AIVD kerstpuzzel 2017

01-12-2017 22:40 667 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hij komt er weer aan. Op 12 december wordt hij gepubliceerd, maar de AIVD heeft alvast een teaser op twitter geplaatst waarover we onze mooie hoofdjes kunnen breken.

Het schijnt trouwens dat hij dit jaar moeilijker wordt.

https://www.aivd.nl/onderwerpen/informa ... uzzel-2017

En balletjes op twitter

https://twitter.com/aivd

Afbeelding

Allen succes ermee 8-) :sherlock:
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Het wil nog niet zo vlotten dit jaar. Heb nu eindelijk 17a en b.
Bij 17c weet ik waarschijnlijk het 3de woord.

Iemand een hint voor 007? Ik heb wel iets maar kan de W niet kwijt. In eventueel persoonlijk bericht wil ik wel aangeven in welke richting ik nu denk.
dawy schreef:
04-01-2018 21:06
Wil iemand hints uitwisselen? Ik moet nog:
2ab, 3a, 4, 7, 8, 9d, 10ab, 11, 13, 17c, 19, 20, 23ac, 24, 25ad, 26a, 30, 31, 32, 34, 37...
Heb je 42 ook al?
dawy schreef:
04-01-2018 21:06
Wil iemand hints uitwisselen? Ik moet nog:
2ab, 3a, 4, 7, 8, 9d, 10ab, 11, 13, 17c, 19, 20, 23ac, 24, 25ad, 26a, 30, 31, 32, 34, 37...
Stuur me even een berichtje, ik zie wel ruilmogelijkheden! :-)
Hoe lang zijn jullie antwoorden bij de creatieve opgave van 18 ?
Hoihoi,

Kijk al jaren passief mee op VivaForum, maar speciaal voor de AIVD-kerstpuzzel toch maar een account aangemaakt!

Ik ben al over de helft, maar loop bij een aantal vragen vast. Als er iemand hintjes wil uitwisselen, hoor ik het graag!
Marieke_P schreef:
05-01-2018 10:53
Hoihoi,

Kijk al jaren passief mee op VivaForum, maar speciaal voor de AIVD-kerstpuzzel toch maar een account aangemaakt!

Ik ben al over de helft, maar loop bij een aantal vragen vast. Als er iemand hintjes wil uitwisselen, hoor ik het graag!
Ja, graag, ik heb je een berichtje gestuurd.
kalandro schreef:
05-01-2018 10:43
Hoe lang zijn jullie antwoorden bij de creatieve opgave van 18 ?
Ik heb alle 5 klinkers + 7 medeklinkers x 7, dus 84 tekens in totaal.
Ik heb niet zoveel letters gebruikt, maar wel meer per letter.
4 klinkers, 5 medeklinkers, en 44keer elke letter. :) Totaal 396 letters.
Wat een goed gevoel. Opgave 11 in de pocket. Nu nog de laatste loodjes :)
Sorry voor het laat beantwoorden van een aantal PB-tjes. Ik dacht dat ik hier een bericht van kreeg. Ik zal het vanaf nu regelmatig bekijken.
5 punten verdiend vandaag. Niet slecht :)
Maar waar in vredesnaam is Henk??????
Ik moet nog slechts enkele vragen. Zijn er al mensen die 4, 11, 20, 25d, 34c, 37 of 42 al hebben? De rest heb ik al, maar deze vragen vind ik zo lastig! Dan weet ik in ieder geval of ze 'te doen' zijn.
Wie heeft 21 al? Ik kleur langzamerhand alle kleuren maar zie er niets in.
Hint ruilen misschien?

Ik heb 1, 2, 3a, 5, 6, 9 12, 13, 14, 15, 17ab, 19, 22, 23b (maar men zegt dat dat fout is), 28,33,35,36, 38, 40 en 41,
Ik heb iets gevonden bij 23a maar het is niet een oplopend getal zoals de vorige. Maar de regelmaat kan ook bijna geen toeval zijn. 23b is te makkelijk.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

kopjekoffie70 schreef:
07-01-2018 19:32
Ik heb iets gevonden bij 23a maar het is niet een oplopend getal zoals de vorige. Maar de regelmaat kan ook bijna geen toeval zijn. 23b is te makkelijk.
Als je 23b te makkelijk vindt, heb je 'm zeer waarschijnlijk fout. ;)
Wie helpt mij bij 37 in ruil voor hulp bij 11 (of een andere opgave naar keuze)?
Wie heeft er een hintje voor 34c?
Hele dag gewerkt aan opgave 27. Heb nu alle categorieën, alles klopt met de aantallen per categorie en ik kan ook de overgebleven namen in het bord plaatsen in een categorie. Dus je zou zeggen dat ik er ben...
Maar je kunt ze volgens mij op verschillende logische manieren in het bord terugplaatsen.Het is maar net hoe je denkt en hoe je de boel op volgorde zet.
Maar op het antwoordformulier worden alleen de namen in de vier hoeken gevraagd. HOE KAN DIT??? Is er dan toch maar één manier waarop de teruggeplaatst kunnen worden? Zit iemand anders ook met dit probleem???
Heb hetzelfde probleem. Voor groep 1 heb ik een logische volgorde. Voor de overige groepen ligt de volgorde vast door de naam die al op het bord staat. Maar hier vind ik geen aansluiting met de overige namen.
Ons team zit helemaal vast op deze puzzel! We moeten alleen nog 4,11,20 en 24, heeft iemand hier misschien een hint voor? We kunnen natuurlijk ook een hint teruggeven.
Hallo allemaal!

Hoewel ik vorig jaar flink wat punten had, ben ik dit jaar niet eens op de helft. Ik heb zwaar tekort aan tijd en daar baal ik wel van want ik ben echt verslaafd aan dit soort dingen.

Ik ben vooral de creatieve opdrachten aan het doen, maar als iemand nog een tip heeft voor 17 hoor ik het graag, ik loop al wekenlang van alles na te zingen zonder ook maar 1 herkenningspunt.

Geef mij maar een vraag als 31!
Heeft iemand de 'puzzel' van nieuwe topics op de pijler werk en studie al opgelost?
:-D
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Wie helpt mij bij het oplossen van vraag 4 in ruil voor een hint bij een van de andere vragen (vraag 11 of 37 bijvoorbeeld)?
Even een vraag voor 25d...

Is het de bedoeling dat je de puzzel 2x invult? Dus dat de omschrijvingen voor de / een persoon maken... en dat alle omschrijvingen na de / een 2e persoon maken?

Of hebben beide omschrijvingen betrekken op 1 antwoord?
Lucille6 schreef:
11-01-2018 16:34
Even een vraag voor 25d...

Is het de bedoeling dat je de puzzel 2x invult? Dus dat de omschrijvingen voor de / een persoon maken... en dat alle omschrijvingen na de / een 2e persoon maken?

Of hebben beide omschrijvingen betrekken op 1 antwoord?
Das een hele goeie vraag! Ik weet het helaas ook nog niet.. :(
Hey hey hey, here I go now, here I go into new days.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven