3000+ deel euh.... 38 alweer?

02-03-2010 23:07 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren

14 oktober had Floor weer es een grap... Ze wilde een topic zo snel mogelijk volgekletst hebben.

Het resultaat? Een topic dat uitgegroeid is tot een verzameling maffe, leuke, lieve mensen die lief en leed met elkaar delen en waar iedereen welkom is.

Regels? 4 maar:

1. S.v.p. niet quoten van gevoelige, persoonlijke informatie.

2. Toon respect naar elkaar in elke situatie.

3. Verdriet wordt niet vergeleken, elk leed is leed.

4. LLLman wordt alleen geknuffeld door, of na schriftelijke toestemming van BAM. (en minny helegaar niet maar dat was bekend.)
bam
Mag ook BAM.

Laat jezelf maar eens gaan.

Komt goed, heus.
quote:zusenzo schreef op 04 maart 2010 @ 10:09:

Laat jezelf maar eens gaan.

Ik lees dit en ernaast staat dit bij de nieuwe topics

Helemaal eens met de terapiemevrouw: het moet eruit! geeft niets, laat maar komen!

En hoe is je balkon/tuin? Komt daar wat zon? een beetje UV-therapie doet ook wonderen, he? Lekker met (een dikke jas en) een boekje even met je toet in de zon!
Ook leuk toch

Ook een beelddenker BAM?
BAMmetje

Je woont niet in de buurt zeker? Anders zou ik je helpen met je huis op orde maken.
En het is geen kwestie van even schoonmaken en opruimen, want de volgende dag is het weer hetzelfde verhaal, of niet BAM?

Tenminste die indruk kreeg ik, zo gaat het bij mij namelijk ook, keer op keer en de opvangkinders helpen natuurlijk ook niet echt mee.....

Ach lieverd het komt goehoed echt wel.
Ja Zus

Lief Sarah maar nee helaas.

Als ik straks meer tijd heb komt het ook wel goed, ga vanmiddag regelen dat ik minder ga werken en dan heb ik tijd om te puinruimen (nadat ik eerst een week heb bijgeslapen )
Precies zo is het Zus, elke extra klus die ik doe levert op dat het normale werk blijft liggen en elk normaal werkje leveert op dat de grote klussen zich opstapelen net zolang tot de berg zo hoog is dat alleen het kijken ernaar me al moe maakt.

Maar door het besluit over het werken voelt het al een beetje minder zwaar.

Nu het gesprek nog...pfff
Ik werk dus meer, maar heb wel op woensdag nu een hulp, niet iedere woensdag maar wel vaak.

En die trek ik gewoon af hoor BAM, ze kunnen me wat.

En ik heb 3 kinderen (waarvan 2 zoons en 1 man) in huis en dan de opvangkinders dus ik begrijp je frustratie maar zo goed..... en een chaos in je huis is een chaos in je hoofd, tenminste bij mij werkt dat zo.

Gelukkig is de schoonmaakster gisteren geweest, anders kon ik met je meejanken hoor.
Ik ben inmiddels aangemeld bij de GGD en die kan ieder moment komen, maar heb nog steeds mijn traphekejs niet opgehangen en nog wat andere dingen, gewoon omdat er geen tijd voor is en als er wel tijd voor is, wil ik het niet doen want dan wil ik tijd voor mijzelf en dan heb je weer dat schuldgevoel..... van stomme trut doe het nou maar gewoon straks heb je de GGD aan de deur staan.
Ik herken het ook wel hoor, heb ook een hele poos een niet georganiseerd huishouden gehad zeg maar

Pappen en nathouden, dan ziet het er nog een beetje uit....dat idee zeg maar.

Sinds we hier wonen ben ik rigoreus de andere kant opgedraaid. Met de verhuizing al heeeeeeeel veeeeeeeel zooi uitgezocht en vooral ook weggegooid. En ik gooi inmiddels (itt vroeger) veel makkelijker dingen weg. In de winter doe ik 2x per week een goede ronde door het huis qua opruimen en schoonmaken (kids zijn 2 dagen naar de creche). Nu ik in de tuin weer aan de slag kan doe ik dat op de 2 crechedagen en doe ik dus de rest van de (week)dagen het huis. Als er één keer systeem in zit is het gewoon een kwestie van bijhouden, maar om eerst zover te komen dat dat kan, dát is de grootste stap die je moet nemen.

Succes, ik hoop dat je snel weer een beetje zonlicht kan zien (door je vieze ramen )
Over vieze ramen gesproken; ik ga lappen! Fijne dag vandaag allemaal
Dat is ook een oorzaak van de opruim- en schoonmaakstress ineens Zus, die keuring...

Ik denk dat als ze nu zouden komen ik nooit weer aan het werk kom en soms denk ik stiekum: "Dan ben ik er mooi vanaf..."

Het is nu gewoon even een chaos in mijn hoofd en doordat ik twijfel over wat ik wil, kan en ga doen heb ik ook geen zin om tijd en geld te investeren voor de opvang.
quote:en een chaos in je huis is een chaos in je hoofd, tenminste bij mij werkt dat zo.Hier ook!
Verhuizen zou ik doen Sarah maar omdat ik zo tegen het werk opzag heb ik het niet gedaan.

Was wel beter want dan moet je wel opruimen en weggooien he?

Soms denk ik wel es vloog 't maar in de fik dan ben ik er vanaf.... Klinkt niet echt goed he?
Maar lieverd als je huis aankant is dan kan je ook weer lekker nadenken, tenminste ik wel.

Maar die aanpassingen :puke:

Heb ik ook, ik hik er echt tegenaan, maar ik kan wel buiten de deur gaan werken maar dan verdien ik lang niet zoveel voor 4 dagen dan ik nu verdien.

Aangezien ik geen enkele opleiding heb afgemaakt....... dat is ook weer zo iets.

Maar als de kinderen groot zijn, zeg ik altijd maar, dan maak ik mijn verpleegkunde af, ik moest verdorie nog maar een 1/2 jaar, maar trok het gewoon echt niet meer.

Ik lul weer lekker over mezelf, maar wat ik wil zeggen is dat ik je vat, nogal zeg maar.
Ik zou vast meer verdienen dan nu denk ik (kan niet minder zeker niet nu met die nieuwe kulregels van de BD) maar is niet handig ivm opvang voor mijn eigen meiden en vervoer.

Maar ben nu keuzes aan het maken dus wie weet waar ik ooit nog een sop uit kom.

Nu eerst het beste zien te maken van wat ik nu doe want teveel verandering kan ik nu nit hebben.

Eerst het huis, dan mijn hoofd en lijf en daarna zien we wel wat ik met het werk doe.
Hoe bedoel je met je eigen meiden en vervoer?
Om buitenshuis te werken moet ik de kinderen toch ergens kwijt...en dat op de meest onmogelijke tijden als ik de zorg weer in ga.

En vervoer, ik heb geen rijbewijs en woon in een sufdorp waar niet veel te werken is dus vandaar afhanklijk van OV.

Ach het zijn uitvluchten, redenen om het vooral niet te doen maar dat komt wel, alles op z'n tijd.
In de tijd dat ik hier heb zitten te miepen had ik ook mijn ramen kunnen wassen natuurlijk
Oh BAM toch.

Ik denk dat we elkaar een hand kunnen schudden. Zellufdoen en toneelspelen en alles wegstoppen is 2e natuur geworden. Daar wordt nu doorheen geprikt. En dat is zwaar. Nog zwaarder het woord zwaar kan uitdrukken.

Zitten we in hetzelfde schuitje? Zo ja.. Geen het komt goed enzo maar het is kut. En je mag je kut voelen, emoties en gevoel maken een

mens. Dus het is kut. Voel je een half uur kut maar dan iets anders doen. Schop of sla tegen een kussen, ga stampen of springen, laat het eruit! En dan ga je een uurtje iets doen waarbij je niet aan het kutgevoel denkt. En daarna wees je trots op jezelf (tuurlijk, dachet ni he, zo denk ik ni hoor , dit zegt mijn therapeut en verrek! Na een tijdje kan je trots op jezelf worden), schrijf je op wat je hebt gedaan en zo kun je je steeds beter voelen want het lijstje groeit! Dus geen to do list, dat dwingt je maar een ik heb gedaan lijst. Wie weet helpt het.

En voel wat je voelt he! Bang, boos, bedroefd of blij. Dat zijn de 4 basisemoties, van daaruit kun je je gevoel herkennen.

Knuffel meis en we kunnen het!

Nu ga ik opstaan, eten en dan jurken passen!!
quote:mamalief schreef op 04 maart 2010 @ 10:31:

Verhuizen zou ik doen Sarah maar omdat ik zo tegen het werk opzag heb ik het niet gedaan.

Was wel beter want dan moet je wel opruimen en weggooien he?

Soms denk ik wel es vloog 't maar in de fik dan ben ik er vanaf.... Klinkt niet echt goed he?

Kan me wel voorstellen hoor dat je tegen het werk op zag. Maar je ziet er inmiddels nog steeds tegenop (niet tegen verhuizing-zooi, maar wel zooi-in-huis) dus het is nog niet opgeschoten Soms is het beste om er maar gewoon doorhéén te gaan. Verstand op 0 en heel hard doorbikkelen. Echter, voordat je zover bent dat je dat ook zal volhouden, tja, dat duurt even. Tot je de zooi zo gigantisch zat bent en het gewoon doet

Maar dat is altijd makkelijker gezegd dan gedaan, ik heb zo vaak gehoopt dat iemand zonder commentaar mee hielp om orde te scheppen. In plaats daarvan kwam mijn moeder 2x per week op bezoek (was ze in de buurt, kwam ze koffie doen + haar lunch opeten) én maar commentaar geven....werd er schijtziek van.

Gelukkig komt ze nu niet meer zo vaak Maar goed, ik ken het dus. En ik wens je snel motivatie, energie en hulp!
He sarah, goeiemorgen..
Sarah is weer gevlogen haha!

Ik heb nu koffie met een peuk, dan uitgebreid douchen, eten en weg. Dus heb haast

tot vanavond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven