3000+Deel 26
zondag 24 januari 2010 om 21:54
Iedereen is hier van harte welkom en alle onderwerpen zijn bespreekbaar. We houden niet van regels, maar hebben wel vijf punten waarop gelet dient te worden:
1. Quoten van gevoelige, persoonlijke informatie wordt niet getolereerd (korte algemene quotes zijn wel toegestaan).
2. We tonen respect naar elkaar toe in elke situatie.
3. Verdriet wordt niet vergeleken, leed is leed.
4. Minny wordt niet geknuffeld, ook niet als scherts!
5. Hengelen is toegestaan mits wordt voldaan aan specifieke voorwaarden, op te vragen tijdens de algemene ledenvergadering
(In optie punt 6: De nachtploeg wordt eerder naar bed gestuurd)
Geschiedenis 3000+
Op 14 Oktober 2009 opende Floor een topic voor de grap. Ze kon niet weten dat het topic uit zou groeien tot een topic vol met sterke, lieve en grappige dames (en zelfs een aantal heren) die elkaar enorm veel steun, afleiding en ja, zelfs liefde zouden geven.
Veel plezier weer 3000plusserts.
dinsdag 26 januari 2010 om 03:13
Nou ja... ik heb 1000 en 1 ideeen over eetstoornistherapieeen.
Belangrijkste is wel, voorlichting en op tijd erbij zijn.
hoe sneller hulp en therapie hoe groter de kans om er vanaf te komen.
Het taboe moet er af, en meer openheid.
En de lijnen naar hulp korter en sneller.
Vandaag hardop uitspreken dat je problemen hebt, volgende week heb je hulp!
Belangrijkste is wel, voorlichting en op tijd erbij zijn.
hoe sneller hulp en therapie hoe groter de kans om er vanaf te komen.
Het taboe moet er af, en meer openheid.
En de lijnen naar hulp korter en sneller.
Vandaag hardop uitspreken dat je problemen hebt, volgende week heb je hulp!
dinsdag 26 januari 2010 om 03:15
Nee de eetbuien waren juist heel extreem, liep volledig uit de hand.
Ik slik nu een maand Topamax (antepilepticum) off label, daar heb ik om gesmeekt, want ik ging lichamelijk kapot aan die eetbuien en braken.
Werkt als een toverstafje, maar emotioneel en psychisch heb ik het nu heel zwaar daarmee, dat had ik even over het hoofd gezien.
Maarja....
Ik slik nu een maand Topamax (antepilepticum) off label, daar heb ik om gesmeekt, want ik ging lichamelijk kapot aan die eetbuien en braken.
Werkt als een toverstafje, maar emotioneel en psychisch heb ik het nu heel zwaar daarmee, dat had ik even over het hoofd gezien.
Maarja....
dinsdag 26 januari 2010 om 03:18
Maar ik heb wel veel respect voor de hulpverlening in die doelgroep, het is niet het makkelijkste.
Je ziet er maar weinig de deur uitgaan waarvan je denkt die gaat weer met een gezond lijf en geest de maatschappij in.
Ik denk eerder dat je iedere keer denkt. ik hou mijn hart vast.
Pffff, daar moet je toch moedeloos van worden.
Je ziet er maar weinig de deur uitgaan waarvan je denkt die gaat weer met een gezond lijf en geest de maatschappij in.
Ik denk eerder dat je iedere keer denkt. ik hou mijn hart vast.
Pffff, daar moet je toch moedeloos van worden.
dinsdag 26 januari 2010 om 03:22
..ik dacht als hulpverlener alleen maar...WAAROM???
Dat kon ik mij afvragen in ziekenhuis, een klein beginnetje maken en dan er verder niks meer mee mogen "bemoeien"...
Aan de andere kant logisch, rende van afdeling naar afdeling en iedere afdeling met eigen aandachtspunten waar ik vaak met resultaat en soms met niets...gewoon mijn best deed.
Maar die onmacht op "mijn kinderafdeling" en angst in ogen...kon ik niet meer handelen.
Dat kon ik mij afvragen in ziekenhuis, een klein beginnetje maken en dan er verder niks meer mee mogen "bemoeien"...
Aan de andere kant logisch, rende van afdeling naar afdeling en iedere afdeling met eigen aandachtspunten waar ik vaak met resultaat en soms met niets...gewoon mijn best deed.
Maar die onmacht op "mijn kinderafdeling" en angst in ogen...kon ik niet meer handelen.
dinsdag 26 januari 2010 om 03:25
Ja , dat doen ze idd, je hebt eigenlijk nog maar weinig eetlust en je zit snel vol.
En je behoefte om te braken gaat weg.
Ja het is echt wonderlijk.
Per toeval ontdekt dit bij mensen doe epilepsie hebben maar daarnaast ook boulimia of binge eating disorder.
Daarop volgend is wetenschappelijk onderzoek gedaan en de resultaten zijn verbluffend.
Maar het is nog niet officieel geregistreerd daarvoor long terrn results zijn nog niet bekend.
Ook zeer goede resultaten op Ptss, dus ook hier voor mij zeer gunstig
En je behoefte om te braken gaat weg.
Ja het is echt wonderlijk.
Per toeval ontdekt dit bij mensen doe epilepsie hebben maar daarnaast ook boulimia of binge eating disorder.
Daarop volgend is wetenschappelijk onderzoek gedaan en de resultaten zijn verbluffend.
Maar het is nog niet officieel geregistreerd daarvoor long terrn results zijn nog niet bekend.
Ook zeer goede resultaten op Ptss, dus ook hier voor mij zeer gunstig
dinsdag 26 januari 2010 om 03:32