Andere auto maar welke??

26-02-2010 18:09 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik rijd nu in een leuke,kleine auto (CitroënC1). Zuinig in verbruik, klein dus handig met parkeren etc. Maar ik ben toch op zoek naar een andere auto.. en hier dan mijn eisen: Iets groter (2 kinderen), net zo zuinig in verbruik als de C1. Ik betaal nu geen wegenbelasting. Ik wil dit wel betalen maar het moeten geen hoge bedragen zijn in de trant van 150 euro ofzo....

Verder zou ik graag een wat stoerder model willen hebben....

Ik zat te denken aan de andere modellen van Citroën. Zijn die ook zo zuinig??

Wie heeft er verstand van auto's want dat heb ik niet hoor...

Thanks!!!
@dangeensuus, Q7 is idd mooi. Maserati valt ook in de smaak!

Maar meer in de prijsklasse van misschien een leuke nieuwe Fiat 500.

Hoeveel geld wil je besteden??
quote:lemoos schreef op 26 februari 2010 @ 18:31:

Hier een tevreden C1 rijdster. Ook zeer zuinig (4 euro p/mnd wegenbelasting, bijna even zuinig, wel ruimer):

Als het goed is betaal je vanaf januari geen 4 euro meer, maar niks.

Als dat niet zo is, belastingdienst even bellen!
Als ik ooit de loterij win koop ik direct een Q7.
quote:dangeensuus schreef op 26 februari 2010 @ 18:30:

Ik vind die c3 echt niks he, ik hou meer van grote logge auto's. Chevrolet Captiva., Audi q7, Santa Fe, Landrover DiscoveryJa maar die zijn denk ik niet zo zuinig in gebruik.
waat??? geen wegenbelasting?? waarom niet? Omdat ze zo zuinig zijn?
Nee....maar als jij een ton hebt liggen voor een Q7 dan maakt het verbruik ook niet meer uit
Hoeveel te besteden: Ik krijg denk ik 5000 terug van deze dus ongeveer 6 duizend erbij leggen...
quote:dangeensuus schreef op 26 februari 2010 @ 18:36:

Als ik ooit de loterij win koop ik direct een Q7.Ik een mercedes cabrio.
Ik ben super tevreden over mijn Panda. Heel zuinig en perfect voor kleine mensen. Ik hoef geen andere auto meer.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
quote:Zoey_ schreef op 26 februari 2010 @ 18:38:

[...]

Ik een mercedes cabrio.

Dat is mijn stiekume ultieme hufterdaad...vanuit mijn tank zo in een cabrio tuffen roflol....

Doe ik niet echt hoor

Wel een sl300 toch?

quote:arrasje schreef op 26 februari 2010 @ 18:40:

Ik ben super tevreden over mijn Panda. Heel zuinig en perfect voor kleine mensen. Ik hoef geen andere auto meer.dat is geen auto, das een fiets met een dak erop.
quote:dangeensuus schreef op 26 februari 2010 @ 18:36:

waat??? geen wegenbelasting?? waarom niet? Omdat ze zo zuinig zijn?Ja, alle auto's onder een bepaalde CO2 uitstoot zijn vanaf januari dit jaar wegenbelasting vrij.

Zijn wel kleine, zuinige auto's als de Diahatsu Cuore, de Citroen C1/Totoya Aygo/Peugeot 107 etc.

Maar idd, wegenbelastingvrij!
quote:dangeensuus schreef op 26 februari 2010 @ 18:40:

[...]

dat is geen auto, das een fiets met een dak erop.
Ik rijd Saab, veilig, zuinig, en ziet er goed uit! ) En als ik niet harder rijd dan 100 op de snelweg is ie helemaal zuinig.

Ik dacht meer aan deze aso-bak, DGS.
quote:kerriebredsjo schreef op 26 februari 2010 @ 18:43:

Ik rijd Saab, veilig, zuinig, en ziet er goed uit! ) En als ik niet harder rijd dan 100 op de snelweg is ie helemaal zuinig.Ik heb de pest aan dit soort gasten! Waarom 100 op de snelweg??? Dat vraag ik me serieus af.
Sorry, ik betaal idd geen wegenbelasting voor de C1

Die 4 euro zijn voor de Suzuki Alto, en da's idd per MAAND. (leve de kleine auto).

Ach, ik heb jaren in afgetrapte proletenbakken gereden. Lekker goedkoop, alle opties erop, en geen last van bumperklevende kantoorpikken in hun lease Volvo. (of lag dat aan die 'no fear' sticker die de vorige eigenaar erop had geplakt? )

Best comfortabel, maar als ik nu zie hoeveel geld ik uitspaar (en dus meer kan shoppen) wil ik niet meer een grote bak rijden.

Met C1 altijd parkeerruimte. De Yaris vind ik wel fijn rijden, maar dat is ook maar persoonlijke mening. Je zal toch denk ik nog eerst een proefritje maken (en die leenbakken zijn altijd van die afgeragde bakken met een k*t versnellingsbak.)
Alles behalve 'n citroen! Die hebben zo'n irritant storende reclame met zo'n schommelende roestbak hier op viva!
quote:Zoey_ schreef op 26 februari 2010 @ 18:44:

[...]

Ik heb de pest aan dit soort gasten! Waarom 100 op de snelweg??? Dat vraag ik me serieus af.Je MAG toch maar 100 rijden op de meeste snelwegen in Nederland??
Nou vooruit Zoey....maar dan wel een antracietgrijze met caramelkleurige bekleding. Wit is zo ordi.
Welke auto rijd jij dan Elninjoo???
quote:liefie2003 schreef op 26 februari 2010 @ 18:48:

Welke auto rijd jij dan Elninjoo???Een tweezitter zodat er zeker weten nooit een kind bij in komt zitten
..
ik heb 'n opel corsa, die is goed bestand tegen mijn rijstijl
Als ik het geld er voor over zou hebben zou ik wel 'n lekkere stoere SUV willen rijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven