afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik had niet verwacht dat er zulke grote verschillen zouden zijn in de aanvangsttijden van bruiloften! Ik dacht dat avondgasten altijd wel zo'n beetje tussen 20:00 en 21:00 worden uitgenodigd. Blijkbaar niet! 19:00 vind ik ook best een rare tijd om te beginnen, te vroeg om thuis al een heel diner te hebben gehad en best aan de late kant als je er rekening mee houdt dat iedereen nog moet binnenkomen en dergelijke, dan eet je niet voor 19:30.

Zelf zou ik het liefst alleen daggasten hebben, maar dat vind ik wel erg lastig. Wat doe je met leuke collega's, vrienden die je erg aardig vindt maar 2x per jaar ziet? Of nog lastiger: ik heb veel contact met neven en nichten, dus die zou ik er dan bij willen hebben de hele dag, maar vriend vindt dat zijn neven en nichten dan ook moeten komen. Terwijl hij die max 1 keer per jaar ziet en van sommige niet eens de naam weet
quote:Zanahoria schreef op 17 augustus 2016 @ 12:38:

Ik had niet verwacht dat er zulke grote verschillen zouden zijn in de aanvangsttijden van bruiloften! Ik dacht dat avondgasten altijd wel zo'n beetje tussen 20:00 en 21:00 worden uitgenodigd. Blijkbaar niet! 19:00 vind ik ook best een rare tijd om te beginnen, te vroeg om thuis al een heel diner te hebben gehad en best aan de late kant als je er rekening mee houdt dat iedereen nog moet binnenkomen en dergelijke, dan eet je niet voor 19:30.

Zelf zou ik het liefst alleen daggasten hebben, maar dat vind ik wel erg lastig. Wat doe je met leuke collega's, vrienden die je erg aardig vindt maar 2x per jaar ziet? Of nog lastiger: ik heb veel contact met neven en nichten, dus die zou ik er dan bij willen hebben de hele dag, maar vriend vindt dat zijn neven en nichten dan ook moeten komen. Terwijl hij die max 1 keer per jaar ziet en van sommige niet eens de naam weet

De gastenlijst maken vond ik het moeilijkste

Ik dacht eerst ook alleen daggasten te willen uitnodigen, maar dat werd wel erg duur en dan willen wij niet eens iets geks.

Nu hebben we 35 daggasten en 35 extra avondgasten. Collega's nodigen we niet uit omdat het te duur wordt en bovendien kan ik dan allang en breed ergens anders werken, aangezien mijn tijdelijke contract waarschijnlijk niet verlengd wordt.

Ja het is wat met die gastenlijst
Ik heb er nog eentje trouwens: een bruiloft die nooit plaatsvindt. Het betreffende stel heeft zo'n 2 jaar geleden aangekondigd te gaan trouwen maar het gebeurt gewoonweg niet.

Ik vermoed dat de financiering ervan een probleem is maar weet het niet zeker.

Omdat het wellicht een beetje pijnlijk onderwerp is heb ik er maar nog niet naar gevraagd.
quote:guirne schreef op 17 augustus 2016 @ 12:58:

Ik heb er nog eentje trouwens: een bruiloft die nooit plaatsvindt. Het betreffende stel heeft zo'n 2 jaar geleden aangekondigd te gaan trouwen maar het gebeurt gewoonweg niet.

Omdat het wellicht een beetje pijnlijk onderwerp is heb ik er maar nog niet naar gevraagd.Wiens ergernis is dat?
quote:minnimouse schreef op 17 augustus 2016 @ 13:06:

[...]

Wiens ergernis is dat?O nee, het is geen ergernis hoor, het is gewoon opmerkelijk.
Qua eten ook een keer een mindere ervaring gehad bij een bruiloft. Jammere is dat de bruid dacht het heel goed geregeld te hebben. Bruidspaar was zelf tijdens de lunch fotos aan het maken dus ik hoop dat ze het niet hebben meegekregen.

Ze hadden dus voor ieder gerekend op 2 sandwiches (van bruid gehoord). Bleken het sandwiches te zijn ter grote van een halve boterham (dus twee kwarten op elkaar) van witbrood. En de vrienden van de bruidegom renden er meteen op af en namen er elk drie. Voor veel anderen was er dus 1.

Nou ik had honger tijdens de kerkdienst erna (eerste bruiloft in kerk die ik meemaakte, vond de dienst echt saai. En ondanks de persoonlijke delen bestond toch de helft gewoon religieuze

liederen.)

Moest het van 10-15.00 uithouden op een halve witte boterham (en dat zwanger).

Omdat het wellicht een beetje pijnlijk onderwerp is heb ik er maar nog niet naar gevraagd.Ow ja, dat is een lastige. Ik zou ook niet voorzichtig durven informeren naar de status. Aan de andere kant, ik heb familie gehad die geloof ik 10 jaar of zo verloofd waren...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:Stokstaartjenl schreef op 16 augustus 2016 @ 22:11:

[...]

Zulke dingen zijn altijd handig om te melden, weet iedereen waar hij/zij aan toe is (althans, vind ik).

Hadden jullie veel over? Volgens mij lees ik dat in je bericht? .Haha, de diepvries zat goed vol, maar ik had ook wel overdreven Met het vlees.
quote:nlies schreef op 17 augustus 2016 @ 12:15:

[...]

Ik lees ook: Dames met naaldhakken in het gras, en vetvlekken op dure nieuwe outfits

Nee hoor. Het was op het erf van een boerderij dus bestraat. Bovendien hadden we een kok bij de barbeque staan, dus als ze netjes gegeten hebben geen vetvlekken in kleren.

Bovendien weten onze familie en vrienden wel dat ze bij ons geen gala hoeven te verwachten.

Omdat het wellicht een beetje pijnlijk onderwerp is heb ik er maar nog niet naar gevraagd.Zo'n stel ken ik ook. Stelden keer op keer de bruiloft uit wegens allerlei (soms ook ernstige) zaken. Gelukkig was het niet echt een heel gevoelig punt dus mensen vroegen er om de haverklap naar. Ruim 2 jaar na het aanzoek gingen ze dan eindelijk trouwen. Nog geen jaar later was de scheiding alweer rond
quote:Coco87 schreef op 17 augustus 2016 @ 15:34:

[...]

Zo'n stel ken ik ook. Stelden keer op keer de bruiloft uit wegens allerlei (soms ook ernstige) zaken. Gelukkig was het niet echt een heel gevoelig punt dus mensen vroegen er om de haverklap naar. Ruim 2 jaar na het aanzoek gingen ze dan eindelijk trouwen. Nog geen jaar later was de scheiding alweer rond

Ik ben zelf 1.5 jaar verloofd geweest.

Kwam beter uit voor 't feest. We wilden dat toch echt wel begin van de zomer doen (ons feest was een grote barbecue op een grote feesthoeve midden in de velden).

Ik ben ten huwelijk gevraagd in november 2012 en mei / juni 2013 was toch écht te krap om iets fatsoenlijk georganiseerd te krijgen*. Dus het jaar erop in juni 2014 getrouwd.

*Hier in België vindt je echt geen zaal / locatie als je die niet minstens een half jaar à 9 maanden tevoren boekt. Sommigen boeken populaire locaties zelfs meer dan een jaar à anderhalf jaar van tevoren!

Iemand in mijn kennissenkring doet er al 8 jaar over.

Ik reken er niet te hard meer op dat ze nog ooit getrouwd raken.

Hun probleem vooral.

Ik hoor het wel als het er ooit nog van komt.
Wij waren lekker vlot. Begin van het jaar ten huwelijk gevraagd en getrouwd in de nazomer.

Ik hoorde laatst van een stel inderdaad dat aankondigde te gaan trouwen in 2018 ergens.
Wij zijn binnen 6 weken getrouwd. Heel korte verloving
Feest gaven we trouwens pas 9 maanden later. Niet vanwege een zaaltje, maar omdat we elkaar op die datum 10 jaar kenden. Bovendien is een buiten feest handiger in de zomer.
Snel waren jullie allemaal. Wij hebben in de herfst van 2014 bedacht dat we maar eens moesten gaan trouwen, we zijn getrouwd in mei 2015
668, the neighbour of the Beast
Mijn stiefbroer is 3 jaar verloofd geweest, vrijdag gaat hij trouwen. Ben niet uitgenodigd dus kan helaas geen sappige details vertellen ;) Sorry!
Wij hebben er iets langer dan een jaar over gedaan, zag het niet zitten om na de verhuizing gelijk te trouwen. We trouwen volgende maand en ik heb echt heel veel aan dit topic gehad
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Ik fa zomer 2017 trouwen. Hopen dat uk dan afgevallen ben, en het is mooi weer en ik wil er een mooie dag van maken. Soeciaal ook.
Ik weet overigens niet hoe het in Nederland zit, maar hier in België bestel je je trouwjurk - als je in zo'n lang wit kleed wil trouwen - minstens 9 maanden van tevoren.

Die spullen worden zowat op maat en per stuk gemaakt.

Hier en daar zijn er wat overschotjes uit oude collecties te vinden, maar wil je "de jurk" (en keuze hebben qua passen) dan ga je dus in pakweg augustus kijken om in juni te trouwen.

Sommige winkels gaan voor standaard 1 jaar vooraf.

Niet uitnodigen. Zo hebben wij het ook gedaan. Alleen familie (ouders, ooms, tantes, broers, zussen, grootouders) en goede vrienden. Man heeft collega's (4 stuks) wel uitgenodigd ik niet. Hij werkt al 10 jaar lang samen met ze en ik werkte toen de uitnodigingen er uit gingen een paar maanden op die locatie. Iedereen die uitgenodigd werd was wel welkom met partner. Maar geen onderscheid tussen dag- en avondgasten dus.

Ja sommige mensen balen dat ze geen uitnodiging krijgen. Jammer dan.

Zelf zou ik het liefst alleen daggasten hebben, maar dat vind ik wel erg lastig. Wat doe je met leuke collega's, vrienden die je erg aardig vindt maar 2x per jaar ziet? Of nog lastiger: ik heb veel contact met neven en nichten, dus die zou ik er dan bij willen hebben de hele dag, maar vriend vindt dat zijn neven en nichten dan ook moeten komen. Terwijl hij die max 1 keer per jaar ziet en van sommige niet eens de naam weet Ik zou zelf geen mensen uitnodigen om de boel in evenwicht te houden, maar echt alleen de mensen die je goed kent. In ieder geval succes met de discussie.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik ben in juni gevraagd en trouw volgend jaar augustus.

Wij hadden een soortgelijke discussie. Ik had eigenlijk geen avondfeest gehoeven, man absoluut wel.

Wij hebben daarom besloten wel de opdeling te maken tussen daggasten en avondgasten.

Op de dag zelf hadden we ouders, oma's broers/zussen + aanhang, goede vrienden + partners, wat ooms en tantes en een aantal neven en nichten waar we ook echt veel contact mee hebben. Totaal zo'n 50 gasten.

Aangezien mijn man een hele goede band heeft met zijn elfalgenoten, wilde hij het team hoe dan ook uitnodigen. Tja, ik zat daar overdag niet op te wachten. Dus, team + partners kwamen 's avonds. Ik heb een hele goede band met een aantal collega's van mij en aangezien we toch al hadden besloten dan maar een opdeling te maken tussen dag-en avondgasten, heb ik ze voor de avond uitgenodigd. Een aantal ooms en tantes die ik niet zo geregeld zie, keamen ook 's avonds. Hetzelfde gold voor de kant van mijn man. 's Avonds hadden we zo'n 130 gasten. Een kleine bruiloft in de ogen van veel gasten, die voornamelijk boerenbruiloften gewend waren

Maar goed, ik denk dat het totaal afhankelijk is van hoe jullie de dag voor jullie zien. Ik ben eerlijk gezegd alleen maar bij bruiloften geweest waarin gasten verdeeld waren tussen de dag en de avond. Sinds ik hier rondstruin lees ik dat het in veel ogen 'not done' is.

Nou ja, maakt verder ook niets uit. We hebben een geweldige dag gehad en gezien de reacties van de mensen die erbij waren, vonden zij het ook zeer geslaagd.

Hier zat een klein jaar jaar tussen vertellen dat we gingen trouwen en het daadwerkelijke trouwen.

Zelf zou ik het liefst alleen daggasten hebben, maar dat vind ik wel erg lastig. Wat doe je met leuke collega's, vrienden die je erg aardig vindt maar 2x per jaar ziet? Of nog lastiger: ik heb veel contact met neven en nichten, dus die zou ik er dan bij willen hebben de hele dag, maar vriend vindt dat zijn neven en nichten dan ook moeten komen. Terwijl hij die max 1 keer per jaar ziet en van sommige niet eens de naam weet Ik zou mijn bruiloft de hele dag willen de ceremonie daarna het feest.
quote:minnimouse schreef op 18 augustus 2016 @ 09:56:

Ik ben in juni gevraagd en trouw volgend jaar augustus.Ik heb nog niks gepland, ik weet niet waar ik moet beginnen. En jij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven