Afschuwelijke bruiloften deel 2

08-01-2020 19:15 1058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze feest ooit .......



Deel 1 : overig/afschuwelijke-bruiloften-en-ande ... ges/3125/2
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 09-01-2020 23:38
10.88% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
AnnabeldeDertiende schreef:
22-01-2020 11:39
Vallen zakelijke afscheidsrecepties hier ook onder?

Ik werk in een bedrijf met een paar honderd mensen. Er komen er dan een stuk of 30, die een half uur blijven, terwijl het gepland is tussen 15.00 en 17 ofzo. Ondertussen staat er iemand van het management een tenenkrommende speech te houden. Ja, Jaap we gaan je erg missen (als kiespijn). Nou Thirza, je was een harde werker (oh ja? wanneer dan?) , Joh, Marleen, ik heb zoveel van je geleerd (niks van te merken anders). Als je pech hebt heeft er nog een of andere collega een fotocollage in elkaar gedraaid die op het vergaderzaaltjesscherm draait. De altijd te krap ingekochte bitterballen zijn in een minuut op en van de ingeschonken drankjes die het nog iets moesten laten lijken blijven liters over.

Echt. Schaf deze ellende alsjeblieft af.
Oh goeie! Ooit eens gehad dat er bijkans niemand was op een afscheidsreceptie van een ontzettend niet geliefde collega. Maar die heb ik geloof ik al verteld. Heb nog wel een andere:

Er werd afscheid genomen van een collega die echt een heel fijn mens was, maar op werkgebied een chaoot en ontzettend langzaam. Dit gebeurde vlak na een wisseling van leidinggevende. Deze nieuwe leidinggevende is nogal van het doorpakken ook als dat wat pijnlijk uitvalt *kuch* lompe hork *kuch*.

Hij gaf dus een enorm gênante afscheidsspeech over iemand die hij niet kende eigenlijk waarin hij letterlijk aanhaalde dat sommige mensen wel klaar waren met zijn manier van werken en dat het dus goed was dat collega zelf ook klaar was bij ons. Dat was eerlijk, maar totaal niet noodzakelijk en had deze collega niet verdiend. Gelukkig hadden we met wat collega's die wat dikker met collega waren ook nog een extra cadeautje gekocht en konden we de ceremonie halverwege overnemen.

Zit je daar met je kantinekoffie met wat haastig gecharterde koekjes. En oh ja, iemand had een baby mee en die gilde en kotste overal door- en overheen. Dat was zowaar een welkome afleiding om te beschrijven hoe erg het was.
AnnabeldeDertiende schreef:
22-01-2020 11:39
Vallen zakelijke afscheidsrecepties hier ook onder?
Jawel.

Er is een jaar geleden een topic geweest over Afscheid op het werk. Dat was vermakelijk en soms inspirerend, want er stond ook leuke afscheidsbijeenkomsten in. (Bijvoorbeeld klanten uit het buitenland die speciaal waren overgevlogen voor het afscheid van - als ik me goed herinner - onze forummer NZ.)
Alle reacties Link kopieren
Op de bruiloft van m'n moeder en stiefvader had een tante een zanger geregeld. De ceremonie meester wist het. Alleen de zanger begon met geluid testen door hun openings dans heen . Ook zong hij de muziek die m'n moeder afschuwelijk vond. Idioot was dat.
Alle reacties Link kopieren
We hebben ook iemand op de afdeling die eigenlijk al met pensioen is, maar voor elk feestje / borrel komt opdraven omdat hij er een eeuwigheid heeft gewerkt. Dat wil hij dan vooral ook duidelijk maken, dus elke gelegenheid om te speechen grijpt hij aan, dan weet je dat je het komende kwartier wel zoet bent. Ondertussen is het best gênant aan het worden, mede door alle foute opmerkingen naar de jongere vrouwelijke collega's. :whip:
Lauwie101 schreef:
22-01-2020 15:31
We hebben ook iemand op de afdeling die eigenlijk al met pensioen is, maar voor elk feestje / borrel komt opdraven omdat hij er een eeuwigheid heeft gewerkt. Dat wil hij dan vooral ook duidelijk maken, dus elke gelegenheid om te speechen grijpt hij aan, dan weet je dat je het komende kwartier wel zoet bent. Ondertussen is het best gênant aan het worden, mede door alle foute opmerkingen naar de jongere vrouwelijke collega's. :whip:
Ooit in een afdeling gewerkt waar de oudgedienden standaard kwamen op de afscheidsrecepties. Die vormden dan een ouderenhangplek, rondom de borrelhapjes.

Kom op, heren, jullie zijn weg. We hebben jullie al een hand gegeven.
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
22-01-2020 11:24
Mijn man gaat niet meer mee, ik kom er helaas niet onder uit.
Je kan altijd overal onderuit. Maar je kiest voor de makkelijkste weg door maar te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
22-01-2020 19:06
Ooit in een afdeling gewerkt waar de oudgedienden standaard kwamen op de afscheidsrecepties. Die vormden dan een ouderenhangplek, rondom de borrelhapjes.

Kom op, heren, jullie zijn weg. We hebben jullie al een hand gegeven.
Ooit op een bedrijf gewerkt dat verhuisd was. Sommige werknemers woonden nog in de oude plaats. Due een oudgediende vond het wel handig bij iedere receptie met iemand mee te rijden, dus die stond al om 8 uur op het bedrijf, voor een receptie die om 15.30 uur begon. Die goede man moest zich dus de hele dag bezig houden, en ging dus maar met iedereen een praatje maken, maakte niet uit hoe goed hij ze kende, en dat niemand eigenlijk op hem zat te wachten. Heb me toen voorgenomen dat niet te doen na mijn pensionering. Bedrijf stopte eerder dan ik kon stoppen dus probleem opgelost voor het ontstond
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
lotus77 schreef:
22-01-2020 13:19
Oh goeie! Ooit eens gehad dat er bijkans niemand was op een afscheidsreceptie van een ontzettend niet geliefde collega. Maar die heb ik geloof ik al verteld. Heb nog wel een andere:

Er werd afscheid genomen van een collega die echt een heel fijn mens was, maar op werkgebied een chaoot en ontzettend langzaam. Dit gebeurde vlak na een wisseling van leidinggevende. Deze nieuwe leidinggevende is nogal van het doorpakken ook als dat wat pijnlijk uitvalt *kuch* lompe hork *kuch*.

Hij gaf dus een enorm gênante afscheidsspeech over iemand die hij niet kende eigenlijk waarin hij letterlijk aanhaalde dat sommige mensen wel klaar waren met zijn manier van werken en dat het dus goed was dat collega zelf ook klaar was bij ons. Dat was eerlijk, maar totaal niet noodzakelijk en had deze collega niet verdiend. Gelukkig hadden we met wat collega's die wat dikker met collega waren ook nog een extra cadeautje gekocht en konden we de ceremonie halverwege overnemen.

Zit je daar met je kantinekoffie met wat haastig gecharterde koekjes. En oh ja, iemand had een baby mee en die gilde en kotste overal door- en overheen. Dat was zowaar een welkome afleiding om te beschrijven hoe erg het was.
Ooh dat is helemaal erg, komt er niemand. Sta je daar met je ingekochte kaasblokjes.

Op een bruiloft kan ik een onhandige speech van de vader van de gom nog wel hebben. Maar een manager die een speech houdt om te janken vind ik gewoon een incompetente manager. Het wordt altijd zo pijnlijk duidelijk op zo’n moment, dat ze ongeschikt zijn voor hun functie.

Als een spugende baby de receptie moet redden is het wel het toppunt van treurig.

Sowieso, het hele fenomeen. Altijd in een vergaderzaaltje dat niet geschikt is voor zo’n gelegenheid, gezellig met het tl-licht aan.

Brrrrr. Voor mij never nooit zo’n vreselijke vertoning.
Als 17-jarige mocht ik met mijn toenmalige vriendje de muziek verzorgen voor het wijkfeest van hun nieuwbouwwijk. We hadden echt werk gemaakt van de playlist, pop afgewisseld met dansnummers en ook wat oude nummers voor de vijftigplussers. Tijdens het feest danste niemand, dus de lol ging er voor ons wel een beetje af. Toen hebben we als wraakactie BZN en andere palingpop opgezet, en vlogen al die oude lui de dansvloer op.
MinkeDeWit schreef:
22-01-2020 23:15
Toen hebben we als wraakactie BZN en andere palingpop opgezet, en vlogen al die oude lui de dansvloer op.
Hahaha.

Wat slim.

Het doet me denken aan deze scene uit ´13 going 30':
https://www.youtube.com/watch?v=TWIicd4iOV0
MinkeDeWit schreef:
22-01-2020 23:15
Als 17-jarige mocht ik met mijn toenmalige vriendje de muziek verzorgen voor het wijkfeest van hun nieuwbouwwijk. We hadden echt werk gemaakt van de playlist, pop afgewisseld met dansnummers en ook wat oude nummers voor de vijftigplussers. Tijdens het feest danste niemand, dus de lol ging er voor ons wel een beetje af. Toen hebben we als wraakactie BZN en andere palingpop opgezet, en vlogen al die oude lui de dansvloer op.
een goede DJ weet wat het publiek leuk vindt ;)
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
22-01-2020 14:15
Jawel.

Er is een jaar geleden een topic geweest over Afscheid op het werk. Dat was vermakelijk en soms inspirerend, want er stond ook leuke afscheidsbijeenkomsten in. (Bijvoorbeeld klanten uit het buitenland die speciaal waren overgevlogen voor het afscheid van - als ik me goed herinner - onze forummer NZ.)
Klopt dat er mensen uit het buitenland kwamen, maar dat waren geen klanten maar collega’s.

En ik kom trouwens bij een aantal oude werkgevers ook nog regelmatig op feestjes (en zelfs uitvaarten). Alleen op uitnodiging natuurlijk, maar kennelijk vinden ze het nog altijd fijn om mij er bij te hebben als er iets speciaals gebeurt. En ik vind het zelf ook leuk om er te zijn, want na de hartelijke ontvangst voelt het altijd heel vertrouwd, net of ik er nooit weggeweest ben. (Maar ik ben niet iemand die dan op de zeepkist springt).
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
22-01-2020 11:24
Die kinderen zijn vreselijk. Hun haar lijkt niet gekamd, vieze sokken (want tja, de grond is smerig).
Ze zitten met hun vingers de chips tot achter in hun mond te stoppen en vervolgens met die natte vingers weer graaien. Dat is meer wat ik bedoel. 1x zag ik zelfs zo'n spuug-sliert de chipsbak in gaan.
En afwassen?
Doe jij dat? Zeg je in een volle woonkamer: sorry, maar ik was dit glas even af, want ik vind jullie glazen smerig?
En als... waar droog je het mee? Met die besmeurde theedoek?
Mijn man gaat niet meer mee, ik kom er helaas niet onder uit.
Zijn inderdaad hele rare mensen. Voel me een vreemde eend in de bijt.
De rest van het bezoek vindt het daar blijkbaar prima. Dus zal wel aan mij liggen.
Ik krijg nu een Stampertjes vs Juffrouw Helderder beeld voor ogen ;-D
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux schreef:
25-01-2020 23:31
Ik krijg nu een Stampertjes vs Juffrouw Helderder beeld voor ogen ;-D
:rofl: ik zie het plaatje ook voor me
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Lauwie101 schreef:
22-01-2020 15:31
We hebben ook iemand op de afdeling die eigenlijk al met pensioen is, maar voor elk feestje / borrel komt opdraven omdat hij er een eeuwigheid heeft gewerkt. Dat wil hij dan vooral ook duidelijk maken, dus elke gelegenheid om te speechen grijpt hij aan, dan weet je dat je het komende kwartier wel zoet bent. Ondertussen is het best gênant aan het worden, mede door alle foute opmerkingen naar de jongere vrouwelijke collega's. :whip:

Die persoon wordt dus blijkbaar wel op de hoogte gehouden van dergelijke festiviteiten.
Alle reacties Link kopieren
Zo, in een paar dagen het hele vorige topic uitgelezen. Ik heb nog wel wat bijdragen die jullie misschien leuk vinden.

Over 'bruiloften waar je niet helemaal bij mag zijn': een bruiloft in België waar we met een vriendengroep van 30 man ongeveer waren uitgenodigd. Eind van de ochtend bij het huis, mochten we niet naar binnen. Na een uur kwam de bruid aanrennen die zich nog moest omkleden. Omdat ik zo nodig moest mocht ik wel even naar het toilet, maar daarna weer naar buiten. Na een uur of 2 (zonder iets dus) mochten we aansluiten bij de stoet. Komen we bij het gemeentehuis, staan we wéér buiten. Hierna eindelijk één drankje gekregen in een kroeg.

Andere bruiloft: 's morgens met een hele groep ergens verzameld en vervolgens naar het stadhuis in optocht. Erg leuk, leuke plechtigheid. Mochten we 's avonds terugkomen voor het feest. Dus eerst de hele middag gewoon thuis geweest en gegeten. Feest begon om 20.00 en het was anderhalf uur rijden. Grote zaal, allemaal lange tafels, en péstherrie. Ik werd er misselijk van. Nog een uurtje uitgehouden en vervolgens weer anderhalf uur terug.

Nog twee van zulke gelegenheden meegemaakt en toen gezegd dat ik dat nooit meer doe. Dat hoefde ook niet... de eerstvolgende die trouwde uit die groep deelde onmiddellijk na de aankondiging mede dat wij niet welkom waren. Geen idee waarom. Ik was er boos en verdrietig over en zal het nooit begrijpen maar ik ga niet 'smeken' om vriendschap.

Mijn eigen bruiloft was heel fijn, met alleen naaste familie maar dat waren er al genoeg. Er was heel veel eten en drinken, het weer was goed en bijna 25 jaar later praat de familie er nog over omdat het zo leuk was.
Ik ben trouwens ook eens op een bruiloft geweest waar eerst de kerkdienst vol hel en verdoemenis zat, want bruid was acht maanden zwanger en dat was binnen hun geloof een doodzonde.

Vervolgens het feest waarbij bruid en zusje bijna de hele avond liepen te janken want bruid ging het huis uit en zusje en zij konden elkaar eigenlijk niet missen.

Het was niet echt een feestelijke bruiloft.
Alle reacties Link kopieren
Schriftje schreef:
29-01-2020 11:38
Zo, in een paar dagen het hele vorige topic uitgelezen. Ik heb nog wel wat bijdragen die jullie misschien leuk vinden.

Over 'bruiloften waar je niet helemaal bij mag zijn': een bruiloft in België waar we met een vriendengroep van 30 man ongeveer waren uitgenodigd. Eind van de ochtend bij het huis, mochten we niet naar binnen. Na een uur kwam de bruid aanrennen die zich nog moest omkleden. Omdat ik zo nodig moest mocht ik wel even naar het toilet, maar daarna weer naar buiten. Na een uur of 2 (zonder iets dus) mochten we aansluiten bij de stoet. Komen we bij het gemeentehuis, staan we wéér buiten. Hierna eindelijk één drankje gekregen in een kroeg.

Andere bruiloft: 's morgens met een hele groep ergens verzameld en vervolgens naar het stadhuis in optocht. Erg leuk, leuke plechtigheid. Mochten we 's avonds terugkomen voor het feest. Dus eerst de hele middag gewoon thuis geweest en gegeten. Feest begon om 20.00 en het was anderhalf uur rijden. Grote zaal, allemaal lange tafels, en péstherrie. Ik werd er misselijk van. Nog een uurtje uitgehouden en vervolgens weer anderhalf uur terug.

Nog twee van zulke gelegenheden meegemaakt en toen gezegd dat ik dat nooit meer doe. Dat hoefde ook niet... de eerstvolgende die trouwde uit die groep deelde onmiddellijk na de aankondiging mede dat wij niet welkom waren. Geen idee waarom. Ik was er boos en verdrietig over en zal het nooit begrijpen maar ik ga niet 'smeken' om vriendschap.

Mijn eigen bruiloft was heel fijn, met alleen naaste familie maar dat waren er al genoeg. Er was heel veel eten en drinken, het weer was goed en bijna 25 jaar later praat de familie er nog over omdat het zo leuk was.
Ging het echt zo bot? Ik kan mij namelijk best voorstellen dat je niet iedereen in zo'n grote groep goed kent. Dus als je het niet te groot wilt hebben, zul je mensen moeten schrappen. Want 30 man van één kant, wat een vriendengroep is, is best veel. En je had geen idee waarom, heb je er niet naar gevraagd dan?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Schriftje schreef:
29-01-2020 11:38


Nog twee van zulke gelegenheden meegemaakt en toen gezegd dat ik dat nooit meer doe. Dat hoefde ook niet... de eerstvolgende die trouwde uit die groep deelde onmiddellijk na de aankondiging mede dat wij niet welkom waren. Geen idee waarom. Ik was er boos en verdrietig over en zal het nooit begrijpen maar ik ga niet 'smeken' om vriendschap.

Mijn eigen bruiloft was heel fijn, met alleen naaste familie maar dat waren er al genoeg. Er was heel veel eten en drinken, het weer was goed en bijna 25 jaar later praat de familie er nog over omdat het zo leuk was.
Je wil niet meer komen maar wordt boos als het niet mag en je nodigt ze zelf ook niet uit? :huh:
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
29-01-2020 11:57
Je wil niet meer komen maar wordt boos als het niet mag en je nodigt ze zelf ook niet uit? :huh:
Inderdaad. Had ik overheen gelezen. :facepalm:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
AnAppleADay schreef:
29-01-2020 11:57
Je wil niet meer komen maar wordt boos als het niet mag en je nodigt ze zelf ook niet uit? :huh:
Ja, dacht ik ook al.
Schriftje schreef:
29-01-2020 11:38
Zo, in een paar dagen het hele vorige topic uitgelezen. Ik heb nog wel wat bijdragen die jullie misschien leuk vinden.

Over 'bruiloften waar je niet helemaal bij mag zijn': een bruiloft in België waar we met een vriendengroep van 30 man ongeveer waren uitgenodigd. Eind van de ochtend bij het huis, mochten we niet naar binnen. Na een uur kwam de bruid aanrennen die zich nog moest omkleden. Omdat ik zo nodig moest mocht ik wel even naar het toilet, maar daarna weer naar buiten. Na een uur of 2 (zonder iets dus) mochten we aansluiten bij de stoet. Komen we bij het gemeentehuis, staan we wéér buiten. Hierna eindelijk één drankje gekregen in een kroeg.

Andere bruiloft: 's morgens met een hele groep ergens verzameld en vervolgens naar het stadhuis in optocht. Erg leuk, leuke plechtigheid. Mochten we 's avonds terugkomen voor het feest. Dus eerst de hele middag gewoon thuis geweest en gegeten. Feest begon om 20.00 en het was anderhalf uur rijden. Grote zaal, allemaal lange tafels, en péstherrie. Ik werd er misselijk van. Nog een uurtje uitgehouden en vervolgens weer anderhalf uur terug.

Nog twee van zulke gelegenheden meegemaakt en toen gezegd dat ik dat nooit meer doe. Dat hoefde ook niet... de eerstvolgende die trouwde uit die groep deelde onmiddellijk na de aankondiging mede dat wij niet welkom waren. Geen idee waarom. Ik was er boos en verdrietig over en zal het nooit begrijpen maar ik ga niet 'smeken' om vriendschap.

Mijn eigen bruiloft was heel fijn, met alleen naaste familie maar dat waren er al genoeg. Er was heel veel eten en drinken, het weer was goed en bijna 25 jaar later praat de familie er nog over omdat het zo leuk was.
Nodigde hij wel de rest van die groep uit of ook niet?

Snap uberhaupt niet dat mensen naar de huwelijksvoltrekking gaan als ze het daarna urenlang zelf mogen uitzoeken op eigen kosten voordat ze naar het avondfeest mogen. Dan zou ik alleen 's avonds aanhaken (maar persoonlijk haak ik sowieso liever helemaal af)
Alle reacties Link kopieren
Het staat er wat onhandig zie ik nu. Dianaf: nee, we hadden het onderling wel gezellig en ik wilde natuurlijk het bruidspaar niet lastig vallen. AnAppleADay: sommige mensen in die groep waren we veel closer mee dan de anderen. Degenen met wie we dus dáchten het meest close te waren, schoven ons opzij. We waren niet de enigen hoor, die zwaar teleurgesteld waren. Het is onderling in de groep nog wel een 'dingetje' geworden... Ik kan wegens herkenbaarheid niet alles vertellen.
En toen wij zelf trouwden kenden we al die mensen nog niet dus kon ik ze ook niet uitnodigen. Dat we alleen met familie erbij getrouwd zijn had overigens als reden dat we als we al onze vrienden hadden uitgenodigd op ruim 100 man zaten en daar even geen geld voor hadden. Liever 30 man een fantastische dag bezorgen dan 100 man op een droogje laten zitten.

En ach, ik heb ook veel gewone, leuke, gezellige bruiloften meegemaakt. Dat compenseert wel ;)
redbulletje schreef:
29-01-2020 12:13
Snap überhaupt niet dat mensen naar de huwelijksvoltrekking gaan als ze het daarna urenlang zelf mogen uitzoeken op eigen kosten voordat ze naar het avondfeest mogen. Dan zou ik alleen 's avonds aanhaken (maar persoonlijk haak ik sowieso liever helemaal af)
Eén van mijn grootste bruiloftsergernissen is een bruiloftsdag met al die gaten erin.
Neem je een dag vrij, want je bent semi-daggast.
's Ochtends huwelijksvoltrekking op gemeentehuis.
Dan oprotten en zelf ergens lunchen in the middle of nowhere.
Naar de kerk.
Weer oprotten, want bruidspaar gaat foto's maken.
Naar receptie toe, waar anderhalve bitterbal wordt geserveerd. (Ik ben vegetariër.)
Weer oprotten, want bruidspaar gaat dineren met familie en alleen de nabije vrienden.
Daarna het feest, waar het bruidspaar ook verdwenen is (misschien moet de baby verwekt worden) en na een uur verschijnt, waarna alle stukjes worden opgevoerd. (Een flauw stukje met bankbiljetten, dat erg lang duurt. En een gedicht over het ex-vriendje van de bruid.)

Plannen, mensen.
Doe de fotosessie aan het begin van de dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven