AIVD kerstpuzzel 2017
vrijdag 1 december 2017 om 22:40
Hij komt er weer aan. Op 12 december wordt hij gepubliceerd, maar de AIVD heeft alvast een teaser op twitter geplaatst waarover we onze mooie hoofdjes kunnen breken.
Het schijnt trouwens dat hij dit jaar moeilijker wordt.
https://www.aivd.nl/onderwerpen/informa ... uzzel-2017
En balletjes op twitter
https://twitter.com/aivd

Allen succes ermee
Het schijnt trouwens dat hij dit jaar moeilijker wordt.
https://www.aivd.nl/onderwerpen/informa ... uzzel-2017
En balletjes op twitter
https://twitter.com/aivd

Allen succes ermee

Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
maandag 15 januari 2018 om 23:06
Waarschijnlijk heb je zelf helemaal niks opgelost en ruil je nog niet opgeloste antwoorden voor anderen. Slim hoor, eerlijkheid duurt het langst.
maandag 15 januari 2018 om 23:11
Puzzelschaap, Je mag niet ruilen op publieke fora. Van mij mogen ze shoarma van je maken.puzzelschaap schreef: ↑14-01-2018 21:13Zijn er nog mensen hier die 34c of 37 hebben en die willen ruilen?
maandag 15 januari 2018 om 23:16
maandag 15 januari 2018 om 23:27
Dan wordt er met antwoorden gestrooid zodat er weinig meer te puzzelen valt.
dinsdag 16 januari 2018 om 00:07
Eerlijkpuzzelen schreef: ↑15-01-2018 23:11Puzzelschaap, Je mag niet ruilen op publieke fora. Van mij mogen ze shoarma van je maken.

Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

dinsdag 16 januari 2018 om 01:06
Ik vraag me nu achteraf af of je bonuspunten had kunnen krijgen als je beide oplossingen voor 29 had ingestuurd. Ik had wel ontdenkt dat er 2 oplossingen mogelijk waren, maar heb alleen de oplossing ingestuurd die ik dacht dat ze zochten. Daar heb ik nu eigenlijk wel spijt van, want ik kan waarschijnlijk elk puntje hard gebruiken....
dinsdag 16 januari 2018 om 07:03
Zo, gister rond 22:00 ingestuurd.. ik gok op 85 puntjes dit jaar.. zoals vele heb ik onder andere 4, 11 en nog een paar maar gegokt..
Vind het jammer dat er sommige nephints weggeven (waar je vervolgens dagen mee googled) en als je het antwoord vind, het geheel iets anders was.. vooral Mi6 had daar een handje van. Ik denk dat je dan het puzzelen ook niet snapt als Je zo puzzelt.. prima als je alles weg wilt jatten bij andere, maar laat iemand die gewoon wil puzzelen zijn ding doen..
Vond de puzzel minder dan vorig jaar, ook omdat in de puzzel zelf minder hints verstopt waren..
Ik heb in ieders geval alweer zin in de volgende puzzel
Vind het jammer dat er sommige nephints weggeven (waar je vervolgens dagen mee googled) en als je het antwoord vind, het geheel iets anders was.. vooral Mi6 had daar een handje van. Ik denk dat je dan het puzzelen ook niet snapt als Je zo puzzelt.. prima als je alles weg wilt jatten bij andere, maar laat iemand die gewoon wil puzzelen zijn ding doen..
Vond de puzzel minder dan vorig jaar, ook omdat in de puzzel zelf minder hints verstopt waren..
Ik heb in ieders geval alweer zin in de volgende puzzel

dinsdag 16 januari 2018 om 07:11
dinsdag 16 januari 2018 om 07:20
Hahaha, ik had ook nog even zitten denken om de beroemde quote van grote smurf in te sturen: "smurf, smurfen, smurfen en enen smurf en smurf smurf!"

dinsdag 16 januari 2018 om 07:30
Gisteravond last minute nog maar eens een leuke zin bedacht:
“Urggg, ja... m’n perpetuum mobile loopt bijna briljant!
Urggg, ja... m’n perpetuum mobile loopt bijna briljant!
Urggg, ja... m’n perpetuum mobile loopt bijna briljant!”
dinsdag 16 januari 2018 om 07:44
Mijn zin / gedichtje:
Laatst toonde Italiaan Antonio stil 'n doos lila lelies en 'n doos dille.
De dille in de doos ontstond ooit in 'n Italiaanse stad en
Dat 'n Italiaanse stad laatst dille liet ontstaan, is niet nodeloos saai.
De lelie in de doos ontstond niet in de stad.
De lelie ontstond ooit, toen dat dille in 't stad solo salsa danste.
Dille danst niet nodeloos 't Italiaans solo-salsa-dille-danslied.
Antonio's dilledoos danste de salsa in de Italiaanse stad.
De stadlelie: die nooit. Die stond snel nodeloos stil.

dinsdag 16 januari 2018 om 08:56

dinsdag 16 januari 2018 om 09:48
Deze vind ik echt prachtig! Mooi gedaan zeg! Hoe heb je dat zo in elkaar gezet? Gewoon begonnen met een paar woorden en vandaar uit woorden met dezelfde letters en maar tellen en toevoegen?kalandro schreef: ↑16-01-2018 07:44Mijn zin / gedichtje:
Ik hoop echt dat Je hier een bonuspunt voor krijgt.
dinsdag 16 januari 2018 om 10:57
Dankjewel. Dat heeft me een 2u gekost schat ik.
Ik heb excel gebruikt, en die gaf me telkens een overzicht van de nog te gebruiken letters. Het is even puzzelen natuurlijk. Dat je niet alle letters kan gebruiken, lijkt me logisch. Ik splitste het ook telkens op in: welke medeklinkers en klinkers ik nog moest gebruiken.
Het toevoegen van slechts 1 nieuwe letter zou na een tijdje voor een groot probleem gezorgd hebben.
Ik heb excel gebruikt, en die gaf me telkens een overzicht van de nog te gebruiken letters. Het is even puzzelen natuurlijk. Dat je niet alle letters kan gebruiken, lijkt me logisch. Ik splitste het ook telkens op in: welke medeklinkers en klinkers ik nog moest gebruiken.
Het toevoegen van slechts 1 nieuwe letter zou na een tijdje voor een groot probleem gezorgd hebben.
dinsdag 16 januari 2018 om 11:32
in 2u tijd zo'n tekst? dat vind ik super, proficiat! Ik heb ook een programaatje gemaakt, dat alle letters telt, en aangeeft welke letter nog hoe vaak ontbreekt. Met scrabble-letters dan geprobeerd daar nog iets van te maken. Na een poos had ik een zin met alles 4x, en heb die toen maar verdubbeld. Daarna nog uren ermee gespeeld, maar niets beters meer gekregen. De kortste zin, die ik ooit had was "Lastig he!"kalandro schreef: ↑16-01-2018 10:57Dankjewel. Dat heeft me een 2u gekost schat ik.