afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:nlies schreef op 16 augustus 2016 @ 15:36:

[...]

Geen punt toch. als je als gast maar weet wat de bedoeling is. Als ik vanaf een uur of 6 uitgenodigd wordt, verwacht ik meer te eten te krijgen dan een toastje paling, een bitterbal en een handje nootjes. Als ik rond 8 uur uitgenodigd wordt, ga ik er van uit dat ik eerst thuis gegeten heb, en verder een hapje bij de borrel krijgEn als het feest om 19 uur begint? (Serieuze vraag...)
quote:renske1975 schreef op 16 augustus 2016 @ 15:58:

[...]

En als het feest om 19 uur begint? (Serieuze vraag...)

Dan verwacht ik toch echt eten te krijgen.

Pure "dansfeesten" beginnen hier in onze omgeving meestal pas na 21 à 22u.

Net omdat op de meeste feesten het diner pas begint rond 19u.
Hier is normaal dat een diner rond 17 of 18 uur begint. Een avondfeest begint tussen 20 – 20.30 uur. Als je dus voor het avondfeest uitgenodigd wordt, dan krijg je gewoon borrelhapjes en wellicht nog een midnightsnack (puntzak friet, worstenbroodje, pizzapunt ofzo).
quote:nlies schreef op 16 augustus 2016 @ 15:36:

[...]

Geen punt toch. als je als gast maar weet wat de bedoeling is. Als ik vanaf een uur of 6 uitgenodigd wordt, verwacht ik meer te eten te krijgen dan een toastje paling, een bitterbal en een handje nootjes. Als ik rond 8 uur uitgenodigd wordt, ga ik er van uit dat ik eerst thuis gegeten heb, en verder een hapje bij de borrel krijg

Is ook geen punt, maar ik noemde het omdat bepaalde mensen heel duidelijk spreken over een bruiloft met minder eten.

Bij mij zou het dus geen avond vol eten zijn, omdat dat dus niet de essentie van mijn feest zou zijn.

Zou ik mensen de hele dag uitnodigen, dan kunnen ze er vanuit gaan dat er eten bij in zit en dat ze ook meer dan genoeg zullen krijgen.
quote:Mietrot schreef op 16 augustus 2016 @ 16:00:

[...]

Dan verwacht ik toch echt eten te krijgen.

Pure "dansfeesten" beginnen hier in onze omgeving meestal pas na 21 à 22u.

Net omdat op de meeste feesten het diner pas begint rond 19u.Ik ook. Ik vraag het omdat ons feest begon om 19 uur en er voldoende te eten was. Veel mensen hadden echter al wat gegeten.
quote:renske1975 schreef op 16 augustus 2016 @ 17:09:

[...]

Ik ook. Ik vraag het omdat ons feest begon om 19 uur en er voldoende te eten was. Veel mensen hadden echter al wat gegeten.

Ik vind dit wel echt een twijfeltijd. Zelf eten wij meestal tussen 18.30 en 19.30, maar ik ken ook veel mensen die om 17.00/17.30 eten.

Dus ik snap wel dat mensen dan al wat gegeten hebben.

[...]

En als het feest om 19 uur begint? (Serieuze vraag...)Dan heb ik al gegeten. Als er in de uitnodiging niet staat dat diner inclusief is ga ik ervan uit dat er alleen hapjes zijn.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:minnimouse schreef op 16 augustus 2016 @ 16:02:

Hier is normaal dat een diner rond 17 of 18 uur begint. Een avondfeest begint tussen 20 – 20.30 uur. Als je dus voor het avondfeest uitgenodigd wordt, dan krijg je gewoon borrelhapjes en wellicht nog een midnightsnack (puntzak friet, worstenbroodje, pizzapunt ofzo).

In onze omgeving mag je dus blij zijn als je om 21 à 22 u nog dessert krijgt.

Meestal is er alleen drank.

Helemaal geen friet of midnightsnacks, want iedereen heeft gegeten. Ofwel op 't feest, ofwel thuis.

Zeker op een vrijdag (of elke dag behalve zaterdag en zondag) vind ik een feest dat "pas" begint om 19u niet abnormaal overigens.

Iedereen komt van zijn werk, moet zich nog omkleden, moet nog naar de locatie, ...

En dan vind ik het dus ergens logisch dat daar op zijn minst hapjes en liefst eten te krijgen is.

Anders geraak ik toch echt niet op tijd op locatie.
Op alle buitenlandse bruiloften waar ik geweest ben begint het om 19:00/20:00 tot en met 02:00 met dansen eten de hele rimbam.
quote:Tas29 schreef op 16 augustus 2016 @ 17:22:

Op alle buitenlandse bruiloften waar ik geweest ben begint het om 19:00/20:00 tot en met 02:00 met dansen eten de hele rimbam.

De meeste trouwfeesten met eten beginnen hier rond 18u.

Omdat er eerst een receptie van minstens een uur is .

Tegen dat je effectief aan tafel zit voor 't voorgerecht is 't meestal 19u30.

Begint 't feestje een uur later, zit je ook een uur later aan tafel.

Tegen dat je aan 't dessert zit is 't vaak 22u of later.

Daarna dansen.
Mietrot, dat zou mij dus serieus veel te laat zijn. Ik zou dan al gegeten hebben en op locatie hooguit iets kleins nuttigen, misschien zelfs niets.

Dus wanneer iemand verwacht dat ik met die tijden nog enkele gangen verorber weet ik dat graag duidelijk van te voren. Dus duidelijke communicatie is dan wel echt van belang.

Maar goed, bruidspaar bepaald, dus gasten hebben zich te schikken. En dat vind ik met alles....laat mensen zelf bepalen hoe laat, waar, hoe, hoeveel, wat etc.

[...]

En als het feest om 19 uur begint? (Serieuze vraag...)Dat vind ik een rottijd voor een feest om te beginnen. Soms is het wel met eten, soms niet, vaak even informeren bij de organisator.. Maar als het niet met eten is dan moet je soms erg vroeg eten ivm reistijd. Dan liever een uurtje later starten, zodat je rustig je avond kan beginnen.
Beetje afhankelijk bij wie ik te gast ben, maar ik ga er in mijn eigen omgeving van uit dat ik bij een feest dat om 19u start echt wel eten krijg. In geen 100 jaar dat ik om 17u al ga zitten eten. Hooguit een 4-uurtje (koekje, yoghurt, ...).

Het "helpt" wel dat wij zelf zelden voor 21u eten. Om 17 uur krijg ik dus écht geen hele maaltijd binnen.

Wordt er dan toch totaal geen eten geserveerd op 't feest, dan heb ik maar honger.

En maken we bij 't naar huis rijden eventueel nog een stop.

Ik wil gerust ook op hapjes leven. Maar doordat bij ons vrijwel iedereen een heel diner geeft, zijn die er dus zelden.

Als ik een uitnodiging krijg voor om 21u eet ik wel vooraf.

Ook al is zelfs dat soms verdomd vroeg (om 20u vertrekken, dus om 19u eten op tafel hebben staan en honger hebben) en zijn het dan vaak diepvriespizza's.
Ons avondfeest was om 7 uur begonnen met een stuk taart en om 9 uur was er pizza. Ik vraag me nu wel af of sommige mensen andere verwachtingen hadden .
quote:Sorcha_ schreef op 16 augustus 2016 @ 18:56:

Ons avondfeest was om 7 uur begonnen met een stuk taart en om 9 uur was er pizza. Ik vraag me nu wel af of sommige mensen andere verwachtingen hadden .Ik zou het lichtelijk "vreemd" gevonden hebben omdat mij altijd geleerd is "eerst zout, dan zoet", maar het belangrijkste lijkt mij dat er iets eetbaar was .
quote:Sorcha_ schreef op 16 augustus 2016 @ 18:56:

Ons avondfeest was om 7 uur begonnen met een stuk taart en om 9 uur was er pizza. Ik vraag me nu wel af of sommige mensen andere verwachtingen hadden .Het is toch gebruikelijk om te beginnen met de taart?
't Is al met al een heel gedoe
Bij een bruiloft kan prima eerst ceremonie, dan taart, later iets anders. Vind ik.
Hier is het gebruikelijk dat je of een uitnodiging krijgt voor de dag, met alles erop en eraan, diner etc. Of een uitnodiging voor de avond, vanaf half 9/ 9 uur.

Na de zogenaamde koffietijd, geen taart oid. Met de nodige hapjes, drankjes en midnightsnack. In ons geval een grote puntzak friet met mayo.

Wij hadden ook deze indeling, mensen voor de hele dag en mensen voor de avond ( m.n. collega's, elftal van man en wat buren).

Wel hadden we petit fours bij binnenkomst en een glaasje bubbels voor de toast.

Maar geen taart tijdens de avond. Tijdens het diner hadden we een ijsbruidstaart die als dessert werd opgediend.
quote:Stokstaartjenl schreef op 16 augustus 2016 @ 18:36:

[...]

Dat vind ik een rottijd voor een feest om te beginnen. Soms is het wel met eten, soms niet, vaak even informeren bij de organisator.. Maar als het niet met eten is dan moet je soms erg vroeg eten ivm reistijd. Dan liever een uurtje later starten, zodat je rustig je avond kan beginnen.Wij hadden geen sjiek feest maar een tuinfeest op een boerderij. Redelijk uitgebreide barbecue erbij. Ik zit me nu, 12 jaar na dato, te bedenken dat het handiger was geweest als dat op de uitnodiging had gestaan
Ik ben nu trouwens eigenlijk nog wel heel nieuwsgierig wat voor hamburgers het waren, of stond dat al ergens?
quote:renske1975 schreef op 16 augustus 2016 @ 20:37:

[...]

Wij hadden geen sjiek feest maar een tuinfeest op een boerderij. Redelijk uitgebreide barbecue erbij. Ik zit me nu, 12 jaar na dato, te bedenken dat het handiger was geweest als dat op de uitnodiging had gestaan

Zulke dingen zijn altijd handig om te melden, weet iedereen waar hij/zij aan toe is (althans, vind ik).

Hadden jullie veel over? Volgens mij lees ik dat in je bericht? .
Laatst geen bruiloft from hell, wel ceremonie in boomgaard waaraan meerdere gasten én bruidegom tekenbeten overhielden. Gelukkig tijdens de ceremonie niks van gemerkt
quote:Stokstaartjenl schreef op 16 augustus 2016 @ 22:11:

[...]

Zulke dingen zijn altijd handig om te melden, weet iedereen waar hij/zij aan toe is (althans, vind ik).

Hadden jullie veel over? Volgens mij lees ik dat in je bericht? .Ik lees ook: Dames met naaldhakken in het gras, en vetvlekken op dure nieuwe outfits
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
18-19h is een vervelende tijd voor een feest als er geen eten bij in zit. Dan hebben mensen niet genoeg tijd om van te voren te eten (je hebt tenslotte vaak ook nog reistijd) tenzij je om 16h gaat eten of zo en daar zullen de meeste mensen geen zin in hebben.

wil je een feest geven met weinig eten dan zou ik dat pas vanaf 21h doen. Dan is het voor mensen ook duidelijk dat ze geen eten krijgen en hebben ze alle tijd om eerst zelf te eten.

Overigens zou het niet de manier zijn waarop ik zou trouwen. op mijn bruiloft kreeg iedereen gewoon te eten. Ik had geen 1ste en 2de rangs gasten.

Maar mocht je dat wel gescheiden willen houden zorg er dan voor dat het feest wat later begint zodat mensen weten wat ze kunnen verwachten en alle tijd hebben om eerst nog even thuis te eten. Alsnog zou ik dan wel zorgen voor wat hapjes en dergelijke.
Te weinig eten is natuurlijk wel een domper op de feestvreugde. Genoeg eten en genoeg te drinken maakt de avond toch voor de meeste gasten een stuk gezelliger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven