AIVD kerstpuzzel 2017

01-12-2017 22:40 667 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hij komt er weer aan. Op 12 december wordt hij gepubliceerd, maar de AIVD heeft alvast een teaser op twitter geplaatst waarover we onze mooie hoofdjes kunnen breken.

Het schijnt trouwens dat hij dit jaar moeilijker wordt.

https://www.aivd.nl/onderwerpen/informa ... uzzel-2017

En balletjes op twitter

https://twitter.com/aivd

Afbeelding

Allen succes ermee 8-) :sherlock:
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Wij halen waarschijnlijk net de 50 niet ... :-(
Iemand last minute opgave 4 ruilen voor opgave 11?
Wij godverdomme hier te puzzelen, lopen de nakkers hier gewoon antwoorden te wisselen.

Zo kan mijn cavia het ook
Ik werk me het zweet op mijn bushok en jullie rulen gewoon antwoorden op dit gierige forum. Ben het helemaal met je eens Godverdomme1
Marieke_P schreef:
12-01-2018 21:14
Heeft iemand een hintje voor 24 en/of 37?

Ik kan je helpen bij:
1, 2, 3, 5, 6, 007, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 20, 21, 22, 23, 25a, 25b, 25c, 26, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 38, 39, 40, 41.
Waarschijnlijk heb je zelf helemaal niks opgelost en ruil je nog niet opgeloste antwoorden voor anderen. Slim hoor, eerlijkheid duurt het langst.
rita147 schreef:
13-01-2018 12:30
Ik zie wel ruil mogelijkheden, stuur even een berichtje als je dat wilt.
Er staat duidelijk dat antwoorden niet geruild mogen worden. Valsspeler!
puzzelschaap schreef:
14-01-2018 21:13
Zijn er nog mensen hier die 34c of 37 hebben en die willen ruilen?
Puzzelschaap, Je mag niet ruilen op publieke fora. Van mij mogen ze shoarma van je maken.
Sjezus, wat een frustraties ineens hier. :D

Als mensen hintjes uitruilen zodat ze verder kunnen puzzelen is dat toch prima...
dawy schreef:
04-01-2018 21:06
Wil iemand hints uitwisselen? Ik moet nog:
2ab, 3a, 4, 7, 8, 9d, 10ab, 11, 13, 17c, 19, 20, 23ac, 24, 25ad, 26a, 30, 31, 32, 34, 37...
Dawy, je moet zelf puzzelen! Uitwisselen op publieke fora is ten strengste verboden.
Marieke_P schreef:
15-01-2018 23:15
Sjezus, wat een frustraties ineens hier. :D

Als mensen hintjes uitruilen zodat ze verder kunnen puzzelen is dat toch prima...
Doe dat dan na de deadline
Eerlijkpuzzelen schreef:
15-01-2018 23:17
Doe dat dan na de deadline
Dan wordt er met antwoorden gestrooid zodat er weinig meer te puzzelen valt.
ingestuurd!

op 17 na alles helemaal in mijn eentje gemaakt, ik ben benieuwd!
Marieke_P schreef:
15-01-2018 23:27
Dan wordt er met antwoorden gestrooid zodat er weinig meer te puzzelen valt.
Ik puzzel ook gewoon door na de deadline, antwoorden zijn makkelijk te mijden
Eerlijkpuzzelen schreef:
15-01-2018 23:11
Puzzelschaap, Je mag niet ruilen op publieke fora. Van mij mogen ze shoarma van je maken.
:rofl:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik vraag me nu achteraf af of je bonuspunten had kunnen krijgen als je beide oplossingen voor 29 had ingestuurd. Ik had wel ontdenkt dat er 2 oplossingen mogelijk waren, maar heb alleen de oplossing ingestuurd die ik dacht dat ze zochten. Daar heb ik nu eigenlijk wel spijt van, want ik kan waarschijnlijk elk puntje hard gebruiken....
Zo, gister rond 22:00 ingestuurd.. ik gok op 85 puntjes dit jaar.. zoals vele heb ik onder andere 4, 11 en nog een paar maar gegokt..

Vind het jammer dat er sommige nephints weggeven (waar je vervolgens dagen mee googled) en als je het antwoord vind, het geheel iets anders was.. vooral Mi6 had daar een handje van. Ik denk dat je dan het puzzelen ook niet snapt als Je zo puzzelt.. prima als je alles weg wilt jatten bij andere, maar laat iemand die gewoon wil puzzelen zijn ding doen..

Vond de puzzel minder dan vorig jaar, ook omdat in de puzzel zelf minder hints verstopt waren..

Ik heb in ieders geval alweer zin in de volgende puzzel :)
Nu de deadline verstreken is: wie wil zijn/haar prachtige teksten waarin elke letter evenveel voorkomt delen?
Ik kwam niet verder dan bah bah bah bah bah. Verwacht ik geen punten voor :)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
AnnA_C schreef:
16-01-2018 07:11
Nu de deadline verstreken is: wie wil zijn/haar prachtige teksten waarin elke letter evenveel voorkomt delen?
Hahaha, ik had ook nog even zitten denken om de beroemde quote van grote smurf in te sturen: "smurf, smurfen, smurfen en enen smurf en smurf smurf!" ;)
AnnA_C schreef:
16-01-2018 07:11
Gisteravond last minute nog maar eens een leuke zin bedacht:

“Urggg, ja... m’n perpetuum mobile loopt bijna briljant!
Urggg, ja... m’n perpetuum mobile loopt bijna briljant!
Urggg, ja... m’n perpetuum mobile loopt bijna briljant!”
Mijn zin / gedichtje:
Laatst toonde Italiaan Antonio stil 'n doos lila lelies en 'n doos dille.
De dille in de doos ontstond ooit in 'n Italiaanse stad en
Dat 'n Italiaanse stad laatst dille liet ontstaan, is niet nodeloos saai.
De lelie in de doos ontstond niet in de stad.
De lelie ontstond ooit, toen dat dille in 't stad solo salsa danste.
Dille danst niet nodeloos 't Italiaans solo-salsa-dille-danslied.
Antonio's dilledoos danste de salsa in de Italiaanse stad.
De stadlelie: die nooit. Die stond snel nodeloos stil.
Het was leuk om met een enkeling samen te puzzelen cq brainstormen. Een aantal hebben de boel flink verziekt helaas. En wat kun je winnen? Eeuwige roem met gejatte antwoorden? Voelt vast heel fijn!
Succes en misschien tot volgend jaar (al moet ik daar nog wel even over nadenken).
kalandro schreef:
16-01-2018 07:44
Mijn zin / gedichtje:
Laatst toonde Italiaan Antonio stil 'n doos lila lelies en 'n doos dille.
De dille in de doos ontstond ooit in 'n Italiaanse stad en
Dat 'n Italiaanse stad laatst dille liet ontstaan, is niet nodeloos saai.
De lelie in de doos ontstond niet in de stad.
De lelie ontstond ooit, toen dat dille in 't stad solo salsa danste.
Dille danst niet nodeloos 't Italiaans solo-salsa-dille-danslied.
Antonio's dilledoos danste de salsa in de Italiaanse stad.
De stadlelie: die nooit. Die stond snel nodeloos stil.
Deze vind ik echt prachtig! Mooi gedaan zeg! Hoe heb je dat zo in elkaar gezet? Gewoon begonnen met een paar woorden en vandaar uit woorden met dezelfde letters en maar tellen en toevoegen?
Ik hoop echt dat Je hier een bonuspunt voor krijgt.
Daar moet je toch wel een bonuspunt voor krijgen? Ik vind hem ook echt mooi! Superknap!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Dankjewel. Dat heeft me een 2u gekost schat ik.
Ik heb excel gebruikt, en die gaf me telkens een overzicht van de nog te gebruiken letters. Het is even puzzelen natuurlijk. Dat je niet alle letters kan gebruiken, lijkt me logisch. Ik splitste het ook telkens op in: welke medeklinkers en klinkers ik nog moest gebruiken.
Het toevoegen van slechts 1 nieuwe letter zou na een tijdje voor een groot probleem gezorgd hebben.
kalandro schreef:
16-01-2018 10:57
Dankjewel. Dat heeft me een 2u gekost schat ik.
Ik heb excel gebruikt, en die gaf me telkens een overzicht van de nog te gebruiken letters. Het is even puzzelen natuurlijk. Dat je niet alle letters kan gebruiken, lijkt me logisch. Ik splitste het ook telkens op in: welke medeklinkers en klinkers ik nog moest gebruiken.
Het toevoegen van slechts 1 nieuwe letter zou na een tijdje voor een groot probleem gezorgd hebben.
in 2u tijd zo'n tekst? dat vind ik super, proficiat! Ik heb ook een programaatje gemaakt, dat alle letters telt, en aangeeft welke letter nog hoe vaak ontbreekt. Met scrabble-letters dan geprobeerd daar nog iets van te maken. Na een poos had ik een zin met alles 4x, en heb die toen maar verdubbeld. Daarna nog uren ermee gespeeld, maar niets beters meer gekregen. De kortste zin, die ik ooit had was "Lastig he!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven