3000+ deel 72

25-10-2010 20:49 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij alweer een nieuw deel van 3000+!



Wegens enome inspiratieloosheid deze keer geen gevatte tekst en geen tranentrekkende OP!



Maar wel......... een afschuwelijk glitterplaatje











Nog even een paar regels:



* S.v.p. niet quoten van gevoelige, persoonlijke informatie.

* Toon respect naar elkaar in elke situatie.

* Verdriet wordt niet vergeleken, leed is leed.



En verder voor iedereen die verder durft te scrollen na het glitterplaatje: je bent welkom om mee te komen schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de vriezer even in gedoken en kwam nog een zakje met shoarma tegen. Dat eet ik vandaag dus!
Alle reacties Link kopieren
goedenavond dames!



Mijn weekend is begonnen, en als het lekker weer is en ik me vermaak in de stacaravan comforthome neem ik het er maandag ook nog van.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje aan de moeders hier: ik heb net taalles gegeven aan mijn taalmaatje. Ze is zwanger en heeft een tijdelijk contract. Klopt het dat ze zwangerschaps/bevallingsverlof betaald krijgt van het UWV, of betaalt haar baas dat? Volgens mij niet (dat laatste dan).



En is het gebruikelijk dat je via het bedrijf waar je werkt de aanvraag voor verlof laat regelen, of moet je dat zelf bij het UWV doen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Nu even wat eten, ik lees jullie wijze woorden straks wel
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Altijd het UWV Hima. Zelfs als je een vaste baan hebt krijg je het geld via de UWV. Althans, die betaald het dan aan de werkgever en ik krijg gewoon mijn salaris van mijn werkgever.



Tot wanneer loopt haar contract? Als haar verlof volledig in het contract valt dan moet haar werkgever dat allemaal regelen. Zij krijgt dan gewoon haar salaris (100%) van haar werkgever.
Alle reacties Link kopieren
Hmm toch geen shoarma, dus nu kipschnitzel met champignons.
Alle reacties Link kopieren
das ook lekker friez



ik heb chocopepernoten
a docter a day keeps the apple away
Alle reacties Link kopieren
Zelfs als je een vaste baan hebt, staat een beetje stom maar om te voorkomen dat werkgevers geen jonge vrouwen meer in dienst nemen omdat die zo nodig ooit zwanger moeten worden (en ja zulke lompe boeren bestaan) betaald het UWV deze kosten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gravinnetje schreef op 28 oktober 2010 @ 18:19:

Tot wanneer loopt haar contract? Als haar verlof volledig in het contract valt dan moet haar werkgever dat allemaal regelen. Zij krijgt dan gewoon haar salaris (100%) van haar werkgever.



Bedankt Vin!



Haar contract loopt tot 1 april, ze is half maart uitgerekend en zou dus ergens in februari met verlof gaan.

En krijgt ze dan ná haar einddatum haar uitkering alsnog van het UWV, in plaats van haar werkgever (omdat ze daar dan niet meer werkt)?



*het is wel duidelijk dat ik geen kinderen heb he? *
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
alvast een fijn weekend hima, in je comforthome...

neem je je snuggie en nieuwe sloffen mee?
a docter a day keeps the apple away
Alle reacties Link kopieren
quote:marmul schreef op 28 oktober 2010 @ 18:26:

alvast een fijn weekend hima, in je comforthome...

neem je je snuggie en nieuwe sloffen mee?



Haha, nieuwe sloffen durf ik wel, maar mijn snuggie... laat ik dat maar privé houden.

We betalen een all-in prijs, dus als ik het koud krijg mag de kachel gewoon wat hoger...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Als haar contract afloopt moet ze een uitkering gaan aanvragen. En dat doet ze bij het UWV. Zij zal dan de eerste tijd een zwangerschapsverlof-uitkering krijgen die zal overgaan in een WW-uitkering. Tenzij natuurlijk haar contract nog een keer verlengd wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 28 oktober 2010 @ 18:29:

[...]





Haha, nieuwe sloffen durf ik wel, maar mijn snuggie... laat ik dat maar privé houden.

We betalen een all-in prijs, dus als ik het koud krijg mag de kachel gewoon wat hoger...

schaam je je nou voor je snuggie

haha maar de kachel hoger werkt ook, als je toch al een all in prijs hebt
a docter a day keeps the apple away
Alle reacties Link kopieren
Oh en Hima, fijne vakantie!



En dat je geen kinderen hebt maak niet uit voor de kennis van die uitkering. Ik houd me soms bezig met dit soort zaken op mijn werk dus vandaar dat ik het weet. Anders had ik het wellicht ook niet geweten hoor, is toch niet echt boeiend als je gewoon een vaste baan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Marmotje, ik zou me ook rot schamen als ik een snuggie zou hebben. Dat vertel je toch niemand?
Alle reacties Link kopieren
quote:Gravinnetje schreef op 28 oktober 2010 @ 18:32:

Marmotje, ik zou me ook rot schamen als ik een snuggie zou hebben. Dat vertel je toch niemand?Helemaal eensch!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens gereageerd in de nieuwe blog. Er wordt daar een foto geplaatst van het nichtje van de schrijfster en een toevallig ontmoet "vriendinnetje".

Op foto's geldt portretrecht. Als deze in het openbaar wordt geplaatst moet er dus toestemming zijn van degene die op de foto staat, in dit geval dus haar ouders.



In het kader der veelbesproken privacy vind ik dit dus niet kunnen. Ik heb er dan ook de vraag geplaatst of de ouders toestemming hebben gegeven voor het plaatsen.......
Alle reacties Link kopieren
ik begin een snuggie allergie te ontwikkelen



*maar heeft wel in 2 huizen croc's staan dus zegt maar nix*
Alle reacties Link kopieren
Snuggie allergie en crocs allergie present. Dochterlief heeft wel crocs maar die waren een prikkie in Italie en waren vooral bedoeld om naar het zwembad te hobbelen. En nu zijn ze dus handig voor als ze even snel de tuin in wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 28 oktober 2010 @ 18:38:





*maar heeft wel in 2 huizen croc's staan dus zegt maar nix*Zolang het geen bling-bling crocs zijn die heb ik valt het reuze mee.

Als je ze maar niet buitensheks aandoet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Snuggie én Crocs
Alle reacties Link kopieren
ik heb alleen een snuggie
a docter a day keeps the apple away
Alle reacties Link kopieren
Hier én geen crocs, én geen Snuggie.
Alle reacties Link kopieren
quote:BadAss schreef op 28 oktober 2010 @ 18:40:

[...]





Zolang het geen bling-bling crocs zijn die heb ik valt het reuze mee.

Als je ze maar niet buitensheks aandoet.Roze is al erg genoeg volgens mij, met geruit schapenvachtje:)
Alle reacties Link kopieren
Oudste heeft een snuggie, die moet gelijk met haar naar boven want wil het ding hier niet hebben liggen. Stel je voor dat mensen denken dat....dat ik.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven