A new Perfect Day

29-09-2010 09:05 1640 berichten
Alle reacties Link kopieren
g

Just a perfect day,

Drink Sangria in the park,

And then later, when it gets dark,

We go home.

Just a perfect day,

Feed animals in the zoo

Then later, a movie, too,

And then home.

Oh it's such a perfect day,

I'm glad I spent it with you.

Oh such a perfect day,

You just keep me hanging on,

You just keep me hanging on.

Just a perfect day,

Problems all left alone,

Weekenders on our own.

It's such fun.

Just a perfect day,

You made me forget myself.

I thought I was someone else,

Someone good.

Oh it's such a perfect day,

I'm glad I spent it with you.

Oh such a perfect day,

You just keep me hanging on,

You just keep me hanging on.

You're going to reap just what you sow,

You're going to reap just what you sow...
Later is nu
En o ja, dit schijnt dus heel normaal te zijn op die opleidingen: dat je voor alles en nog wat verzoeken in moet dienen bij de examencommissie, en dat ze na allerlei afwijzingen ineens toch weer mensen groen licht geven. Ze verwachten ook dat je dat doet. Mijn zoon was bij lange na niet de enige die gisteren zo'n gesprek had, hij schrok van de enorme opkomst. En dat waren dus mensen die net als hij ook al maanden bezig waren en afwijzingen hadden gehad. Sommige kregen gisteren al te horen dat ze door mochten, anderen weten nog niks. Ik heb het de laatste maanden al van allerlei mensen gehoord, de ene na de andere rare toestand. Geen zinnig woord over te zeggen. En niet alleen op opleiding van zoon, maar hier van leerlingen van hogescholen in Amsterdam hoor ik dezelfde verhalen.
Leuk voor je dochter, Dreamer! Dat is ook al snel in het schooljaar, leuk!
Ze willen écht zeker weten dat je de opleiding wilt doen dus.

Ja, het is werkweek van 4 havo

OH.. en ik moet nog de logeertas van de hond inpakken. Wordt toch eens tijd dat ie dat zelf leert doen

Toedels

fijn weekend iedereen!
Later is nu
Kan jouw hond dat niet eens zelf?

Fijn weekend!
Bahbahbah, te walgelijk voor woorden. Nog niks gehoord. Vandaag heeft ie zijn studiebegeidster gebeld (die eerst een beetje gepikeerd was om op zondag gebeld te worden, maar het daarna wel snapte), die vond het maar raar dat ze niks tegen hem gezegd hadden na afloop van het gesprek, alleen maar van dat ze moesten overleggen en dat ze het zo snel mogelijk zouden laten horen. En dat ie nou nog niks wist en de lessen morgen gaan beginnen. Nou kreeg ie het advies om morgen toch maar naar de lessen te gaan. We hebben niet eens het collegegeld betaald omdat we nog steeds niet weten of ie verder mag. En hij studeert niet om de hoek! Stelletje ongelooflijke kloothommels! Hoe moeilijk is het om die jongen te laten weten of ie wel of niet zijn studie mag voortzetten??? Een paar uur voor het nieuwe jaar begint???
Ohhhh grrrrr dat is echt belachelijk om studenten zo in onzekerheid laten zitten over of ze wel of niet door mogen gaan met de studie! Daar snap je toch niks van?!

En dat je een paar uur voordat de lessen beginnen het nog niet weet, wat ongelooflijk frustrerend is dat!

Ik zou ook razend zijn dan. Zo moeilijk is dat toch niet om even te laten weten of je wel of niet verder mag?

Nou dikke knuffel!
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Een knuffel maakt alvast een hoop goed Mijn zoon maakt het onderhand niks meer uit, een mededeling 'Je mag met de opleiding verder' of 'Je wordt eraf geschopt'. Maakt niet uit, als ze maar eens aangeven waar ie aan toe is. DUIDELIJKHEID dus, en niet zo van: je krijgt een afwijzing, en dan moet je opnieuw wat indienen, en dat 3 keer, en dan moet je je komen verdedigen, en dan zeggen we nog niks, alleen dat we het gaan bespreken, en dat je het dan wel hoort, en dat je dan een paar uur voor de opleiding weer start NOG niks weet.

En o ja, de stagebegeleidster vanuit school die zou komen op zijn stage? Nou, die heeft ie dus ook nooit gezien. Toppie, petje af voor de opleiding! Zit prima in elkaar (smiley met teiltje, mag ik even kotsen?)
Ik weet gewoon niet wat ik zeggen kan op dat die stagebegeleidster ook niet langs is geweest, onvoorstelbaar. Ik snap trouwens sowieso niks meer van het hele onderwijssysteem zoals het er nu is op sommige (vele?) opleidingen. Al die onzekerheid en niet meer weten waar je aan toe bent. Ondanks dat je je best doet kan de opleiding opeens veel langer duren vanwege een raar puntensysteem dat niet deugt. Ben misschien te oud om het te vatten maar al die onzekerheid en dat lakse gedoe oh en dan heb ik het nog niet eens over dat je je opeens in moet schrijven voor een les? Of de leraar smekend aan moet kijken of hij alsjeblieft een les wil geven? lijkt me voor de studenten van nu echt vreselijk. Ik snap echt niks meer van dat hele systeem.
Maar petje af voor het bedrijf waar ie stage heeft gelopen, eerlijk waar! Die hebben zelf nog een aantal keer contact opgenomen met Zoon's opleiding. En ze hebben mijn zoon goed begeleid, en ze hebben altijd goed contact met hem gehad.
Echt fijn dat dat wel goed gegaan is en dat ze daar zo hun best voor hem hebben gedaan. Zou je zoon daar eigenlijk later willen werken?
Dus nu is hij naar school en weet niet eens of hij nog schoolgaand is? Wat bizar!

Sterkte er maar weer mee

Ik ben vandaag vrij

En ook moe, dus ga zo bankhangen.
Later is nu
Dus..

en??
Later is nu
Ja vertel, hoe is het vandaag gegaan?
Nou, vlak voor ie weg zou gaan hier had ie zelf zoiets van 'dit is te belachelijk voor woorden', en belde hij zelf iemand van de examencommissie. Daar vertelde hij dat hij nog niks had gehoord, dat zijn studiebegeleider daarom had gezegd dat ie toch maar de lessen moest gaan volgen, en dat hij dat even wilde checken met hun. Waarop de vrouw er (zoals gewoonlijk) heel erg omheen draaide, en toen zoiets zei als: als je van ver moet komen, kom dan maar niet, en bespaar je de reis. Je krijgt deze week officieel bericht.

Ok, dus zoon was er helemaal klaar mee, en is niet gegaan. Heel boos omdat ze nóg niet wilde zeggen: je bent eraf geschopt. Want dat zeiden ze dus niet. Manlief is al met een officiele klacht bezig. Niet om zoon er alsnog op te houden, maar om het gesol met leerlingen aan de kaak te stellen. Dit is al die tijd al zo bezig: de een zegt dit, de ander dat. Er wordt nergens 1 lijn getrokken, en er wordt nooit gezegd waar je aan toe bent. Niemand heeft tegen hem gezegd (terwijl ie daar al weken geleden om gevraagd heeft): Stop er maar mee, de kans dat ze een extra moment aan je toewijzen is minimaal. Constant waren er wel mensen die zeiden dat ie dit moest doen, of deze weg moest bewandelen. Alsof ie nog enige kans maakte.

Dus...
...'t is maar goed dat ik al tientallen jaren aan de bloeddrukmedicijnen zit!
En verder heb ik vanavond voor de tigste keer vanavond Saturday Night Fever gekeken. Kwam uit toen ik 13, 14 was, toen heb ik hem natuurlijk al in de bios gezien, en ik kijk 'm altijd als ie op tv komt (ditmaal had ik hem opgenomen, weken geleden).

Ik kan alles meezingen
Wat een ongelooflijke kloothommels daar! Ik snap er echt niks van. Wat een toestand zeg! En dat ze dan nog niks willen zeggen.

Ik hoop zo dat de officiele klacht van je man iets oplevert voor de leerlingen die na je zoon komen want dit is echt een belachelijke vertoning zo.

Och, wat jammer dat z'n studie nu dus toch over is. En wat raar, dat gesol en gedoe. Bah.

Ik heb net weer 8 postcrossingkaartjes geschreven. Zo leuk Ben er ooit aan begonnen om m'n oude stapel kaarten op te maken, maar merk dat ik toch vaak dezelfde, van m'n stad, opstuur en die zijn alweer op. Hopelijk vindt men de kaarten die ik nu stuur ook goed, maar meestal zijn ze er wel blij mee

Morgen de nieuwe Flow, waar een artikel in staat over postcrossing. Leuk! Ik hoop ook op kaartjes, want die heb ik al diverse keren verstuurd en zijn altijd favoriet. Ik moet alleen nog 2 Flows uitlezen. Sinds ik m'n e-reader heb, verwaarloos ik m'n tijdschriften, er ligt echt een hele stapel ongelezen, terwijl ik er normaal al in een uur (Esta) of week (Flow) doorheen was.
Later is nu
Ik ga ervanuit dat de studie nu echt over is, ja. Maar officieel weten we dus eigenlijk helemaal niks.

Ik heb net ook weer postcrossing kaartjes geschreven, ik mag er 25 onderweg hebben (ik heb er 830 verzonden, én 830 gekregen). Maar 25 onderweg red ik niet, alhoewel ik natuurlijk zelf een uitgebreide collectie kaarten heb om uit te kiezen (in mijn eigen webwinkel heb ik heel veel kaarten ). Ik wil ze namelijk ook altijd helemaal volschrijven, dus ik maak me er niet makkelijk vanaf .

De Esta bestaat onderhand niet meer, echt jammer . Vond ik nou echt een goed tijdschrift. Ik heb nu weer een tijdje een abbo op Flow, ik vind de illustraties altijd geweldig, maar alle mindfullnessartikelen worden me meestal teveel . De Esta vond ik altijd goeie artikelen hebben, veel interessanter. Maar ja, de Flow trekt me vanwege het uiterlijk. Ik heb 'm dus al binnen, maar ik heb 'm nog niet gelezen. Ga ik zo in bed doen
Ik vind het nadeel van de Flow echt het leesgemak. Je moet 'm net zo lezen als een groot boek, qua vasthouden. Esta kon zo lekker mee in bad

Nu heb ik niets meer te lezen in bad

E-reader leek me tenminste ook geen goed idee (boeken vallen nooit in het water, maar ik zie met dat met e-reader dan wel weer doen. Gewoon, omdat het [niet] kan. )

Ik mag 11 kaarten onderweg en probeer er 3 per week te sturen, maar dat lukt dus meestal niet. Ik vond gisteren nav de Flow postcrossing op instagram. Leuk! Ik had de kaartjes ook op m'n blog staan, maar houd dat even niet vol. Kan ik eigenlijk wel weer gaan doen. is snel en makkelijk bloggen, zonder na te hoeven denken over onderwerp

Dochter zit nu in de bus terug naar Nederland. Heeft een geweldige week in Frankrijk gehad. Zo fijn
Later is nu
Dreamer geweldig dat je dochter zo'n mooie week gehad heeft!

Heb van de Flow het buitenboek gekocht en een paar losse nummers. Koop hem heel af en toe.

Ik lees graag de vt-wonen of de happinez. En een enkele keer de marie claire.
VT wonen en Marie Claire vind ik dan weer niet zoveel aan

Ik had het buitenboek willen kopen, maar aangezien ik gewoon nog 3 Flows moet lezen, heb ik dat maar niet gedaan. Happinez vind ik ook heerlijk! Maar mèn, wat zijn die tijdschriften duur! De prijs van een leuke paperback.

Dochter is als het goed is over een half uur geland op de parkeerplaats, die heel handig naast mijn werk is
Later is nu
Oh, wat handig, dat ze je dochter gewoon naast je werk afzetten . Ik ben gisteren even lekker met man en kinderen een middagje naar Texel gegaan. Heerlijk uitwaaien op de boot

Was gezellig, zo even bij mijn moeder.

Zoon gaat binnenkort ook met rijles beginnen, dan lessen allebei mijn kinderen. Leuk hoor! Mogen ze mooi voor me rijden als ik geen zin heb . Alleen uitgaan moet gewoon nog op de fiets, ze mogen onder geen beding met een slok op achter het stuur. Maar dat hadden ze zelf ook al bedacht.

Zo, man aan het werk, dochter aan het werk (vakkenvullen) en zoon naar een Amsterdams park. Ik heb het rijk alleen, lekker.
Ik zag de foto's. Lekker hoor zo even helemaal weg!

Ik kreeg vandaag een leuk cupcakeskaartje via postcrossing, ik zette 'm op instagram en had binnen 5 secondes meer dan 120 likes! Was helemaal flabbergasted

Dochter is inderdaad veilig thuis en nu moe naar bed. Ze heeft het zoooo leuk gehad en zoooooveel pijn. Dat laatste was dan natuurlijk weer helemaal niet leuk

Dus..

ik ga zo ook maar eens naar bed.

Zag vanavond trouwens een enorm mooie regenboog, wilde een foto maken, maar tegen de tijd dat ik met fototoestel gewapend weer buiten stond was ie weg. Jammer.
Later is nu
Oh heerlijk weer troffen jullie gisteren op Texel! Dan is zo'n boottochtje ook helemaal niet verkeerd.

Verstandig om direct aan te geven wat ze niet met de auto mogen doen.

Heeft je zoon al een idee wat hij nu gaat doen? Valt vast niet mee om zo maar plotseling iets anders moeten bedenken.

Dreamer, je dochter moe weer thuis?

En ja wat zijn die tijdschriften enorm prijzig. Ik lees ze ook regelmatig in de bieb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven