Autistenhumor

09-04-2010 22:07 732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Af en toe lees ik een droge opmerking door een autist die ontzettend lollig is. Dus bij deze een topic.

Zoon (tien jaar) zit op de bank achter zijn DSscherm geplakt. Op TV is er reclame. Het is de reclame van geweld tegen mensen met een publieke taak heb je zelf in de hand. In beeld ene Jan Stork in een rolstoel. Hij kan ergens niet door en wordt geholpen. Voice over zegt dat Jan Stork er meer aan had gehad als hij vorig jaar was geholpen. Toen werd hij tijdens zijn werk als conducteur door drie jongens in elkaar geslagen. Elf mensen zagen het gebeuren en niemand deed iets.

Zonder op te kijken van zijn scherm zegt zoon: Hoezo niemand deed iets? Die drie jongens sloegen hem toch in elkaar? Hij haalt zijn schouders op en speelt verder.
MILF in the making ;-)
quote:minny schreef op 09 april 2010 @ 22:31:

Overvol terras, waar men ook eten kan bestellen. Mini is niet gecharmeerd van het eten dat we haar voorzetten, dus gaat om zich heen kijken of er wat lekkerders te vinden is. Hoera! Een broodje dat er heel lekker uitziet Mini loopt er doodleuk heen, gaat naast de eigenaar van het broodje zitten, pakt het van zijn bord en neemt tevreden een hapje. Toen de beste man haar stomverbaasd aankeek, scheurde ze er een stuk af en bood het hem aan... Van zijn eigen broodje

Ze keek er ook nog eens heel lief bij dus hij keek nog verbaasder. En zij...was zich van geen kwaad bewust

(dat hebben we dr wel afgeleerd inmiddels hoor, denk ik...)

Dit zouden meer kinderen klaar krijgen hoor. Ik snap alleen niet dat die man verbaasd keek... ik zou er eens mee lachen denk ik. En dan hopen dat de ouders mij een nieuw broodje aanbieden, dat dan weer wel

Dochter achterin de auto met een boekje (geen autist, mag het dan eigenlijk wel?); Mama, kijk eens. Mama, kijk eens. Mama, kijk eens.

Dus ik vraag; kun je nog wat anders zeggen?

Na 2 minuten stilte komt;

Kijk eens mama.
@Jody: Soms denk ik, vooral jegens marketingfiguren of telefoonspammers moet je wat minder subtiel zijn om van hun gezeur af te zijn.
World of Warcraft: Legion
quote:dangeensuus schreef op 09 april 2010 @ 23:05:

Joh wat een lekker stel! En duo penotti's! Doe maar luxe!Mooi zijn ze he?! Ik ben ook supertrots op mijn span.
MILF in the making ;-)
ooooooo die derde is sprekend mijn neefje, krijg tranen in mijn ogen, want ik zie hem niet zo vaak.
.
Weet je wat het idiote is? Jouw oudste is qua gezichtsuitdrukking exact mijn jongste zoon ( de autist dus) Echt precies hetzelfde.
Jody, volledig met je eens. De autisten zitten niet ingewikkeld in elkaar, de rest van de wereld wel. Ze zijn hier goudeerlijk. Alleen een beetje te af en toe.

Vriendin: Kijk ik heb een nieuwe jurk.

Ik: Mooi!

Zoon: Zeker uit de Humanabak?
MILF in the making ;-)
Ik geef soms ook sociaal wenselijke antwoorden: "Dat is niet helemaal mijn muziek," als ik het een pokkenherrie vind. Ik hoop dat de boodschap toch nog overkomt.
DGS ik heb het vooral bij Max (die van drie). Toen ik voor het eerst foto's zag van kinderen met dezelfde schedelafwijking, zag ik foto's van Max. Echt twee druppels water.
MILF in the making ;-)
quote:Jody schreef op 09 april 2010 @ 23:09:

DGS: maar ik heb soms het idee dat het min of meer 'sociaal wenselijk' is om overal maar omheen te draaien.

Zeggen dat iets heel mooi is als je het eigenlijk spuuglelijk vind. Met een vriendelijk gezicht zo'n krantenverkoper afwijzen, terwijl ik eigenlijk denk 'potver... ik moet geen krant!'.

Die 'schijnwerkelijkheid' (zo noem ik dat vaak) vind ik zo omslachtig en onduidelijk, niet auti-proof zeg maar Als iedereen gewoon zou zeggen waar het op staat, dát zou ideaal zijn!Het is ook omslachtig en onduidelijk
Ja maar stel je voor: je bent in een disco, en ziet een leuke vent, stapt erop af en vraagt: wil je met me dansen.

Of je krijgt het antwoord: nee, dank je wel

of: ja nee jij bent te lelijk hoor, ik ga echt niet met je dansen.

Dan is het sociaal wenselijke toch wel fijner, dat probeer ik mijn zoon wel bij te brengen. Hij neemt nl. ook niet een blad voor zijn mond (niet te letterlijk nemen).

Hij stoot al zoveel mensen af met zijn totale openheid.
Ow en Jo, mijn kind zegt dus nog wel alles wat hij ziet. Niet eens wat hij vind, maar wat hij constateert. Als iemand dus een dikke kont heeft, dan zegt hij dat.

Van mij mag hij maar omdat hij daar zelf door in de problemen kan komen leer ik het hem af. Wat eigenlijk het afleren van zijn "zijn" is. Voelt heel dubbel soms.
quote:Is wel waar Jala, ik ken eigenlijk geen lelijke autist nu ik er zo over nadenk. En mijn eigen kids zijn uietraard helemaal de mooiste.Dan ken je mij nog niet.
Liever elitair dan een pauper!
Het is wel meteen duidelijk!
MILF in the making ;-)
quote:Kalliope schreef op 09 april 2010 @ 23:14:

[...]

Dan ken je mij nog niet.

Ik heb hem maar gekwoot, hij is erg grappig
quote:Jala5 schreef op 09 april 2010 @ 23:13:

Hij neemt nl. ook niet een blad voor zijn mond (niet te letterlijk nemen).Ik weet niet waarom ik dan aan een groen blaadje denkt die hij van te voren van een boom heeft geplukt.
Ik was wel serieus DGS.
Liever elitair dan een pauper!
quote:Kalliope schreef op 09 april 2010 @ 23:17:

Ik was wel serieus DGS. Dat kan :-) hij blijft grappig. Gortdroog, en daar houd ik van
.
Ben op mijn werk, en vraag aan zoon (toen 12) wil jij even de was in de droger stoppen. Kom thuis en denk even snel de was te vouwen uit de droger. Maar helaas, de was is nog gewoon wasmachine nat. Dus vraag aan hem (pdd-nos) waarom heb je de droger niet aangedaan? Antwoord: maar daar heb je niet om gevraagd, en daar sta je dan. Hij heeft nog gelijk ook )
Waren al die roddels over mij maar waar.
.
Ik haak af voor vanavond. Ik wordt steeds van het forum gegooid. Iets met een server ofzo. Slaap lekker en laat de opmerkingen maar komen.
MILF in the making ;-)
quote:DarkRosePrincess schreef op 09 april 2010 @ 22:26:

Zetje bord op het aanrecht. Kind kiept de restanten van de boterham op tafel en zet alleen het bord op het aanrecht.

Hij doet in ieder geval wel wat je zegt

Leuk topic dit.

Ontwapenende acties/opmerkingen, vind ik.
quote:DarkRosePrincess schreef op 09 april 2010 @ 22:52:

Of je bent een ontzettend lekker ding Hans... foto aub! Ik heb wel foto's gezien van toen ik een basisschoolkind was. Ik moet zeggen dat ik een erg mooi kind was.
Wat een geweldig topic.

A. zit net drie uur bij mij in de groep dus het afstemmen van mij als juf was nog niet ver gevorderd (zeg maar). Maar goed A. komt binnen en klapt de deur dicht. Ik kijk niet op echter zeg droog: "kan het nog harder"?.

A: "ja hoor"

Waarop A de deur opent en deze met ferme klap dicht kleddert. Vervolgens klettert een thee-kopje "veilig" geparkeerd op het randje bij het raam in de wasbak net eronder. De groep raakt door het tumult compleet van de leg echter A. niet . Hij loopt naar zijn tafel en rekent rustig verder.

Geweldige les voor de juf met dubbelzinnige opmerkingen

Heb veel geleerd van A.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven