Autistenhumor
vrijdag 9 april 2010 om 22:07
Af en toe lees ik een droge opmerking door een autist die ontzettend lollig is. Dus bij deze een topic.
Zoon (tien jaar) zit op de bank achter zijn DSscherm geplakt. Op TV is er reclame. Het is de reclame van geweld tegen mensen met een publieke taak heb je zelf in de hand. In beeld ene Jan Stork in een rolstoel. Hij kan ergens niet door en wordt geholpen. Voice over zegt dat Jan Stork er meer aan had gehad als hij vorig jaar was geholpen. Toen werd hij tijdens zijn werk als conducteur door drie jongens in elkaar geslagen. Elf mensen zagen het gebeuren en niemand deed iets.
Zonder op te kijken van zijn scherm zegt zoon: Hoezo niemand deed iets? Die drie jongens sloegen hem toch in elkaar? Hij haalt zijn schouders op en speelt verder.
Zoon (tien jaar) zit op de bank achter zijn DSscherm geplakt. Op TV is er reclame. Het is de reclame van geweld tegen mensen met een publieke taak heb je zelf in de hand. In beeld ene Jan Stork in een rolstoel. Hij kan ergens niet door en wordt geholpen. Voice over zegt dat Jan Stork er meer aan had gehad als hij vorig jaar was geholpen. Toen werd hij tijdens zijn werk als conducteur door drie jongens in elkaar geslagen. Elf mensen zagen het gebeuren en niemand deed iets.
Zonder op te kijken van zijn scherm zegt zoon: Hoezo niemand deed iets? Die drie jongens sloegen hem toch in elkaar? Hij haalt zijn schouders op en speelt verder.
MILF in the making
zaterdag 10 april 2010 om 20:16
Ook van mij een dik complimenet naar jouw toe Hans66
Knap hoe je het toch allemaal maar doet.
Mijn zoon heeft zo goed als geen inlevingsvermogen,en kan dus ook de meest vreselijke dingen zeggen.
Het is hem nu wel duidelijk dat hij sorry moet zeggen,na zo'n scheldpartij.
Dat gaat dan zo
Scheld...scheld...scheld...sorry...........scheld......scheld......sorry.......scheld enz enz
Nog zo'n heerlijk ontnuchterende opmerking van hem
Ik kreeg vorig jaar met moederdag natuurlijk iets wat hij zelf op school gemaakt had,er stond zelfs bij dat ik de liefste moeder van de wereld was,en zelfs ik hou van jouw....
Ik zei nou wat geweldig,daar ben ik heel blij mee,en ik vind jouw ook heel lief,en hou ook heel veel van jouw.
Hij kijkt me verbaasd aan............maar ik vind jouw niet echt lief hoor
Ohhhhhhhhhh,maar dat staat hier en dat heb jij toch geschreven???
Jaaaaa...............maar dat moest van juf
Ik heb nogmaals gezegd dat ik er toch blij mee was
Knap hoe je het toch allemaal maar doet.
Mijn zoon heeft zo goed als geen inlevingsvermogen,en kan dus ook de meest vreselijke dingen zeggen.
Het is hem nu wel duidelijk dat hij sorry moet zeggen,na zo'n scheldpartij.
Dat gaat dan zo
Scheld...scheld...scheld...sorry...........scheld......scheld......sorry.......scheld enz enz
Nog zo'n heerlijk ontnuchterende opmerking van hem
Ik kreeg vorig jaar met moederdag natuurlijk iets wat hij zelf op school gemaakt had,er stond zelfs bij dat ik de liefste moeder van de wereld was,en zelfs ik hou van jouw....
Ik zei nou wat geweldig,daar ben ik heel blij mee,en ik vind jouw ook heel lief,en hou ook heel veel van jouw.
Hij kijkt me verbaasd aan............maar ik vind jouw niet echt lief hoor
Ohhhhhhhhhh,maar dat staat hier en dat heb jij toch geschreven???
Jaaaaa...............maar dat moest van juf
Ik heb nogmaals gezegd dat ik er toch blij mee was
zaterdag 10 april 2010 om 20:20
Tics: fladderen, geluiden maken af en toe, grimassen
Hij heeft altijd zijn "draaier" bij zich, een lego stokje met een draaiend stokje eraan, zodra hij wakker wordt begint hij te "draaieren", helpt hem nadenken zegt hij.
Toen hij een jaar of 3 was kende hij alle automerken (aan de hand van de logo's), daarna kwamen de dinosaurussen, toen Lord of the Rings, WO II, nu voetbal (ook alle clubs/competities / stadions met hun capaciteit etc. uit het hoofd weten)
Sorteren / opruimen is er (helaas) niet bij..maar er mag helemaal niks worden weggegooid, ook niet als het kapot is, want "hij heeft er ooit mee gespeeld".
Hij heeft ook knuffelhondjes, moeten altijd in bed. Hij maakt zich wel zorgen hoe dat later moet met die knuffels, ik heb hem verteld dat volwassenen ook nog knuffels hebben, in hun auto's enzo...
Hij heeft altijd zijn "draaier" bij zich, een lego stokje met een draaiend stokje eraan, zodra hij wakker wordt begint hij te "draaieren", helpt hem nadenken zegt hij.
Toen hij een jaar of 3 was kende hij alle automerken (aan de hand van de logo's), daarna kwamen de dinosaurussen, toen Lord of the Rings, WO II, nu voetbal (ook alle clubs/competities / stadions met hun capaciteit etc. uit het hoofd weten)
Sorteren / opruimen is er (helaas) niet bij..maar er mag helemaal niks worden weggegooid, ook niet als het kapot is, want "hij heeft er ooit mee gespeeld".
Hij heeft ook knuffelhondjes, moeten altijd in bed. Hij maakt zich wel zorgen hoe dat later moet met die knuffels, ik heb hem verteld dat volwassenen ook nog knuffels hebben, in hun auto's enzo...
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
zaterdag 10 april 2010 om 20:25
Iris: mijn zoon had eens een tekening voor mijn verjaardag gemaakt, ik kon zien dat hij er echt zijn stinkende best op had gedaan: ik kreeg tranen in m'n ogen toen ik zag dat hij geprobeerd had na te tekenen wat z'n zusje altijd tekent...ik was er heel blij mee, heb de tekening ingelijst en in slaapkamer gehangen..1,5 jaar later was hij een keer heeel boos op mij, toen heeft hij de tekening weer uit het frame gehaald en in 100 stukjes gescheurd. Achteraf wel spijt, maar er was geen plakken meer aan...
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
zaterdag 10 april 2010 om 20:26
quote:marnie schreef op 10 april 2010 @ 20:08:
dat proberen wij hier ook DGS, tering = tierelier, kut = kul etc. Pannekoek / sponshoofd / mafketel....hij probeert het wel, maar geeft ook aan dat echt schelden beter werkt...
Grote gloeiende grijs-rode rot (dat mag dan wel ) emmers.
En dan veel op de G's en de erren.
gggrrrrrrrooote gggggloeiende ggggggrrrrrrijsrrrrrrrode rrrrrrot emmerrrrrrrrrs.
Maar eigenlijk werkt dat pas ná een driftbui om iedereen weer aan het lachen te krijgen
dat proberen wij hier ook DGS, tering = tierelier, kut = kul etc. Pannekoek / sponshoofd / mafketel....hij probeert het wel, maar geeft ook aan dat echt schelden beter werkt...
Grote gloeiende grijs-rode rot (dat mag dan wel ) emmers.
En dan veel op de G's en de erren.
gggrrrrrrrooote gggggloeiende ggggggrrrrrrijsrrrrrrrode rrrrrrot emmerrrrrrrrrs.
Maar eigenlijk werkt dat pas ná een driftbui om iedereen weer aan het lachen te krijgen
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
zaterdag 10 april 2010 om 20:35
A scheldt trouwens wel veel met kanker, als wij er niet bij zijn, om de een of andere reden weet hij heel goed dat hij echt "een probleem" heeft als hij dat doet waar wij bij zijn. ( Als in op de trap zitten, naar je kamer, krullen inleveren enz. )
Een tijd geleden hadden we het over een vriendin van mij met borstkanker, zij was kaal.
Hij wilde vertellen ( op de groep ) dat ze langs was geweest, het kale hoofd had nogal indruk gemaakt.
"Nou -eh- er kwam iemand op visite die was ziek, van dat ene hele erge woord dat ik nooit meer mag zeggen van mammie"
Toen uitgelegd dat als iemand daadwerkelijk kanker heeft, je dat ook gerust mag benoemen, maar niet als scheldwoord.
Dat is tot nu toe nog steeds onduidelijk voor hem.
Een tijd geleden hadden we het over een vriendin van mij met borstkanker, zij was kaal.
Hij wilde vertellen ( op de groep ) dat ze langs was geweest, het kale hoofd had nogal indruk gemaakt.
"Nou -eh- er kwam iemand op visite die was ziek, van dat ene hele erge woord dat ik nooit meer mag zeggen van mammie"
Toen uitgelegd dat als iemand daadwerkelijk kanker heeft, je dat ook gerust mag benoemen, maar niet als scheldwoord.
Dat is tot nu toe nog steeds onduidelijk voor hem.
zaterdag 10 april 2010 om 20:35
Ook mijn zoon heeft behoorlijk wat tic...maar ook veel dwanghandelingen....alles draait om voetbal,hij slaapt met een bal in bed ,meestal ook nog keepershandschoenen,naast zich,of juist zijn scheenbeschermers
Hij maakt ook van die hoge geluidjes,vind het op een geluid lijken wat een pauw maakt,schud zichzelf *ja weet niet hoe ik het anders moet noemen* regelmatig even helemaal los,en maakt daar dan veel geluid bij
Hij maakt ook van die hoge geluidjes,vind het op een geluid lijken wat een pauw maakt,schud zichzelf *ja weet niet hoe ik het anders moet noemen* regelmatig even helemaal los,en maakt daar dan veel geluid bij
zaterdag 10 april 2010 om 20:36
Oja, nog een voorbeeld dat op school voor consternatie zorgde:
in zoonlief's klas liep het niet zo lekker, werd een extern iemand bijgehaald om de klas te observeren, omdat er in de klas veel wrijving was. De kinderen mochten toen de scheldwoorden die wel eens geroepen werden op het bord schrijven, zodat ze erover konden praten. Zoonlief zat op dat moment in de WO II periode, en had als scheldwoord "Hitlerkip" verzonnen. Heb ik echt moeten uitleggen dat hij dat anders bedoelt, dat hij in zijn WO II periode zit en Hitler daarin Het Kwade vertegenwoordigt voor hem....dat ik thuis ook heel vaak de vraag kreeg wie er slechter was, Hitler of Hirohito, of toch Stalin...
in zoonlief's klas liep het niet zo lekker, werd een extern iemand bijgehaald om de klas te observeren, omdat er in de klas veel wrijving was. De kinderen mochten toen de scheldwoorden die wel eens geroepen werden op het bord schrijven, zodat ze erover konden praten. Zoonlief zat op dat moment in de WO II periode, en had als scheldwoord "Hitlerkip" verzonnen. Heb ik echt moeten uitleggen dat hij dat anders bedoelt, dat hij in zijn WO II periode zit en Hitler daarin Het Kwade vertegenwoordigt voor hem....dat ik thuis ook heel vaak de vraag kreeg wie er slechter was, Hitler of Hirohito, of toch Stalin...
zaterdag 10 april 2010 om 20:40
De tics zijn hier een raar hoog piep-geluid maken, en dan echt als je hem zijn gang laat gaan uren achter elkaar.
Rondjes draaien om zijn eigen as heen op zijn knieeen. Horendol werden we daarvan, hij gaat zo onwijs hard, en gerust een half uur lang.
Rondjes draaien mag hij nu nog op de gang of op zijn eigen kamer.
Ook omdat hij tijdens het draaien wel eens tegen iets of iemand aan stootte, wat dan natuurlijk altijd onze fout was
Broek poepen.
En een zeer grote knexx-obsessie, gevouwen vliegtuigjes en Raymenn ( op de computer , een of ander druk rot spel )
Voor de rest wil hij niets doen. Alles is stom. Niets is leuk, behalve dat.
Rondjes draaien om zijn eigen as heen op zijn knieeen. Horendol werden we daarvan, hij gaat zo onwijs hard, en gerust een half uur lang.
Rondjes draaien mag hij nu nog op de gang of op zijn eigen kamer.
Ook omdat hij tijdens het draaien wel eens tegen iets of iemand aan stootte, wat dan natuurlijk altijd onze fout was
Broek poepen.
En een zeer grote knexx-obsessie, gevouwen vliegtuigjes en Raymenn ( op de computer , een of ander druk rot spel )
Voor de rest wil hij niets doen. Alles is stom. Niets is leuk, behalve dat.
zaterdag 10 april 2010 om 20:42
Als ik mijn zoon probeer uit te leggen wat het kanker scheldwoord eigenlijk betekend,kijk hij me alleen maar heel verbaasd aan
Dat gaat dan zo van,er zijn mensen die daar heel ziek van worden,en zelfs van dood kunnen gaan,dus als die mensen iemand horen schelden met dat woord kunnen ze heel verdrietig worden
Dit verhaal vind hij dan al te lang
Wie heeft dan kanker uitgevonden????
Nou omdat er mensen heel ziek werden,hebben de dokters dat gevonden,en ze noemen dat kanker
Ohhhhhhhhhhh.......dus de dokters zeggen dat ook
Ja,maar die zeggen dat omdat het een echte ziekte is......
Nou,ja als hun het zeggen,is het toch niet lelijk
Dat gaat dan zo van,er zijn mensen die daar heel ziek van worden,en zelfs van dood kunnen gaan,dus als die mensen iemand horen schelden met dat woord kunnen ze heel verdrietig worden
Dit verhaal vind hij dan al te lang
Wie heeft dan kanker uitgevonden????
Nou omdat er mensen heel ziek werden,hebben de dokters dat gevonden,en ze noemen dat kanker
Ohhhhhhhhhhh.......dus de dokters zeggen dat ook
Ja,maar die zeggen dat omdat het een echte ziekte is......
Nou,ja als hun het zeggen,is het toch niet lelijk
zaterdag 10 april 2010 om 20:43
Borodini: ook herkenbaar, "altijd jullie fout"...alsof ze het vanzichzelf nooit zelf fout mogen doen..en dan in een onbewaakt moment toch verzuchten "was ik maar dood, ik kan ook niks"..
De computer is hier trouwens ook favoriet.
De computer is hier trouwens ook favoriet.
zaterdag 10 april 2010 om 20:43
En zo lastig: Als je hem 1x een uitzondering hebt gegeven, dat hij dan altijd die uitzondering wil hebben.
Dus bijv: Hij eet 4 boterhammen (streng eetschema ivm overgewicht - + 10 kg - en eet obsessie ) , voor 1x geef je hem een 5e boterham.
Dan kan je dus er van uitgaan dat de weken erna hij driftig wordt omdat hij niet weer die uitzondering krijgt.
lastig soms
Dus bijv: Hij eet 4 boterhammen (streng eetschema ivm overgewicht - + 10 kg - en eet obsessie ) , voor 1x geef je hem een 5e boterham.
Dan kan je dus er van uitgaan dat de weken erna hij driftig wordt omdat hij niet weer die uitzondering krijgt.
lastig soms
zaterdag 10 april 2010 om 20:45
Vandaag heb ik al heel wat : "Laat maar, ik ben toch een stomme klootzak" gehoord.
Heel zielig. Maar ook (heel eerlijk, wie vroeg daar net naar ? Even terug lezen zo .. ) doodvermoeiend, en dan moet ik na de 10e keer echt op mijn tong bijten om niet te zeggen: "Nou idd je bent superstom"
niet dat ik hem superstom vindt hoor, maar bij Tut bijv. zou ik wel zo iets terug kunnen zeggen, zij snapt dan dat ik dat niet meen. Bij hem gaat dat niet
Floor : Dank je
Heel zielig. Maar ook (heel eerlijk, wie vroeg daar net naar ? Even terug lezen zo .. ) doodvermoeiend, en dan moet ik na de 10e keer echt op mijn tong bijten om niet te zeggen: "Nou idd je bent superstom"
niet dat ik hem superstom vindt hoor, maar bij Tut bijv. zou ik wel zo iets terug kunnen zeggen, zij snapt dan dat ik dat niet meen. Bij hem gaat dat niet
Floor : Dank je
zaterdag 10 april 2010 om 20:46
quote:borodini schreef op 10 april 2010 @ 20:43:
En zo lastig: Als je hem 1x een uitzondering hebt gegeven, dat hij dan altijd die uitzondering wil hebben.
lastig soms
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa,
Daarom hier geen uitzonderingen meer,ook al is dat soms zo verleidelijk,omdat je denkt dat het even rust geeft
lastig soms
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa,
Daarom hier geen uitzonderingen meer,ook al is dat soms zo verleidelijk,omdat je denkt dat het even rust geeft
zaterdag 10 april 2010 om 20:48
Ik heb ook wel eens de tip gekregen om dat min of meer af te kappen, dat "ik ben toch dom/stom / moet dood". Duidelijk maken dat jij vindt dat het niet zo is, en that's that....voor hun is het vooral belangrijk dat ze in kleine stapjes successen boeken, zodat ze trots kunnen zijn op wat ze zelf hebben bereikt..
..en Floor
..en Floor
zaterdag 10 april 2010 om 20:48
Hier ook niet meer, Iris.
En dan voel ik me zo'n ijskoude harteloze stiefmoeder ( stiefusmoer ). Maar ik weet gewoon dat het zoveel drift en boosheid met zich mee brengt, dat het "geluk" van de uitzondering helemaal teniet gedaan wordt.
Maar soms, heel soms trap ik er toch weer in....
En dan voel ik me zo'n ijskoude harteloze stiefmoeder ( stiefusmoer ). Maar ik weet gewoon dat het zoveel drift en boosheid met zich mee brengt, dat het "geluk" van de uitzondering helemaal teniet gedaan wordt.
Maar soms, heel soms trap ik er toch weer in....
zaterdag 10 april 2010 om 20:49
quote:iris16 schreef op 10 april 2010 @ 20:48:
Mama........mag ik een koekje
En dan meteen 3 koekjes pakken
Nee....je mag er 1
Scheld.....scheld.....scheld
En dat keer tig keer per dag pppffffffffffffffffHa, zo herkenbaar dat ik ervan in de lach schiet...
Mama........mag ik een koekje
En dan meteen 3 koekjes pakken
Nee....je mag er 1
Scheld.....scheld.....scheld
En dat keer tig keer per dag pppffffffffffffffffHa, zo herkenbaar dat ik ervan in de lach schiet...
zaterdag 10 april 2010 om 20:51
Borodini: extra respect, ik kan me voorstellen dat je als stiefmoeder misschien extra twijfelt aan je eigen gevoelens...een troost: ik denk dat ik als biologische moeder dezelfde frustraties / boosheid voel als jij soms..
zaterdag 10 april 2010 om 20:51
De zwager van mijn broer is ook autistisch, en hij had een soldaten en kipkruiden tik ( sja )
Zat hij op de wc te poepen, hoorde je : 1 gesneuvelde kipkruiden-soldaat..... 1 gesneuvelde kipkruiden-soldaat....
Net zolang tot hij klaar was met poepen, we wisten altijd precies hoeveel drollen hij had .
Ook was hij met mijn broer in Ierland, vanwege zijn Ierland obsessie. Gingen ze naar een pup waar ook Ierse danseressen waren. Heeft hij echt 3 rolletjes ( jaren geleden ) volgeschoten. Mijn broer vroeg zich al af waarom. Thuis kwam de aap uit de mouw.... 80 foto's met alleen de schoenen van de Ierse danseressen
zaterdag 10 april 2010 om 20:52
quote:borodini schreef op 10 april 2010 @ 20:48:
Maar soms, heel soms trap ik er toch weer in....Hahahahahaha,je lijkt wel een echt mens
Maar soms, heel soms trap ik er toch weer in....Hahahahahaha,je lijkt wel een echt mens
zaterdag 10 april 2010 om 20:56
Om er nog maar iets in de groep te gooien
Kunnen jullie kinderen ook normaal op een bank / stoel zitten
Die van mij *tja ADHD hoort er ook bij* zit nooit langer dan 2 tellen op zijn kont,op zijn kop houd hij langer vol,heb noodgedwongen een hele grote hoekbank,zodat ook wij een beetje ruimte hebben hahahahaha
Kunnen jullie kinderen ook normaal op een bank / stoel zitten
Die van mij *tja ADHD hoort er ook bij* zit nooit langer dan 2 tellen op zijn kont,op zijn kop houd hij langer vol,heb noodgedwongen een hele grote hoekbank,zodat ook wij een beetje ruimte hebben hahahahaha