afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
AnnA_C schreef:
25-01-2018 10:06
Maar dat hadden ze aan zien komen, dus zijn er consumptiebonnen. Wel 2 per persoon. En eigen flesjes water zijn verboden, want 'dat staat niet gezellig op de foto's", aldus het bruidspaar.
Haha zou die to hier ook mee lezen ;))
Is het ook afschuwelijk als het jezelf betreft ?
Ben in het ziekenhuis beland tijdens een bruiloft waar ik getuige was :cry: vond het erger voor het bruidspaar dan voor mezelf dat dan weer wel .
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
25-01-2018 10:06
Maar dat hadden ze aan zien komen, dus zijn er consumptiebonnen. Wel 2 per persoon. En eigen flesjes water zijn verboden, want 'dat staat niet gezellig op de foto's", aldus het bruidspaar.
En iedereen wel volledig in gala kleding graag.... ongeacht het weer!
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
25-01-2018 10:30
En iedereen wel volledig in gala kleding graag.... ongeacht het weer!

Ik zou gaan voor turquoise galakleding, want het moet wel wat eenvormig zijn allemaal en assortie zijn met de zee :whistle:

Oeh ik zou een goeie bridezilla zijn, jammer dat ik al getrouwd ben en daar veels te weinig fuss rond gemaakt heb :devil:
Alle reacties Link kopieren
De hotels bleken bovendien allemaal volgeboekt - door ramptoeristen van Viva die zich langs de hele kust met bakken popcorn in standkuilen hadden verschanst.
MonicaG schreef:
25-01-2018 10:41
Ik zou gaan voor turquoise galakleding, want het moet wel wat eenvormig zijn allemaal en assortie zijn met de zee :whistle:

Oeh ik zou een goeie bridezilla zijn, jammer dat ik al getrouwd ben en daar veels te weinig fuss rond gemaakt heb :devil:
Dan is het in Nederland 50 tinten grijs aan zee ipv turquoise .
Alle reacties Link kopieren
Simitçi schreef:
25-01-2018 10:26
Is het ook afschuwelijk als het jezelf betreft ?
Ben in het ziekenhuis beland tijdens een bruiloft waar ik getuige was :cry: vond het erger voor het bruidspaar dan voor mezelf dat dan weer wel .

Natuurlijk is dat heel vervelend. Je deed het toch niet expres? Of stiekem wel omdat het zo vervelende bruiloft was??
yette schreef:
25-01-2018 10:47
De hotels bleken bovendien allemaal volgeboekt - door ramptoeristen van Viva die zich langs de hele kust met bakken popcorn in standkuilen hadden verschanst.
MonicaG schreef:
25-01-2018 10:41
Ik zou gaan voor turquoise galakleding, want het moet wel wat eenvormig zijn allemaal en assortie zijn met de zee :whistle:

:rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
25-01-2018 10:50
Natuurlijk is dat heel vervelend. Je deed het toch niet expres? Of stiekem wel omdat het zo vervelende bruiloft was??
Nee zeker niet expres baal er nog van en is al jaren geleden, heb twee weken gelegen dus was geen aanstelleritus ;)
Alle reacties Link kopieren
Simitçi schreef:
25-01-2018 10:52
Nee zeker niet expres baal er nog van en is al jaren geleden, heb twee weken gelegen dus was geen aanstelleritus ;)

Ja, dat is dat best heel zuur. Moest je voor de dag zelf al afhaken of heb je nog iets van de dag meegekregen?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Een keer een bruiloft waar op zich heel veel voor de gasten geregeld was. Het kasteel had ook een mooie kinderkamer met speelgoed, een bedje en fijne banken. Ideaal om mijn jongste te voeden en te laten slapen terwijl de oudste heerlijk kon spelen met de andere kinderen. Prima geregeld! Tot de security ons kwam vragen te vertrekken, want het bruidspaar had die zaal er niet bij gehuurd en bij navraag wilden ze dat ook niet alsnog doen.
dianaf schreef:
25-01-2018 10:55
Ja, dat is dat best heel zuur. Moest je voor de dag zelf al afhaken of heb je nog iets van de dag meegekregen?
Ik haal dit straks weg vanwege herkenbaarheid
anoniem_353291 wijzigde dit bericht op 25-01-2018 13:59
16.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig Simitçi @(
yette schreef:
25-01-2018 10:47
De hotels bleken bovendien allemaal volgeboekt - door ramptoeristen van Viva die zich langs de hele kust met bakken popcorn in standkuilen hadden verschanst.
Ik heb dit topic gemist. Wanneer moet ik ramptoerist spelen :-D?
Alle reacties Link kopieren
Simitçi o_o Dat is echt heftig!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Wow Simitçi :(
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig geen echt afschuwelijk bruiloften/partijen meegemaakt (of ik heb ze diep weggestopt in mijn geheugen :P ). Wel wat "memorabele" momenten...

De meeste van de bruiloften waar ik heen ga zijn in het buitenland (van de kant van man).
  • Het was zo warm tijdens de bruiloft dat de grote, meerlaags bruidstaart steeds schever kwam te hangen en ik maar iemand gewaarschuwd heb voordat hij helemaal in zou storten. Even later waren ze druk bezig de taart te stabiliseren.
  • Bruiloft van een collega van man en we waren al wat aan de late kant voor de kerkdienst. Na veel zoeken (want vooraf even duidelijk uitzoeken waar je heen moet is voor mijn man soms wat te veel gevraagd) komen we eindelijk bij de kerk aan. Uhm ja... De kerk had wel de juiste naam, hij lag alleen op een andere bergtop :facepalm:
    Dus weer snel in de auto op zoek naar de juiste kerk.
  • Neef van man ging trouwen maar de bruid woonde helemaal aan de andere kant van het land. Dus voor dag en dauw op om haar en make-up te regelen. Daar was iets niet helemaal goed gegaan met de planning waardoor we heel lang moesten wachten, dus nauwelijks tijd om thuis nog om te kleden, laat staan iets te eten. Met z'n allen in de auto op zoek naar het huis van de ouders van de bruid (airco full blast aan zodat haar en make up niet zouden smelten). Eindelijk aangekomen: niks te eten, niks te drinken, geen zitplek, geen bekenden... Nadat de bruidegom eindelijk z'n bruid had opgehaald weer met z'n allen die auto in op weg naar de kerk. En weer de auto in op zoek naar de feestlocatie op weer een totaal andere locatie. En alle gasten elkaar maar proberen te volgen en de weg vragen, want niemand had blijkbaar een idee waar ze heen moesten (goh, ligt dus niet alleen aan mijn man). Pas toen we eindelijk de feestlocatie gevonden hadden was er eten en drinken...
  • Bij een andere bruiloft hadden ze een speciale tafel voor de kinderen. Die aten ook tegen een gereduceerd tarief (bleek achteraf). Maar mijn peuter die de betreffende taal niet spreekt en de mensen niet kent ging natuurlijk niet aan die tafel zitten (zeker niet met ook nog een groot zwembad vlak bij het buffet), dus die moest bij ons op schoot. Blijkbaar sprak iedereen achteraf schande over het kniepige gedrag van het bruidspaar
Ondanks dat deze bruiloften over het algemeen allemaal worden georganiseerd door wedding planners etc. en er behoorlijk wordt uitgepakt, komt het toch altijd erg chaotisch over. Zal wel aan de cultuur liggen :P
Ik ga er graag heen ;-D

Mijn eigen bruiloftsviering:
  • Bij het bekijken van de foto's achteraf bleek dat ik tijdens een dansmoment met mijn borsten uit mijn jurk hing. "Mijn borsten zijn zo klein en mijn jurk heeft een corset, dus waarom zou ik een BH aandoen?"
  • Haar en make up mooi gedaan. Inclusief een waterval van hair extensions. Om er achter te komen dat de jurk niet over m'n heupen heen wil en hij toch echt over m'n hoofd heen aan moet.
  • Foto's maken in de "Old Town". Eindelijk achter in de auto met die grote hoepeljurk de weg op. File. Daar is geen tijd voor voordat de gasten komen, dus maar weer rechtsomkeert en in de tuin van de locatie foto's gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
MonicaG schreef:
25-01-2018 10:41
Ik zou gaan voor turquoise galakleding, want het moet wel wat eenvormig zijn allemaal en assortie zijn met de zee :whistle:

Oeh ik zou een goeie bridezilla zijn, jammer dat ik al getrouwd ben en daar veels te weinig fuss rond gemaakt heb :devil:
Turquoise ? Volgens mij is de Noordzee meer grijs. Lekker neutrale kleur trouwens, past alles bij
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
25-01-2018 12:11
Turquoise ? Volgens mij is de Noordzee meer grijs. Lekker neutrale kleur trouwens, past alles bij
Maar ja, wat voor grijs. Duifgrijs, ijzergrijs of zilver?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
1Aapje schreef:
25-01-2018 11:36
Ik heb dit topic gemist. Wanneer moet ik ramptoerist spelen :-D?
Geen idee. Ik snap ook niet zo waar dat gebullie hier vandaan komt. Als je het plan uit dat topic leest (bescheiden bruiloft met naaste familie en wat goede vrienden, 200km van huis, aan zee) kan het best leuk worden. Die aanstaande bruid oriënteert zich op groepsvervoer en de mogelijkheden om te overnachten. Als gast lijkt een zomers feest en nachtje aan zee met goede vrienden of mijn zusje, me hartstikke gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik had helemaal gemist dat het over een echt topic ging. Ik dacht dat we gewoon een rampbruiloft aan het verzinnen waren. Excuses dus als ik iemand gekwetst heb.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
yette schreef:
25-01-2018 12:39
Als je het plan uit dat topic leest (bescheiden bruiloft met naaste familie en wat goede vrienden, 200km van huis, aan zee)

Een bruiloft met 60 daggasten vind ik niet echt bescheiden...
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin va mij gaat trouwen in het buitenland en ik ben ook uitgenodigd.
Ongeveer 4/5 dagen, alleen het verblijf wordt betaald.
Ticket kost ongeveer 150-200 euro. Daarnaast komen er nog best veel kosten bij natuurlijk.
Ik weet nog niet of ik ga. Ik vind het veel gevraagd van de gasten zulke dingen..
Alles bij elkaar ben je zo 500 euro kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
25-01-2018 18:30
Een bruiloft met 60 daggasten vind ik niet echt bescheiden...
Da's voor jou misschien veel. Voor mij is het iets minder dan twee keer het aantal van een verjaardag. Hier thuis. Perceptie.
Simitçi schreef:
25-01-2018 10:49
Dan is het in Nederland 50 tinten grijs aan zee ipv turquoise .
De echte bruidzilla gaat dan kwaad worden en stampvoeten omdat de zee turquoise hoort te zijn.
aviv_13 schreef:
25-01-2018 19:34
De echte bruidzilla gaat dan kwaad worden en stampvoeten omdat de zee turquoise hoort te zijn.
Nope, de echte bridezilla wordt razend op de fotograaf en eist dat hij de foto's bijwerkt met Photoshop :-D.

Bovendien trouwt de echte bridezilla niet als 't regent en koud is.
Als blijkt dat het zulk weer wordt, last ze de ochtend zelf haar hele trouwpartij af.

Staat heel het gezelschap daar ... 200 km gereden en geen trouw te bekennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven