3000+ Het magische getal 30
woensdag 3 februari 2010 om 19:47
Woordzoeker 3000plussers (met dank aan Boogje)
Wij raken nooit uitgepraat!
Iedereen is welkom om mee te kletsen maar er zijn wel een aantal punten waar aan gedacht moet worden!
1. S.v.p. niet quoten van gevoelige, persoonlijke informatie (korte algemene quotes zijn wel toegestaan).
2. We tonen respect naar elkaar toe in elke situatie.
3. Verdriet wordt niet vergeleken, leed is leed.
4. Minny
5. Hengelen is alleen toegestaan als de gehengelde dat kan waarderen
6. De nachtploeg maakt eventueel ontbijt voor de ochtendploeg!
7. Nieuwelingen melden zich bij Sgaapie van Sgaapi Ava Design® voor een avatOr.
8. Tab Tab Enter forumt een stuk sneller!
Donaties voor het gebruik van TabTabEnter dienen gedaan te worden op giro 2255225 tnv Bianca40. Zij behartigd de pot die we leeg gaan zuipen op de 3000+ meet!
Geschiedenis 3000+
Op 14 Oktober 2009 opende Floor een topic voor de grap. Ze kon niet weten dat het topic uit zou groeien tot een topic vol met sterke, lieve en grappige dames (en zelfs een aantal heren) die elkaar enorm veel steun, afleiding en ja, zelfs liefde zouden geven.
woensdag 3 februari 2010 om 20:33
Voor Bi:
analyse:
Moeder is na heftig en kort ziekbed, binnen enkele maanden overleden.
Zus doet ingewikkeld
Man en kind hebben ook verdriet
Financiele sh*t en zakelijke sh*t
Diagnose:
Dit heet rouwen!
(dan ga je dus door allerlei fasen in willekeurige volgorde, boosheid, verdriet,acceptatie, ontkenning,verwerking, plek geven)
Behandeling:
Tijd geven,praten met anderen, durven voelen, delen, uitrusten,niet te snel willen gaan. loslaten wat "normaal" voor je is.
Huilen.
Dat is het volgens mij, sorry kan er niks beters van maken lieve Bi!
analyse:
Zus doet ingewikkeld
Man en kind hebben ook verdriet
Financiele sh*t en zakelijke sh*t
Diagnose:
Dit heet rouwen!
(dan ga je dus door allerlei fasen in willekeurige volgorde, boosheid, verdriet,acceptatie, ontkenning,verwerking, plek geven)
Behandeling:
Tijd geven,praten met anderen, durven voelen, delen, uitrusten,niet te snel willen gaan. loslaten wat "normaal" voor je is.
Huilen.
Dat is het volgens mij, sorry kan er niks beters van maken lieve Bi!
woensdag 3 februari 2010 om 20:34
Oke... ga verwerken??? Hoe in Godsnaam????? Wat is nou verwerken en hoe doe je dat? Als ik me moet dwingen om een avond of 10 avonden keihard te gaan lopen brullen, dan doe ik dat, als ik me daarna maar beter voel! Ik moet van mezelf gemotiveerd worden... weer doorgaan, want daar ga ik me beter van voelen...
ouch.. Min.. dat van mn zus... das wel een rake! Ik zou je dr bijna voor knuffelen... bijna hoor
ouch.. Min.. dat van mn zus... das wel een rake! Ik zou je dr bijna voor knuffelen... bijna hoor
woensdag 3 februari 2010 om 20:36
quote:gewoonpetra schreef op 03 februari 2010 @ 20:33:
Voor Bi:
analyse:
Zus doet ingewikkeld
Man en kind hebben ook verdriet Ouch.. das een goeie, daar heb ik in mn egoisme niet echt aan gedacht.. wel over kind, niet over man
Financiele sh*t en zakelijke sh*t Juist daarom MOET ik weer gemotiveerd raken om door te gaan, anders komen we daar nooit bovenop
Diagnose:
Dit heet rouwen!
Behandeling:
Huilen.
Dat is het volgens mij, sorry kan er niks beters van maken lieve Bi! Ik wil er geen tijd voor nemen... het leven draait door, de wereld draait door, de deurwaarder draait door (figuurlijk dan ). Ik kan en ik wil er geen tijd voor nemen! Ik moet met mijn enorme eigenwijzigheid toch wel een paar fases over kunnen slaan?
Voor Bi:
analyse:
Zus doet ingewikkeld
Man en kind hebben ook verdriet Ouch.. das een goeie, daar heb ik in mn egoisme niet echt aan gedacht.. wel over kind, niet over man
Financiele sh*t en zakelijke sh*t Juist daarom MOET ik weer gemotiveerd raken om door te gaan, anders komen we daar nooit bovenop
Diagnose:
Dit heet rouwen!
Behandeling:
Huilen.
Dat is het volgens mij, sorry kan er niks beters van maken lieve Bi! Ik wil er geen tijd voor nemen... het leven draait door, de wereld draait door, de deurwaarder draait door (figuurlijk dan ). Ik kan en ik wil er geen tijd voor nemen! Ik moet met mijn enorme eigenwijzigheid toch wel een paar fases over kunnen slaan?
woensdag 3 februari 2010 om 20:37
quote:Bloempje13 schreef op 03 februari 2010 @ 20:32:
En je hebt zo'n heftige en intense tijd meegemaakt, dat vreet energie.
Egyptische zon helpt wel, trouwens. Gisteren heerlijk een uurtje buiten gezeten en voelde me stukken beter. Dat wens ik jou ook!!!!Dat gaat ook zeker heeel veel goed doen! Ik zat zondag heel even in de zon... en bedacht me dat ik dat al zeker 1,5 jaar niet heb gedaan.... das te lang he?
En je hebt zo'n heftige en intense tijd meegemaakt, dat vreet energie.
Egyptische zon helpt wel, trouwens. Gisteren heerlijk een uurtje buiten gezeten en voelde me stukken beter. Dat wens ik jou ook!!!!Dat gaat ook zeker heeel veel goed doen! Ik zat zondag heel even in de zon... en bedacht me dat ik dat al zeker 1,5 jaar niet heb gedaan.... das te lang he?
woensdag 3 februari 2010 om 20:38
quote:minny schreef op 03 februari 2010 @ 20:35:
Oh ja, en omdat je per se de rol van de sterkste wil hebben, en die stort niet in en hoeft niet te rouwen. Die kan alles regelen, alles aan en tussendoor nog even voor de hele wereld zorgen ook.
Maar dat heb je dan mooi mis...Zeg... heb jij niet wat anders te doen??
Oh ja, en omdat je per se de rol van de sterkste wil hebben, en die stort niet in en hoeft niet te rouwen. Die kan alles regelen, alles aan en tussendoor nog even voor de hele wereld zorgen ook.
Maar dat heb je dan mooi mis...Zeg... heb jij niet wat anders te doen??
woensdag 3 februari 2010 om 20:39
Noanne, je hebt gelijk hoor. We gaan het niet verzwijgen. Maar het is pas vanmorgen vroeg gebeurd en gedurende de dag werd steeds meer duidelijk hoe ernstig het is. Ook is ze nog niet overleden, hoe ga je dan aan kinderen uitleggen? Ik weet dat we morgen ochtend een 'briefing' hebben voor schooltijd en dan zal het daarna denk ik wel bekend worden gemaakt. De school heeft in een aantal jaar tijd al behoorlijk veel meegemaakt, leerkrachten en leerlingen die zijn overleden. Er is dus al wat ervaring opgedaan.
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
woensdag 3 februari 2010 om 20:40
Bianc verwerken. Dat is een uniek proces voor iedereen. Laat het op je af komen. het is niet te sturen in mijn ervaring.
Maar jezelf schoppen omdat je dag niet lekker loopt is nergens voor nodig. Gooi hier neer waar je tegen aan loopt. Het schrijven verhelderd vaak al een hoop.
(mijn verwerking is net begonnen, het is bijna 5 jaar geleden dus wie ben ik om wat te melden over verwerking. Sgaapie de grote emotie sneeuwschuiver)
Maar jezelf schoppen omdat je dag niet lekker loopt is nergens voor nodig. Gooi hier neer waar je tegen aan loopt. Het schrijven verhelderd vaak al een hoop.
(mijn verwerking is net begonnen, het is bijna 5 jaar geleden dus wie ben ik om wat te melden over verwerking. Sgaapie de grote emotie sneeuwschuiver)
Heb ik dat?!