Autistenhumor

09-04-2010 22:07 732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Af en toe lees ik een droge opmerking door een autist die ontzettend lollig is. Dus bij deze een topic.

Zoon (tien jaar) zit op de bank achter zijn DSscherm geplakt. Op TV is er reclame. Het is de reclame van geweld tegen mensen met een publieke taak heb je zelf in de hand. In beeld ene Jan Stork in een rolstoel. Hij kan ergens niet door en wordt geholpen. Voice over zegt dat Jan Stork er meer aan had gehad als hij vorig jaar was geholpen. Toen werd hij tijdens zijn werk als conducteur door drie jongens in elkaar geslagen. Elf mensen zagen het gebeuren en niemand deed iets.

Zonder op te kijken van zijn scherm zegt zoon: Hoezo niemand deed iets? Die drie jongens sloegen hem toch in elkaar? Hij haalt zijn schouders op en speelt verder.
MILF in the making ;-)
Ben ik zo onduidelijk dan?
Liever elitair dan een pauper!
Ik heb een keer ook zoiets gehad. Mijn verhouding met mijn zus was een keer erg slecht. Een gezinstherapeut kwam eraan te pas. Maar ze was niet bekend met autisme, maar wist wel dat ik autistisch was. Ze praatte heel kinderlijk tegen me. Toen dacht ik: Ik ga een grapje uithalen zodra die mogelijkheid komt.

Snel kwam dat: ze wou haar agenda neerleggen op de tafel maar ze keek niet goed. De agenda kwam naast de tafel en viel op de grond. Ik: "De tafel is te kort!" ze kwam niet meer bij van het lachen.
World of Warcraft: Legion
.
Leuk topic........

Mijn autist *10 jaar*

Mama moest jij lachen toen ik geboren werd

Ja,schat ik moest lachen

Waarom....

Omdat ik zo blij met je was

Waarneer wist jij dat ik een jongen was...???

Dat zag ik al meteen

Oh....hoe dan..???

Omdat je een piemel had..

Toen al..........!!!!!!!!!!!!

Ja,die heb je al als je geboren wordt

Hij kijkt eens in zijn boxer,kijkt nog eens naar de rest van zijn lichaam *armen ,benen*

Dan is die ook niet hard gegroeid Mam...........!!!!!!!!!!
Heb dan wel geen autist maar sommige dingen herken ik ook wel hoor.

Laatst had zoon van 10 een wedstrijd.

Dus ik zeg hem dat hij zijn tas moet gaan pakken.

In het zwembad heeft hij een andere zwembroek aan dan normaal.

Dus ik vraag hem waarom.

Zegt hij heel droog " Ik moest toch mijn tas pakken? Je hebt niet gezegd dat ik mijn zwembroek erin moest doen."

En dochter van 8 vroeg naar aanleiding van de scheiding en het verdelen van de spullen of we dan alles in tweeen gingen hakken.
Ook ooit gelezen. Een 4-jarig meisje loopt met haar moeder langs een paar koeien. Het was guur weer. Meisje: "Mam, die koe rookt!"
quote:iris16 schreef op 10 april 2010 @ 08:49:

Leuk topic........

Mijn autist *10 jaar*

Mama moest jij lachen toen ik geboren werd

Ja,schat ik moest lachen

Waarom....

Omdat ik zo blij met je was

Waarneer wist jij dat ik een jongen was...???

Dat zag ik al meteen

Oh....hoe dan..???

Hij kijkt eens in zijn boxer,kijkt nog eens naar de rest van zijn lichaam *armen ,benen*

Dan is die ook niet hard gegroeid Mam...........!!!!!!!!!!hahahahaha
Dochter van twee is geen autist maar kan er ook wat van. Ik wissel de DVD en zoek het hoesje van de DVd die uit de speler komt. Dus ik vraag wie het hoesje heeft gezien. Dochter neemt een spurt naar tafel, pakt de hoes en roept: Hier issie denk ik.

Dochter gaat tegenwoordig wel met een SMI naar een regulier KDV. Ze groeit op in een huis met alleen maar autisten en ging autigedrag vertonen. Nu ze op het KDV zit gaat ze met sprongen vooruit.
MILF in the making ;-)
Iri
MILF in the making ;-)
quote:iris16 schreef op 10 april 2010 @ 08:49:

...

Dan is die ook niet hard gegroeid Mam...........!!!!!!!!!!Hahaha, geweldig!
quote:DarkRosePrincess schreef op 10 april 2010 @ 09:02:

Dochter gaat tegenwoordig wel met een SMI naar een regulier KDV. Ze groeit op in een huis met alleen maar autisten en ging autigedrag vertonen. Nu ze op het KDV zit gaat ze met sprongen vooruit.Wat is SMI?
Laten we het daar maar op houden Jody.

Ik snapte het pas toen ex me half geamuseerd en half 'is ze nou serieus' bleef aankijken.

Ik mompelde nog met een 'ow bedoelde je dat ' voordat ik snel het onderwerp veranderde.
Liever elitair dan een pauper!
De eerlijkheid van een autist is natuurlijk geweldig

Mam........kun jij me het nederlands volkslied leren..........

Dus ik zing een stukje

Vingers gaan in de oren.....

Kun jij ook gewoon het lied in piep piep piep doen mama....

Jij zingt zooooo vals
Sociaal Medische Indicatie. Haar eigen sociaal emotionele ontwikkeling stagneerde door het voorbeeld dat ze om zich heen zag. Inmiddels trekt dat goed bij. Wat heet ze is volop aan het peuterpuberen.
MILF in the making ;-)
quote:DarkRosePrincess schreef op 10 april 2010 @ 08:29:

Solo, jouw zoon klinkt hilarisch! Altijd fijn van die domme juffen. Vers uit de theoretische opleiding en dan denken dat ze weten hoe of wat.Als ze überhaupt al een opleiding gehad hebben. De klasse-assistente ging net beginnen met de pabo.
Everything will be fine in the end. If not... well, you failed again.
Week 27 van de Extremely Demotivational Calendar
En weer weg.
quote:hans66 schreef op 10 april 2010 @ 08:03:

[...]

< Bloost een beetje. >Hans, voor mij geldt dat ook. Als ik lees hoe jij je redt, met begeleiding als ik het goed begrepen heb?, krijg ik hoop voor de toekomst van mijn zoons.
Whiskers, dat 'lied' irriteert mij dus enorm, omdat het zo bol staat van de vooroordelen.
Oh, ik vond het wel grappig, dan haal ik het wel weg.
Nou, tis alleen MIJN mening hè, mss vinden anderen het wel grappig.
Het is al weg.

Ik vond het wel grappig omdat ik sommige dingen van mezelf erin herken.

Ik wilde niemand voor het hoofd stoten!
quote:Solomio schreef op 10 april 2010 @ 09:18:

Hans, voor mij geldt dat ook. Als ik lees hoe jij je redt, met begeleiding als ik het goed begrepen heb?, krijg ik hoop voor de toekomst van mijn zoons.Ik krijg weinig hulp van de begeleiding, en ze zien het wel zitten dat ik zelfstandig ga wonen. Ik kan erg veel dingen zelf, maar dat zijn nogal concrete dingen: schoonmaken, koken, zelfstandig reizen. Op het sociale vlak is het wat minder, maar beslist niet slecht. Aan het gedrag van anderen kan ik i.h.a. opmaken dat mijn sociale vaardigheden (of het gebrek eraan) acceptabel zijn.
quote:hans66 schreef op 10 april 2010 @ 09:25:

[...]

Ik krijg weinig hulp van de begeleiding, en ze zien het wel zitten dat ik zelfstandig ga wonen. Ik kan erg veel dingen zelf, maar dat zijn nogal concrete dingen. Op het sociale vlak is het wat minder, maar beslist niet slecht. Aan het gedrag van anderen kan ik i.h.a. opmaken dat mijn sociale vaardigheden (of het gebrek eraan) acceptabel zijn.Mijn kinderen zijn 9 en 11, hun sociale vaardigheden zijn verre van acceptabel, maar ze krijgen veel extra begeleiding, dus ik hoop dat ze ook zo ver komen dat ze iig kunnen functioneren op de plek die ze willen.
Ik vind mijn sociale vaardigheden op bepaalde punten nog steeds onvoldoende.
quote:Whiskers schreef op 10 april 2010 @ 09:25:

Het is al weg.

Ik vond het wel grappig omdat ik sommige dingen van mezelf erin herken.

Ik wilde niemand voor het hoofd stoten!

Ik heb dat lied inmiddels al te vaak gezien denk ik. Als ik me goed herinner vond ik het de eerste keer ook wel grappig.

Maar dit stukje:

quote:Autisme lied:

Drie maal drie is negen,

ik zing hier mijn eigen lied.

Zing ik dan door alles heen,

dan merk ik dat toch niet!doet mij tegenwoordig echt pijn. Want mijn oudste iig die merkt heel goed dat zijn gedrag niet 'normaal' is en hij heeft er veel verdriet van dat hij niet begrijpt wat ie fout doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven