Afschuwelijke bruiloften deel 2

08-01-2020 19:15 1058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze feest ooit .......



Deel 1 : overig/afschuwelijke-bruiloften-en-ande ... ges/3125/2
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 09-01-2020 23:38
10.88% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Sorcha_ schreef:
02-02-2020 22:03
Ja dat is dus een beetje waarom ik het geen leuk feest vond. De volwassenen kregen de restjes van het kinderbuffet en er was behalve de thee niks anders te drinken.

Ik vind dat raar als je mensen uitnodigt precies tijdens lunchtijd.

Bij andere Engelse kinderfeestjes waar ik geweest ben was er altijd teveel eten voor iedereen.
Ik ben op veel Engelse kinderfeestjes geweest en daar wordt in mijn omgeving eigenlijk vrijwel nooit echt voorzien voor de volwassenen (het is echt feest voor de kinderen en wij zijn de ‘toeschouwers’), maar die zijn ook nooit onder lunchtijd.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Sorcha_ schreef:
02-02-2020 22:13
Toen mijn nichtje jarig was vorig jaar was het bij hen thuis en was er wel genoeg te eten en te drinken.

Maar het is wel typisch mijn schoonzus om geld uit te geven aan 'grootse' dingen en dan de echt belangrijke zaken een beetje uit het oog te verliezen. Daar zit denk ik ook mijn irritatie over het 'grootse' feestje.
Kennelijk vindt zij andere dingen ‘echt belangrijk’ dan jij. Dit was zo te lezen een echt kinderfeestje, waarbij de ouders niet ‘echt belangrijk’ waren.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
03-02-2020 01:05
Kennelijk vindt zij andere dingen ‘echt belangrijk’ dan jij. Dit was zo te lezen een echt kinderfeestje, waarbij de ouders niet ‘echt belangrijk’ waren.
Dan was het wel prettig geweest als dat was gecommuniceerd. Maar ze was zelfs ons vergeten te vertellen waar het feestje was.

Misschien ben ik wel super ouderwets maar genoeg eten en drinken voor al je gasten lijkt me toch een basis vereiste voor een leuk feestje.

Niet alle gasten hadden kinderen trouwens, dus een puur kinderfeestje was het ook al niet.
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
03-02-2020 00:36
Ik ben op veel Engelse kinderfeestjes geweest en daar wordt in mijn omgeving eigenlijk vrijwel nooit echt voorzien voor de volwassenen (het is echt feest voor de kinderen en wij zijn de ‘toeschouwers’), maar die zijn ook nooit onder lunchtijd.
Grappig, dat is eigenlijk niet mijn ervaring. Vorig kinderfeestje waar ik was, was in een oud pastorie gebouw. De moeder van de jarige had een gigantisch springkasteel gehuurd en er stond echt een tafel vol met eten voor iedereen inclusief pannen soep enzo. En dat was niet eens tijdens lunchtijd.

Het feestje daarvoor was bij iemand thuis en er was zelfs een apart volwassenenbuffet met lekkere hapjes.
AnAppleADay schreef:
19-01-2020 10:55
Ik denk eerder een generatie dingetje.
Nee hoor. Nooit van gehoord
Babyshower van mijzelf.
Sowieso een GRUWELIJKE hekel aan babyshowers. Geen idee waarom, wekt grote irritatie op. Teveel vrouwen bij elkaar, ik weet het niet....
Maar goed. Ik was zwanger. Studeerde nog/was niet gepland en had specifiek gevraagd OM GEEN! babyshower te organiseren. Godzijdank was ik 38 weken zwanger, dus ging ervan uit dat deze niet meer zou komen. Wel dus. Echt allemaal super lief bedoeld, maar ik zat er gewoon echt niet op te wachten. En dat wist iedereen ook, dus ik snapte het gewoon ook echt niet :rofl:
Om de volgende redenen was het niet zo’n succes:
- Iedereen was opgedoft, behalve ik. Was rechtstreeks uit een college gekomen en had een trainingsbroek aan en m’n haren 3 dagen niet gewassen. Op zich geen ramp, aldaar alle foto’s op Facebook kwamen. Incl mijzelf.
- Er waren mensen uitgenodigd die ik al 2 jaar niet had gezien. Goh, hoe is het. Nou zwanger hè!
- Er werden mensen emotioneel bij het uitwisselen van de baby foto’s. Niks mis met emoties, maar het was gewoon een beetje over de top allemaal.
- Ik verslikte me in een stuk fondant
- Op een gegeven moment moest ik super nodig plassen. Maar de wc bleef lang bezet. Waardoor ik een beetje in m’n broek plaste. Volgens mij heeft gelukkig maar 1 iemand dit doorgehad.
- Op een gegeven moment dacht ik dat het eindelijk voorbij was. Niet! Er was ook nog soep. En broodjes!

Nogmaals de intentie was echt super aardig. Maar het was voor mij geen succes en ik heb me heel ongemakkelijk gevoeld.
BigBangTheory, ik snap dat ook niet. Meerdere malen meegemaakt dat iemand een feestje "kreeg" waar diegene niet op zat te wachten (waaronder mijn eigen vrijgezellenfeest). Vast lief bedoeld enzo, maar als iemand nou expliciet aangeeft het níet te willen, waarom dan toch doen? Moet je naderhand ook nog gaan zeggen dat je "het toch wel erg leuk vond" om degene die het organiseerde niet te kwetsen (of eerder om zijn/haar ego te strelen)
Alle reacties Link kopieren
Feestjes in het algemeen, kunnen heel anders zijn dan je verwachting.
Vaak als ik mij erg verheug op een feestje, valt het tegen. Maar andersom is dat ook. Heb ik geen zin, blijkt het een top-feest!
Je merkt wel verschil in waar mensen wonen.
I.v.m. het sporten hebben wij contacten door heel het land.
Nu wonen wij in het zuiden des lands en is het sporten ook hier. Die mensen komen extra naar hier.
(Doet er verder niet toe, i.v.m. herkenning).
Menig feestje is er hier gevierd, bruidloften, verjaardagen, vrijgezellenfeest enz.
In het zuiden is het normaal dat er eten is voor de gasten.
Op zijn minst een paar lekkere vlaaien. Vaak nog een grote pan met zuurvlees, goulash of whatever. Stokbrood erbij, smeerseltjes. Chips enz.
Enfin. Een stel uit het midden des lands ging trouwen. We waren uitgenodigd met een man of 10.
Voor de plechtigheid en het feest.
We reden bijna 3 uur. Meteen naar de plechtigheid toe. Erna kregen we een stukhe taart (sorry, maar dat kunnen ze in het midden net niet zo lekker, maar goed, het vulde even).
Door naar het feest.
We dachten nog; er komt een buffet ofzo. Maar nee hoor. Er kwam af en toe iemand met een schaal met bitterballen of toastjes langs.
We zijn op weg naar ons slaapadres gauw bij de mc gestopt.

Later dat jaar, elders, een vegrafenis meegemaakt.
Er kon een kopje koffie en een plakje citroencake vanaf. Thats it.
Dat zijn wij anders gewend.

We zeuren er niet meer over. Weten nu dat ze het boven de rivieren anders doen en houden daar rekening mee.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
05-02-2020 11:44
[...]
Later dat jaar, elders, een vegrafenis meegemaakt.
Er kon een kopje koffie en een plakje citroencake vanaf. Thats it.
Dat zijn wij anders gewend.

We zeuren er niet meer over. Weten nu dat ze het boven de rivieren anders doen en houden daar rekening mee.
Ik weet niet beter dat er iets van koffie/thee/fris met cake of zo is. Een enkele keer dat er bijvoorbeeld een broodje is (als men uit het gehele land komt). Maar dat is het ook wel. Om eerlijk te zijn, hoef ik bij een begrafenis ook geen uitgebreid buffet of zo. Daar staat mijn hoofd echt niet naar.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
05-02-2020 13:14
Ik weet niet beter dat er iets van koffie/thee/fris met cake of zo is. Een enkele keer dat er bijvoorbeeld een broodje is (als men uit het gehele land komt). Maar dat is het ook wel. Om eerlijk te zijn, hoef ik bij een begrafenis ook geen uitgebreid buffet of zo. Daar staat mijn hoofd echt niet naar.

Dat snap ik. Maar hier is het wel gebruikelijk.
Dat wilde ik gewoon duidelijk maken. Dat verwachtingen anders kunnen zijn.

Na een begrafenis is er hier koffie/thee, verschillende vlaai en broodjes met beleg.
Dat hoef je zelf niet te regelen, dat doet de uitvaartonderneming.
Heel eerlijk: ik vind het altijd wel gezellig. Er wordt vaak nog lang nagepraat over de overledene. Grappige annekdotes uit zijn leven enz. En de partner/ kinderen zijn dan ook minder bedompt. Het lucht op.
Maar goed, ieder zijn ding.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
05-02-2020 13:31
Dat snap ik. Maar hier is het wel gebruikelijk.
Dat wilde ik gewoon duidelijk maken. Dat verwachtingen anders kunnen zijn.

Na een begrafenis is er hier koffie/thee, verschillende vlaai en broodjes met beleg.
Dat hoef je zelf niet te regelen, dat doet de uitvaartonderneming.
Heel eerlijk: ik vind het altijd wel gezellig. Er wordt vaak nog lang nagepraat over de overledene. Grappige annekdotes uit zijn leven enz. En de partner/ kinderen zijn dan ook minder bedompt. Het lucht op.
Maar goed, ieder zijn ding.
Hier in Brabant zie ik dat ook vaak; belegde broodjes na een crematie.
Bij een oudoom hadden we laatst tomatensoep en worstenbroodjes na afloop.

En ik herken wel wat in wat je zegt, maar misschien verschilt het ook per persoon/familie.
Wij halen liever teveel dan te weinig. Met kerst krijg je bij onze familie een ruimgevulde tafel; qua groenten kun je dan bv al kiezen uit vier verschillende soorten.
Bij schoonouders (‘t Gooi) is het ook goed en gezellig, maar daar is het afgemeten. Driegangen en dan genoeg voor max. 2 keer opscheppen.

In Limburg is het idd ook ruim. Als wij naar familiefeesten in Brunssum gaan, krijgen we ook vier verschillende vlaaien, daarna hapjes en later nog belegde broodjes of andere dingen. En dat is dan gewoon een verjaardag.

Het 1 is niet beter dan het ander, maar de hoeveelheid herken ik dus wel. Ik ben zelf ook van de ruime hoeveelheid als ik gasten krijg.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook merkte is dat in het noorden, of in ieder geval mijn familie in het noorden, bidprentjes na de begrafenis niet kent. Of kende.
Toen oma overleed hebben ze er eentje gemaakt en dat vonden ze toch wel mooi, dat je een mooie foto en een verhaal over haar leven mee kan geven aan de mensen die er waren.
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
05-02-2020 14:06
Wat ik ook merkte is dat in het noorden, of in ieder geval mijn familie in het noorden, bidprentjes na de begrafenis niet kent. Of kende.
Toen oma overleed hebben ze er eentje gemaakt en dat vonden ze toch wel mooi, dat je een mooie foto en een verhaal over haar leven mee kan geven aan de mensen die er waren.
Ik denk dat bidprentjes vooral (of alleen maar) bij katholieken in gebruik zijn. Daar zijn er volgens mij boven de rivieren minder van
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
05-02-2020 14:06
Wat ik ook merkte is dat in het noorden, of in ieder geval mijn familie in het noorden, bidprentjes na de begrafenis niet kent. Of kende.
Toen oma overleed hebben ze er eentje gemaakt en dat vonden ze toch wel mooi, dat je een mooie foto en een verhaal over haar leven mee kan geven aan de mensen die er waren.
Oh ja? Grappig. Ik weet wel dat mijn schoonvader na zijn moeders overlijden een bedankkaartje naar mensen heeft gestuurd voor hun aanwezigheid en steun, maar een bidprentje kan ik me niet meer herinneren. Ga ik eens vragen.
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
05-02-2020 13:31
Dat snap ik. Maar hier is het wel gebruikelijk.
Dat wilde ik gewoon duidelijk maken. Dat verwachtingen anders kunnen zijn.

Na een begrafenis is er hier koffie/thee, verschillende vlaai en broodjes met beleg.
Dat hoef je zelf niet te regelen, dat doet de uitvaartonderneming.
Heel eerlijk: ik vind het altijd wel gezellig. Er wordt vaak nog lang nagepraat over de overledene. Grappige annekdotes uit zijn leven enz. En de partner/ kinderen zijn dan ook minder bedompt. Het lucht op.
Maar goed, ieder zijn ding.
Begrijp ik hoor. Het is wel handig als je zoiets van te voren weet. Ik steek wel altijd iets van een (paar) meuslirepen in mijn tas, maar dat is omdat ik eigenlijk altijd ver moet reizen (de meeste van mijn familie/vrienden/contacten wonen aan de andere kant van het land), dus ik ben sowieso voorbereid.

In mijn omgeving is het na de uitvaart meestal condoleren en dan gaat iedereen vaak weer. Misschien ook omdat er vaak de avond ervoor een condoleance avond is geweest, waar wel wat gekletst wordt (had ik eerder niet aan gedacht).
Waar ik nu woon is het bijvoorbeeld heel normaal dat je op zo'n condoleance-avond langs gaat om een 'handje-te-geve' (sorry ik vind het stom klinken). Maar niet alleen bij mensen die je echt kent, maar ook als de schoonmoeder van je collega (waar je verder niet privé mee omgaat) is overleden. Dus collega's gingen om de haverklap naar dat rouwcentrum. Terwijl dat bij ons dus niet gebeurd.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
05-02-2020 14:06
Wat ik ook merkte is dat in het noorden, of in ieder geval mijn familie in het noorden, bidprentjes na de begrafenis niet kent. Of kende.
Toen oma overleed hebben ze er eentje gemaakt en dat vonden ze toch wel mooi, dat je een mooie foto en een verhaal over haar leven mee kan geven aan de mensen die er waren.
Dat is volgens mij echt iets katholieks. Ik weet dat mijn moeder een hele doos heeft (familie was daar goed katholiek), maar ik heb het zelf nooit meegemaakt. Het is misschien toch wat ouderwets? Want bij geen van mijn grootouders werden die uitgedeeld/gemaakt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
thanx schreef:
05-02-2020 11:44
. Weten nu dat ze het boven de rivieren anders doen en houden daar rekening mee.

Ja hoor iedereen boven de rivieren is een knieperd :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Bidprentjes zijn een katholiek gebruik. Mijn Beppe is een aantal jaren geleden overleden en een aantal weken daarna idd een bidprentje (ik kom uit een noordelijk katholiek nest😉) ik vind het wel mooi en het prentje staat nog steeds op de kast.

Verder geen zinvolle bijdrage, kom alleen op leuke feestjes blijkbaar😁
Alle reacties Link kopieren
ringelding schreef:
05-02-2020 15:21
Bidprentjes zijn een katholiek gebruik. Mijn Beppe is een aantal jaren geleden overleden en een aantal weken daarna idd een bidprentje (ik kom uit een noordelijk katholiek nest😉) ik vind het wel mooi en het prentje staat nog steeds op de kast.

Verder geen zinvolle bijdrage, kom alleen op leuke feestjes blijkbaar😁
Dat is dus ook anders, want hier (Brabant) krijg je meestal zo'n bidprentje na afloop van de crematie of begrafenis.
Dus na de ceremonie sta je op om de kist nog een laatste groet te brengen en meestal staat er dan iemand van het uitvaartcentrum bij de deur van wie je een bidprentje in je handen gedrukt krijgt.
Dan ga je vaak naar een ruimte om koffie te drinken en een broodje te eten en voordat je naar huis gaat loop je een keer langs de familie om ze te condoleren.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
05-02-2020 14:21
Dat is volgens mij echt iets katholieks. Ik weet dat mijn moeder een hele doos heeft (familie was daar goed katholiek), maar ik heb het zelf nooit meegemaakt. Het is misschien toch wat ouderwets? Want bij geen van mijn grootouders werden die uitgedeeld/gemaakt.
Ik heb even zitten googelen en het is idd Katholiek. Grappig zeg, ik dacht echt dat iedereen dit kende.
Heel vroeger deelden ze ook prentjes uit als je je 1e heilige communie gedaan had. Ik deed 'm in 1992 en toen was dat niet meer.
Hier (Oosten) krijg je een bidprentje als er een katholiek is overleden. En soms gelijk bij de uitvaart en soms pas later bij de post.

En ik heb wel eens een crematie gehad met alleen koffie en cake (1x) maar over het algemeen is koffie/thee/melk/karnemelk en div broodjes en ook 3x (naaste familie en katholiek) een borrel/wijntje met hapjes om het leven te vieren en de overledene te herdenken.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
05-02-2020 15:29
Ik heb even zitten googelen en het is idd Katholiek. Grappig zeg, ik dacht echt dat iedereen dit kende.
Heel vroeger deelden ze ook prentjes uit als je je 1e heilige communie gedaan had. Ik deed 'm in 1992 en toen was dat niet meer.
Ik deed hem in hetzelfde jaar en ik had er wel eentje.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
05-02-2020 15:29
Ik heb even zitten googelen en het is idd Katholiek. Grappig zeg, ik dacht echt dat iedereen dit kende.
Heel vroeger deelden ze ook prentjes uit als je je 1e heilige communie gedaan had. Ik deed 'm in 1992 en toen was dat niet meer.
tegenwoordig worden ze vaker gedachtenisprentjes genoemd. Bidprentjes stamt nog uit de tijd dat iedereen een missaal had, waar ze ingelegd werden. Kon je tijdens of voor de mis nog eens naar die prentjes kijken en een weesgegroetje bidden voor de zielenrust van de overledene.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Hier, oosten van het land, is het bij een uitvaart heel verschillend.
Sommigen hebben een koffietafel met alleen een plakje cake, anderen hebben allerlei petit fourtjes, weer anderen krentenwegge. Je komt ook tegen dat er flink wat broodjes staan, minstens 2/3 per persoon.

Het ligt er maar net aan hoe belangrijk de overledene of zijn naaste dat zelf vindt/vond.

Bij mijn vader kozen we voor koffie met krentenwegge. Dat paste bij ons en bij hem.
Yraatje schreef:
05-02-2020 16:31
Hier, oosten van het land, is het bij een uitvaart heel verschillend.
Sommigen hebben een koffietafel met alleen een plakje cake, anderen hebben allerlei petit fourtjes, weer anderen krentenwegge. Je komt ook tegen dat er flink wat broodjes staan, minstens 2/3 per persoon.

Het ligt er maar net aan hoe belangrijk de overledene of zijn naaste dat zelf vindt/vond.

Bij mijn vader kozen we voor koffie met krentenwegge. Dat paste bij ons en bij hem.
Ja... hier in de rest van het land ook. :idee:

En dat misschien ook. Wat heeft iemand zelf bedacht of wat is er financieel mogelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven