afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:AnAppleADay schreef op 14 augustus 2016 @ 19:51:

Ik vind 1 hamburger ook altijd heel veel, maar dan zijn het zulke burgers:

[img]https://media-cdn.tripadvisor.com/media ... /bar35.jpg[/img]

En dat is ook het type burgers waar ik aan denk bij een bruiloft.

Maar als het dit soort burgers zijn dan snap ik wel dat het karig wordt gevonden als dat geserveerd wordt:

[img]http://www.zinineenbroodje.nl/media/cat ... burger.jpg[/img]

Het ligt voor mij dus aan de burger of het bruidspaar of de gasten gierig waren

Dit dus, maar gezien Fog schrijft over dikke hamburgers en duur vlees, was ik geneigd om te denken dat het niet van die kleine platte macdonalds hamburgers waren.

En nu heb ik dus trek in een hamburger, zucht, haha.
quote:Wittelelie143 schreef op 14 augustus 2016 @ 20:50:

[...]

Dit dus, maar gezien Fog schrijft over dikke hamburgers en duur vlees, was ik geneigd om te denken dat het niet van die kleine platte macdonalds hamburgers waren.

En nu heb ik dus trek in een hamburger, zucht, haha.Ze heeft het over dikke frites.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zowel de burgers als de frieten werden dik genoemd
quote:FlyingBird- schreef op 14 augustus 2016 @ 18:37:

Dit is één van de leukste topics aller tijden.

In de categorie 'te weinig eten'.

Wij met familie uit de ene provincie naar een bruiloft drie provincies verderop.

Burgerlijk huwelijk, wandelen naar kerk aan andere kant van het dorp, kerkelijke inzegening, wachten totdat bruidspaar fotosessie had gehad. Toen de receptie. We zongen een liedje (het 'draailied' voor wie het kent), nog een liedje en kregen koffie. Het eten: slagroomsoesjes. Want het bruidspaar wilde geen bruidstaart. Van de schaal nog net een tweede soesje kunnen gappen voordat alles op was. Om half negen ging het bruidspaar aan tafel met de intimi. Geen feest 's avonds. Wij werden uitgenodigd bij een nicht waar we alweer - koffie - kregen. Zonder iets erbij.

Ik viel bijna flauw van de honger (na 2 soesjes).

Later heb ik in een snackbar falaffel naar binnen gewerkt.

Het bruidspaar vond het een geweldige trouwpartij en schreef later nog dat "iedereen" het fantastisch had gevonden. Ook vooral bedankt voor alle enveloppen met inhoud.

Voortaan heb ik altijd een paar mueslirepen in mijn tas.Maar hier wist je toch van tevoren dat je niet voor het eten was uitgenodigd? Sommige bruiloften zijn zo ingedeeld ja, een grote receptie met hooguit wat hapjes, en dan een diner voor intimi. Dat zie je toch aan de uitnodiging, dat je geen eten krijgt?
Ik kan me wel voorstellen dat als het eten echt te weinig is dat het gewoon niet gezellig meer is. Dat was ook zo op de laatste bruiloft waar ik was. Het eten was best oké maar vriend en ik stonden vrijwel achteraan in de rij voor het buffet en konden alleen nog maar restjes opscheppen. Nu ben ik niet zo'n grote eter en kon daar best even op door maar voor vriend was het gewoon echt te weinig. En hij was duidelijk niet de enige die daar rond liep met honger. Deze bruiloft was ook nog eens in een klein dorpje over de grens in België en er was gewoon niets anders mee te krijgen. En aangezien het bruidspaar in dit geval ook volledig zelf het eten had gemaakt, gewoon verkeerd ingeschat.

Wij zijn eerder vertrokken dan we anders hadden gedaan omdat vriend gewoon echt honger had. We zijn gelijk doorgereden naar de snackbar om daar nog wat te eten. Ik heb na afloop meer mensen gesproken en iedereen zegt het. Geweldig feestje, jammer van het eten. Ik kan me voorstellen dat je daar als bruidpaar niet blij mee bent. Je wilt toch niet dat mensen dat zeggen over jouw bruiloft?
Ik verbaas me echt over feesten met te weinig eten. Het succes van een feest wordt toch voor een groot deel wel bepaald door de aanwezigheid van eten en drinken. Als gast kom je toch niet om de hele avond naar het bruidspaar (of een jarige) te staren met 1 Spaatje en een cracker? Zonder fatsoenlijke hoeveelheid eten en drinken is er gewoon geen feest. Maar ik ben extreem gastvrij opgevoed dus misschien is mijn referentiekader verknipt
Voor mij is eten en drinken beslist geen graadmeter voor het succes van een feest, wat voor feest dan ook!

Wel is een bruiloft met hongerige mensen uiteraard geen succes, want in dat geval zullen mensen zich eerder de honger herinneren dan de jurk of het jawoord.
quote:Troeteltje schreef op 15 augustus 2016 @ 08:37:

Voor mij is eten en drinken beslist geen graadmeter voor het succes van een feest, wat voor feest dan ook!

Wel is een bruiloft met hongerige mensen uiteraard geen succes, want in dat geval zullen mensen zich eerder de honger herinneren dan de jurk of het jawoord.Ik zie het zo: je geeft een feest en je nodigt gasten uit. Dat is voor mij geen eenrichtingsverkeer. Dus niet "ik wil dat je op mijn feest komt om de hele avond naar ons te kijken". Ik vind dat je je gasten ook wat moet bieden. En dat is toch meestal eten/drinken en muziek.
quote:Troeteltje schreef op 15 augustus 2016 @ 08:37:

Voor mij wel. :-)
't Is al met al een heel gedoe
Eten en drinken hoort wat mij betreft wel bij een feest ja.

Niet dat het allesbepalend is, maar te weinig eten of moeten drinken op rantsoen is wel vervelend.
Het is in zoverre een graadmeter dat als je het niet hebt, dat best jammer, vervelend en (vind ik) ook wel ongastvrij is.

Zeker op een bruiloft; ik doe moeite om mij fatsoenlijk aan te kleden, kom met een cadeau, rij erheen, in sommige gevallen ruilde ik er een dienst voor op mijn werk etc..(jaja, allemaal eigen keuze ik weet het).

En tuurlijk het ene feest is het andere niet en ik verwacht echt geen standaard lopende buffetten waarbij all you can eat de norm is maar de verhalen die ik hier soms voorbij zie komen...(toch uitgenodigd worden als verkapte daggast maar dan een aantal uur maar zien wat je doet en eet en drinkt als het bruidspaar foto's gaat maken,omdat er niets is geregeld, of dat je wel geacht wordt een hele dag te komen maar op moet zouten met het diner en dan maar een krentenbol moet gaan scoren bij de AH....ja, dat vind ik echter kansloos, treurig en Nederland op zijn smalst.....maar hé, misschien ligt het ook wel aan mijn interpretatie van gastvrijheid.

De mensen waar ik binnenkort heenga hebben dit briljant opgelost door eerst de intimi naar de locatie te laten komen, vervolgens gaan zij foto's maken, dan wordt er gedineerd en dan komen alle anderen (waaronder ik) waarna dan pas de ceremonie plaatsvindt en dan pas is het feest waarbij er voldoende drank is en er ook wel hapjes zijn en dat is dan voldoende want dan heeft iedereen (zowel de feestgangers thuis als de daggasten op locatie al voldoende gegeten)

Een diner voor iedereen is gewoon niet te betalen voor hen maar ze wilden mensen geen moeite laten doen en ze vervolgens uren het bos weer insturen zo van "wij gaan eten, zoeken jullie het zelf maar uit".
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:sprokkelientje schreef op 15 augustus 2016 @ 12:44:

Het is in zoverre een graadmeter dat als je het niet hebt, dat best jammer, vervelend en (vind ik) ook wel ongastvrij is.

Zeker op een bruiloft; ik doe moeite om mij fatsoenlijk aan te kleden, kom met een cadeau, rij erheen, in sommige gevallen ruilde ik er een dienst voor op mijn werk etc..(jaja, allemaal eigen keuze ik weet het).

En tuurlijk het ene feest is het andere niet en ik verwacht echt geen standaard lopende buffetten waarbij all you can eat de norm is maar de verhalen die ik hier soms voorbij zie komen...(toch uitgenodigd worden als verkapte daggast maar dan een aantal uur maar zien wat je doet en eet en drinkt als het bruidspaar foto's gaat maken,omdat er niets is geregeld, of dat je wel geacht wordt een hele dag te komen maar op moet zouten met het diner en dan maar een krentenbol moet gaan scoren bij de AH....ja, dat vind ik echter kansloos, treurig en Nederland op zijn smalst.....maar hé, misschien ligt het ook wel aan mijn interpretatie van gastvrijheid.

De mensen waar ik binnenkort heenga hebben dit briljant opgelost door eerst de intimi naar de locatie te laten komen, vervolgens gaan zij foto's maken, dan wordt er gedineerd en dan komen alle anderen (waaronder ik) waarna dan pas de ceremonie plaatsvindt en dan pas is het feest waarbij er genoeg drank is en er ook wel hapjes zijn en dat is dan verder prima want dan heeft iedereen (zowel de feestgangers thuis als de daggasten op locatie al voldoende gegeten)

Een diner voor iedereen is gewoon niet te betalen voor hen maar ze wilden mensen geen moeite laten doen en ze vervolgens uren het bos weer insturen zo van "wij gaan eten, zoeken jullie het zelf maar uit".
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:FlyingBird- schreef op 14 augustus 2016 @ 18:37:

Dit is één van de leukste topics aller tijden.

In de categorie 'te weinig eten'.

Wij met familie uit de ene provincie naar een bruiloft drie provincies verderop.

Burgerlijk huwelijk, wandelen naar kerk aan andere kant van het dorp, kerkelijke inzegening, wachten totdat bruidspaar fotosessie had gehad. Toen de receptie. We zongen een liedje (het 'draailied' voor wie het kent), nog een liedje en kregen koffie. Het eten: slagroomsoesjes. Want het bruidspaar wilde geen bruidstaart. Van de schaal nog net een tweede soesje kunnen gappen voordat alles op was. Om half negen ging het bruidspaar aan tafel met de intimi. Geen feest 's avonds. Wij werden uitgenodigd bij een nicht waar we alweer - koffie - kregen. Zonder iets erbij.

Ik viel bijna flauw van de honger (na 2 soesjes).

Later heb ik in een snackbar falaffel naar binnen gewerkt.

Het bruidspaar vond het een geweldige trouwpartij en schreef later nog dat "iedereen" het fantastisch had gevonden. Ook vooral bedankt voor alle enveloppen met inhoud.

Voortaan heb ik altijd een paar mueslirepen in mijn tas.Wat erg zeg zo genant. Ik ga ook trouwen zomer 2017 ik zorg dat er veel eten is.
Ik heb binnen nu en een aantal weken een bruiloft waarbij ik een op maat gemaakte bruidsmeisjesjurk aan mag. het op maat maken is alleen niet helemaal gelukt waardoor hij een beetje aan de strakke kant is. Als ik naar de stof kijk kreukelt hij al en de naden van het bovenstukje lopen niet over in de rok. maar he! als de bruid het maar mooi vind.. Zo jammer want het had echt een mooi plaatje kunnen worden. En we hebben al naar verschillende oplossingen gezocht, maar ondertussen heb ik er zoveel geld in gestoken dat ik het voor nu maar zo laat. even een paar uur doorbijten en dan lekker in mijn avondjurk!
Wat ik wel weet is dat er bij Nederlandse bruiloften, te weinig eten wordt geserveerd en simpel, kroketjes, bitterballen etc. Bij Marokkaanse/Surinaamse bruiloften zit je overvol. Van rijst tafels vis/vlees/kip tot aan fruit en taart. Bij binnenkomst zoete koekjes en cakjes. En daarna met de bruid en gom eten.

Zo wil ik het ook doen. En ik wil een catering laten komen die mensen bediend tot aan hun tafel ook geen gedoe met heen en weer lopen met bordjes. Zoals dit.
Wat een generalisatie.

Op de bruiloften waar ik geweest ben (van Nederlanders) was genoeg te eten en heus niet alleen bitterballen.

De verhalen in dit topic zijn de beschamende uitzonderingen hè. De naam van het topic zegt het al: Afschuwelijke bruiloften en partijen.

Valt het je ook op dat eigenlijk niemand het hier normaal vindt (en ik ga er voor het gemak vanuit dat de meerderheid hier blanke Hollanders zijn)

Ik heb trouwens in dit topic ook verhalen gelezen van Marokkaanse bruiloften waar je alleen Aldi cola kreeg uit plastic bekertjes en daarbij een handje Japanse mix.
quote:guirne schreef op 31 mei 2016 @ 16:47:

Geen groot feest, ook geen bruiloft, ook niet heel afgrijselijk maar wel irritant: (en eveneens een verkapte tvp)

Een stel dat ik ken organiseert alle verjaardagen met een begin en eindtijd. Je mag om 1 uur komen en moet om 5 uur weer weg. Irritant omdat net als de wijn etc. geschonken wordt en het tijd is voor een hartig hapje je je boeltje mag pakken.

Stel komt zelf altijd fashionably late bij elke gelegenheid en blijven altijd zitten tot al het eten op is.Dat is bij ons in de familie ook gewoon. Het is echter wel een indicatie, je wordt niet om 5 uur de deur uitgekeken. Sowieso is het dan trouwens met hapjes en drankjes, tenzij er bij vermeld wordt dat je mee kunt eten. Maar ook zonder dat blijven er vaak mensen hangen en bestellen we iets.
Natte tosti..
quote:Starshine-2 schreef op 16 augustus 2016 @ 13:44:

Wat een generalisatie.

Op de bruiloften waar ik geweest ben (van Nederlanders) was genoeg te eten en heus niet alleen bitterballen.

De verhalen in dit topic zijn de beschamende uitzonderingen hè. De naam van het topic zegt het al: Afschuwelijke bruiloften en partijen.

Valt het je ook op dat eigenlijk niemand het hier normaal vindt (en ik ga er voor het gemak vanuit dat de meerderheid hier blanke Hollanders zijn)

Ik heb trouwens in dit topic ook verhalen gelezen van Marokkaanse bruiloften waar je alleen Aldi cola kreeg uit plastic bekertjes en daarbij een handje Japanse mix.

Dit idd. Verschillende Nederlandse en Duitse bruiloften gehad. Hoeveelheid eten en hapjes verschilde enorm.

Te weinig is niet goed, hongerige gasten zullen het niet gezellig hebben. Maar het is een bruiloft en geen vreetfeest.

De hele avond aan een stuk door eten vind ik ook niks. Ik kom om te feesten, niet mijn buik vol te proppen. En ik wil kunnen lopen/dansen en niet de hele avond zitten.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ach, het is toch altijd leuk om te zeiken op en over Nederlanders? Het is nooit goed. We zijn te lomp, te luidruchtig, niet gastvrij genoeg, we hebben te weinig eten ...
quote:Starshine-2 schreef op 16 augustus 2016 @ 13:44:

Wat een generalisatie.

Ik heb trouwens in dit topic ook verhalen gelezen van Marokkaanse bruiloften waar je alleen Aldi cola kreeg uit plastic bekertjes en daarbij een handje Japanse mix.Ja, heb je gelijk in mijn escuses voor de generalisatie ik ben zelf ook half holanda en heb af en toe ook gewoon holandse gewoontes. Maar als je in die culturen zulke bruiloften geeft krijg je roddels net zoals hier, maar dan door famillie hoe duurder de bruiloft hoe beter er heerst een ware contest.
Als ik ooit ga trouwen dan gaat het mij helemaal niet om het eten. Dan gaat het mij om het feest op zich

Het zou dus kunnen betekenen dat mijn gasten alleen op het feest komen en dat daar dus niet veel te eten (lees: geen diner/buffet/etc. dingen) zal zijn. Wel hapjes en genoeg te drinken.

En aangezien ik dan degene ben (ok, nou ja... samen met mijn aanstaande tegen die tijd ) die het feest organiseert doe ik dat op mijn manier.
quote:guirne schreef op 31 mei 2016 @ 16:47:

Geen groot feest, ook geen bruiloft, ook niet heel afgrijselijk maar wel irritant: (en eveneens een verkapte tvp)

Een stel dat ik ken organiseert alle verjaardagen met een begin en eindtijd. Je mag om 1 uur komen en moet om 5 uur weer weg. Irritant omdat net als de wijn etc. geschonken wordt en het tijd is voor een hartig hapje je je boeltje mag pakken.

Stel komt zelf altijd fashionably late bij elke gelegenheid en blijven altijd zitten tot al het eten op is.Als je een feestje heb met 5 of 6 uur als eindtijd, weet in ieder geval zeker dat je niet voor het eten bent uitgenodigd.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:Yraatje schreef op 16 augustus 2016 @ 15:29:

Als ik ooit ga trouwen dan gaat het mij helemaal niet om het eten. Dan gaat het mij om het feest op zich

Het zou dus kunnen betekenen dat mijn gasten alleen op het feest komen en dat daar dus niet veel te eten (lees: geen diner/buffet/etc. dingen) zal zijn. Wel hapjes en genoeg te drinken.

En aangezien ik dan degene ben (ok, nou ja... samen met mijn aanstaande tegen die tijd ) die het feest organiseert doe ik dat op mijn manier.Geen punt toch. als je als gast maar weet wat de bedoeling is. Als ik vanaf een uur of 6 uitgenodigd wordt, verwacht ik meer te eten te krijgen dan een toastje paling, een bitterbal en een handje nootjes. Als ik rond 8 uur uitgenodigd wordt, ga ik er van uit dat ik eerst thuis gegeten heb, en verder een hapje bij de borrel krijg
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Tas29 schreef op 16 augustus 2016 @ 15:29:

[...]

Ja, heb je gelijk in mijn escuses voor de generalisatie ik ben zelf ook half holanda en heb af en toe ook gewoon holandse gewoontes. Maar als je in die culturen zulke bruiloften geeft krijg je roddels net zoals hier, maar dan door famillie hoe duurder de bruiloft hoe beter er heerst een ware contest.Nee, dan wordt er weer over wat anders geroddeld.
quote:minnimouse schreef op 16 augustus 2016 @ 15:39:

[...]

Nee, dan wordt er weer over wat anders geroddeld.Er valt altijd wel iets op te merken, als je maar goed zoekt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven