3000+ Het magische getal 30

03-02-2010 19:47 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren

Woordzoeker 3000plussers (met dank aan Boogje)

Wij raken nooit uitgepraat!

Iedereen is welkom om mee te kletsen maar er zijn wel een aantal punten waar aan gedacht moet worden!

1. S.v.p. niet quoten van gevoelige, persoonlijke informatie (korte algemene quotes zijn wel toegestaan).

2. We tonen respect naar elkaar toe in elke situatie.

3. Verdriet wordt niet vergeleken, leed is leed.

4. Minny

5. Hengelen is alleen toegestaan als de gehengelde dat kan waarderen

6. De nachtploeg maakt eventueel ontbijt voor de ochtendploeg!

7. Nieuwelingen melden zich bij Sgaapie van Sgaapi Ava Design® voor een avatOr.

8. Tab Tab Enter forumt een stuk sneller!

Donaties voor het gebruik van TabTabEnter dienen gedaan te worden op giro 2255225 tnv Bianca40. Zij behartigd de pot die we leeg gaan zuipen op de 3000+ meet!

Geschiedenis 3000+

Op 14 Oktober 2009 opende Floor een topic voor de grap. Ze kon niet weten dat het topic uit zou groeien tot een topic vol met sterke, lieve en grappige dames (en zelfs een aantal heren) die elkaar enorm veel steun, afleiding en ja, zelfs liefde zouden geven.
Bi, je hoeft geen 24h per dag te rouwen.

Wat voor mij werkt is er op de dag tijd voor nemen, en dan gekaderd. In mijn geval 15-20 minuten 's avonds. Met een kop koffie of thee en wat treurige muziek. Even stilstaan met dat waar ik niet bij stil wil staan. Weer wat bedenken of wat doen. Wat schrijven, bedenken wat niet meer zal gaan. Voelen hoe shit het is enz. En na die 20 minuten zet ik het raam of de balkondeur even open om frisse lucht binnen te laten. Ga ik douchen en dan is het over, weer over tot de orde van de dag.

Dat werkt voor mij, weet niet of je er wat mee kunt.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
quote:Sgaapie schreef op 03 februari 2010 @ 20:40:

Bianc verwerken. Dat is een uniek proces voor iedereen. Laat het op je af komen. het is niet te sturen in mijn ervaring.

Maar jezelf schoppen omdat je dag niet lekker loopt is nergens voor nodig. Gooi hier neer waar je tegen aan loopt. Het schrijven verhelderd vaak al een hoop.

(mijn verwerking is net begonnen, het is bijna 5 jaar geleden dus wie ben ik om wat te melden over verwerking. Sgaapie de grote emotie sneeuwschuiver)Over 5 jaar... dat zou me een stuk beter uitkomen!
Tsss..... geheel tegen m'n principes paar bladzijden terug gelezen omdat ik zag dat Bi zich kut voelt!

Bi.....

.... Niks aan het handjepetandje mop! Geef er maar even aan toe! Alles komt goed!

(Enne.....je hebt m'n nummer!)
@Bi, je weet dat Minny gelijk heeft toch?

En Noanne en Appel en ik zei de gek?

Het kost tijd en nee je kúnt geen fase overslaan.

Dat kan wel, maar die krijg je keihard terug, helaas.
quote:gewoonpetra schreef op 03 februari 2010 @ 20:39:

Even voor Noanne en Iry een speciale Djeez zeg, wat vreselijk lief
quote:Bianca40 schreef op 03 februari 2010 @ 20:42:

[...]

Over 5 jaar... dat zou me een stuk beter uitkomen!

Verdriet komt niet uit, en komt nooit gelegen.

Ook over 5 jaar niet lieve Bi!
quote:Bianca40 schreef op 03 februari 2010 @ 20:40:

[...]

Ja, heel erg veel gelijk zelfs.... daarom juist!Dacht ik al. Herken het namelijk heel goed van mezelf. Altijd sterk, kan alles aan, huid van een olifant, laat zich niet op de kop zitten en stort vooral niet in. Want dat kan niet, dat doen sterke mensen niet. Die zorgen voor de hele wereld en niemand hoeft voor hun te zorgen.

Maar Bi, je bent je moeder verloren meis. En dat is heel erg verdrietig, daar mag je gerust om huilen. Dan ben je niet zwak, juist niet. Je verdriet onder ogen zien en erdoorheen gaan is oneindig veel sterker dan het wegstoppen en ontkennen. Echt waar.
Oh Bianca,
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
quote:noanne schreef op 03 februari 2010 @ 20:41:

***vanwege privacy gedeeltelijke kwoot*

Dat werkt voor mij, weet niet of je er wat mee kunt.

Dat werkt voor mij ook wel, alleen heb ik daar niet elke dag practisch gezien de tijd voor. Zondag heb ik dat gedaan, HET nummer van Celine opgezet (ja sorry.. maar hij blijft mooi) en het hele huis driftig gesopt en lekker alles laten stromen.

Nu in het afgelopen half uur zijn er welgetelt 4 tranen gebiggeld... terwijl het zo lekker zou zijn om alles te laten stromen wat er nog achter dringt.

Maar lieve meisjes, het doet me even enorm goed dit allemaal!!! En ik hou er zo weer over op hoor (voordat Floor terugkomt )
quote:Bianca40 schreef op 03 februari 2010 @ 20:39:

[...]

Komt allemaal goed Ier!! Ik heb gewoon een enorme trap in mn donder nodig!!

Nee lieve schat, daar doe ik niet aan, daarvoor moet je bij iemand anders zijn

Ik heb wel een schouder voor je, wil je hem?
Oh en sgaapie natuurlijk, wij allemaal zeggen het in andere woorden.

Bianca, de enige die hier mag schoppen wat mij betreft is Floor

Jij hoeft en gaat jezelf helegaar nie schoppen nie, ben je nu helmaal belatafeltoeterd!

Alles sal reg kom, echt waar.
@Bloempje, ja, dan zullen jullie morgen de zware taak krijgen om het de kinderen te vertellen.

Ik vond/vind het zelf erg heftig om dat aan een groep jongeren (en in jouw geval zelfs kinderen) te moeten vertellen, maar kijk er achteraf altijd met veel mooie gevoelens op terug. Al hoop ik het nooit meer mee te hoeven maken.

Sterkte meis.
quote:floor72 schreef op 03 februari 2010 @ 20:42:

Tsss..... geheel tegen m'n principes paar bladzijden terug gelezen omdat ik zag dat Bi zich kut voelt!

Bi.....

.... Niks aan het handjepetandje mop! Geef er maar even aan toe! Alles komt goed!

(Enne.....je hebt m'n nummer!)

Oh shit ... je was er al

Mooi... trap jij me even?? Die anderen zijn veuls te lief en hebben veel te veel wijze woorden!!!!
Ik zet te denken om mijn motto te veranderen in: op elk moment van de dag kun je opnieuw beginnen.

Wat vinden jullie ervan?

Bi, Het is enorm moeilijk wat je nu doorgaat. Ben momenteel te druk met mezelf (sorry iedereen) om er dieper op in te gaan maar ik denk veel aan je juist de tijden kort na de begravenis is zo enorm moeilijk. Dat is ook de reden dat ik niet in het mama topic meeschrijf momenteel. Gewoon omdat ik het er even niet bij kan hebben.
Bloem... zitten de kinderen ook bij jou op school?
Iry niet huillie hoor (k wil vanav geen snot van jou over mijn beeldscherm) Je gaat zo heerlijk met je dochter film kijken en kletsen en tutten!
Dankje No, gelukkig komt na morgen het weekend en kan ik er even afstand van nemen.
bianca
En rouwen is niet hetzelfde als instorten Bi. En ik begrijp je, hetzelfde verhaal als wat Min aanhaalt, altijd de sterkste moeten zijn.

Maar bleh.... ik vind er geen zak meer aan.
quote:Bianca40 schreef op 03 februari 2010 @ 20:36:

[...]

Ik wil er geen tijd voor nemen... het leven draait door, de wereld draait door, de deurwaarder draait door (figuurlijk dan ). Ik kan en ik wil er geen tijd voor nemen! Ik moet met mijn enorme eigenwijzigheid toch wel een paar fases over kunnen slaan?Uuuuhhhhhh ..... was jij dat die zei? 'Floor, kalm aan! Ze redden het ook wel even zonder jou en soms stop je even met zorgen en doe je gewoon iets wat goed is voor jezelf?'
Nee Bianca, de oudste is 2 en de jongste net 4 maanden.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 03 februari 2010 @ 20:46:

Ik zet te denken om mijn motto te veranderen in: op elk moment van de dag kun je opnieuw beginnen.

*vanwege privacy gedeeltelijk gekwoot*

Mooi motto Ibi!! Alleen ben ik op dit moment ontzettend van de 'uitstellerige' dus voor mij zou het motto even niet gelden, maar ik denk dat het nu wel heel goed bij jou past!!

Ik schrijf trouwens ook even niet op Ik ben mn moeder kwijt. Ik lees daar emoties die ik gewoon niet wil.
@IBI wat lief dat je dat uitlegt!

Je nieuwe motto lijkt me goed, past beter bij waar je nu staat en mee bezig bent.
Bi, mss toch proberen om iedere dag wat tijd vrij te maken. Als je sneeuwschuiver [(c) Sgaapie] gaat worden krijg je t echt terug. Wees soms een beetje geduldig met jezelf. Dat helpt.
quote:Bloempje13 schreef op 03 februari 2010 @ 20:49:

Nee Bianca, de oudste is 2 en de jongste net 4 maanden.O ja sorry Bloem, dat zei je net al.... sjesus.. hoe moet je het die oudste aan zijn/haar verstand gaan brengen?? Dat is toch eigenlijk niet eens mogelijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven