AIVD kerstpuzzel 2017
vrijdag 1 december 2017 om 22:40
Hij komt er weer aan. Op 12 december wordt hij gepubliceerd, maar de AIVD heeft alvast een teaser op twitter geplaatst waarover we onze mooie hoofdjes kunnen breken.
Het schijnt trouwens dat hij dit jaar moeilijker wordt.
https://www.aivd.nl/onderwerpen/informa ... uzzel-2017
En balletjes op twitter
https://twitter.com/aivd

Allen succes ermee
Het schijnt trouwens dat hij dit jaar moeilijker wordt.
https://www.aivd.nl/onderwerpen/informa ... uzzel-2017
En balletjes op twitter
https://twitter.com/aivd

Allen succes ermee

Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

dinsdag 26 december 2017 om 20:13
Ik denk dat ik vraag 6 heb, maar ik zit een beetje met het woord 'compleet'.
Ik heb namen bij de 6 initialen, en kan 2 andere personen bedenken die dezelfde 'kenmerken' bezitten. Maar er zijn er natuurlijk nog veel meer.
'Compleet maken' impliceert voor mij dat er een strict aantal antwoorden zijn die je allemaal moet geven, of is 1 passend antwoord uit de meerdere mogelijkheden ook goed.
Wat hebben jullie?
Ik heb namen bij de 6 initialen, en kan 2 andere personen bedenken die dezelfde 'kenmerken' bezitten. Maar er zijn er natuurlijk nog veel meer.
'Compleet maken' impliceert voor mij dat er een strict aantal antwoorden zijn die je allemaal moet geven, of is 1 passend antwoord uit de meerdere mogelijkheden ook goed.
Wat hebben jullie?
dinsdag 26 december 2017 om 20:19
Zoals ik hem interpreteer zijn er nog 3 nodig om de hele reeks compleet te maken. Meer in die precieze categorie zijn er dan niet.tiramisuusje schreef: ↑26-12-2017 20:13Ik denk dat ik vraag 6 heb, maar ik zit een beetje met het woord 'compleet'.
Wat hebben jullie?

dinsdag 26 december 2017 om 21:23
Hmmm, dan denk ik dat ik toch nog een kenmerk over het hoofd zie. Heb je misschien een hint?bolletje80 schreef: ↑26-12-2017 20:19Zoals ik hem interpreteer zijn er nog 3 nodig om de hele reeks compleet te maken. Meer in die precieze categorie zijn er dan niet.
Ik heb een tijdsvlak, een stad en een type beroep en aanzien. Zit ik in de goede richting?
dinsdag 26 december 2017 om 21:44
tiramisuusje schreef: ↑26-12-2017 21:23Hmmm, dan denk ik dat ik toch nog een kenmerk over het hoofd zie. Heb je misschien een hint?
Ik heb een tijdsvlak, een stad en een type beroep en aanzien. Zit ik in de goede richting?

woensdag 27 december 2017 om 09:48
Er is 1 bindend criterium en dat levert 4 initialen op.tiramisuusje schreef: ↑27-12-2017 01:43Dank je. Maar de andere kenmerken zijn dus wel goed, of moet ik het in een andere richting zoeken?
woensdag 27 december 2017 om 13:08
Ik vond er een logisch volgorde in zitten, en heb dan ook maar 1 logische volgende.tiramisuusje schreef: ↑26-12-2017 20:13Ik denk dat ik vraag 6 heb, maar ik zit een beetje met het woord 'compleet'.
Wat hebben jullie?
woensdag 27 december 2017 om 21:16
woensdag 27 december 2017 om 22:29
Pff, google werd geloof ik een beetje overspannen van me, want er kwamen ondanks Nederlandse zoekwoorden op een begeven moment Japanse websites voorbij
Dan maar Feierabend voor vandaag.
Wat deelvragen betreft, hoeft er -niet altijd- een verband te zijn, al was het in het verleden wel vaak dat ze ergens wel in dezelfde categorie vielen.

Dan maar Feierabend voor vandaag.
Wat deelvragen betreft, hoeft er -niet altijd- een verband te zijn, al was het in het verleden wel vaak dat ze ergens wel in dezelfde categorie vielen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

donderdag 28 december 2017 om 05:24
Ik ben begonnen met rollen te zoeken voor 007. Ik kan 2 letters niet kwijt. En ook de getallen bij de letters kan ik nog niet plaatsen. Kan ook wel een hint gebruiken.
bigshoe wijzigde dit bericht op 28-12-2017 06:44
11.72% gewijzigd
donderdag 28 december 2017 om 06:32

donderdag 28 december 2017 om 11:06
Let er ook op dat er iets dikgedrukt staat... heb em overigens ook nog niet hoor...BigShoe schreef: ↑28-12-2017 06:32Iemand een tip voor 36 en 37? (Spooler)
Bij 36 denk ik aan straatnamen of achternamen, maar kan de getallen niet plaatsen.
Bij 37 valt me op dat ieder woord 4 letters heeft. Zo'n vraag was er vorig jaar ook, ik heb alle woorden al onder elkaar gezet, maar zie nog niets.
donderdag 28 december 2017 om 11:43
Dat viel me ook op.
Maar ik zoek nog naar een denkrichting voor 40.
Vraag 007 heb ik wel.

donderdag 28 december 2017 om 11:49
Je hebt een DM, althans dat probeer ik.... geloof niet dat ie aankomt...PrinsesAnna schreef: ↑28-12-2017 11:43Dat viel me ook op.
Maar ik zoek nog naar een denkrichting voor 40.
Vraag 007 heb ik wel.