3000 IS JARIG!

13-10-2010 20:54 3011 berichten

Lieve leden,

Wat vliegt de tijd hè? Voordat je het in de gaten hebt is er weer een week voorbij!

Dit topic begon een jaar geleden vanuit een geintje. BAM en ik wilden ook wel eens een topic met 3000 berichten voor elkaar boksen. Dat is meer dan gelukt. Allereerst dank voor iedereen die daar ooit, op wat voor manier dan ook, een bijdrage aan heeft geleverd.

Bij meer dan 3 postings ben je levenslang lid. Dat zijn er inmiddels nogal wat. We gaan geen namen noemen, want dan doen we mensen te kort of mensen worden geassocieerd met iets, waar ze niet (meer) mee geassocieerd willen worden.

We hebben gelachen (veel gelachen), gedeeld, gehuild, vervloekt, gezongen, gedronken, verbannen en aanbeden. Iedereen is welkom (tot het tegendeel bewezen is), leed wordt niet met leed vergeleken en quoten is niet netjes.

Heppy New Topic, een fijne verjaardag, maak er een mooie dag van!

Posters, ex-posters, meelezers, stalkerTs, bannelingen, Naomi, (ex)Angels, Annerietje, Hogerhand…… neem een stuk taart, neem een borrel. Het is feest!

Alle reacties Link kopieren
Appeltje, ik zet hem wel ff in je msn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Hierbij de uitslag van jouw Ja-maar test:

Ja-en: 24

Nee-want: 21

Ja-maar: 32

Totaal : 77

Totale score: tussen 67 en 77 punten

Klasse 3 67 t/m 77 punten

Je beschikt over voldoende kwaliteiten om op eigen benen te staan en zelf te bepalen hoe je leven er uit ziet. Toch is de basis nog wat broos en is de kans groot dat je aan een aantal elementaire vaardigheden mist om in de `echte wereld` sterk in je schoenen te staan. Als mensen je vragen leiding te geven of verantwoordelijkheid voor een opdracht te dragen, brengt dat je in verwarring. Je wilt wel, maar kun je het ook? Je twijfel is begrijpelijk. Je hebt de ervaring dat als de druk toeneemt de kans groot is dat je de grip op de situatie kwijtraakt en onder de druk bezwijkt. In zo`n geval zul je de behoefte voelen om je terug te trekken in een veilige en kleine wereld. Om ook in een groter gezelschap je eigen ruimte te behouden, is het van belang te werken aan een aantal basisvaardigheden. Kijk naar de uitslag per categorie waar jouw winst ligt. Is ja-en matig ontwikkeld, durf dan je eigen ambities wat centraler te plaatsen. Is de nee-want matig ontwikkeld, wees dan assertiever. En heb je een matige ja-maar, leer dan om de juiste hoeveelheid tijd te nemen een goede beslissing te nemen. Niet te snel, niet te langzaam. Jij bepaalt wanneer je gereed bent om een besluit te nemen. Vertrouw of je gevoel, wat dat betreft. Ook voor jou geldt: als alle drie de basis vaardigheden ongeveer even sterk ontwikkeld zijn, is het aan te raden de nee als eerste te ontwikkelen. Het heeft weinig zin anderen te helpen, als je niet goed voor jezelf kunt opkomen.
Hierbij de uitslag van jouw Ja-maar test:

Ja-en: 19

Nee-want: 13

Ja-maar: 27

Totaal : 59

Totale score: tussen 56 en 66 punten

Klasse 2 56 t/m 66 punten

Soms heb je ideeën hoe je leven er uit zou kunnen zien, maar als het er op aankomt die ideeën ook echt te realiseren, ontbreekt het je aan een aantal elementaire vaardigheden. Dingen lukken je vaak niet of slechts ten dele en je zult geneigd zijn de schuld daarvan aan de buitenwereld te geven. Je bent snel uit je evenwicht te brengen en hebt moeite om als je ergens aan begonnen bent door te gaan tot het gelukt is. Om te kunnen creëren heb je uiteenlopende kwaliteiten nodig als passie, energie en geduld. Die kwaliteiten lijken vaak tegenstrijdig. Zo moet je hard kunnen zijn, maar ook open en begripvol. Je moet er voor de volle 100% voor kunnen gaan, maar je moet ook langdurig kunnen twijfelen als de situatie daar om vraagt. Als je greep wilt krijgen op je leven, moet je ze allemaal in gelijke mate beheersen. Kijk naar je puntentotaal per categorie waar het bij jou het meest aan ontbreekt en ga daar als eerste aan werken. Als ze alle drie matig ontwikkeld zijn, is het aan te raden de nee als eerste te ontwikkelen en wat assertiever te worden. Ook voor jou geldt: het heeft weinig zin anderen te helpen, als je niet eerst jezelf kunt helpen.
Pop: wij hebben dezelfde uitslag
mijn score dan ook maar....

Ja-en: 37

Nee-want: 42

Ja-maar: 35

Totaal : 114
Daar ga ik ook heen egel en spuuk!!

Let maar op! *wat een scores! Goed hoor dames! Pluim voor jullie!*
quote:friezinnetje schreef op 17 oktober 2010 @ 21:53:

[...]

Tja, deels wel geloof ik.Ik jou namelijk niet zo, tenminste voor het deel dat ik je ken.
@spuka, Blont is mooi! (ben haske donker zelluf)

Ik heb heul hard gezwaaid vrijdag, je hebt toch wel teruggezwaaid hé!
ik heb teruggezwaaid Egeltje, heb je dat niet gezien?
Heb ik zo'n hoge score?

Het gaat toch niet om hoog scoren? Vooral om de balans dacht ik, en om creatief denken.

*gaat nogmaals lezen*
quote:egelviva schreef op 17 oktober 2010 @ 21:58:

@spuka, Blont is mooi! (ben haske donker zelluf)

Ik heb heul hard gezwaaid vrijdag, je hebt toch wel teruggezwaaid hé!tuurluk en met rooksignalen gespeeld, moest immers best een end reizen die zwaai van me.
quote:rosanna08 schreef op 17 oktober 2010 @ 21:59:

ik heb teruggezwaaid Egeltje, heb je dat niet gezien?

Jou zag ik Roos!

Maar volgens mij deed Spuka net of ze mij niet kende hoor.

(Tja, niet iedereen wil geassocieerd worden met een overenthousiaste egel in een brommobiel)
Egel het gaat om beiden, als je een hele lage score hebt, heb je veel dingen niet ontwikkeld en dat is ook niet de bedoeling
Egel, ik heb 50 dus alles daarboven vind ik goed Of het nou in balans is of niet!

*en heel eerlijk schrok ik van mijn uitslag dus heb het niet zo goed gelezen. Morgen misschien *
Oh dan zag ik je niet door de rook!

Sowwy

Ik dacht al ze had toch beloofd te zwaaien?
Om te kunnen creëren heb je uiteenlopende kwaliteiten nodig als passie, energie en geduld. Die kwaliteiten lijken vaak tegenstrijdig. Zo moet je hard kunnen zijn, maar ook open en begripvol. Je moet er voor de volle 100% voor kunnen gaan, maar je moet ook langdurig kunnen twijfelen als de situatie daar om vraagt.

Dit stuk klopt wel. Ik heb weinig geduld, en (soms op werk iig) weinig begrip. Maar ik kan er wel voor 100% voor gaan, als het mijn interesse heeft. Anders niet.
Klopt Roos, heb nog even gekeken.

@Chooc, ik ben een stukje ouder dan jij hé!

(En heb al therapie afgerond jaren terug)
Daarom schreef ik ook 'daar kom ik nog wel'
passie energie en geduld, dat heb ik geloof ik wel.

Als ik naar mijn werk en moederschap kijk.

*relaties negeer ik ff oké?*
Choco, een pluim? Nee, dat is niet de juiste reactie geloof ik. Dan zou iemand met een hoog IQ ook een pluim krijgen. Hier is geen goede of foute score mogelijk, de score zegt iets over jou, op dit moment. En dan nog, dit is geen testsituatie en vraag me ook af of dit een officiële test is. En als die test al officieel is, dan nog moet je m vooral zien als een knipoog aan jezelf en wellicht haal je er een tip uit om in het vervolg wat vaker Nee te zeggen of iets minder impulsief te beslissen. Dat is dan mooi meegenomen.

Wat je volgens mij niet moet doen is je door deze test naar beneden laten halen.
Eens met Spukie

Chooc, laat je niet te veel leiden door die test lieverd
Ow en Chooc, je hoeft niet zo oud te worden als Egel heur om hoog te scoren
quote:spuka schreef op 17 oktober 2010 @ 22:08:

Ow en Chooc, je hoeft niet zo oud te worden als Egel heur om hoog te scoren
Maar nu ben ik wel benieuwd hoe jij mij dan ziet, Spuuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven