heeft het gebeuren gefilmd. Er is te zien dat ik krijsend drie leerlingen achter mijn rug duw om vervolgens als enige te krijsen dat ze rustig moeten blijven en het lokaal verlaten...

Geheel volgens traditie de klas getrakteerd (als je als docent in de grap trapt moet je trakteren).
Volgens editienl gaat het volgende week sneeuwen.
Bij ons in de gemeente zou vandaag in de nieuwe coalitie gesproken worden over kattenbelasting, afschaffen van de ozb en ipv daarvan in de hele gemeente betaald parkeren en een belasting op zonnepanelen. Uiteraard stond dit allemaal vorige week en vandaag in het lokale sufferdje. En er zijn online en in de krant echt een hoop mensen die er in getrapt zijn.

Ik had vorige week meteen al gemaild dat ik het weer een leuke grap vond en toen kreeg ik antwoord dat er al veel serieuze reacties waren.
@winters

Is denk ik al 15+ jaar geleden maar weet nog precies hoe ik mij voelde :( haha!
Mij werd jaaaaaaaren geleden (volgens mij was ik 10 ofzo) op zaterdagavond verteld dat de volgende ochtend de krantenbezorger iets extra's door de brievenbus zou doen en de eerste van ons die dat zou pakken mocht het helemaal zelf opeten. Mijn broertje en ik helemaal door de dollen heen, geweldig!

Mijn ouders hadden, voor ze naar bed gingen, een briefje aan de deur geplakt met "1april!!!!!" En toen het tochtgordijn dichtgedaan.

Ik had helemaal mijn wekker gezet, zodat ik voor de bezorging al bij de deur zou zitten... En dat zat ik ook. Om 6 uur 's ochtends zat ik in mijn pyjamaatje op de kokosmat voor de deur. Erg vroeg! Erg saai! Dus toen mijn ouders om 9 uur naar beneden kwamen lag ik daar heerlijk tegen het gordijn aan te slapen! Had het gordijn niet open gedaan, omdat ik het toch al koud had en het tochtte zo door de brievenbus! Had dus het hele briefje nooit gezien
Adem in, adem uit
quote:flexheks schreef op 01 april 2014 @ 19:30:

Ik had helemaal mijn wekker gezet, zodat ik voor de bezorging al bij de deur zou zitten... En dat zat ik ook. Om 6 uur 's ochtends zat ik in mijn pyjamaatje op de kokosmat voor de deur. Erg vroeg! Erg saai! Dus toen mijn ouders om 9 uur naar beneden kwamen lag ik daar heerlijk tegen het gordijn aan te slapen! Had het gordijn niet open gedaan, omdat ik het toch al koud had en het tochtte zo door de brievenbus! Had dus het hele briefje nooit gezien Dit is echt een hele leuke grap!
Always look on the bright side of life
Vandaag stond er op het intranet van mijn werk dat alle medewerkers die remote willen werken een 'digiveilig' cursus moeten volgen. Degenen die al remote werken moeten dat ook doen anders raken ze op 1 mei hun autorisaties kwijt.

Ik ben er toch een beetje bang voor dat dit geen 1 april grap is (maar anders zou het een goede zijn).
Ik ben vandaag uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek..bedacht me pas later dat het 1 april is haha. Gelukkig geen grap want heb schriftelijke bevestiging binnen. Dat vind ik nou grappig!
Mijn vriend vond de foto van de zwangerschapstest met twee streepjes die ik in een Whatsappje had gestuurd niet heel grappig. Volgens mij is hij boos nu
quote:mittie schreef op dinsdag 01 april 2014 13:48 Een paar jaar geleden zouden wij op mijn werk (in de gehandicaptenzorg) een nieuw piepersysteem krijgen. Een week van te voren allemaal lastige onbegrijpbare instructies gekregen via de mail, en het systeem zou op elke groep op 1 april binnenkomen.

Ik had op 1 april 's ochtends een ochtenddienst, stond er inderdaad een doos op de keukentafel waar het piepersysteem in zou moeten zitten. Doe ik hem open, zit er een aardappel (pieper) in. Heel veel collega's hadden zich dus druk gemaakt om niks. Die hadden wij ook een keer op school.
quote:lilalinda schreef op 01 april 2014 @ 10:58:

Is voor juffen 1 april nog wel leuk?

Niet weer zout in je thee? Of valt dat wel mee??Wij mogen niet drinken in het lokaal ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:Cateautje schreef op 01 april 2014 @ 18:42:

Volgens editienl gaat het volgende week sneeuwen. oh nee, ik heb mijn vader speciaal nog gebeld of hij nog wel kon helpen in de tuin zaterdag als het echt zo koud zou worden... en ook nog 'april doet wat hij wil' gezegd..... Blij dat deze dag weer voorbij is....
Mijn zus stuurde een keer een foto van zichzelf in een mooie witte jurk vanaf hun vakantie-adres met een tekst als: 'We hebben de sprong gewaagd' of iets dergelijks. Iedereen hen feliciteren met hun onaangekondigde huwelijk. Zaten ze ons keihard uit te lachen dat we erin getrapt waren! Maar ik vond het toch een beetje een stomme grap, want ik vond het niks met 'erin trappen' te maken hebben omdat ze al jaren samen waren en ruimschoots meerderjarig, en het best een stunt voor hen zou zijn geweest om dit echt te doen.
De RUG had een mooie, vorige week kwam een bericht dat er een Gronings Gen was ontdekt. Een gen dat alleen maar bij rasechte Groningers voorkomt. Mensen met het gen hebben bepaalde karaktereigenschappen zoals harde werkers, nait soezen enz. Om het onderzoek voort te zetten zochten ze nog 400 mensen, met vermoedelijk echte Groninger voorouders om te kijken of het echt klopt. Er stond bij, aanmelden mogelijk vanaf volgende week dinsdag. ;)

Vanmorgen had ik het vierde uur les met een 2e klas. Op een gegeven moment zijn ze aan het werk en hoor ik ineens: geeeef acht! En iedereen (op 1 na) stond op en verliet het lokaal ;) ik heb ze vriendelijk uitgelaten in de veronderstelling dat ze snel weer binnen zouden komen maar dat gebeurde niet ;). Het was een collectieve afspraak van meerdere klassen;). Morgen moeten ze twee uur nakomen, dat horen ze in hun laatste lesuur, omdat ze allemaal ongeoorloofd afwezig waren ;) als ze daar zitten, worden ze na een kwartier (de tijd die ze gemist hebben) weggestuurd.

Een eerste klas deed een flashmob

Een klas had een toets, oh shit zeg ik... Ik ben het proefwerkpapier vergeten en heb toen een leerling ongelinieerd proefwerkpapier met lijntjes laten halen.

In een andere klas, ik had nog atlassen nodig en die mogen leerlingen dan ophalen. Ik vroeg nog wel of ze die speciale atlas nog wilden meenemen, die met verdwenen kaarten. Als ze die niet zagen moesten ze even een andere docent vragen. Ze zijn de hele school doorgeweest ><
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Weet iemand al of dit een 1 april grap was?

[url=http://deheerontwaakt.var ... nl/Newsdetail.7265.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=115616&cHash=779c6a9697924e41d7569070737b4695[/url]

Laten we het hopen voor het arme kind.
Een aantal jaren geleden belde ik m,n zoon op om te vragen of hij direct bij ons wou komen omdat de verwarmingsketel het niet deed.

Hij werkte toen als verwarmings monteur,hij zei dat hij t heel druk had en ik dus doorzeuren want het was koud die dag.

Na een poosje was hij er met een grote gereedschapskist, keek naar de ketel,haalde de voorkant er af en daar was een briefje met 1 april!

hij kon er om lachen en vertrok weer nadat hij de koek/snoep la had leeggeroofd.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven