afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Vikhui schreef:
20-08-2018 12:47
Een vriendin van mij is laatst uitgenodigd voor een bruiloft, waarvan de cadeautip 'een heel goed gevulde envelop' was. Zo stond het in de uitnodiging. Vind ik zo brutaal.
Ik zou in staat te zijn er vijf gulden in te doen en verder goed te vullen met confetti. Aso verzoek.
Féline schreef:
20-08-2018 12:51
Wauw... Ik zou een envelop vullen met confetti of glitter en een euromunt onderin.
jaaaa, zo'n A3 enveloppe compleet volstouwen met rotzooi. Lekker gevuld.
Een icoontje van een 'envelopje' is toch duidelijk genoeg. Niet voor zoon overigens. Die zegt altijd; Zo raar dat al die mensen loempia's als cadeau willen op hun feest. hehehe.
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
20-08-2018 12:55
Een icoontje van een 'envelopje' is toch duidelijk genoeg. Niet voor zoon overigens. Die zegt altijd; Zo raar dat al die mensen loempia's als cadeau willen op hun feest. hehehe.
Verder geen meeschrijver hier, en ook geen bijdrage..

Maar hier moest ik dus echt heel hard om lachen :-D :rofl: :rofl:
Orangetree schreef:
20-08-2018 12:55
Een icoontje van een 'envelopje' is toch duidelijk genoeg. Niet voor zoon overigens. Die zegt altijd; Zo raar dat al die mensen loempia's als cadeau willen op hun feest. hehehe.
Zo’n envelopje vind ik al heel slechte smaak. Maar om er dan bij te zeggen dat het een goed gevulde envelop moet zijn?! Echt onvoorstelbaar.
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
20-08-2018 11:31
Ik heb ook een potentieeltje!!! De buren gaan trouwen en hoezee, we zijn de hele dag uitgenodigd. In februari! Dress Code 'Summer Chique'. Niet ergens in een warm land. Neeeeeeee, gewoon in de altijd 'chique' (refrase) stad waar niemand wil wonen net over de Hollandse brug waar de temperatuur immer zomers is. What the fuck moet ik voor summer chique aan tijdens de bekende februari stormen met hoosbuien en potentiële vrieskou. Wie verzint zoiets. Ik vond het al bizar dat ik meer dan 8 maanden van te voren een uitnodiging kreeg.

Nou ja, misschien stoken ze de verwarming van het etablissement (wat ook totaal niets 'sjieks' heeft) op tot tropische temperaturen.....
Nou het zal wel niet buiten zijn en ze hebben waarschijnlijk een Caribisch thema dan. Ik zou met steelband muziek en een hawaiian luau ook geen mensen met dikke wollen jurkjes willen. Ik vind het op zich niet zo gek hoor. Gewoon lekker fleurig en een dikke jas of omslagdoek voor de wandelmomenten.
Maar je zou het voor de zekerheid even kunnen vragen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
20-08-2018 13:13
Zo’n envelopje vind ik al heel slechte smaak. Maar om er dan bij te zeggen dat het een goed gevulde envelop moet zijn?! Echt onvoorstelbaar.
Ik houd ook helemaal niet van de envelopjes. En dit is inderdaad wel erg over de top. Ik hoop dat het in elk geval als grap bedoeld is...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Rolu schreef:
20-08-2018 12:53
Ik zou in staat te zijn er vijf gulden in te doen en verder goed te vullen met confetti. Aso verzoek.
Heb jij nog guldens o_o
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
20-08-2018 13:28
Heb jij nog guldens o_o
Haha, je kunt er ook een briefje van 25 euro in doen :lol:
(Oh wacht, sorry... Was een ander topic! - Daar had iemand het over een briefje van 25 euro.)
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat een dresscode ook geen zin heeft, iedereen draagt toch wel waar hij/zij zin in heeft.
Ik was op een bruiloft met dresscode 'tenue de ville' en nog steeds staan er dan enkelen in spijkerbroek met polo. En de mensen die zich wel aan de dresscode hielden hadden dat anders ook wel gedaan.
Baankje1 schreef:
20-08-2018 12:52
Ik zou een envelop zullen met 1-en 2 centen.
:hihi:
MonicaG schreef:
20-08-2018 11:21

Ik vind wel dat je bij een dresscode op z'n minst de toegestane RAL-kleuren moet zetten, zit je dadelijk met tante Truus aan tafel die net niet de juiste tint pimpelpaars draagt.
:lol:
:facepalm:
the-dowager schreef:
20-08-2018 12:38
Ik wil niet op al te veel details ingaan (nogal knullig als je je grote dag hier in dit topic tegenkomt), maar er zaten in ieder geval plaatjes bij de uitnodiging om te laten zien wat wel en niet verwacht werd van de gasten...
AnAppleADay schreef:
20-08-2018 13:42
Ik heb het idee dat een dresscode ook geen zin heeft, iedereen draagt toch wel waar hij/zij zin in heeft.
Ik was op een bruiloft met dresscode 'tenue de ville' en nog steeds staan er dan enkelen in spijkerbroek met polo. En de mensen die zich wel aan de dresscode hielden hadden dat anders ook wel gedaan.
Uit een eerdere discussie op dit forum (ging toen over begrafenissen) bleek dat dit voor sommige mensen gewoon hun netste outfit is. Ik zal wel hopeloos ouderwets zijn maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je als volwassene geen nette kleding bezit.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
20-08-2018 13:22
Nou het zal wel niet buiten zijn en ze hebben waarschijnlijk een Caribisch thema dan. Ik zou met steelband muziek en een hawaiian luau ook geen mensen met dikke wollen jurkjes willen. Ik vind het op zich niet zo gek hoor. Gewoon lekker fleurig en een dikke jas of omslagdoek voor de wandelmomenten.
Maar je zou het voor de zekerheid even kunnen vragen natuurlijk.

Bij dit soort tropische thema's zie ik altijd een dronken oom voor me die voor de zoveelste keer een poging waagt om limbo te dansen.
En waarom reageer ik in 2018 op een topic uit 2006?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
20-08-2018 14:41
Uit een eerdere discussie op dit forum (ging toen over begrafenissen) bleek dat dit voor sommige mensen gewoon hun netste outfit is. Ik zal wel hopeloos ouderwets zijn maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je als volwassene geen nette kleding bezit.
Ik vind het ook idioot. En als je dat niet hebt dan koop je het 1 keer en kun je daarna naar alle bruiloften (en begrafenissen, als je slim inkoopt/combineert) voor de rest van je leven. En meteen klaar voor sollicitaties.
Maar er zijn hier ook mensen die vinden dat je altijd maar 'jezelf' moet zijn. Alsof er geen net-iets-nettere-variant van 'jezelf' bestaat.
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
20-08-2018 14:45
Bij dit soort tropische thema's zie ik altijd een dronken oom voor me die voor de zoveelste keer een poging waagt om limbo te dansen.
En waarom reageer ik in 2018 op een topic uit 2006?
Omdat dit een topic is wat al 12 jaar loopt, telkens even tijdelijk actief, meestal tijdens de bruiloft-piektijden van de zomermaanden.
Geen topic dat nu ineens na 12 weer ophoog wordt gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
20-08-2018 14:45
Bij dit soort tropische thema's zie ik altijd een dronken oom voor me die voor de zoveelste keer een poging waagt om limbo te dansen.
En waarom reageer ik in 2018 op een topic uit 2006?
Omdat het nog steeds loopt, maar de bruiloften en partijen in Nederland dan toch weer niet zó afschuwelijk zijn dat het topic sneller volloopt.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
the-dowager schreef:
20-08-2018 12:38
Ik wil niet op al te veel details ingaan (nogal knullig als je je grote dag hier in dit topic tegenkomt), maar er zaten in ieder geval plaatjes bij de uitnodiging om te laten zien wat wel en niet verwacht werd van de gasten...
Oh echt plaatjes , wat erg..
Ik vind het flauw om grappig te willen zijn met enveloppen bij het icoontje op een uitnodiging voor een trouwfeest.

Maar aan de andere kant vind ik het óók raar dat mensen bij het ontbreken van dat icoontje kennelijk ervan uitgaan dat je veel blijer bent met bonnen, douchegel, chocola en decoratie voor in huis. Ik vind een envelop/geldbedrag eigenlijk standaard een huwelijkkado, of het symbooltje er nu op staat of niet.
Wij hadden ook weer een bruiloft.. Weer een stel dat de dikke kerk had geboekt en kerkvulling nodig had. Want er waren 200 mensen uitgenodigd voor de hele dag + feest op externe afgelegen locatie en daarvan maar 20 genodigden voor het diner.

Dus als de 180 gasten die niet waren uitgenodigd voor de hele dag zin hadden om in de avond naar het feest te gaan moesten ze zelf iets verzinnen om te doen tussen 16.00-20.00 uur.

Het feest was op 30km van de kerk in een kasteel in de middle of shit. Ik vraag mij af waarom een bruidspaar zo moeilijk doet.

Het grappige was ook nog dat wij al meerdere keren in die dikke kerk hebben gezeten en we weten dat als je meer betaald er meer voor je gedaan wordt als stel zijnde. We hadden eens een bruiloft waarbij de speech, liederen en muziekstukken helemaal aan het paar was aangepast. Alle vrijheid van doen en laten was betaald.

Het laatste bruidspaar had beduidend minder te besteden. Ze kregen de volle laag dat ze al jaren samenwoonden en twee kinderen hadden. Het aansteken van de kaars werd afgeraffeld en er werd twee keer gehint dat de gasten hun traditionele rollen van man en vrouw niet moesten vergeten. En oja bij de (hele belangrijke) doden werd nauwelijks stilgestaan. En bij voorgaande bruidsparen werd zelfs de dode 3de oudoom van oma aangehaald.

Waarom zo beknibbelen? Leef en feest naar je portemonnee. Er werd niet beknibbeld op de jurk, de uitnodigingen en het diner voor 20 mensen.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
20-08-2018 15:51
Wij hadden ook weer een bruiloft.. Weer een stel dat de dikke kerk had geboekt en kerkvulling nodig had. Want er waren 200 mensen uitgenodigd voor de hele dag + feest op externe afgelegen locatie en daarvan maar 20 genodigden voor het diner.

Dus als de 180 gasten die niet waren uitgenodigd voor de hele dag zin hadden om in de avond naar het feest te gaan moesten ze zelf iets verzinnen om te doen tussen 16.00-20.00 uur.

Het feest was op 30km van de kerk in een kasteel in de middle of shit. Ik vraag mij af waarom een bruidspaar zo moeilijk doet.

Het grappige was ook nog dat wij al meerdere keren in die dikke kerk hebben gezeten en we weten dat als je meer betaald er meer voor je gedaan wordt als stel zijnde. We hadden eens een bruiloft waarbij de speech, liederen en muziekstukken helemaal aan het paar was aangepast. Alle vrijheid van doen en laten was betaald.

Het laatste bruidspaar had beduidend minder te besteden. Ze kregen de volle laag dat ze al jaren samenwoonden en twee kinderen hadden. Het aansteken van de kaars werd afgeraffeld en er werd twee keer gehint dat de gasten hun traditionele rollen van man en vrouw niet moesten vergeten. En oja bij de (hele belangrijke) doden werd nauwelijks stilgestaan. En bij voorgaande bruidsparen werd zelfs de dode 3de oudoom van oma aangehaald.

Waarom zo beknibbelen? Leef en feest naar je portemonnee. Er werd niet beknibbeld op de jurk, de uitnodigingen en het diner voor 20 mensen.
Jeez, uit wat voor omgeving kom jij?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb volgend jaar weer 1 op de planning. Ergens in Zuid Frankrijk op kasteeltje. Of 8 uur met de auto, of vliegen en dan 'maar' 3,5 uur met de auto.
Slaapplek wordt niet geregeld (kijk maar op AirBnB of een camping met tent), ohja en er is een dresscode, voor de diner op vooravond, de kerkdienst + borrel en het feest.
En de bruid en gom kennende verwachten ze nog een groot cadeau.
Oh en de kinderen zijn niet welkom.

Wij gaan niet.
Alle reacties Link kopieren
Potjepindakaasmetnootjes schreef:
20-08-2018 16:03
Ik heb volgend jaar weer 1 op de planning. Ergens in Zuid Frankrijk op kasteeltje. Of 8 uur met de auto, of vliegen en dan 'maar' 3,5 uur met de auto.
Slaapplek wordt niet geregeld (kijk maar op AirBnB of een camping met tent), ohja en er is een dresscode, voor de diner op vooravond, de kerkdienst + borrel en het feest.
En de bruid en gom kennende verwachten ze nog een groot cadeau.
Oh en de kinderen zijn niet welkom.

Wij gaan niet.
hahhaa, ze willen zeker niet veel gasten ontvangen?
'have a slutty phase, it builds character'

kerstlampjes en bloemen zijn heel verschillend - en allebei prachtig!
nina1966 schreef:
20-08-2018 16:02
Jeez, uit wat voor omgeving kom jij?

Een pretentieuze zereneuzen omgeving.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven